Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3513
Hei, har endelig bestemt meg for å skrive et lite innlegg for første gang her på Freak.
Dette blir et innlegg hvor jeg vil fortelle en liten del av min livshistorie, men også bestemmer meg for å søke hjelp.

Dette er min historie:

Det hele startet med et samlivsbrudd.
Kastet jeg virkelig bort alle disse årene på en partner jeg visste ikke kom til å bli min livspartner tenkte jeg?
Jeg ble plutselig helt alene i et stort hus også.
Dagene går og du blir tristere og tristere, du innser at du har kastet bort store deler av den beste tiden i livet på en jente du visste ikke kom til å bli din livspartner fra dag en.
Det hele ender opp med at jeg går inn i en alvorlig depresjon.
Selvbildet er på bunn, og angsten blir sterkere.
Så bestemte jeg meg for å gjøre noen tak for å få bukt med denne depresjonen.
Jeg begynte å trene, dette var den store endringen i livet som skulle til.
Det dårlige selvbildet som jeg alltid hadde hatt forsvant, jeg sov litt bedre, spiste litt sunnere, overskuddet i hverdagen steg og livsgleden kom tilbake.

Men jeg var fortsatt desperat etter å finne kjærligheten igjen, du vet, sånn at man får brukt den beste tida i livet til å virkelig gjøre noe fint sammen med som du skal dele resten av livet med?
Men så skjer det, jeg blir introdusert for Tinder.
Gang på gang følte jeg at jeg traff min sjelevenn, men "Love is blind" som de sier.
Damene kommer og går, sånn er livet.

Men så skjer den nye store forandringen i livet mitt, jeg blir introdusert for Marijuana.
Jeg husker jeg fant en boks med ferdigmekk her i leiligheten etter et nachspiel.
Teller over kornene med små klumper av hasjis som ligger rundt om i tobakken.
Blir litt nysgjerrig på dette droget som er overalt i samfunnet, det må jo være noe med det som er så fantastisk.
Så jeg ender opp med å kjøpe en pakke med Rizla, litt YouTubing og en halv pakke Rizla senere var det et faktum, min første joint.
Går ut på verandaen for å fyre den opp en fin sommerkveld, en fantastisk følelse brer seg gjennom kroppen.
Glede, endret tankemønster, økt apetitt og latter.
Jeg ender etter dette opp med å få tak i betydelige menger marijuana, penger har aldri vært et problem.
Jeg ender opp med å røyke 1-2 ganger i uken, på Torsdager som oftest og kanskje en Lørdag.
Men så eskalerer dette, 1-2 dager blir til 3 dager i uken.
Det blir så ofte at du ikke gidder å invitere kompisene hver gang du skal fyre en bønne.
Etter å ha røyka meg en feit en, fortært 4stk 0.5l sjokolademelk og en hel pose baconsnacks får jeg en åpenbaring.
Jeg skal ta min første tatovering, dette har vært en drøm i mange år.
Å endre utseendet for alltid med en påminnelse om hva nettopp din sinnstilstand tilsa at det var greit å markere kroppen sin med uten hemninger i det øyeblikket den ble tatt fascinerte meg.
Stikker nedom ei lokal sjappe å fikser meg en time.
Så var det plutselig point of no return, jeg skulle ta min første tatovering.
Hiver meg sykkelen en måned senere, og vipps, min første tatovering var et faktum, herregud så mye damer jeg kommer til å dra med denne var det første jeg tenkte.
Bestiller meg like gjerne en ny time når jeg er der for min første tatovering.
Nå skulle jeg bli han kule fyren med fete tatoveringer.
Interessen for tatoveringer øker i takt med inntaket av marijuana.
Plutselig begynner jeg å få mer interesse fra det motsatte kjønn, tatoverte meg stadig oftere, trente hardere, spiste sunnere, røyka stadig oftere, var i bedre humør, sov bedre, ble smartere(?) og ble stadig mer utadvent.
Følte alt dette var takket være marijuanaen, endelig var jeg ute av depresjonen, følte meg som kongen av verden, hele livet gikk på skinner, inntil videre.
Men marijuanaen tok sakte men sikkert over hverdagen, jeg begynte å røyke hver bidige dag.

