Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722897
Sitat av Grix Vis innlegg
Nå er bitcoins altså verdt over 5 dollars per coin. Så hvis du hadde investert i det når denne tråden ble åpnet hadde pengene dine seksdoblet sin verdi!
Vis hele sitatet...
Det forutsetter at det faktisk er folk som kjøper det til denne prisen da. Noen her som har lykkes med å selge til såpass høy pris?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det forutsetter at det faktisk er folk som kjøper det til denne prisen da. Noen her som har lykkes med å selge til såpass høy pris?
Vis hele sitatet...
Ja, og det fungerer andre vei også. Prisen (verdien) hadde ikke vært så høy dersom folk ikke var villig til å betale for den prisen.

Sjekk ut
www.mtgox.com - Den største USD/BTC exchange
www.bitcoinwatch.com
Sist endret av 59635; 11. mai 2011 kl. 00:09. Grunn: la til ekstra info
Warz's Avatar
Trådstarter
http://i.imgur.com/lOqUT.png
Sist endret av Warz; 11. mai 2011 kl. 00:35.
Svarte, jeg solgte nettopp mine coins med en kurs på 5.4 dollar, skulle ventet enda litt lengre..
Sist endret av Grix; 11. mai 2011 kl. 11:47.
Ikke dårlig, er det noen her som har tjent på detta enda?

Det jeg lurte på var egentlig hvordan de som driver med kriminelle ting egentlig får omsatt kontanter i svarte-penger om til BTC? Da må han jo fysisk møte vedkommende, sant?
Kult at dere får litt fortjeneste på det da. Selv skjønner jeg fortsatt ikke vitsen med disse bitcoinsene, med mindre man skal selge noe ulovlig og unngå å bli sporet.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pess Vis innlegg
Ikke dårlig, er det noen her som har tjent på detta enda?
Vis hele sitatet...
Har vel tjent en 3000$ så langt Angrer sykt på at jeg ikke investerte mer!

Det jeg lurte på var egentlig hvordan de som driver med kriminelle ting egentlig får omsatt kontanter i svarte-penger om til BTC? Da må han jo fysisk møte vedkommende, sant?
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem det så lenge du har dollar. Bitcoin2cash.com f.eks. Du sender dem cash, og kan kjøpe bitcoins. Eneste ulempen er at det ikke er like mye likviditet i cash markedetet, men forhåpentligvis blir det bare større og større etterhvert som flere benytter bitcoin. Ellers er det vel sikkert en del folk på #bitcoin-otc som kan gjøre en sånn trade, kanskje noen nordmenn også

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Kult at dere får litt fortjeneste på det da. Selv skjønner jeg fortsatt ikke vitsen med disse bitcoinsene, med mindre man skal selge noe ulovlig og unngå å bli sporet.
Vis hele sitatet...
La oss si du har en side som heter, tja bare for å ta noe helt ut av luften: wikileakz

Du trenger donasjoner ikke sant? Hva gjør du? Jo du bruker paypal, visa og mastercard samt bank.

Plutselig er wikileakz blitt kjempepopulær og det kommer inn tusenvis av donasjoner hver dag.

Men politikerene liker ikke wikileakz og truer paypal. Helt plutselig blir din paypal konto STENGT. Så blir din visa og mastercard connection STENGT. Så blir din bankkonto STENGT. Hva gjør du?

Vel... dette er grunnen til at du skal bruke bitcoin for den kan ingen stenge!

Skjønner?
Sitat av Warz Vis innlegg
La oss si du har en side som heter, tja bare for å ta noe helt ut av luften: wikileakz

Du trenger donasjoner ikke sant? Hva gjør du? Jo du bruker paypal, visa og mastercard samt bank.

Plutselig er wikileakz blitt kjempepopulær og det kommer inn tusenvis av donasjoner hver dag.

Men politikerene liker ikke wikileakz og truer paypal. Helt plutselig blir din paypal konto STENGT. Så blir din visa og mastercard connection STENGT. Så blir din bankkonto STENGT. Hva gjør du?

