Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6915
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Hallais freaks !
Har sett enn del på Shuffling i de siste månedene nå, og syns dette så sinnsykt kult ut !
Jeg har VELDIG lyst og prøve og lære dette, men har ikke PEILING på hvor jeg skal begynne....
Derfor søker jeg dere freaks som eventuelt kan kunsten og Shuffle !

Mine spørsmål til dere:

Er det noen som kan Shuffling?
- Hvordan startet du?
- Hvilke "Guider" brukte du ?
- Hvilket underlag er best og shuffle på?
- Hvilke sko er "lettest" og shuffle med? (på tanke med "sliding" osv.)
- Vet du om det finnes noen "Shuffling" Skoler eller lignende i norge?

På forhand, Tusen Takk for alle svar !
Må si jeg aldri har prøvd, men dette ser ut som en god plass å starte: link
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
hva er shuffle?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
hva er shuffle?
Vis hele sitatet...
Noe som får alle til og se dumme ut..
Sitat av Flikki Vis innlegg
Er det noen som kan Shuffling?
- Hvordan startet du?
- Hvilke "Guider" brukte du ?
- Hvilket underlag er best og shuffle på?
- Hvilke sko er "lettest" og shuffle med? (på tanke med "sliding" osv.)
- Vet du om det finnes noen "Shuffling" Skoler eller lignende i norge?

På forhand, Tusen Takk for alle svar !
Vis hele sitatet...
Jeg startet med å shuffle etter å ha møtt en random fyr på et vorse. Grunnen til at det fristet å lære seg dette var fordi jeg likte musikken (hardstyle) som han shufflet til. Dagen derpå søkte jeg opp "melbourne shuffle" på YouTube og fant noen filmer.

For eksempel mange av de som er i linken annen postet ovenfor her.

Mine erfaringer tilsier at et "dansegulv" er best. Et glatt/polert gulv. Det fungerer svært dårlig på et teppegulv. Ute på asfalt fungerer bra (svært uvant om han har holdt på på tregulv f.eks tidligere). Som med asfalt gjelder vel egentlig det samme for gress. Har lett for å lugge litt.

Personlig har jeg kun shufflet med Converse-sko og har ingen dårlig erfaring med det. Ser likevel at mange bruker "de store Nike-skoene" som mange dansere bruker(?).

Han fyren jeg møtte på vorset nevnte at det han hadde vært instruktør i dette tidligere, men i Grimstad vel og merke. Jeg har aldri hørt om noe lignende i nærheten av hvor jeg bor.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Athleon Vis innlegg
Jeg startet med å shuffle etter å ha møtt en random fyr på et vorse. Grunnen til at det fristet å lære seg dette var fordi jeg likte musikken (hardstyle) som han shufflet til. Dagen derpå søkte jeg opp "melbourne shuffle" på YouTube og fant noen filmer.

For eksempel mange av de som er i linken annen postet ovenfor her.

Mine erfaringer tilsier at et "dansegulv" er best. Et glatt/polert gulv. Det fungerer svært dårlig på et teppegulv. Ute på asfalt fungerer bra (svært uvant om han har holdt på på tregulv f.eks tidligere). Som med asfalt gjelder vel egentlig det samme for gress. Har lett for å lugge litt.

Personlig har jeg kun shufflet med Converse-sko og har ingen dårlig erfaring med det. Ser likevel at mange bruker "de store Nike-skoene" som mange dansere bruker(?).

Han fyren jeg møtte på vorset nevnte at det han hadde vært instruktør i dette tidligere, men i Grimstad vel og merke. Jeg har aldri hørt om noe lignende i nærheten av hvor jeg bor.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for kjempe bra og utfyllende svar !
Jeg får prøve å søke litt rundt forbi, og sjekke den linken som Tsunami sendte,
Flere svar fra erfarne og u-erfarne folk er alltid hyggelig !

Men dere som bare har pisse og skrive som f.eks: Kojtkaka, bare la det være...
Vi som liker dette liker dette, og viss du ikke liker det kan du la være og skrive enkelt og greit !

