Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5097
Heihei.

Nå har jeg lest dette forumet en stund, men aldri laget noen bruker. Men akkurat nå har jeg så mye noia at jeg måtte lage en. Ok, så jeg får ta litt bakgrunns historie:

Jeg har alltid vært veldig sunn, trent mye, fulgt med på skolen osv. Så jeg har ikke røyket mye. Helt opptill 1-2 år siden hadde jeg aldri prøvd noe ulovelig rus. Ble introdusert til hasj på en fest hjemme hos meg selv, og etter det så har jeg prøvd det litt nå og da med kompiser. Absolutt ikke for mye.

Flyttet deretter sørpå, og ble kjent med et par gutter ganske kjapt. Disse guttene var nok litt "out of my league" når det kom til rus. De var høy hele tia. Så da fikk jeg en ganske kraftig oppgang i hvor mye jeg røyket. Nå har jeg røyket omtrent hver dag i noen måneder, med bare noen få dager pause hist og pist fordi jeg ikke har hatt tid (jobb, familie osv.)

Jeg har også spist veldig dårlig den siste måneden. Mange dager ikke fått i meg mer enn 2 brødskiver til kveldsmat. Det meste av mat smaker dårlig. Mat som jeg før var veldig gla i. Og ofte er jeg sulten, og får vann i munnen av tanken på maten jeg lager. Og når alt er klart, og jeg tar første gaffel med mat, så blir jeg nesten litt kvalm.

Nå har jeg vært på LAN i noen døgn. Litt usikker, men må ha vært 3 netter. Tror jeg. Da fikk jeg selvfølgelig lite søvn, lite mat osv.

Men siste dagen begynnte tunga å føles litt nummen. Men bare på høyre halvdel. Tenkte ikke mye over det, fordi jeg hadde spist surt godteri (som en ofte får litt nummen tunge av.) Senere gikk jeg på butikken for å kjøpe mat. Klarte ikke å gå rett frem. Noe var totalt galt med det høyre benet mitt. Er vanskelig å sette ord på det, men det var som om det sviktet under meg hele tiden.
Det kan også virke som om jeg var litt mer distre enn normalt (jeg er ganske distre ellers,) og jeg synes selv det var noe rart med korttids minnet mitt.

I går kveld ga jeg meg fra LANet, og dro hjem til kompisen jeg sover hos akkurat nå. Vi rulla en joint og satt på en film. Pluttselig ble benet mitt helt fucka. Virket nesten som leamus, bare ganger 300. Konstante, ganske kraftige rykkninger i høyre bein. Måtte bare sitte ned. Høyre halvdel av tunga fortsatt nummen. Litt som om jeg har vært hos tannlegen, og bedøvelsen er på vei ut. Nummen, men jeg føler at jeg biter i den. Smaken er litt nedsatt.

Mitt spørsmål er; Er dette på grunn av høyt THC inntak, eller er dette på grunn av mangel på søvn og næring?

Mvh Duppp
Sist endret av Duppp; 19. juli 2011 kl. 15:02.
Snakk med en lege
Sist endret av MrBean; 19. juli 2011 kl. 15:07.
oppsøk lege, bedre å gå en gang for mye en en gang for lite, umulig for oss å si hva som er galt med deg.
Anyways, hvis jeg husker riktig så er nervesystemet delt opp og kroppen er på en måte delt loddrett på midten, siden du nevner at høyre del av tungen, høyre bein osv. Derfor man kan bli lam i f.eks venstreside av kroppen ved slag...
Trådstarter
7 1
Ja ikke sant. Men jeg får ikke problemer hvis jeg sier at jeg røyker hasj til legen?
Tenkte akkurat på slag jeg og.
Det er veldig alvorlig i såfall, så du burde virkelig ta en sjekk hos lege for sikkerts skyld.
Sitat av Duppp Vis innlegg
Ja ikke sant. Men jeg får ikke problemer hvis jeg sier at jeg røyker hasj til legen?
Vis hele sitatet...
Tror helt ærlig ikke det er noe du skal bekymre deg over i første omgang, helsa di er jo betydelig viktigere..
Sitat av Duppp Vis innlegg
Ja ikke sant. Men jeg får ikke problemer hvis jeg sier at jeg røyker hasj til legen?
Vis hele sitatet...
Nei. Legen har taushetsplikt om det ikke står om liv, eller h*n får vite om overgrep e.l. Du kan fint snakke med legen din om det aller meste uten å bekymre deg.
Trådstarter
7 1
Ok. Tusen takk for svarene alle sammen. Da tar jeg meg en tur til legen.
kan jo ganske være lurt og slutte og røyke og se om det fortsatt er sånn?
symptomene er som et slag, men det merker du! edit: det kan være en slags muskelsykdom
Sist endret av pyth0n; 19. juli 2011 kl. 16:29.
Vet om mange som får "crazy legs" når de røyker. Er selv inne i et lite miniopphold fra cannabis og matlysten blir jo som vanlig dritt.