Men så skjer det, den jointen du har gledet deg til hver kveld gir ikke den samme rusen som den pleide å gi, den gjør deg bare..trist.
Fordi innerst inne var jeg jo fortsatt deprimert.
Det som virkelig gjorde deg glad har bare blitt en byrde som du er avhengig av, den sender deg bare ut i et negativt tankemønster med selvdestruktive tanker.
Men likevell gjør du ALT du kan for å få deg den jointen hver kveld, eller den lille nuggen, eller en kopp skakkao.
Dette har resultert i at jeg har valgt bort vennene mine for marijuanaens skyld, og de har gjort det samme med meg.
Jeg har tydeligvis blitt en helt annen person etter at marijuanaen tok overhånd, jeg har blitt litt mer "ekstrem", begynt å snakke om sykt mye rare tema, men blitt mer ekstrovert og utadvent, blitt en fuckboy, det har også gjort meg litt gladere på overflaten, men gitt meg mye angst og depresjon for hva du sier og gjør i edru tilstand fordi hjernen er cooked uten at du selv merker det.

Men nå har det endelig skjedd, jeg har bestemt meg for å komme meg ut av dette en gang for alle, fordi det har endelig skjedd.
Jeg har møtt en prinsesse, hun er nesten for perfekt til å være sann, type soulmate.
Hun er ikke klar over mitt daglige forbruk av marijuana når vi ikke er sammen, og dette har ikke vært et samtaletema heller.
Og jeg er livredd for at hun skal få vite om dette.
Men i dag tok jeg meg i å jogge en lang tur på fjellet i bekmørket med hodelykt, kun for å røyke meg 2 jointer når jeg kom fram, for å så jogge hjem.
Hva har det blitt av meg? Hvorfor er jeg avhengig av denne jointen når den bare gjør meg trist når jeg røyker den?
Jeg er på utsiden en person du aldri ville trodd dette om, har fortsatt et bra liv noen gode venner, spiser sunt, trener mye, har en god jobb, god lønn, god økonomi, eiendom, feite biler og alt som hører med, men jogger meg fortsatt en 2 timers tur for å røyke meg en joint hver kveld.
Men i kveld fikk jeg åpenbaringen om å slutte med dette lonely stoner livet som fortsatt ikke har fikset depresjonen, som har gitt meg tatoveringer jeg angrer på fordi jeg skjønner hvor lite damer egentlig brydde seg om de, fordi det var jo endel av det, jeg skulle jo finne soulmaten min med hjelp av de, fy faen for en dum ide.

Men nå har denne engelen dukket opp i livet mitt, og jeg må gi opp fyringa.
Men fortsatt jogget jeg på fjellet i kveld for å røyke meg jointer etter å tilbrakt en fantastisk helg med henne.
Det var da jeg fikk åpenbaringen om at kanskje dette er første steg i å bli kvitt avhengigheten min til marijuana.
Lever et godt og stabilt liv, gode rutiner med søvn, trening, ernæring, litt lite sosial interaksjon, men fortsatt deprimert.
Men jeg klarer fortsatt ikke å legge bort jointen selvom det mest sansynligvis er den som har ødelagt psyken min mest og det som kan få denne engelen til å fly tilbake til himmelen hvor hun kom i fra.


