Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 8448
Hei.

Da er det påtide å planlegge neste års sommerferie for meg og madammen sin del.

Vi er ute etter "alt" - slappe av på strand/basseng, shopping(muligheter), god mat og drikke, samt noe å gjøre/se/prøve.

Vi planlegger ca 14 dager i slutten av juli måned.
Budsjett: ca 50 000-60 000 totalt.

Vi har egentlig bare vært i USA og på Gran Canaria sammen, så kom gjerne med tips til eksotiske/kule/kjekke plasser å reise.

Hvor og hvorfor?
"Island hopping" i Palawan, Filippinene.

Hvorfor? Google "island hopping palawan"... derfor
Sist endret av Jonta; 25. desember 2014 kl. 18:34. Grunn: Fjernet dobbelt innhold
Tel Aviv, Israel

Der har du alt. Masse shopping muligheter, veldig fin strand, veldig god mat og masse å se og oppleve.

Tel Aviv er en veldig moderne by med masse party og shopping muligheter,. du har mange historiske steder å besøke både i byen og kort vei derifra. Jerusalem er 45 min unna, Dødehavet ca 1,5 timer. Leier du en bil kan du oppleve hele landet på 2 dager, du kan kjøre fra nord i landet (Golanhøyden/Libanon) til sør (Eilat/grensen til Egypt) på ca 4 timer. Øst til vest tar ca 1 time.

Det kryr av historiske steder i de vesle landet og folk er veldig hyggelige overalt der. Som utenlansk turist har du også mulighet til å besøke Vestbredden. Konflikten mellom Israel/Palestina merker du lite til bortsett fra at du ser soldater nesten overalt, men disse er stort sett hyggelige.
Har lenge vært fascinert med å dra til midøsten og etter jeg så en video fra Oman så har jeg hatt lyst til å dra dit!

Oman. Ser helt herlig ut.
Takk for svar så langt, skal sjekke dette ut. Setter pris på flere tips om noen har :-)
Barbados! Har noen helt fantastiske strender og det bor en del mennesker der (hovedstaden:110,000 mennesker) så shopping og kultur tror jeg ikke er noe problem. "Liten" øy så strekningene er ikke så lange, flyturen er ikke så dyr og hotell er ganske billig. Kjempefin temp (20-35) grader ikke for varmt og ikke så kaldt, den caribiske roen er kjempefin og folkene er veldig hyggelig. Barbados er en gammel Engelsk koloni så alle (Merk, alt har et unntak) snakker engelsk, og det er helt fantastisk natur der. Lykke til!
Bahamas er det flotteste stedet jeg har vært, anbefales! Gjerne i sammenheng med Miami, da får du litt av begge deler.

Dere har jo såpass stort budsjett at dere kan reise hvor dere vil.
Sitat av TopGun Vis innlegg
Bahamas er det flotteste stedet jeg har vært, anbefales! Gjerne i sammenheng med Miami, da får du litt av begge deler.

Dere har jo såpass stort budsjett at dere kan reise hvor dere vil.
Vis hele sitatet...
Mja, budsjettet skal dekke både reis og opphold, så hvor vi vil er jo ikke helt sant. Har sjekket ut alt dere har skrevet, og tar gjerne imot flere tips før vi bestemmer oss :-)
Sunny Beach i Bulgaria? Det er billig i landet (5-10kr for en halvliter) og det finnes masse å gjøre i nærheten, som f.eks kjøre 4hjuling i fjellene, ri på kameler, masse partybåter og utflukter om dere liker det. Masse fine hoteller som ikke koster skjorta, tivoli og flere hundre meters gater med boder, restauranter og barer. Folka der er kjempehyggelig å snakke med og mange av de snakker norsk og du vil komme langt med 50-60 tusen. Anbefales!
Sist endret av Vinmonopolet; 28. desember 2014 kl. 18:01.
Vi havna i øst-europa sommeren 2014, absolutt kult!