Folk er forskjellige og takk gud og alt annet for det !
Sitat av Kojtkaka Vis innlegg
Noe som får alle til og se dumme ut..
Vis hele sitatet...
Hvorfor ser de dumme ut?
Er jo moonwalking taken to the extreme!
noen andre enn meg som tenkte på denne når de så tittelen? http://open.spotify.com/track/0QlUdVh52dnJhPNONkxnIB
Sist endret av vangsfreaken; 20. april 2011 kl. 14:19.
Det finnes en del turorials på youtube som du kan gå igjennom for å lære deg basics med shuffling. We Dance Hard har noen bra tutorial DVDer.

Om du skal lære deg shuffle start gjerne med en ganske sakte beat og lær deg Running Man, T-Step og overgang mellom disse til å begynne med. Er bedre å gjøre det rett enn å begynne på full hastighet å gjøre feil.
Slides og kicks tar du etterhvert.

Running man - http://www.youtube.com/watch?v=7g9PH1Qa4LM
T-Step http://www.youtube.com/watch?v=P3evoNeD45g

Og med nok trening så kan du gjøre slik som denne fyren med litt smooth shuffle: http://www.youtube.com/watch?v=LdtvS0gA-98

Er så greit med shuffle at du kan danse det til det meste av musikk.

Glemte å svare på selve spørsmålene:

* Startet etter jeg så mange som shufflet på raves i Australia
* Fikk litt instruksjoner før jeg dro hjem til Norge, så klarte jeg etterhvert å få tak i en kopi av We Dance Hard Basic DVDen.
* Kan shuffle på det meste av underlag, men om du bare skal trene så holder det i sokklesten på golvet hjemme. Ellers så er betong ganske greit om det litt sand på.
* Har ikke noen foretrukne sko, bare de er komfortable å gå med. Har til og med shufflet i store klumpete vintersko.
* Har ikke sett etter noen skoler eller kurs innen shuffle. Men om man leter så er det sikkert noen som holder noe privat en eller annen plass innenfor landets grenser.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Trådstarter
Sitat av RaveForm Vis innlegg
Det finnes en del turorials på youtube som du kan gå igjennom for å lære deg basics med shuffling. We Dance Hard har noen bra tutorial DVDer.

Om du skal lære deg shuffle start gjerne med en ganske sakte beat og lær deg Running Man, T-Step og overgang mellom disse til å begynne med. Er bedre å gjøre det rett enn å begynne på full hastighet å gjøre feil.
Slides og kicks tar du etterhvert.

Running man - http://www.youtube.com/watch?v=7g9PH1Qa4LM
T-Step http://www.youtube.com/watch?v=P3evoNeD45g

Og med nok trening så kan du gjøre slik som denne fyren med litt smooth shuffle: http://www.youtube.com/watch?v=LdtvS0gA-98

Er så greit med shuffle at du kan danse det til det meste av musikk.

Glemte å svare på selve spørsmålene:

* Startet etter jeg så mange som shufflet på raves i Australia
* Fikk litt instruksjoner før jeg dro hjem til Norge, så klarte jeg etterhvert å få tak i en kopi av We Dance Hard Basic DVDen.
* Kan shuffle på det meste av underlag, men om du bare skal trene så holder det i sokklesten på golvet hjemme. Ellers så er betong ganske greit om det litt sand på.
* Har ikke noen foretrukne sko, bare de er komfortable å gå med. Har til og med shufflet i store klumpete vintersko.
* Har ikke sett etter noen skoler eller kurs innen shuffle. Men om man leter så er det sikkert noen som holder noe privat en eller annen plass innenfor landets grenser.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for grundig og utfyllende svar, tror nokk dette hjalp meg litt