Vel... dette er grunnen til at du skal bruke bitcoin for den kan ingen stenge!

Skjønner?
Vis hele sitatet...

Ja men bitcoins vil fortsatt ikke betale for serverkostnader, lønn, osv. så dem må jo veksle det til ekte penger en eller annen gang, men skjønner poenget.

Hva er den letteste måten å kjøpe bitcoins på nå? Burde man vente litt og se om prisene synker, eller bare øker dem hele tia?
Sitat av Warz Vis innlegg
La oss si du har en side som heter, tja bare for å ta noe helt ut av luften: wikileakz

Du trenger donasjoner ikke sant? Hva gjør du? Jo du bruker paypal, visa og mastercard samt bank.

Plutselig er wikileakz blitt kjempepopulær og det kommer inn tusenvis av donasjoner hver dag.

Men politikerene liker ikke wikileakz og truer paypal. Helt plutselig blir din paypal konto STENGT. Så blir din visa og mastercard connection STENGT. Så blir din bankkonto STENGT. Hva gjør du?

Vel... dette er grunnen til at du skal bruke bitcoin for den kan ingen stenge!

Skjønner?
Vis hele sitatet...
Hva stopper myndighetene fra å true han som står bak bitcoins til å stoppe å kunne sende donasjoner til sider de ikke liker?
Sist endret av Mandokir; 11. mai 2011 kl. 13:52.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hva stopper myndighetene fra å true han som står bak bitcoins til å stoppe å kunne sende donasjoner til sider de ikke liker?
Vis hele sitatet...
Det faktum at man ikke aner hvilken person som står bak adressene, og at det ved et enkelt tastetrykk kan opprettes en ny adresse, tilknyttet samme "wallet"
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Ja men bitcoins vil fortsatt ikke betale for serverkostnader, lønn, osv. så dem må jo veksle det til ekte penger en eller annen gang, men skjønner poenget.
Vis hele sitatet...
Dedicated server hosting for bitcoins:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=5641.0
Hosting for bitcoins:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6842.0
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7940.0
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=3890.0
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6863.0
Shell hosting and webhosting for bitcoins:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7353.0
Webhosting and VPN:
http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=6629.0

Jeg tror ikke det er mange vanlig ansatte som får lønn i paypal heller tbh
Men uansett er jo ikke å veksle tilbake et problem heller.
Hva er den letteste måten å kjøpe bitcoins på nå? Burde man vente litt og se om prisene synker, eller bare øker dem hele tia?
Vis hele sitatet...
Jeg vet jo ikke hva som vil skje, men nå har vi steget fra 1$ til 6$ på veldig kort tid, så spør du meg må jeg innrømme at jeg tror vi vil se en korreksjon. Spørsmålet er bare, hvor langt skal vi før korreksjonen kommer, og hvor langt ned vil korreksjonen gå?

Jeg har tro på at bitcoin på sikt kan bevege seg opp mot både 10,20,30 og 50 dollar. Så hvis du er langsiktig spiller det vel ikke like mye rolle om du kjøper på 6 eller 3.

Og PS: den letteste måten er etter min mening mtgox.com. Det er her det er mest likviditet så du kan lett kjøpe og selge hele dagen. Du kan legge inn penger via bank.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hva stopper myndighetene fra å true han som står bak bitcoins til å stoppe å kunne sende donasjoner til sider de ikke liker?
Vis hele sitatet...
Skal du true 100 000 folk til å slutte å sende donasjoner da eller? Det blir litt som å prøve å stoppe fildeling. Bitcoin er basert på det samme prinsippet. Det er ingen "person som står bak bitcoin".
Sist endret av Warz; 11. mai 2011 kl. 14:03.
Mange av aktørene er nok inne i håp om videre vekst som en kortsiktig investering, ikke fordi det er en særskilt brukbar eller nyttig valuta akkurat nå. Mange slenger seg også på fordi det er mye hype, og vil ikke unngå å bli stående utenfor. Om det kommer en korreksjon spørs på mange ting, men det beror først og fremst på omtale og diskusjon rundt bitcoins. Hvis ting tar en negativ vending på den fronten kan det fort kollapse, men det kan samtidig også fortsette å hypes opp.

