Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2848
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i rusbehandling hvor det gjennomføres ukentlige urin stikkprøver. Det er 4 uker siden siste inntak av buprenorphine og 3 uker siden siste inntak av benzo ( nedtrapping på avrusning) Har vært i behandling nå i to uker.

Første uken pisset jeg, og den var rein. Idag får jeg plutselig vite at urinprøve tatt på fredag har gitt utslag på buprenorphine. Hvordan i H er dette mulig???? Det får ingen konsekvenser for meg, for de sier selv at de ikke har tenkt tanken på at jeg har rust meg men at de må forholde seg til prøven. MEN dette blir jo liggende der som en mistanke og jeg vet jo at mitt ord teller ikke en dritt mot en urinprøve. Jeg har mistet all tillit til systemet de har her og har mest lyst å be alle ryke og reise og reise herfra.

Det kan jeg ikke, for jeg vil ikke sprekke og jeg har barnevernet hengende over meg. Så jeg må bare svelge den kamelen og fortsette på det jeg har begynt på.

Noen som har noen teorier eller erfaringer på at dette er mulig??

Det er visst ikke første gang det er falske positive prøver her på huset ifølge pasienter
Spør om å få ta en til? Så om den ikke slår ut kan det være en feil.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Spør om å få ta en til? Så om den ikke slår ut kan det være en feil.
Vis hele sitatet...
De skal snakke med sykehuset som har analysert den og få den testet på nytt. Ny prøve blir det uansett, men i teorien kan jeg ha tatt noe i forrige uke også er det ute til nå, men vært positivt på fredag. Buprenorphine skal bare henge i i 2-3 dager.
Anonym bruker
"Allergisk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjedde med meg også mens jeg var på avrusning. Testet plutselig positivt på rivotril etter to uker. Har ikke tatt rivo på flere mnd før det... Trodde heldigvis på meg da de mente de ikke hadde sett meg ruset.
Kan det være at det slår ut på valmuefrø? Finner ikke ut i farta om dette også gjelder buprenorfin, men Oslo Universitetsykehus skriver dette:

"Valmuefrø kan inneholde små mengder morfin og kodein. Det er vist at inntak av små mengder
valmuefrø i mat i noen tilfeller kan gi positivt utslag på opioidanalysen ved både screening- og
kromatografisk analyse. Pasienter som er underlagt urinprøvekontroll må frarådes bruk av matvarer med
valmuefrø (frøloff, enkelte knekkebrød, rundstykker, etc)."
https://oslo-universitetssykehus.no/...FEB%202017.pdf
Anonym bruker
"Fiendtlig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har omvendt problem, går på aduvanz og slo plutselig ikke ut...
Valmuefrø slår ut på morf/kod på en prøve. Buprenofin er noe annet og valmuefrø gir ikke utslag på det. Det KAN være at du har vert i mere aktivitet før sist prøve og noen sporstoffer som er lagret i kroppen har blitt skilt ut. Er prøvene sendt til Lab burde verdiene legges vekt på. At di er positive er greit nok, men hvor store verdier er det snakk om? Det bør iallefall styrke din sak om det er påstand om bruk.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Valmuefrø slår ut på morf/kod på en prøve. Buprenofin er noe annet og valmuefrø gir ikke utslag på det. Det KAN være at du har vert i mere aktivitet før sist prøve og noen sporstoffer som er lagret i kroppen har blitt skilt ut. Er prøvene sendt til Lab burde verdiene legges vekt på. At di er positive er greit nok, men hvor store verdier er det snakk om? Det bør iallefall styrke din sak om det er påstand om bruk.
Vis hele sitatet...
Ahhh, kanskje det er en mulighet. Jeg lå jo bare i tre uker og når jeg kom hit så er det plutselig masse fysisk aktivitet. Har du noen kilder på dette?

ble tatt ny prøve i forgårs og den var også positiv men nå er den sendt til analyse og de får svar på mandag så da får de sett på verdier o.l

Håper på noen svar for jeg blir helt paranoid av dette og ser at alle gransker meg med blikket
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ahhh, kanskje det er en mulighet. Jeg lå jo bare i tre uker og når jeg kom hit så er det plutselig masse fysisk aktivitet. Har du noen kilder på dette?

ble tatt ny prøve i forgårs og den var også positiv men nå er den sendt til analyse og de får svar på mandag så da får de sett på verdier o.l

Håper på noen svar for jeg blir helt paranoid av dette og ser at alle gransker meg med blikket
Vis hele sitatet...
Andre årsaker KAN være tidspunktet på dagen prøven leveres på, på morgenen er det høyere verdier enn sent på dagen. Dette er pga urinen blir utvannet iløpet av dagen. Derfor foretrekkes det at man leverer morgenurin for å få mest mulig sporstoffer og urinen er minst utvannet. Drikk mere vann.. Har ikke kilder nei dette er basert på personlige erfaringer.
Sist endret av FuNcEd; 12. mars 2021 kl. 22:03.
Anonym bruker
"Full Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg testet positivt for PCP. Hvis legen ikke allerede hadde skjønt at det var en falsk positiv, så gjorde han i alle fall det da han så ansiktsutrykket mitt. Og vi lo, og vi lo!
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg testet positivt for PCP. Hvis legen ikke allerede hadde skjønt at det var en falsk positiv, så gjorde han i alle fall det da han så ansiktsutrykket mitt. Og vi lo, og vi lo!
Vis hele sitatet...
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update, selv om dette er noen år siden. De sendte prøvene mine til analyse for å måle verdier og der fant de ingenting, så de kalte prøven falsk positiv og jeg ble renvasket.