Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 413
Jeg klarte ved et uhell å bøye tuppen på en USB-pinne. Jeg bøyde den tilbake, men den registreres ikke på datamaskinen. Når jeg ser inn i åpningen, ser jeg hva som kan være problemet. Spørsmålet er: Hva gjør jeg nå? Jeg har viktig innhold på denne USB-pinnen.

Jeg kan muligens sende den inn til reparasjon eller lignende, men hva koster det, mon tro? Jeg hadde en idé om å bruke en nål og prøve å bøye alt slik at det blir kontakt. Er dette en dårlig idé, eller er det verdt et forsøk?

Her er et bilde av inngangen:

Psykisk ustabil
Hva ble bøyd? Nytt bilde og tegn.
Er nok bare å finne frem nålen å bøye dem rett, er nok ikke verre enn det. Jeg ville ikke tenkt 2 ganger over det her før jeg satt igang ihvertfall.
Sitat av Borderline
Press de flate endene litt bedre sammen mot hverandre.

|
v
___
___
^
|
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på bildet, så er ikke flatene vertikalt parallelle, og det er heller ikke samme ugjevnhet ved alle, noen peker hit og andre dit, for å si det sånn. Hvordan mener du at dette skal fungere?

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er nok bare å finne frem nålen å bøye dem rett, er nok ikke verre enn det. Jeg ville ikke tenkt 2 ganger over det her før jeg satt igang ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Jeg vil bare forhøre meg med forskjellige mennsker som kan dette bedre enn meg før jeg gjør noe. Jeg ønsker ikke å plutselig fikle med nål der inne og permanent ødelegge den når det ellers hadde gått fint med reperasjon.
Sist endret av Relevant; 18. mars 2024 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykisk ustabil
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvis du ser på bildet, så er ikke flatene vertikalt parallelle, og det er heller ikke samme ugjevnhet ved alle, noen peker hit og andre dit, for å si det sånn. Hvordan mener du at dette skal fungere?
Vis hele sitatet...
Nvm, sletta innlegget, trenger å se bedre bilde.
Sitat av Borderline Vis innlegg
Nvm, sletta innlegget, trenger å se bedre bilde.
Vis hele sitatet...
Kan legge ved flere bilder.















Psykisk ustabil
Det er bare dårlig kontakt et sted tenker jeg, prøv deg fram