Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5122
Hei.
Jeg er ny her på forumet. Fant det, etter søk hvor jeg kan skrive.
Jeg er ikke paranoid. Saken er at jeg er blitt utsatt for svindel/grovt økonomisk utroskap. Det er snakk om flerfoldige hundre tusen. Og det av min mann. Han vil ikke si hva pengene er gått til. Jeg har ikke tilgang til hans nettbank. For å få visshet, har jeg tenkt å avlytte tlf. Har sett rundt på nettet. Ser det koster mye penger, og ser ikke så enkelt ut å installere. Jeg må ha visshet. Nå går ekteskap og hus til helvete straks. Noen som har tips?
Hva med å anmelde det?

Skal du gå inn for å avlytte han så kan det veldig fort slå tilbake på deg om han finner det ut.

§ 205. Krenkelse av retten til privat kommunikasjon
Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget

a) og ved bruk av teknisk hjelpemiddel hemmelig avlytter eller gjør hemmelig opptak av telefonsamtale eller annen kommunikasjon mellom andre, eller av forhandlinger i lukket møte som han ikke selv deltar i, eller som han uberettiget har skaffet seg tilgang til,
b) bryter en beskyttelse eller på annen uberettiget måte skaffer seg tilgang til informasjon som overføres ved elektroniske eller andre tekniske hjelpemidler,
c) åpner brev eller annen lukket skriftlig meddelelse som er adressert til en annen, eller på annen måte skaffer seg uberettiget tilgang til innholdet, eller
d) hindrer eller forsinker adressatens mottak av en meddelelse ved å skjule, endre, forvanske, ødelegge eller holde meddelelsen tilbake.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...ITTEL_2-6#§202
Jeg støtter å avlytte men har ingen gode løsninger til deg. Eneste jeg veit er mini microfoner som kan kjøpes på ebay eller spyshop som f eks kan syes inn i jakkekragen hans eller bilen eller lignende.

Men det er mannen din og du bør helt ærlig bare gi han et ultimatum at om han ikke gir deg innsyn i hans nettbank og pengebruk er forholdet over for du gidder ikke være med noen som stjeler fra deg og holder så vesentlige ting som enormt pengebruk skjult fra deg.

Om det er sånn at dere har en konto i hans navn som du har satt inn hundre tusener av dine penger til f eks hus eller annen sparing og disse nå er borte burde du kontakte banken og melde svindel. De vil se at store overføringer kommer fra deg og selvom de selv ikke har lov å fortelle deg hvor pengene har gått ut så kan de observere mistenkelige overføringer og opprette politisak på det som tyveri vil jeg tro.

Om gubben din har tatt opp lån i ditt navn bak din rygg er det klabert svindel og du må anmelde han med en gang og ringe lånebankene han har knytta avtaler med. Om det er dette som har skjedd kan det lønne seg å undersøke med politiet om arrestasjon er aktuelt og i såfall ikke fortelle gubben at han er anmeldt for da stikker han nok bare av , men om politiet ikke kan foreta arrestasjon bør du åpenbart komme deg vekk fra fyren snarest og hive han på huet og ræva ut eller lure han med til en advokat for å fylle ut gjeldsbrev til deg der han forplikter seg til å betale tilbake disse penga.

Kan du fortelle litt mer hva som har skjedd og hvorfor du har mistanke eller hvordan evn bevis på dette?

Jeg tenker at hvis du vet han har svindla deg for flere hundre tusen så er det ikke hva pengene har gått til som er viktigst å overvåke og finne ut av, men innse faktum at han har bedratt og svindla deg og av å gjøre det har du bevis nok på at ham hverken elsker eller respekterer deg iallfall så hvorfor er han fortsatt gubben din? Du kanke være med en det ikke går å stole på, som bedrar deg å nekter å fortelle deg ting som burde være helt vanlig og åpent tema i ekteskap.

Siden han nekter å si det så har han nok ikke investert dem i aksjer for å si det sånn men noe han vet er ulovlig enten det er svindel til egen lomme og utspekulert fremtid, horehus eller finansiering av kriminelle virksomheter eller spille/rusavhengighet. Avhengigheter burde vært lett å merke på han men
Hva med å bruke en keylogger for å få tak i passord til nettbanken, så "låner" du telefonen hans for bank-id? Eller så kan du få noen til å ringe til banken å utgi seg for å være mannen din og be om en kontoutskrift.
Sist endret av Odd; 27. juli 2018 kl. 23:00.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hva med å ta deg en tur til spyshop, Oslo, Nydalen?

De hjelper deg i gang
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
Hvis du skal sitte og krenke privatliv, søk opp en fin RAT (Remote Administration Tool) og en crypter.

RAT's er basically TeamViewer bare at personen på andre enden ikke vet at du er på PC-en. Jeg hadde søkt opp en fin RAT som har rootkit funksjoner eller har en fin funksjon til å gjemme seg. Som f.eks. binder seg til en annen prosess.

Crypters er i korte ord at viruset (RAT-en sin server) ikke kan bli sett av anti-virus. I en lengre versjon, så krypterer crypter'n alt innholdet i viruset, og legger til noe som heter "Stub". Denne stubben er ikke kryptert. Den skal gjøre all dirtywork for å dekryptere selve viruset i run-time, sånn at det faktisk fungerer.

Eneste problemet er at du må finne en crypter som har litt delay på oppstart, sånn at anti-virus som AVG ikke finner det ukrypterte viruset når det starter. Jeg vil si at 10 - 15 sekunder er en god delay.

På mange RAT's kan du se hva personen gjør på PC-en sin, du kan logge keystrokes og noen har oppdaterte passord-stjelere. (Dette pleier som regel å bli tatt ut av Chrome når en person trykker "husk dette passordet".)

Hvis du vil virkelig være drittsekk, ta også hånd om TLF-en hans ved å lage en Android / iOS RAT. (Du finner disse rundt nettet og.) Da får du tilgang til alt på telefonen hans i tillegg.
Hvis du ser bort fra det svulstige teknopratet til han over her, som du selvfølgelig ikke blir det spøtt klokere av, er det enkle svaret at det ikke lar seg gjøre å avlytte noen uten at du leier noen til å gjøre det. Du bryter i tilfelle loven på en hel del punkter. Jeg synes ærlig talt historien din stinker. Hvis din ektefelle har stjålet flere hundre tusen fra deg er det en svært merkelig første reaksjon å avlytte en telefon. Hvorfor går du ikke simpelt hen til politiet, eller truer med det?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva skjedde
telefonen til offeret var formodelig ikke oppkoplet till basestasjon som kjørte 2G og hadde ikke frekvenshopping avskrudd.