De fleste av symptomene dine kommer nok av at du kuttet brått ned på røykings tipper jeg og et LAN med lite søvn kan jo få kroppen til å reagere litt funky i seg selv. Spess med cannabis på toppen. Men kontakt for all del lege hvis du føler dette er det riktige.
Sitat av Duppp Vis innlegg
Da tar jeg meg en tur til legen.
Vis hele sitatet...
Men jeg synes ikke du trenger å fortelle legen at du røyker et ulovlig rusmiddel, det fører som regel aldri noe positivt med seg. Uansett burde du kutte ned på røykingen, du kan ikke røyke hver dag i flere måneder, det sier seg selv, da er du en rusmisbruker, uansett om det "bare" er cannabis. Ikke rart du føler deg åndsfraværende/distre.
Nå har ikke jeg røyket mer en 2-5 ganger iløper av den mnd som er gått, men jeg kjenner dette med matlysten selv! Være super sulten, men orker nesten ikke noe.. Hmm.. Ser ikke på det som noe problem foreløpig, kanskje forbrenningen min er redusert eller sånn ..
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Men jeg synes ikke du trenger å fortelle legen at du røyker et ulovlig rusmiddel, det fører som regel aldri noe positivt med seg. Uansett burde du kutte ned på røykingen, du kan ikke røyke hver dag i flere måneder, det sier seg selv, da er du en rusmisbruker, uansett om det "bare" er cannabis. Ikke rart du føler deg åndsfraværende/distre.
Vis hele sitatet...
Det er jo viktig at han sier det til legen, legen har uansett taushetsplikt!
Legen har taushetsplikt, så man kan vel egentlig legge ut om det meste uten å bekymre seg Rødstrømpe har også et poeng. Har du missbruk av narko på legejournalen kan det bli slitsomt senere å evt. få skreve ut medisiner p.g.a misstanke om missbruk osv. Du trenger jo ikke si at du har røyka fast hver jævla dag i flere mndr. ??? Ettersom dette ikke har oppstått ved førstegangsbruk av cannabis, kan det jo være partiet i det siste du har røyka av som har vært litt "shabby". Kombinert med Lite søvn, lite mat. etc?

Legen kan ta prøver av deg for å finne ut hva som feiler deg UTEN at du legger ut hele og ditt sanne deg, kan være greit å holde litt tilbake på røykinga etter min erfaring.

Men uansett gå til legen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Duppp Vis innlegg
Mitt spørsmål er; Er dette på grunn av høyt THC inntak, eller er dette på grunn av mangel på søvn og næring?
Vis hele sitatet...
Hva tror du? Ingen hadde røykt cannabis i årevis hvis de ble fysisk dårlig og fikk motsatte effekter. Er nok mangel på søvn og næring. Sliter med det samme. Cannabisen hjelper på de punktene, men ikke alltid like lett å få tak i.
Kan være et lite drypp, altså et mini slag!
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva tror du? Ingen hadde røykt cannabis i årevis hvis de ble fysisk dårlig og fikk motsatte effekter.
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg si er et veldig dårlig argument. Det er mer eller mindre som å si at ingen hadde drukket hver dag om de ble fysisk dårlig og fikk motsatte effekter. Så du bør nok være litt forsiktig med å påstå at cannabisen ikke har noe med symptomene å gjøre.

Til TS: Som FuNcEd sa, så vil jeg også anbefale å dra til legen å si du har røyket cannabis, men ikke si daglig.

God bedring, håper det bare er bagateller
Er de bare cannabis du røyker eller er de tobakk inni bilde også?
Trådstarter
7 1
Er tobakk og, ja. Blander ut. Røyker ikke ellers, men snuser.
Sist endret av Duppp; 19. juli 2011 kl. 20:12.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Dette vil jeg si er et veldig dårlig argument. Det er mer eller mindre som å si at ingen hadde drukket hver dag om de ble fysisk dårlig og fikk motsatte effekter. Så du bør nok være litt forsiktig med å påstå at cannabisen ikke har noe med symptomene å gjøre.

Til TS: Som FuNcEd sa, så vil jeg også anbefale å dra til legen å si du har røyket cannabis, men ikke si daglig.