Ikke noe i veien for å slenge litt penger inn i det for å se an veksten og prøve systemet. Men jeg ville ikke puttet inn penger jeg ikke hadde vært klar for å tape.
her er det jo også bra muligheter for de kriminelle å flytte penger rundt i verden uten noen sperrer eller slikt.
Sitat av Warz Vis innlegg
"De"? Det er ingen som eier bitcoins. Det er hele poenget, bitcoin er p2p, ingen server, ingen sentralisering. Glem "de".

Noen personer har funnet ut at de skal veksle bitcoin via visa/paypal. Noen andre personer har funnet ut at de skal veksle bitcoin via bank, andre via libertyreserve og noen har tilogmed begynt å veksle via cash.
Vis hele sitatet...
Hvor kan jeg kjøpe coins? gief link
Som nevnt er mtgox.com et fint sted å starte. Eventuelt sjekke Bitcoin-wikien.
Hvor trygt tror dere det er å lage en side som selger med Bitcoin? Tenker ikke da fysiske produkter, men en gamblingtjeneste. Kan man få pes av norsk stat eller noe? Bare nyskjerrig.
Har prøvd å sette igang med mining. Har lastet ned den originale Bitcoin-clienten, laget en bitcoin.conf-fil med brukernavn og passord da jeg leste litt om det på noen forumer, og lastet ned klienten DiabloMiner da denne visstnok skal funke på Mac (som jeg bruker). Men jeg får ikke satt det hele igang.. slik jeg har forstått det skal jeg åpne DiabloMiner i Terminal og bruke "-u [brukernavn] -p [passord]" (som ligger i bitcoin.conf-filen), men det virker ikke (har også prøvd uten -u og -p og med andre ting). Får denne feilmeldingen:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: com/diablominer/DiabloMiner/DiabloMiner
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner

at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301 )
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248)

Jeg er litt forundret over at jeg ikke finner noen Mining Guide for Noobs der alt dette her er skikkelig forklart, da jeg synes det er ganske avanserte saker. Noen som kan hjelpe meg litt?
Sist endret av Mokko; 11. mai 2011 kl. 19:21. Grunn: Prøvde å legge til Spoiler-tags, men det virket ikke..
Sitat av Mokko Vis innlegg
Har prøvd å sette igang med mining. Har lastet ned den originale Bitcoin-clienten, laget en bitcoin.conf-fil med brukernavn og passord da jeg leste litt om det på noen forumer, og lastet ned klienten DiabloMiner da denne visstnok skal funke på Mac (som jeg bruker). Men jeg får ikke satt det hele igang.. slik jeg har forstått det skal jeg åpne DiabloMiner i Terminal og bruke "-u [brukernavn] -p [passord]" (som ligger i bitcoin.conf-filen), men det virker ikke (har også prøvd uten -u og -p og med andre ting). Får denne feilmeldingen:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: com/diablominer/DiabloMiner/DiabloMiner
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner

at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301 )
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248)

Jeg er litt forundret over at jeg ikke finner noen Mining Guide for Noobs der alt dette her er skikkelig forklart, da jeg synes det er ganske avanserte saker. Noen som kan hjelpe meg litt?
Vis hele sitatet...
Vil på det sterkeste anbefale at du miner for en pool i stedet for å koble deg opp mot din lokale bitcoin-klient. En pool består av flere som jobber sammen for å finne løsninger og deler på potten når noen har funnet et svar. Dermed får du en liten del av kaken mye oftere, i stedet for at du har en ørliten sjanse til å få alle 50 BTC-ene alene.

Anbefaler Eligius-poolen pga bra sikkerhet, lave gebyrer og fordi den er enkel å bruke. Du lager bare en bitcoin-adresse for å motta penger og angir denne som brukernavn. Passordet kan du sette til hva som helst.

