Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2482
Jeg kom nylig over en hengelås uten logo eller noen form for produktnummer. Derfor lurer jeg på om noen av dere er kjent med låsen, vet hvor jeg kan få tak i en tilsvarende og hvordan sikkerheten er.

http://i54.tinypic.com/s3puf5.jpg

Petter
Jeg er ikke helt sikker, men det ser ut som en gammel type av Windsor Lock.
Sikkerheten er meget dårlig (hvis du har rett utstyr da, tar ikke mange sec å dirke opp en slik. Eller bruk en lås klipper)
Har du nøkler til den?
Trådstarter
3 0
Jeg får ingenting relevant opp når jeg googler Windsor Lock, kunne du undersøkt om det er korrekt navn? Det er forøvrig "hardned" som står på toppen av låsen, for dere som skulle lure på det.

Gi en lyd om noen sitter på en slik lås, eventuelt vet hvor jeg kan få kjøpt en.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
ligner de man får på rema 1000
Hvis ikke det står noe navn eller logo på låsen, så er den ikke noe å låse inne verdifulle ting med.
Kan jeg spørre hvorfor du absolutt skal ha _DEN_ låsen? Kan du ikke bare kjøpe en etter behov?
Han skal sikkert ha den låsen for å øve på å dirke den hjemme, og bruke mindre tid ute i felten hvor låsen som han virkelig vil ha åpnet er...
Det er en hengelås, hvem som har lagd den og hvor den er lagd og hvilken ''merke'' det er er vel ikke så forbanna viktig uansett om han kun er ute etter og dirke den opp?

Det er en hengelås med bittelitt skrift på, den kan da være lagd hvor som helst i hele verden?!
Ligner på de som selges på clas ohlson
De er så godt som 100% like, utifra hva jeg kan se på bildet.
Beste låsene er tvinna vaier. De får man ikke klipt med noen som helst boltesaks. Er en som har prøvd seg på min ser jeg ^^
Trådstarter
3 0
Hei, og takk for mange svar. Ser jeg har en del plasser å sjekke ut til uken! Tipset om clas ohlson var ikke så dumt, jeg ser at flere av låsene de har i sitt sortiment har denne "hardned"-innrissingen på toppen. Jeg klarer uansett ikke å finne en av akkurat samme typen. Noen tips?
Sikkert en "no-name" lås av billigste merke. Type clas olson, europris ol. Alle hengelåser av denne typen er "hardned", ellers ville man kunne klippe de over med en liten avbitertang. Så akkurat det sporet blir du nok ikke lurere av
Et lite tips for å få åpnet den kjapt er å finne et kraftig stålrør på et par meter som går inn i bøylen hvor det står hardened. vri til det stopper, og legg hele kroppsvekta på, og vips knekker bøylen...
Sitter med en ganske lik en her i hånden. Kjøpt på biltema for 30 kr.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er vel ganske opplakt att dette er enn billig "no-name" lås, sånn som alle sier..
Så tråstarter har vel fått svar på spørsmålet?

Hvor få tak i: Billig butikker som fører tilsvarende.
Sikkerhet: Dårlig.