Hjelp.
Det er ikke så sjeldent å bli avhengig av cannabis. Du er ikke alene der. Avhengigheten er ikke like ødeleggende fysisk som mange andre stoffer, men rent psykisk skal man ikke undervurdere det. De fleste av mine venner og bekjente røyker og jeg kjenner en god del som man ikke kan beskrive som annet enn avhengige i forskjellig grad. Ting du beskriver har jeg opplevd i nære relasjoner.
Jeg merker i innlegget ditt at det virker som om du romantiserer damer og forholdet ditt til de litt mye. Det skal ikke være sånn at en for stor del av identiteten og selvfølelsen er tilknyttet en annen person. Hvis du og eksen din hadde et godt forhold før det gikk skeis og du lærte noe av bruddet så burde du ikke se på det som bortkastet tid, syns jeg. Man lærer jo av det. Det er ikke bra å idealisere andre i livet ditt for mye sånn som du snakker om henne. Tror du bør prøve å være ærlig med henne om problemene dine hvis hun er viktig for deg og du ser for deg en framtid sammen med henne.
Hvis du skal bli frisk fra depresjonen og avhengigheten må du gjøre det for din egen skyld, ikke bare for damen eller andre i livet ditt. For hvis du idealiserer henne og ting går skeis mellom dere, så er det enda større sannsynlighet for at problemene vender tilbake. Anbefaler at du snakker med legen din om å skaffe deg behandling.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke bare slutte da? Cold turkey..
Du virker reflektert og smart. Dette klarer du fint å slutte med. Har troen på deg. Det virker som du har funnet ut at det er lett å bli avhengig, ta det som læring og ha det i bakhodet hvor lett det er å ha bli avhengig om du skulle være borti sentralstimulerende stoffer.
Anonym bruker
"Stum Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å legge bort jointen vil nok komme litt over tid nå som du har funnet din prinsesse.
Nå blir det mere tid til de andre gledene i livet, noen av disse fungerer som naturlig antidepressiva også.
Bruk litt mer tid med dama, litt mindre tid på å røyke så faller plutselig alt på plass.
Del tankene dine med hun, fortell hvordan du føler deg og slikt uten nødvendigvis å nevne at du røyker.
Skal ikke garantere at alt bare vil falle på plass men det er store muligheter for det.
Ting tar som regel bare litt tid.

De gangene jeg har hatt dame som ikke røyket så røyket jeg minimalt.
Tok pauser på flere måneders mellomrom og etter det ble slutt så har startet igjen.
Samme med snus også, fra å snuse 10-12 snus om dagen til 2-3 så lenge jeg var med dama.
Slutta også helt med sigaretter til vanlig.
Var heller stort sett aldri alene så hadde ikke de samme tankene jeg har som singel.
Det å være sammen med en person kan gjøre mirakler for depresjon, så lenge du er åpen og ærlig hele veien.
Ikke at det er noe feil med å være singel heller, men det er stort sett lettere når man er deprimert å ha en person ved siden av seg som sier at hun eller han elsker deg og er glad i deg osv.
Trappetrinnsteorien er altså endelig bevist!

Det starter med ett lite trekk og før du veit ordet av det sitter du der med kroppen dekt av tribal-tattoveringer
kofakfakao
Trådstarter
Nå skal jeg endelig gi det er forsøk, jeg skal slutte.
Har fortsatt litt liggende på lur, i tilfelle det skulle bli alt for tungt en dag.
Herregud så mange rare ideer man får i hasjrus, ref. OP.

Sitat av dazezone Vis innlegg
Det er ikke så sjeldent å bli avhengig av cannabis. Du er ikke alene der. Avhengigheten er ikke like ødeleggende fysisk som mange andre stoffer, men rent psykisk skal man ikke undervurdere det. De fleste av mine venner og bekjente røyker og jeg kjenner en god del som man ikke kan beskrive som annet enn avhengige i forskjellig grad. Ting du beskriver har jeg opplevd i nære relasjoner.
Jeg merker i innlegget ditt at det virker som om du romantiserer damer og forholdet ditt til de litt mye. Det skal ikke være sånn at en for stor del av identiteten og selvfølelsen er tilknyttet en annen person. Hvis du og eksen din hadde et godt forhold før det gikk skeis og du lærte noe av bruddet så burde du ikke se på det som bortkastet tid, syns jeg. Man lærer jo av det. Det er ikke bra å idealisere andre i livet ditt for mye sånn som du snakker om henne. Tror du bør prøve å være ærlig med henne om problemene dine hvis hun er viktig for deg og du ser for deg en framtid sammen med henne.
Hvis du skal bli frisk fra depresjonen og avhengigheten må du gjøre det for din egen skyld, ikke bare for damen eller andre i livet ditt. For hvis du idealiserer henne og ting går skeis mellom dere, så er det enda større sannsynlighet for at problemene vender tilbake. Anbefaler at du snakker med legen din om å skaffe deg behandling.
Vis hele sitatet...
Tror det er mye sannhet i det du skriver.
Det som er litt av saken er at jeg og eksen ikke hadde et godt forhold, og det er kanskje derfor jeg er så desperat etter å finne kjærligheten, jeg har aldri opplevd den skikkelig.
Helt siden bruddet har jeg følt meg kald innvendig, jeg har aldri klart å bli forelsket i en eneste person etter dette.
Har vært innom mange partnere i denne epoken av livet, noen har jeg nesten klart å knytte emosjonelle bånd til, andre overhodet ikke.
Har også tidligere lagt bort røyken for en dame, men da visste jeg at jeg kom til å fyre i skjul for henne da hun var klar over det.
Men akkurat denne dama har tint meg opp igjen, virkelig.
Og hun er den første dama som har fått meg til å virkelig ville ut av tåka, ikke nødvendigvis bare pga. henne, men fordi hun har vist meg hvor fint livet er uten dopet.

