Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 925
Hei, jeg skriver for en kompis som har et problem. Når han høyreklikker på et icon på skrivebordet (word,bilder osv), så restarter windows explorer seg, men dette skjer ikke hvis han høyreklikker på skrivebordet eller andre programmer.

Hva kan problemet være? Dette har vart i noen måneder sier han

OS: windows 10 home
Sist endret av random512377; 18. oktober 2018 kl. 16:10.
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Hei, jeg skriver for en kompis som har et problem. Når han høyreklikker på et icon på skrivebordet (word,bilder osv), så restarter windows explorer seg, men dette skjer ikke hvis han høyreklikker på skrivebordet eller andre programmer.

Hva kan problemet være? Dette har vart i noen måneder sier han

OS: windows 10 home
Vis hele sitatet...
Jeg har samme problem når jeg høyreklikker og skal lage ny mappe. Halvparten av gangene tar det 10-15 sek før menyen kommer opp, eller så restarer explorer.exe.
Min problemer dukket opp sammen med høstoppdateringen.
Når man høyreklikker på et ikon eller en fil, lastes shell extensions til explorer.exe for å vise alle menyalternativene.
Jeg har brukt ShellMenuView for å deaktivere slike når de ikke har oppført seg skikkelig.
http://www.nirsoft.net/utils/shell_menu_view.html