Feilmeldingen du får betyr at Java ikke klarer å finne programmet på stedet du angir. Kommandlinjen for å starte opp DiabloMiner med Eligius kan se omtrent slik ut:

Kode

java -cp /full/path/til/target/libs/*:/full/path/til/target/DiabloMiner.jar com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner -u YourAddress -p xxx -o pool.bitcoin.dashjr.org -r 8337 -g 5
Target ligger i katalogen du har pakket ut DiabloMiner til, full path blir f.eks.: /Users/bubba/DiabloMiner/target/osv..
Sist endret av gorm; 11. mai 2011 kl. 21:13.
Får samme feilmelding med kommandolinjen din (erstattet YourAddress med adressen min). Hvilket program er det java ikke finner, og hvor må jeg legge dette programmet for at det skal funke? Prøver å tyde feilmeldingene, men det der er verre enn gresk for meg..
Prøver dette med mining men får det ikke helt til.

Har lastet ned GUIMiner, siste versjon, og har registrert meg på deepbit.

I GUIMiner har jeg satt server til deepbit, epost og passord, og på device står det CPUen min, Intel core i5. På extra flags har jeg skrevet "-v -w128" slik det står anbefalt for alle AMD gpuer. Har mobility radeon 5870.

Alikevel får jeg bare 1 Mhash/s, noe som betyr at jeg bare bruker CPUen. Noen som vet hvordan jeg kan programmet til å bruke GPU? Har allerede installert AMD-APP-SDK-2.4.

Setter meget stor pris på hjelp.
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Prøver dette med mining men får det ikke helt til.

Har lastet ned GUIMiner, siste versjon, og har registrert meg på deepbit.

I GUIMiner har jeg satt server til deepbit, epost og passord, og på device står det CPUen min, Intel core i5. På extra flags har jeg skrevet "-v -w128" slik det står anbefalt for alle AMD gpuer. Har mobility radeon 5870.

Alikevel får jeg bare 1 Mhash/s, noe som betyr at jeg bare bruker CPUen. Noen som vet hvordan jeg kan programmet til å bruke GPU? Har allerede installert AMD-APP-SDK-2.4.

Setter meget stor pris på hjelp.
Vis hele sitatet...
Ser ut som at du fortsatt mangler en eller annen programvare! GPUen min står som "Juniper" (noen som vet hva det betyr?) i GUIMiner, så da har du nok ikke fått Open CL til å funke enda.

Ville annbefalt deg å stikke innom forumene deres, der finnes det allerede mange lignende problemer som har fått svar, skulle ikke forundre meg om ditt kort/problem også finnes der
Warz's Avatar
Trådstarter
Prøv denne på flags
--device=0
hvis ikke
--device=1
hvis ikke
--device=2
Takker for svar.

Har lest en del på forumene, men finner ikke noe for akkurat mitt kort. Mistenker at det har noe å gjøre med skjerkortet mitt. Har hatt en del problemer med det før. Det fungerer helt fint til spill osv, men det går ikke ann å oppgradere driverne. Har allerede laget en tråd om problemet her på forumet uten noe særlig hjelp. De eneste driverne som fungerer er driverne som fulgte med fra ASUS. De fra AMD fungerer ikke.

Når jeg endret på det du sa Warz, så hopper det fra 1Mhash/s til 1,5Mhash/s.

Kanskje jeg skal prøve å installere Ubuntu igjen, og se om det fungerer der.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Får samme feilmelding med kommandolinjen din (erstattet YourAddress med adressen min). Hvilket program er det java ikke finner, og hvor må jeg legge dette programmet for at det skal funke? Prøver å tyde feilmeldingene, men det der er verre enn gresk for meg..
Vis hele sitatet...
Feilmeldingen sier at klassefilen du prøver å kjøre ikke eksisterer, eller ihvertfall ikke ligger i class path. Altså er ikke argumentet til "-cp" riktig.