Har dessverre ikke anledning til å gå til lege for å få hjelp, da hele livet mitt vil kollapse på alt for mange punkt.



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du ikke bare slutte da? Cold turkey..
Vis hele sitatet...
Dette har fungert ført, kaster varene i dass, 3 dager senere møter jeg den joviale pusheren min som tilbyr meg prima vare ute på byen, så er man tilbake til start.

Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Du virker reflektert og smart. Dette klarer du fint å slutte med. Har troen på deg. Det virker som du har funnet ut at det er lett å bli avhengig, ta det som læring og ha det i bakhodet hvor lett det er å ha bli avhengig om du skulle være borti sentralstimulerende stoffer.
Vis hele sitatet...
Takk for oppmuntrende ord
Har aldri prøvd noe sentralstimulerende, foruten en liten knekk på Ketogan stikkpiller som jeg hadde tilgang på, den pakka røyk fort for å si det sånn, 1 år senere har jeg fortsatt sug etter det. Etter dette har jeg med 100% sikkerhet bestemt meg for å aldri prøve noe annet en muligens en sopp/syre tur.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å legge bort jointen vil nok komme litt over tid nå som du har funnet din prinsesse.
Nå blir det mere tid til de andre gledene i livet, noen av disse fungerer som naturlig antidepressiva også.
Bruk litt mer tid med dama, litt mindre tid på å røyke så faller plutselig alt på plass.
Del tankene dine med hun, fortell hvordan du føler deg og slikt uten nødvendigvis å nevne at du røyker.
Skal ikke garantere at alt bare vil falle på plass men det er store muligheter for det.
Ting tar som regel bare litt tid.

De gangene jeg har hatt dame som ikke røyket så røyket jeg minimalt.
Tok pauser på flere måneders mellomrom og etter det ble slutt så har startet igjen.
Samme med snus også, fra å snuse 10-12 snus om dagen til 2-3 så lenge jeg var med dama.
Slutta også helt med sigaretter til vanlig.
Var heller stort sett aldri alene så hadde ikke de samme tankene jeg har som singel.
Det å være sammen med en person kan gjøre mirakler for depresjon, så lenge du er åpen og ærlig hele veien.
Ikke at det er noe feil med å være singel heller, men det er stort sett lettere når man er deprimert å ha en person ved siden av seg som sier at hun eller han elsker deg og er glad i deg osv.
Vis hele sitatet...
Har faktisk vært lettere å slutte med snusen enn dopen, det var bare barnemat i forhold.
Har en demon på den ene skulderen og en engel på den andre.
Engelen sier at jeg etterhvert må åpne meg opp om problemene jeg forhåpentligvis ikke har lengre om en stund, mens demonen sier at jeg bare skal holde kjeft å lyge om det noensinne blir et samtaleemne om mitt forhold til dop.

Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Trappetrinnsteorien er altså endelig bevist!

