Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1684
Hei, idag har jeg tenkt til å kjøpe videokamera
Kan noen anbefale et kamera til under 5500 kr??
Kameraet må filme i super kvalitet og det hadde vært fint om det var et speilreflekskamera

Hjelp!
Sony a330 .. Min søster har dette. Funker veldig bra om du skal ta bilder av barn eller slikt.

Også anbelfaler jeg deg og kjøpe et filmkamera seperat. Vi har et speilreflekst som kostet rundt 8k og er under 3 mnd gammelt. Bildet blir helt ustådig uten stativ..
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Hei, idag har jeg tenkt til å kjøpe videokamera
Kan noen anbefale et kamera til under 5500 kr??
Kameraet må filme i super kvalitet og det hadde vært fint om det var et speilreflekskamera

Hjelp!
Vis hele sitatet...
Bra stativ til noen lapper + denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585660
Sitat av sanmagician Vis innlegg
Bra stativ til noen lapper + denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585660
Vis hele sitatet...
Den andre søsteren min har dette .. Funker greit det og. Jeg har Canon 1000D ..
Du får ikke speilrefleks,video og super kvalitet til 5500. Du kan til nøds få to av de, velg selv hvilke
Kan jeg få bare videokamera med super kvalitet til 5500?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
tom3008: Jeg går ut ifra at du er ganske fersk innenfor dette feltet. "Super kvalitet" er en meget vag beskrivelse av kvalitet. Jeg anbefaler deg å gå til en fotobutikk og prøve litt forskjellig der.
Synes det blir litt feil, å se på noe og få god service, så kjøper du ingen ting...

Hvilket kamera ville du anbefalt til ca mitt budsjett på 5500 da?
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Synes det blir litt feil, å se på noe og få god service, så kjøper du ingen ting...
Vis hele sitatet...
Det er langt ifra feil, det er jo jobben til de som arbeider der. Å fange din interesse.

De får betalt for å gi deg god service
Det blir ikke feil tom3008 det er jobben dems De får ikke salg av alle kundene som hendvender seg til dem med spørsmål. Er mange som har stativer der du kan teste ut. Si hvor mye du vil bruke og hva du trenger det til så vil de finne et som passer deg + at du får testet det litt først. Du har jo alltids 14dagers angrerett om du ikke er fornøyd
▼ ... noen uker senere ... ▼
Definer "super kvalitet".
Håper det er greit at jeg hijacker denne tråden litt..

Jeg har tenkt på å kjøpe et videokamera en stund nå.
som skal kunne filme i hd og ha god lyd.
Dette skal brukes til alt mulig, men mest filming på konserter.

Hvilket vil dere anbefale av disse to?

http://www.expert.no/product/product...ntifier=148434
http://www.expert.no/product/product...ntifier=148427

Jeg vil helst holde meg under 4k, men kan muligens gå litt over.

Jeg har vært å spurt i butikken, men de har ikke peiling i det hele tatt.
Sist endret av Falken; 26. oktober 2010 kl. 13:18.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Falken Vis innlegg
Håper det er greit at jeg hijacker denne tråden litt..

Jeg har tenkt på å kjøpe et videokamera en stund nå.
som skal kunne filme i hd og ha god lyd.
Dette skal brukes til alt mulig, men mest filming på konserter.

Hvilket vil dere anbefale av disse to?

http://www.expert.no/product/product...ntifier=148434
http://www.expert.no/product/product...ntifier=148427

Jeg vil helst holde meg under 4k, men kan muligens gå litt over.

Jeg har vært å spurt i butikken, men de har ikke peiling i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Du kan jo egentlig søke opp kameraene på youtube og se noen filmer der, de skriver kanskje litt om kameraet også hvis du er heldig
Sitat av moridin Vis innlegg
Du får ikke speilrefleks,video og super kvalitet til 5500. Du kan til nøds få to av de, velg selv hvilke
Vis hele sitatet...
Tøv! Om han kjøper 550D får han videokvalitet som utkonkurerer videokameraer til dobbel pris. Han får og stillbildekvalitet god nok til å printe de største plakatene han kan tenke seg.

Det er riktig at det kommer til å bli ustødig uten stativ. Det gjelder forsåvidt alle videokameraer som ikke bruker skikkelig stabiliseringsutstyr eller stativ.
Spurte her visst..

Tips til et Speilreflekskamera dere har prøvd/vet er bra?

Har sett litt rundt, men er jo så masse... Skal straks til Saalbach, og må få tatt noen syke skisessionbilder!

kr: 10.000 -> 15.000
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Tips til et Speilreflekskamera dere har prøvd/vet er bra?

Har sett litt rundt, men er jo så masse... Skal straks til Saalbach, og må få tatt noen syke skisessionbilder!

kr: 10.000 -> 15.000
Vis hele sitatet...
Lykke til. Innen du har lært deg kamera er ferien over. Mitt forslag:

1: Lite tid nå, så finn noe med gode automoduser. Noe i Panasonic sin Lumix-serie.
2: Selg det når du kommer hjem (eller vær sjofel og bruk returrett)
3: Finn så noe à la 7D (kanskje heller 60D eller 550D, er de for små så slenger du på batterigrep (uansett praktisk i kulda)), og invester heller penger i optikk (objektiver) og kunnskap.
Jo takk!

Kan bruke kamera, men suger innenfor hva jeg trenger på et kamera.
Kjøper nok Canon 550D - Har endel bra linser til forskjellig bruk.

Batterigrep vurderes! TAKK =)
Min søster har 550D jeg synes den filmer i utrolig god kvalitet til å være såpass billig
Da var CANON 550D bestillt! Blir nok bra skal du se!
lefdal selger canon 500d på tilbud til 3.5k , den kan jo forsåvidt filme i fullhd men kun 20 fps, og ikke inngang for ekstern mikrofon som 550d skulle kjøpe men så fant jeg det ut og ble ikke noe kjøp på meg -_-
Automodusen på 550d er veldig bra, den fikser det meste for deg.
om du lærer deg litt mer kan du også få bruk for "TV"(Time Value) modus. Om du bruker denne riktig kan du får gode actionbilder som er skarpe og fine selv om ting skjer i høy hastighet.
Det finnes også en automatisk variant av denne som heter sports-modus.
Sist endret av random13798; 4. januar 2011 kl. 16:57.