Men denne her DVDen som du snakker om, har du noen anelse hvor jeg kan få tag i den innen Stavanger området?
Eller er det mulig og laste den ned noen plass / Kjøpe den på nett
Du kan prøve på nettsiden deres: http://www.wedancehard.com/ vet de selger den der. Står jo "Free shipping worldwide" så dette er jo positivt.
De har også kommet ut med en Advanced Moves DVD også. Selv fant jeg en kopi på nett, den linken jeg brukte her er ikke aktiv lengre. Men et kjapt google søk etter We Dance Hard DVD kom fram med noen rapidshare linker: http://www.filestube.com/46775d0bb90...The-DVD-r.html som du alltids kan teste ut om du tør. ^^
Takket være kommersieringen av dette, så må jeg si at dette har blitt alt for gay enn for 2 år siden.
JEg vet inte men troll dansen kommer i hue mitt hver gang jeg hører melbourne shuffle
http://www.youtube.com/watch?v=DgqzE5M5trM
Selvom det blir spilt dubstep
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Flikki Vis innlegg
Hallais freaks !
Har sett enn del på Shuffling i de siste månedene nå, og syns dette så sinnsykt kult ut !
Jeg har VELDIG lyst og prøve og lære dette, men har ikke PEILING på hvor jeg skal begynne....
Derfor søker jeg dere freaks som eventuelt kan kunsten og Shuffle !

Mine spørsmål til dere:

Er det noen som kan Shuffling?
- Hvordan startet du?
- Hvilke "Guider" brukte du ?
- Hvilket underlag er best og shuffle på?
- Hvilke sko er "lettest" og shuffle med? (på tanke med "sliding" osv.)
- Vet du om det finnes noen "Shuffling" Skoler eller lignende i norge?

På forhand, Tusen Takk for alle svar !
Vis hele sitatet...
Hallo jeg driver med shuffel. Her er et lite klipp: http://www.youtube.com/watch?v=38AFu2Sbl34

lærte basic fra youtube også lærte jeg engetlig resten selv..
synes jeg egentlig kan shuffle på allt. ru assfallt er vel helst og unngå med mindre du har syklig glatte sko...
Det finnes ingen shuffle skoler i norge, men det er bare å joine et crew så lærer du/dere av hvarandre =))

Er ikke veldig aktiv her skal du ha flere svar kontakt meg på youtube kanalen min som jeg la ut eller så skal jeg porøve og komme innom her en annen gnag =)
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Takket være kommersieringen av dette, så må jeg si at dette har blitt alt for gay enn for 2 år siden.
Vis hele sitatet...
forklar meg hvordan du kan dra seksuell tiltrekning inn i shuffle ? det blir for dumt.
Pootis Spencer
Sitat av zeicko Vis innlegg
forklar meg hvordan du kan dra seksuell tiltrekning inn i shuffle ? det blir for dumt.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Context...Verbal_context
Hei,vet ikke om du fortsatt titter på denne tråden,men her er det jeg har gjort. (jeg har shufflet i snart 8 måneder ca
- Hvordan startet du?
Jeg fikk lysten til å begynne å shuffle fra min lokale ungdoms-klubb, der noen andre jeg ble kjent med danset.
- Hvilke "Guider" brukte du ?
Jeg fikk litt hjelp når jeg var på klubben, men jeg lærte også veldig mye fra youtube
- Hvilket underlag er best og shuffle på?
Som nevnt tidligere er det litt smak og behag, jeg liker å shuffle på et flis/danse-gulv, asfalt er også ideelt for meg
- Hvilke sko er "lettest" og shuffle med? (på tanke med "sliding" osv.)
Er ikke helt sikker her, men det er myyyye lettere å shuffle i sokkene... Hvis jeg skulle ha valgt sko så ville jeg valgt noen som sitter godt, og passer foten bra, de skal helst sitte litt hardt fast, så de ikke ''slingrer'' .
- Vet du om det finnes noen "Shuffling" Skoler eller lignende i norge?
Sjekk med noen lokale utesteder med dansegulv, eller en ungdommsklubb, der er det ofte noen som driver dette, eller jumpstyle. Vet ikke alderen dun, så vet ikke helt.