Det starter med ett lite trekk og før du veit ordet av det sitter du der med kroppen dekt av tribal-tattoveringer
Vis hele sitatet...
Har heldigvis vært kvalitetetsbevist gjennom denne perioden, så tatoveringene er heldigvis utført av noen av landets og verdens fremste tatovører(Det sier de alle, selvfølgelig. Men i mitt tilfelle er det faktisk realiteten.)
Tror endel av avhengigheten til marijuana ligger i tatoveringene, da jeg føler jeg kommer på sinnsykt mange orginale motiv, plasseringer og fillers mens jeg er høy
Sist endret av MrPapa; 5. november 2018 kl. 21:30.
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Tror det er mye sannhet i det du skriver.
Det som er litt av saken er at jeg og eksen ikke hadde et godt forhold, og det er kanskje derfor jeg er så desperat etter å finne kjærligheten, jeg har aldri opplevd den skikkelig.
Helt siden bruddet har jeg følt meg kald innvendig, jeg har aldri klart å bli forelsket i en eneste person etter dette.
Har vært innom mange partnere i denne epoken av livet, noen har jeg nesten klart å knytte emosjonelle bånd til, andre overhodet ikke.
Har også tidligere lagt bort røyken for en dame, men da visste jeg at jeg kom til å fyre i skjul for henne da hun var klar over det.
Men akkurat denne dama har tint meg opp igjen, virkelig.
Og hun er den første dama som har fått meg til å virkelig ville ut av tåka, ikke nødvendigvis bare pga. henne, men fordi hun har vist meg hvor fint livet er uten dopet.

Har dessverre ikke anledning til å gå til lege for å få hjelp, da hele livet mitt vil kollapse på alt for mange punkt.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg mer av situasjonen din med forhold. Det å komme seg ut av et dårlig forhold er vanskelig og har nok gjort deg til en sterkere person. Det er vanlig å ha problemer med tillit og selvfølelse etter en slik opplevelse.
Det er selvfølgelig bra at damen motiverer deg til å bli bedre. Jeg ville bare poengtere utifra det du skrev at det er viktig å gjøre det for din egen del også. Forstår som sagt mer av det du skrev nå som du utdypet deg. Anbefaler deg å prøve å ha nære relasjoner med andre enn damen og, så du har flere gode relasjoner i livet du kan støtte deg på.

At du ikke vil nevne cannabis-bruk for legen kan jeg forstå veldig godt, men har du ingen mulighet for å ta opp de andre psykiske problemene du sliter med utenom? Hvis du får ordnet i det så følger gjerne livet uten rus videre etter. Tror du kunne hatt veldig godt av samtaleterapi (mtp. det dårlige forholdet ditt f.eks)
kofakfakao
Trådstarter
Kvelden gikk dessverre ikke etter planen.
Sitter godt gjemt bak ei tue i skogen med en joint i hånda, fy faen for et svakt menneske jeg er.
En godt voksen mann som rømmer til skogs for å røyke joints, alene bekmørket.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Kvelden gikk dessverre ikke etter planen.
Sitter godt gjemt bak ei tue i skogen med en joint i hånda, fy faen for et svakt menneske jeg er.
En godt voksen mann som rømmer til skogs for å røyke joints, alene bekmørket.
Vis hele sitatet...
Har hatt sammenbrudd hvor jeg var i skogen alene midt på natta og grein som en foss mens jeg lette etter fluesopp å spise. Endte opp med å snakke med trær. Vi har alle svake øyeblikk kompis.
Dummeste du gjør har litt liggende på lur. Ender i sprekk like fort man legger det til side. Ei er man heller ikke 100% motivert for kutt må man ha det liggende.

Eneste som funker for egen del er kutte tvert. Røyke opp det som er. Så får man bare stå i det i de påfølgende mnd.