Start terminal, naviger til katalogen hvor du la DiabloMiner med "cd <katalognavn>" og kjør "./DiabloMiner-OSX.sh -u YourAddress -p whatever" evt med "bash " foran hvis det ikke funker.
På device skal du velge den andre. Mitt 6870 here "Bart", men jeg aner ikke hva 5870 heter. Jeg la inn SDK-en og så funka alt fint.

Lang tid tar det å mine 1 BTC? Kjører på ca. 250-260 Mhash/s

En kalkulator på nettet sa at jeg burde klare en block på ca. én mnd. dersom jeg kjører 24/7. Dette tilsvarer ca. 50BTC eller 250USD eller snaue 1500kr. Blir nok ikke aktuelt, da maskinen står rett ved senga.
Det eksisternde temaet er fullt av diskusjon av ymse sort, så jeg tenkte å lage en guide for alle nybegynnere som tenker å begynne med mining. Denne går ikke i dybden, men forklarer enkelt hvordan du kommer i gang. Du bør ha et brukbart skjermkort som støtter teknologien

(0. Dersom du har AMD-skjermkort, last ned AMD APP SDK (2.1 er bedre enn 2.2)
1. Sjekk om skjermkortet ditt er støttet. Dette er en god begynnelse.
3. Gå til http://www.bitcoin.org/ og last ned klienten. Installer og kjør.
4. Last ned og kjør GUI miner
5. Finn informasjon til Eligius pool
6. Lim denne inn i GUI Miner. User er din bitcoin-adresse (som står i bitcoin-klienten), porten skrives i eget felt, og på passord kan du skrive hva du vil.
7. Velg skjermkortet ditt fra Devices. OpenCL-kort har kodenavn, 6870 heter f.eks. "Bart". Ikke bruk CPU
8. Søk etter skjermkortet ditt på google med "bitcoin mining flags" og finn ut om du bør legge til noe. I mitt tilfelle la jeg til "-v -w 128"
9. Trykk start, og se hva som står på Mhash/s nede i høyre hjørne.
10. Gå her og regn ut fortjenesten din. La standardverdiene stå og fyll inn Mhash/s fra GUI Miner. Sett til 1mnd og se hva du får.
11 Kjør klienten så ofte som mulig, så blir det penger av det.

I mitt tilfelle kjører jeg med 250-260Mhash/s, som vil gi 1400kr med dagens kurs, hvis jeg kjører 24/7 i en mnd.
Sist endret av bobbo; 12. mai 2011 kl. 04:47.
hvor mye koster egentlig strøm for å drifte en moderne GPU på 100% i 1 måned, og hvor mange bitcoins "tjener" på denne måneden? er det egentlig verdt å generere dem?:O
Ser jeg glemte å legge med linken til kalkulatoren: http://bitcoinx.com/profit/

Der kan du regne ut ca. hvor mye du tjener. Jeg betaler ikke strøm, så jeg skrev 0 på strømpris.
Jeg tror jeg gir opp disse greiene... Ingenting fungerer. Skjermkortet dukker ikke opp uansett hva jeg gjør, og i ubuntu vil ikke engang bitcoin åpne seg når jeg kjører programmet.

Hvordan fungerer mining med crossfire? Kan jeg regne med god hash/s med to 4870 i crossfire?