Varmt og fint stabilt vær, generelt rimelig og tonnevis av historiske greier å sjekke ut overalt.. Fly til Estland, lei bil og kjørnedover "østblokka" til latvia, lithauen, hviterussland, polen, ukraina osv, avhengig av hvor mye dere gidder

Talin og Riga f.eks er helt fantastisk koselige byer

Budsjettmessig kan du forvente å bruke fra 100 - 10.000 pr natt og ha det comfy som bare det uansett hva du bestemmer deg for
har du muligheten så utsett ferien til før/etter fellesferien også kan du nesten feriere en hel mnd på samme budsjett. Personlig ville jeg dratt til Asia
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
har du muligheten så utsett ferien til før/etter fellesferien også kan du nesten feriere en hel mnd på samme budsjett. Personlig ville jeg dratt til Asia
Vis hele sitatet...
Jeg holder en knapp på Asia selv, har vært i Malaysia og på Filippinene, likte det veldig godt. Har ikke mulighet å reise utenfor skoleferie pga madammen studerer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Japan, du kan besøke den store speiderleiren hvis det skulle interessere deg

www.23wsj.jp
Sist endret av Grisefett; 7. januar 2015 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor har ingen nevn Mellom- eller Sør-Amerika? Utrolig mye å oppleve, har selv reist rundt her i ett år. Mexico, Cuba, Costa Rica, Nicaragua og Panama kan passe kriteriene dine. Utrolig vakker natur, mye å se i hvert land, opplev en ny kultur, fantastiske strender, eksotisk mat og shopping til en billig penge.

50-60k for to personer i to uker syntes jeg er ekstremt mye. For halve prisen kan du fly ned til et leid hus og bil på stranden i Costa Rica.

Send meg en PM dersom du lurer på noe. Husk at airbnb er også din gode venn.
Sist endret av Spirituell; 8. januar 2015 kl. 06:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Egyptisk Tempelkatt
Bestill en enveisbillett til Kina og backpack gjennom sør-øst asia!

Det skal jeg.
Afrika? Ville delt ukene med det budsjettet strand og bading på Maldivene en uke og en uke med safari. Eller mer av det ene og mindre av det andre, alt etter hva dere foretrekker. Snapp opp 2 for 1 tilbud på first class til Maldivene (følg med på selskapene frem til rundt mars og bestill da om det ikke har kommet noe knas) er ikke uvanlig. Det skulle være rimelig digg og utgjøre rundt 1/3 av budsjettet. Uansett er det nok av fete resorts å blåse pengene på. Kos dere!
Tusen takk for veldig gode svar. Mtp på mellom-amerika (costa rica etc) er det ikke regntid i perioden vi planlegger å reise (juli)?

Jeg bruker momondo.no for å finne de billigeste flyreisene, har dere noen andre tips til hvor finne billig flyreise?
Sitat av hotline Vis innlegg
Tusen takk for veldig gode svar. Mtp på mellom-amerika (costa rica etc) er det ikke regntid i perioden vi planlegger å reise (juli)?

Jeg bruker momondo.no for å finne de billigeste flyreisene, har dere noen andre tips til hvor finne billig flyreise?
Vis hele sitatet...
Qatar har tilbud på sine nettsider nå til maldivene. To voksne t/r i økonomi for under 9k fra Oslo. OK pris.
Hei!

Vanligvis så bruker jeg skyscanner når jeg skal ordne meg fly.

Jeg vil anbefale Nepal Det er verken strender eller shopping der, men det er et ufattelig kult land.

Brasil oppfyller egentlig kriteriene dine, men Brazil er relativt dyrt.

Sist og kanskje det enkleste, så vil jeg anbefale Barcelona.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til og håper at du ender opp med et tilfredsstillende valg
Sør-Afrika. Start i Cape Town. Storby med strand. Utrolig mye å oppleve rundt byen. Hvis dere er rastløse så leier dere en bil og kjører mot Port Elisabeth. Mange bra steder å stoppe. Alt fra verdens høyeste strikkhopp fra bro til spaserturer til skjulte strandperler. Anbefaler også å bade med hvithaier.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi har enda ikke klart å bestemme oss for hvor vi vil reise, så tar gjerne i mot flere tips :-)
Ta deg en tur til Miami, mye å se og gjøre. Derfra kan du ta deg en cruise i Karibien du sent vil glemme.
Ganske sikker på at Dubai dekker alt av behovene deres Har ikke vært der selv, men ser jo fantastisk ut skal ikke lyve
Hostinger.no
72 3
La Manga!!