Røyk opp det du har. Prøv på nytt

Hils Ælgen
Sist endret av Tilbaketrukket.; 6. november 2018 kl. 00:01.
kofakfakao
Trådstarter
Har en ide, har slettet alle kontaktmuligheter med fast dealer.
Har fortsatt en liten klump igjen, planen er å lage en ganske potent porsjon med kokosfett infusert med hasj.
Men er usikker på inntaksmåte av en såppas potent dose med THC.
Hva skal jeg bruke det til? Synes skakkao blir fælt med såppas stor mengde olje.
Dette blir liksom den siste turen med Maryjane for alltid. Et siste farvel, forhåpentligvis med hun som var engelen i starten.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Har vært der selv, og det har nok en stor andel av brukerne her. Det som er skummelt med avhengighet av cannabis, er att den tas så lett på. Det er jo bare weed liksom, er ikke noe galt i det. Men så plutselig har det gått 5-6-7 år, og det har skjedd null forandring. Kjenner mange overforbrukere som rettferdiggjør bruken sin ved at de klarer holde orden på livet sitt, jobb, trening osv. men problemet er der; ting forblir som det er. Det verste tilfellet jeg kjenner til er en gammel "kompis" som vi pleide å henge hos på den tiden ingen av oss var gamle nok til å bo for oss selv, og hos denne personen kunne man stort sett gjøre som man ville. Den forferdelige stanken av gammelt søppel, kattepiss, intens røyklukt og svette som møtte deg hver gang du kom inn døra ble man liksom vandt til, og ved siden av vedkommende som hadde leiligheten, var det alltid en kompis som bodde på sofaen, som regel skiftet ut hver 3-4. måned. Anyways.. For et års tid siden møtte jeg tilfeldigvis en kar jeg tok med på nach som også var en god venn av denne personen. og etterhvert som vi fortsatte "festen" til langt utpå dagen derpå får vi den hysteriske ideen om å dra på besøk til denne karen. Som ingen av oss hadde sett på 10 år. Det må ha vært et passe komisk syn da vi kom ranglende inn døra i 11-12 tiden en søndags morgen, men akkurat som jeg tenkte; ting var EKSAKT slik de var 10 år tidligere. Leiligheten var mer eller mindre like illeluktende og rotende, og det lå en kar og sov på sofaen (riktignok en ukjent denne gangen).

Moralen er; selv om du kan røyke daglig, og samtidig få livet til å gå rundt, er det sannsynlig at du går glipp av "steget videre" i livet, både fordi du er fornøyd med situasjonen som den er og fordi du ikke har noe ekstra kapasitet. Jeg måtte selv slutte å røyke da jeg plutselig utviklet angst og DPDR, og til tross for at dette gikk veldig hardt utover min egen livskvalitet, reiste jeg meg sakte men sikkert opp og begynte å få ting i gang. Det var ikke lenger så givende å bare være med kompiser som satt rundt en TV-skjerm, uten å si et eneste ord, og jeg bestemte meg derfor for å flytte fra byen, begynne å studere, og utvikle meg som person. Jeg skal ikke påstå at jeg har oppnådd noe bemerkelsesverdig, men jeg kan definitivt si at de siste 7 årene har vært mye mer innholdsrike og produktive enn hvis jeg hadde fortsatt å røyke. Jeg har fortsatt relativt jevnlig kontakt med de vennene jeg røyka fast med, og flere av dem står fortsatt i samme posisjon.