Når regner man med at utdelingen av bitcoins vil falle, og hvor lenge regner man med at det tar før mining omtrent blir borkastet i forhold til fortjeneste?
På sikt vil transaction fees overta for mininga. Prinsippet er vel akkurat det samme, men det betyr at du må betale en liten sum for at noen skal gidde behandle betalingene dine.
Sitat av bobbo Vis innlegg
På sikt vil transaction fees overta for mininga. Prinsippet er vel akkurat det samme, men det betyr at du må betale en liten sum for at noen skal gidde behandle betalingene dine.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du det? Transaksjoner med bitcoins er jo gratis.
Sitat av bobbo Vis innlegg
På sikt vil transaction fees overta for mininga. Prinsippet er vel akkurat det samme, men det betyr at du må betale en liten sum for at noen skal gidde behandle betalingene dine.
Vis hele sitatet...
poenget med dette er vel egentlig det at du ikek trenger å ha noen mellom-mann som trenger å ta noen penger, eller? Så det vil ikke koste noe trade noe.
You should set this value to something relatively high, say 1.0 or more in order to avoid paying transaction fees later on. If you set it low you will receive more frequent payouts but may incur transaction fees sometime later on when you try to send these coins somewhere.
Pootis Spencer
Grunnen man legger ved en transaksjonsavgift, er for å få transaksjonen til å behandles og 'godkjennes' raskere av nettverket. Transaksjoner går gjennom til slutt, men betaler man litt til nodene som gjør behandlingen av transaksjonen, går det raskere.
Sitat av Pess Vis innlegg
poenget med dette er vel egentlig det at du ikek trenger å ha noen mellom-mann som trenger å ta noen penger, eller? Så det vil ikke koste noe trade noe.
Vis hele sitatet...
En viss transaksjonskostnad er nødvendig for å forhindre flooding, som nettverket har vært plaget av i det siste. Disse transaksjonskostnadene tilfaller den som "miner", altså løser en nokså hard oppgave som for det første oppretter X nye bitcoins, og for det andre validerer transaksjonene som er foretatt i p2p-nettet.

Poenget med bitcoin er nok ikke først og fremst å bli kvitt bankgebyr for overføringer, men å lage et sikkert og noenlunde anonymt system som kan fungere uten noen sentral myndighet.
Sitat av gorm Vis innlegg
Feilmeldingen sier at klassefilen du prøver å kjøre ikke eksisterer, eller ihvertfall ikke ligger i class path. Altså er ikke argumentet til "-cp" riktig.

Start terminal, naviger til katalogen hvor du la DiabloMiner med "cd <katalognavn>" og kjør "./DiabloMiner-OSX.sh -u YourAddress -p whatever" evt med "bash " foran hvis det ikke funker.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, da var det problemet fikset, men et nytt et spretter selvfølgelig opp:

Exception in thread "main" java.lang.UnsatisfiedLinkError: no lwjgl in java.library.path

Deretter popper en app med navn "com.diablominer.DiabloMiner.DiabloMiner" opp i docken, før den lukker seg etter et sekund eller to.
Har prøvd å google opp og ned og bort og fram, men jeg blir ikke noe klokere..
Sist endret av Mokko; 13. mai 2011 kl. 21:14.
Etter å ha fulgt guiden din bobbo, vet du sånn ca når jeg kan forvente å få min første bitcoin? Har Mhash/s på rundt 260 og stått på rundt en time. Hadde vært bra å fått en slant inn på Bitcoin slik at jeg vet at det funker.
Sitat av Kipmud Vis innlegg
Etter å ha fulgt guiden din bobbo, vet du sånn ca når jeg kan forvente å få min første bitcoin? Har Mhash/s på rundt 260 og stått på rundt en time. Hadde vært bra å fått en slant inn på Bitcoin slik at jeg vet at det funker.
Vis hele sitatet...
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

I gjennomsnitt tar det ca en måned i strekk før du får bitcoins hvis du miner alene.
Sist endret av Grix; 13. mai 2011 kl. 22:07.
Sitat av Kipmud Vis innlegg
Etter å ha fulgt guiden din bobbo, vet du sånn ca når jeg kan forvente å få min første bitcoin? Har Mhash/s på rundt 260 og stått på rundt en time. Hadde vært bra å fått en slant inn på Bitcoin slik at jeg vet at det funker.
Vis hele sitatet...
anbefaler deepbit sin pool, da blir account balancen oppdatert hver time inne på deepbit.net, som du senere kan sende til din bitcoin addresse
Sitat av cazber Vis innlegg
21 mill - 5.74 mill = 15,26 mill bitcoins. Hvem sitter på disse? De blir jo ikke delt ut gratis. Dvs at noen tjener penger på dem, og jo større saueflokk man får til å kjøpe disse, jo mer penger vil de tjene.
Lukter scam lang vei
Vis hele sitatet...
Ingen har pengene.
p2p-nettverket samarbeider om å generere kodene som skal representere de virituelle pengene.
Oppfinneren av dette er virkelig genial. Dette er det beste systemet i menneskehetens historie for å produsere verdi-dokumentasjon.
Sentralbanken er virituell.
Alle som vil kan være med og lage penger

Jeg får jevnlige utbetalinger ved å generere hash for en pool.