*lettere å bevege seg i treningsbukse, enn olabukse
hvis du skal svare til meg, kommer ikke til å sjekke tråden igjen, skriv en epost.
Kan gjerne svare på mer hvis du vil bor i fredrikstad
Sist endret av iian539; 16. juni 2011 kl. 19:12.
Er ikke noe veldig fan av hverken musikken eller dansen, men det er jo litt stilig å se på. For de som er mer fan av Drums n Bass, sjekk ut X-outing.
Sitat av Flikki Vis innlegg
Mine spørsmål til dere:

Er det noen som kan Shuffling?
- Hvordan startet du?
- Hvilke "Guider" brukte du ?

På forhand, Tusen Takk for alle svar !
Vis hele sitatet...
Jeg startet ved å se diverse guider på youtube. Brukte hovedsakelig de guidene som hadde flest views, og syntes disse var svært gode. Hvis du endrer søkeinnstillingen til view count, får du opp disse guidene.

Vil annbefale deg å øve foran speilet så du får de forskjellige movsa til å se ut sånn du ønsker. Vil også fraråde deg å øve med musikk i starten fram til du får litt fart i sakene.

Selv er jeg litt under middels i å shuffle, men øver en del og har virkelig lyst til å bli god.
Lykke til!
Shuffla som bare rakkern før det ble "inn", og før det var hardstyle og div. mainstream shufflesanger på vg topp 20.
Har slutta nå, ettersom det er "kult" og akseptert. Død over unger som stjeler "min" musikkstil!

Du trenger en del tålmodighet, et speil (hvor du kan se så godt som hele deg), kjøp eller skaff deg "we dance hard" filmen, om du vil ha raskere fremgang.
Øv hyppig, men ta pauser. Selv fikk jeg krampe i leggen etter noen minutter med intens shuffling. Er lettest om du starter i sokker på parkett eller lignende, hvor du kan "skli" litt, uten at det gjør vondt. Hele prinsippet med shuffling er at det skal se ut som om du bare flyter på gulvet, og ha oppmerksomheten på beinet du _ikke_ bruker til å skape denne illusjonen, om du vil kalle det dèt.
Lær deg grunntrinnene fra youtube, pugg de slik at du kan de sakte. Når du kan danse veldig rolig, kan du skru opp tempoet. Dette er bedre enn at du går på høytempo, men ikke får det helt til
Det beste, og etter min mening mest riktige måten å shuffle på, er at du kan en hel del moves, og bare improviserer etter hva du føler for. Ikke sånn som i " party rock anthem" hvor de er mange på rekke og rad som har innøvde rutiner.



Bare spør om du lurer på noe mer. Men kort fortalt er det youtube, speil, We Dance Hard (DVD) og mye tid.
Sitat av Flikki Vis innlegg
Tusen takk for kjempe bra og utfyllende svar !
Jeg får prøve å søke litt rundt forbi, og sjekke den linken som Tsunami sendte,
Flere svar fra erfarne og u-erfarne folk er alltid hyggelig !

Men dere som bare har pisse og skrive som f.eks: Kojtkaka, bare la det være...
Vi som liker dette liker dette, og viss du ikke liker det kan du la være og skrive enkelt og greit !

Folk er forskjellige og takk gud og alt annet for det !
Vis hele sitatet...
Jeg beklager på det sterkeste vist jeg sa noe støtende!! Vis du ønsker og lære deg denne dansen ønsker jeg deg lykke til!! det jeg mente var at for et utrent øye ser det jo faen ikke klokt ut for enkelte!! Men det er en dans med en egen stil(sprsielle bukser) som alle andre danser. Sett fra andre øyne ser det jo ikke helt 100 ut og danse folkedans i bunad og full pakke!
Ønsker deg lykke til med dansingen!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=Mu7Dfi7E_tU

Ny shuffle filmen min for 2012 =D
"Hardstyle shuffle", så er det noen form for harddance / hardhouse? O_o
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nja, blir vel egentlig mere tectonic i så fall
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Shuffla som bare rakkern før det ble "inn", og før det var hardstyle og div. mainstream shufflesanger på vg topp 20.
Har slutta nå, ettersom det er "kult" og akseptert. Død over unger som stjeler "min" musikkstil!
Vis hele sitatet...
Så i bunn og grunn er det topp 20 som bestemmer over hva du anser som kult.