Er det en ting man kan angre på når man blir eldre er det å ikke ha brukt tiden som ung til noe produktivt. Det å game eller lignende hele dagen, er noe man kan gjøre på gamlehjemmet. Jeg begynte å røyke daglig fra jeg var 17 til jeg var 21, og selv om jeg ser tilbake på denne perioden som en positiv del av livet mitt, angrer jeg veldig på at jeg tilbrakte denne tiden i en konstant hasjtåke, som gjorde meg innadvendt og giddalaus. Jeg tror det er mange personer der ute som kunne utrettet store ting, og skapt en livshistorie som ikke kan sammenlignes med det å være stoner. Desverre er det vanskelig å slutte med noe man liker, og sånn sett var jeg "heldig" med å miste gleden av cannabis (selv om jeg idag er "avhengig" av diverse andre rusmidler, men føler ikke disse begrenser meg på samme måte). Det gjelder å gjøre seg bevisst på hva man muligens går glipp av. Bønna drar ingen steder, men det kan du.
4 mrd jenter i verden. Drømmedama er en som du ikke vet om takler hvem du er. Kan jo hende at a røyker bak ryggen din, eller alltid har hatt lyst til å prøve. Cannabis er nais når man bruker det med moderasjon. Det er 2018 my friend! Man kan av og til ta en joint i helga og fortsatt ha dame (Selv drømmedama/babymama)
Sitat av smetti Vis innlegg
4 mrd jenter i verden. Drømmedama er en som du ikke vet om takler hvem du er. Kan jo hende at a røyker bak ryggen din, eller alltid har hatt lyst til å prøve. Cannabis er nais når man bruker det med moderasjon. Det er 2018 my friend! Man kan av og til ta en joint i helga og fortsatt ha dame (Selv drømmedama/babymama)
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å bruke cannabis i moderasjon, ja, spesielt i forhold til en del andre rusmidler. TS virker ikke som en person det er realistisk å se for seg kan holde seg til moderat bruk og det er ingen skam i det heller.
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Har en ide, har slettet alle kontaktmuligheter med fast dealer.
Har fortsatt en liten klump igjen, planen er å lage en ganske potent porsjon med kokosfett infusert med hasj.
Men er usikker på inntaksmåte av en såppas potent dose med THC.
Hva skal jeg bruke det til? Synes skakkao blir fælt med såppas stor mengde olje.
Dette blir liksom den siste turen med Maryjane for alltid. Et siste farvel, forhåpentligvis med hun som var engelen i starten.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det?
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Nå skal jeg endelig gi det er forsøk,
Tror det er mye sannhet i det du skriver.
Det som er litt av saken er at jeg og eksen ikke hadde et godt forhold, og det er kanskje derfor jeg er så desperat etter å finne kjærligheten, jeg har aldri opplevd den skikkelig.
Helt siden bruddet har jeg følt meg kald innvendig, jeg har aldri klart å bli forelsket i en eneste person etter dette.
Har vært innom mange partnere i denne epoken av livet, noen har jeg nesten klart å knytte emosjonelle bånd til, andre overhodet ikke.
Vis hele sitatet...
Vet man egentlig burde være veldig varsom med å anbefale slikt som det her, ettersom at mange har lett for å misforstå poenget med en slik løsning..

Men ville anbefalt deg å prøve psykedelika av noe slag, enten LSD eller sopp. Det kan gi deg innsikter angående hva kjærlighet betyr for deg og hvilke prioriteringer som er viktigst for deg. På samme tid må det være sagt at du fokuserer veldig på set & setting og et fokus på læring ovenfor rekreasjon hvis du skulle finne på å prøve ut dette.

Du blir virkelig puttet utenfor din lille boble under en slik tilstand som virkelig kan få deg til å "åpne opp" øya litt og kanskje innse ting du tidligere ikke ville gjort. Som sagt, så er det veldig viktig å gjøre nok research på læringsaspektet og hvordan man skal få best utgangspunkt for å lære noe.
Sist endret av Sopphuet; 6. november 2018 kl. 22:53. Grunn: tydliggjøring
kofakfakao
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Vet man egentlig burde være veldig varsom med å anbefale slikt som det her, ettersom at mange har lett for å misforstå poenget med en slik løsning..

Men ville anbefalt deg å prøve psykedelika av noe slag, enten LSD eller sopp. Det kan gi deg innsikter angående hva kjærlighet betyr for deg og hvilke prioriteringer som er viktigst for deg. På samme tid må det være sagt at du fokuserer veldig på set & setting og et fokus på læring ovenfor rekreasjon hvis du skulle finne på å prøve ut dette.

Du blir virkelig puttet utenfor din lille boble under en slik tilstand som virkelig kan få deg til å "åpne opp" øya litt og kanskje innse ting du tidligere ikke ville gjort. Som sagt, så er det veldig viktig å gjøre nok research på læringsaspektet og hvordan man skal få best utgangspunkt for å lære noe.
Vis hele sitatet...
Har lest mye om psykedelika det siste året, fortrinnsvis LSD-25.
Ikke for rekreasjonelt bruk, men som noe som kanskje kan få meg til å våkne fra tåka.
Har over lengre tid prøvd å få tak i LSD, men kontaktene har ikke klart å oppdrive det.
Sitat av dazezone Vis innlegg

At du ikke vil nevne cannabis-bruk for legen kan jeg forstå veldig godt...
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare legge til her att jeg var hos legen min før en måned siden som skulle ta pissings og blodprøve.
Spurte da selvfølgelig att hypotetiskt, om noen pisser positivt, tilkaller dere politi da?
Og min lege sa absolut ikke, såvida du ikke har skadet noen.

Proven kom tilbake, og politi har ikke kommer.

