Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 732
Er på utkikk etter videoredigeringsprgrammer som lar meg sette sammen 2 videoklipp til å bli ett, og som i tillegg lar meg klippe bort visse deler av videoen. F.eks. De siste 3 minuttene.

Hvilke anbefaler dere?
Det største problemet hos meg når jeg har funnet et videoprogram for redigering så har det sluttet å virke nesten med engang etter at jeg har startet redigeringsprosessen.

Er på utkikk etter redigeringsprogrammer for både Windows og Ipad.

Video Editor Studio er det som til nå har vært mest lovende. Men også der er det problemer. Jeg kan putte sammen 2 videoer til ett.
Men så snart jeg forsøker å redigere bort f.eks. 3 min av slutten av videoen og starter redigeringsprosessen så avslutter fort programmet seg. Og hittil når videoen har latt seg ikke bli avbrutt av at programmet avslutter seg så oppstår alltid et annet program. Altså at kun 1-2 min ble kuttet, når jeg hadde bedt om å få kuttet bort 3 min.
Sist endret av Defending; 16. juli 2020 kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det er sånn at det er en trend på din maskin at videoprogrammer ikke klarer å fullføre prosesseringa, så kan det tyde på maskinvarefeil (overoppheting, el.l.). Bør sjekkes opp. Se om dette også er et problem med andre cpu-krevende programmer eller om du får kræsj i benchmark-programmer.

Til ditt bruk burde Avidemux fungere bra. Men om det underliggende problemet ikke løses, tipper jeg at også dette programmet ikke kan fullføre videoprossesseringa.
Usikker på om du er på utkikk etter redigeringsprogram som tilbyr versjoner for både Windows og iPad, i så fall aner jeg ikke, men på iPad har jeg hatt mye glede av LumaFusion i det siste. Det koster noen hundrelapper så det kan jo være et minus for noen, men for meg var den midt i blinken ettersom jeg helst ville unngå abonnementsbaserte apper siden jeg ikke ante hvor mye og hvor ofte jeg kom til å bruke det (foreløpig fasit der er hhv MYE og HELE TIDEN ) og alle andre jeg prøvde krevde enten abo eller så var de skikkelig dårlige, ofte begge deler.

Super app med et utall funksjoner og muligheter, null problem å sette sammen to eller tjue videoer og redigere dem hvordan du vil. Skal sies at kræsjer er ingen sjeldenhet, men det starter kjapt opp igjen og jeg har ennå ikke opplevd at noe arbeid har gått tapt så autolagringen fungerer som den skal. Oppdateres ofte også virker det som, og den er universell slik at du kan bruke den på en iPhone om du vil. Anbefales uten øvrige forbehold, kanskje litt overkill for det du vil bruke den til nå, men så har du et fullverdig redigeringsprogram hvis du får lyst til å leke deg med større prosjekter senere. Nevnte jeg at den er utrolig moro å leke med?