Dette kan umulig være noen scam når jeg kan bytte litt av min virituelle datakraft mot reel kjøpekraft.

Pengene går automatisk til min pay-pal konto hvor de samles opp og utbetales til min bank konto.

Jeg genererer altså Bitcoin og får Norske kroner.


Kursen for en bitcoin er godt over 8 dollar.

Foreløpig har det kun blitt småpenger for jeg miner rundt 50 Mhash/s, men med et par gamerPCer satt opp til å mine når de ellers er idle kan jeg tjene mye. Om kursen fortsetter å stige med samme tempo vil jeg bli styrtrik....
jeg har begynt å skjønne mer av dette systemet nå, det virker veldig demokratisk, folket (internett) som styrer alt. men lurer på en ting, hva er det jeg egentlig regner ut med disse hash-beregningene?

har minet med gaming pcen min siden torsdag og har tjent litt over hundre kroner allerede. ligger på 300Mhash/s. jeg setter ikke pengene inni banken, jeg lar de ligge i min wallet som "aksjer". prisen per bitcoin har tidobblet seg på 2-3 måneder, og igår så steg prisen med ca 50% igjen, nesten en eksponensiell økning. jeg skal også prøve å intestere litt penger i dette og, en tusenlapp og se hva jeg står igjen med.
Der fikk jeg endelig miningen til å virke. Har en gjennomsnittlig mining speed på 40 Mhash/s, og etter hva jeg har forstått så er ikke det særlig bra. Noen som har noen idé for hvordan jeg kan forbedre den? Bruker DiabloMiner, Mac OSX og ATI Radeon HD 5670. Og det er vel ikke slik at "Block X found.." betyr at jeg faktisk har minet en hel block, i og med at jeg får denne beskjeden jevnlig? Og hvordan får jeg tak i Bitcoins'a mine, det står her at jeg har i overkant av 0,01 BTC, men balansen min står på 0 i Bitcoin-klienten.

EDIT: For øyeblikket miner jeg i Eligius-poolen, er det et godt valg? Andre pools jeg bør sjekke ut?
Sist endret av Mokko; 14. mai 2011 kl. 12:59.
tror ikke du kan få særlig mye mer enn 50 Mh/s med den GPU.
jeg anbefaler poolen deepbit.net
Jeg har et Nvidia GTX460 og miner på ca 50Mhash/s. Er det mulig å gjøre det bedre med dette skjermkortet? Hvor kan man se hvordan kursen på bitcoins vs usd er?
GTX460 68.31

dette er hentet fra bitcoin wikien:
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardware_Comparison

ikke så mye å hente tror jeg, AMD sine kort er tydeligvis mye bedre, verdt å bytte til et 6870, som gir ca 300Mhash/s, skal tjene dette inn på en måned med mining.