Men kanskje er denne legen ett undan før regeln.

Sitat av travaxa Vis innlegg
Jeg kan bare legge til her att jeg var hos legen min før en måned siden som skulle ta pissings og blodprøve.
Spurte da selvfølgelig att hypotetiskt, om noen pisser positivt, tilkaller dere politi da?
Og min lege sa absolut ikke, såvida du ikke har skadet noen.

Proven kom tilbake, og politi har ikke kommer.

Men kanskje er denne legen ett undan før regeln.

Vis hele sitatet...
Tok du prøver spesifikt for rusmidler da?
Det er sant at noen leger er snillere på dette en andre, men det er lett å bli stemplet som rusmisbruker, få førerkort inndratt, osv. om man bare nevner å bruke cannabis. Det vil da stå i journalen at du er rusmisbruker og det kan påvirke måten man blir behandlet på i helsevesenet trist nok. Så selvom man ikke blir inndratt til politiet kan det fortsatt få negative konsekvenser i fremtidig behandling av leger og helsepersonell. Snakker heldigvis ikke fra egen erfaring, men venner av meg.
kofakfakao
Trådstarter
Plot twist: Sitter nå på en benk med den vakreste utsikten jeg vet om, mens jeg deler en joint med det vakreste mennesket jeg vet om.
Nok et eksempel på at man ikke skal skue hunden på hårene.
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Plot twist: Sitter nå på en benk med den vakreste utsikten jeg vet om, mens jeg deler en joint med det vakreste mennesket jeg vet om.
Nok et eksempel på at man ikke skal skue hunden på hårene.
Vis hele sitatet...
Bra at hun kan forstå. Håper likevel du ikke bruker dette som en unnskyldning til å røyke slik du gjør nå for alltid og prøver å finne moderasjon sammen med damen kanskje. Det er langt fra de fleste som bør røyke hver dag, men mange som likevel gjør det.
kofakfakao
Trådstarter
Sitat av dazezone Vis innlegg
Bra at hun kan forstå. Håper likevel du ikke bruker dette som en unnskyldning til å røyke slik du gjør nå for alltid og prøver å finne moderasjon sammen med damen kanskje. Det er langt fra de fleste som bør røyke hver dag, men mange som likevel gjør det.
Vis hele sitatet...
Har hatt en diskusjon på dette allerede, stopper nå.
Neste fyrings blir på en Bursdag.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Historien din er veldig lik min. Men du straffer deg selv hver gang du røyker. Jeg røyker daglig og er fornøyd med det. Jeg vil ikke slutte innerst inne, og da klarer man det heller ikke. Hvis du bestemmer deg for å røyke den dagen. Så må du stå for det, ikke havne i en angre spiral. Ta en dag av gangen så slipper du å skuffe deg selv.

Ang det med tattoveringer depresjon osv så er det veldig enkelt å skylde på hasjen. Men ting er mer komplisert enn det. Søk hjelp hos fastlege, psykolog e.l. Da står du ikke alene om det. Og man for hjelp til å se seg selv fra utsiden. Du kan ikke gjøre noe med fortiden så ikke la det plage deg. Bruk heller den energien på fremtiden lykketil!
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Dette har fungert ført, kaster varene i dass, 3 dager senere møter jeg den joviale pusheren min som tilbyr meg prima vare ute på byen, så er man tilbake til start.
Vis hele sitatet...
Ikkje for å peke nokre fingrar men om du lider av eit rusproblem så kan det kanskje være lurt å avstå frå alkohol også? Bare for ein periode
Anonym bruker
"Skeptisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MrPapa Vis innlegg
Plot twist: Sitter nå på en benk med den vakreste utsikten jeg vet om, mens jeg deler en joint med det vakreste mennesket jeg vet om.
Nok et eksempel på at man ikke skal skue hunden på hårene.
Vis hele sitatet...
Så fint... hvordan gikk du frem for å fortelle henne om det? Kjipt for henne at hun har gått glipp av de jointene når du har sneket deg ut alene...
Anonym bruker
"Skeptisk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går det? Situasjonen min er litt lik, så hadde syns det hadde vært veldig ålreit å høre :-)