God bedring, håper det bare er bagateller
Vis hele sitatet...
Altså, hvis du mener at cannabisen kan være skyldig, hvorfor ber du TS å ikke oppgi at han røyker hver dag? At han ikke får medisiner i fremtiden blir bare for dumt. Det får han uansett hvis han virkelig trenger de.
Sist endret av Mexxy; 19. juli 2011 kl. 21:16.
TS, første du kan gjøre, er å kutte ut tobakken i weedmixeen din.. Fører ikke noe godt med seg, og fucker opp lungene dine på langsikt.

Jeg stemmer for dårlig næring og lite søvn jeg også. Jeg prøvde å søke meg litt frem på det, og fant ingen som hadde opplevd det samme som deg, som var direkte linket til THC/cannabis.

By the way, er det brunt du røyker, eller pot? Det kan også ha noe med å gjøre at du har røyket dårlig brunt, med masse dritt i.
Røyket for noen uker siden på noe brunt som smakte diesel.. Første jeg gjorde var å kaste den, ikke noe funk fikk jeg heller.. Bare vondt i hodet og hals..
Ja, den er i omløp nå tydeligvis, det er bare driten. Har lagt merke til den her også, med andre ord. Må si jeg liker best å røyke pot som man vet hvor kommer fra og hva er, at man gjerne har laget den selv eller kjenner de som har laget den. Det er MANGE som holder på slik, men de er lukkede miljøer og de driver ofte i småskala, blir aldri oppdaget. Er bare de vietnameserne og noen andre stukere som var uforsiktige og for grådige som blir tatt.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Altså, hvis du mener at cannabisen kan være skyldig, hvorfor ber du TS å ikke oppgi at han røyker hver dag? At han ikke får medisiner i fremtiden blir bare for dumt. Det får han uansett hvis han virkelig trenger de.
Vis hele sitatet...
Det jeg prøvde å si, var at man ikke skal trekke den konklusjonen at cannabisen ikke har noe med symptomene å gjøre. Min mening var at det kanskje vil være lurest å nevne cannabisbruk til legen, og spørre om det kan være årsaken, før man legger ut om daglig bruk. Selvfølgelig, om legen sier at cannabis kan være grunnen, så mener jeg selvfølgelig at man skal si hvor ofte man røyker.

Mener først og fremst dette etter hva de andre i tråden har sagt. Jeg vet altså ikke helt hvordan de er med medisiner når man har missbruk på legejournalen, man får nok livsviktige medisiner ja. Derimot, dersom man får behov for kraftige smertestillende så vil jeg tro det er litt vanskeligere om man har blitt stemplet som tidligere missbruker.

Men du har helt rett, å ikke nevne at man røyker hver dag er dumt. Det man derimot kan gjøre er å vente med å nevne det til mat vet det kan være årsaken. Ser at det kunne tolkes litt feil det jeg skrev i forrige post, håper du forstod litt mer av synet mitt nå
hadde det samme, rykninger i nakke, og munn som jeg kommer på, men det var av, fettforbrenning tabletter som inneholdt efedrin, hadde det bare i den perioden når jeg brukte det.
Jeg har opplevd det samme som deg, + ikke kjent at jeg hadde noen edlere deler osv

Hadde vært oppe i 48 timer uten søvn, på lan. Jeg og en kompis kom hjem, tok oss en trekk fra bongen, og vi ble nummene, ikke kjente visse deler av kroppen osv.

Tror det var en blanding av lite søvn, lite mat/næring og bra bønne
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
7 1
Hei igjen :P Takk for svarene jeg fikk. Hvis noen lurer, så var det ikke cannabisen, og det var ikke søvn og næring. Var noe helt annet :P Men yeah, lureste var nok å dra til legen uansett xD
Sitat av Duppp Vis innlegg
Hvis noen lurer, så var det ikke cannabisen, og det var ikke søvn og næring. Var noe helt annet :P
Vis hele sitatet...
Hva var det, da?

Never mind, så den andre tråden... Tough luck! :P
Dette er noe jeg å en kompis har opplevd også,merkelig fenomen. Etter å ha røyka en del av den samme typen en stund, men hadde det i venstre siden av kroppen. Det begynte med at vi begge satt å klødde oss på venstresiden av ansiktet så ble vi klar over det begge to å kikka på det,intens kløe kombinert med nummenhet å litt nummen til tider i armen å benet. Dette opplevde vi i april å vi har det fortsatt i ansiktet ganske ofte nå i ettertid. Jeg skal ta mr av skallen nå for sikkerhetsskyld,finner dem ikke noe der skal jeg til nevrolog. Sjekk det ut.
Sist endret av Skade-skutt; 3. august 2011 kl. 23:22.