https://mtgox.com/ er den beste siden til kjøp og salg av bitcoins, her oppdateres prisene ofte.
Har en bra business idé som hadde passet perfekt for Bitcoin. Men hvor trygt er det å lage en "ulovlig" (i følge norsk lov) side som tar Bitcoin som betaling?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av IpN Vis innlegg
Har en bra business idé som hadde passet perfekt for Bitcoin. Men hvor trygt er det å lage en "ulovlig" (i følge norsk lov) side som tar Bitcoin som betaling?
Vis hele sitatet...
Norsk lov tar ikkje stilling til betalingsmiddel i veldig stor grad. Spørsmålet er om bokføring, skattebetaling og alt slikt er i orden.
Er prognosene om en forstatt økende verdi trygge nok til at man trygt kan investere noen hundrelapper i Bitcoins?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
jeg har begynt å skjønne mer av dette systemet nå, det virker veldig demokratisk, folket (internett) som styrer alt. men lurer på en ting, hva er det jeg egentlig regner ut med disse hash-beregningene?
Vis hele sitatet...
Dette er noe som heter "proof-of-work", du skal BEVISE at du har utført et gitt arbeid. Det er dette som gjør hele systemet så genialt. Problemet er så vanskelig at det i gjennomsnitt vil ta 10 minutter å løse en hash (for alle i nettverket til sammen). Men det tar bare millisekunder å sjekke om en hash er riktig dersom man allerede vet den. Uansett hvor mange som prøver å løse hashen vil tiden alltid gå mot 10 minutter, det som skjer når mange flere prøver å løse hashen er at den blir vanskeligere og vanskeligere. Så du kan bruke mange dager, måneder, kanskje år på å løse en hash, men siden det er så mange som hele tiden prøver vil hashen bli løst hvert 10ende minutt.

Så det som skjer er følgende:
Når man løser en hash så løser man en blokk. En blokk inneholder nylige transaksjoner. Det blir på en måte å si: Jeg har sett på transaksjonene og de er gyldige. Så tar du hashverdien av denne blokken og bruker den i neste hashing slik at du binder gamle transaksjoner sammen i en kjede. Dette er det som kalles for "blockchain", en kjede med transaksjoner, som alle har lagret på harddisken.

Siden det tar lang tid å lage en sånn kjede er det ganske enkelt: Den lengste kjeden er den gyldige.

Kort sagt, dess flere som genererer hashes dess vanskeligere blir det å forfalske en blockchain. Å begynne fra 0 nå er vel umulig. Man kan kanskje forfalske 1-3 blokker hvis man har enorme ressurser (mer en halvparten av alle ressursene i nettverket til sammen!). Dette gjør at når du har sendt penger kan du vente til 3-6 blokker har blitt generert og vips så er du så å si 100% trygg på at ingen kan forfalske/reversere transaksjonen.

Dette er det som har gjort bitcoin mulig, proof-of-work og denne blockchainen er grunnen til at man kan ha et så sikkert betalingsnettverk basert på p2p.

TL;DR: Jeg er kanskje ikke så god til å forklare dette, se på denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=XQPSwA2Itbs
Spol til 41:56:

Sitat av Mokko Vis innlegg
Er prognosene om en forstatt økende verdi trygge nok til at man trygt kan investere noen hundrelapper i Bitcoins?
Vis hele sitatet...
Short time: nei! Her er det langt i fra "trygt". Jeg mistenker at vi snart står ovenfor et relativt kraftig fall.

Jeg mener, se på grafen:
http://i.imgur.com/Pm51i.png
Men kan godt hende vi ser 10$ før det skjer... uansett, trygt er det ikke, stor risiko.

Sitat av IpN Vis innlegg
Har en bra business idé som hadde passet perfekt for Bitcoin. Men hvor trygt er det å lage en "ulovlig" (i følge norsk lov) side som tar Bitcoin som betaling?
Vis hele sitatet...
Det spør hvor ulovlig det er. Det finnes jo folk som har en webside hvor man kjøper/selger narkotika for bitcoins, disse hoster bak Tor så da er det vel temmelig anonymt.

Skal du hoste vanlig er det større risiko, men man kan komme langt med servere i utlandet.
Sist endret av Warz; 14. mai 2011 kl. 20:25.
Sitat av Warz Vis innlegg
Det spør hvor ulovlig det er. Det finnes jo folk som har en webside hvor man kjøper/selger narkotika for bitcoins, disse hoster bak Tor så da er det vel temmelig anonymt.

Skal du hoste vanlig er det større risiko, men man kan komme langt med servere i utlandet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ideen min er innen lotteri, og jeg har allerede en investor som støtter ideen min, og utviklere som står klare til å utvikle den. Men siden man satser noe som ikke er "ekte penger", er det da lovlig? Er alltid noia