Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 2974
De gode gamle schlægerne er jo Elvis og Beatles + moms.
De nye bandene som er kommet de siste 20 årene-10 årene er jo neu-metal...Det MÅ dere være enig med meg om! Det som var før var før...Men vi ser jo enkelte band som prøver å kopiere den gamle stilen The Strokes hiver seg på "gamle"bølgen..

Jeg misliker de nye bandene som legger mixing inn i rocke-tonen:Paparoach,Linkin park,Limp Bizkit etc,etc..Det hører ikke til rocken..Skjønner ikke poenget..det hører jo litt catchy ut,men etter en stund blir du innmari lei all den skratchinga fra Dj'en..

De kaller seg for rockeband,da kan vi jo spørre om hva rock er..Er så mange som sier de spiller rock...

AnaMorph0s|s:: vil bare presisere her at utrykke schlægers i denne sammenhengen menes som rock, ikke neu-metal
The Beatles og Elvis er jo nermest rockens gudfedre

Sist endret av r33l; 23. mai 2002 kl. 23:50.
Opprinnelig postet av r33l
De gode gamle schlægerne er jo Elvis og Beatles + moms.
De nye bandene som er kommet de siste 20 årene-10 årene er jo neu-metal...Det MÅ dere være enig med meg om! Det som var før var før...Men vi ser jo enkelte band som prøver å kopiere den gamle stilen The Strokes hiver seg på "gamle"bølgen..
Vis hele sitatet...
Uhm ... Elvis og The Beatles kan vel knapt sammenlignes med metal. Metal og nu-metal er begge "mutanter" av rock, metal som sjanger oppstod vel først i begynnelsen av 80-tallet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvorfor betyr det noe om det er 'kommers' eller ikke? Så lenge det låter bra, låter det vel bra, uansett om det er kommers, eller om fjortiser hører på det.

Har dere en trang til å være mystiske og annerledes eller no, og må på død og live høre på ting som andre ikke har hørt om?
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hvorfor betyr det noe om det er 'kommers' eller ikke? Så lenge det låter bra, låter det vel bra, uansett om det er kommers, eller om fjortiser hører på det.

Har dere en trang til å være mystiske og annerledes eller no, og må på død og live høre på ting som andre ikke har hørt om?
Vis hele sitatet...
er forsåvidt enig med deg der, men det kommer litt ann på hva man legger i ordet kommers, jeg HATER "band" som SOda, Reset, Infinity eller hva faen det heter der er musikken laget for å selge , ikke for at artisten skal være fornøyd med noe egenprodusert, men synes for eksempel eminem og Dre er råe, selv om de selger som faen. Er på en måte ikke dems feil at folk liker de de gjør.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hvorfor betyr det noe om det er 'kommers' eller ikke? Så lenge det låter bra, låter det vel bra, uansett om det er kommers, eller om fjortiser hører på det.

Har dere en trang til å være mystiske og annerledes eller no, og må på død og live høre på ting som andre ikke har hørt om?
Vis hele sitatet...
nei, det har ikke noe med det å gjøre. nå snakker jeg selvfølgelig bare for meg selv, men for -meg- har musikk en UTROLIG stor plass i livet mitt. jeg lever for musikk. hvis folk, som egentlig ikke liker den musikken jeg omtrent tilber, men hører på det "fordi alle andre gjør det", så føler jeg faktisk at musikken blir misbrukt, at de ikke er verdige til å høre på den, når de gjør det av en kommersiell grunn. DERFOR synes jeg det er veldig fint at ikke så mange (asså, det er jo endel, men ikke sånn generelt) har hørt om musikken jeg hører på.
Opprinnelig postet av Bin_Bush


(sorry, kunne ikke dy meg)

jo, det kan kalles musikk. en venn av meg driver og lager sånn musikk med synth og tracks på PCen sin, og jeg må si at du trenger en viss musikalsk forståelse for å lage "bra" trance.

fullstendig enig med AnaMorph0s|s. Men det som plager meg, er måten listepopen presanterer musikk på. Snart kommer det vel "ultrahippt" program som forteller deg ukentlig hvike klær du skal gå i.
Vis hele sitatet...
Hehe... denne kunne jeg diskutert lenge på.

Vel... kanskje det krever et ørlite vink av musikksans, en må jo ha en forståelse av hva som passer sammen, men poenget er at det ikke kan sammenlignes med kunnskapene "ekte" musikere sitter inne med. Mye mer krevende å spille en Dreamtheatre, Metallica eller KISS sang enn det er å spille "DJ Sagger Radio edit shit".

Dessuten kan ikke hvem som helst som har lært seg Cubase VST skrive "Nothing Else Matters"!

Personlig så hater jeg trance. Det er noe dritt!
Talentløst, utrolig dårlig, speed musikk.

Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Joda.. Men når feks, den blir kommers, eller blir populær blant fjortissene, slutter jo mange og høre på det, pga det, ene og alene. Sier det iaff :P
Opprinnelig postet av Aces-HigH
nope, Iron Maiden er heavy metal
Vis hele sitatet...
Jeg vet at Iron Maiden egentlig er heavy-metal,..men jeg lurte mer på hva som regnes som rock idag.
Det virker som hva som er rock har forandret seg oppover årene.
det virker som mange her legger slipknot, tool, borgir etc. under rock...
Better than thou.
Sånn som jeg ser det er betegnelsen rock akkuratt det samme som betegnelsen rap. Innen rap har man mange forskjellige kategorier, gangsta rap, happy rap, etc. etc. Samme gjelder vel for rock..?
Carlo: stemmer..

tool går vel under rock.. hardrock kanskje. Men borgir og slipknot mener jeg ikke går under rock. det blir metal.

Jeg nevnte tidligere en del band jeg mener glatt går under sjangeren. Der kan man legge til gluecifer som spiller boogie-rock.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hvorfor betyr det noe om det er 'kommers' eller ikke? Så lenge det låter bra, låter det vel bra, uansett om det er kommers, eller om fjortiser hører på det.

Har dere en trang til å være mystiske og annerledes eller no, og må på død og live høre på ting som andre ikke har hørt om?
Vis hele sitatet...
det som skjer når rock er det som er pop, så kommer det masse nye band og det blir verre for oss som faktisk har likt rock lenge å finne den gode musikken. og festivalene våre blir infiltrert av møkkaband. jeg hører på det jeg liker samme om det er kommerst eller ei, men det er somregel ei
Hmmmm... Jeg er fulstendig klar over at det er mange geniale rockeband som lever og lager genial musikk for tiden (Tool, Radiohead, Quens of the stone age) og det finnes tilogmed rockeband som er halvkommersje og fortsatt tøffe... Det jeg mener med at rocken er døende er at "alle" unge band for tiden spiller bare dritt musikk. Jeg vet også at det er noen band som spiller genial musikk selv om de ikke er signa enda og slikt. Men nesten ingen blir signa om man spiller "prog. alt-rock" eller noe mer "unikt". De fleste plateselskap tenker mer på image, og om sangene er "lett tilgjengelige"...

Beklager at jeg skrev at rocken er døende... Og jeg ser langt utenfor top 20 lista som noen nevnte... Snart kommer det et nytt "Nirvana" og dreper mongo rocken slik som Nirvana gjorde med grungen. Som også ble clichè, men alt annet en nu-pop-rap-metal
Har inside informasjon at det er et par band som kan gjøre det
Syracus, Misanthropia og Lucky Strikes Back
rocken er vital som aldri før
rock er et vidt begrep
Linkin Park suger ikke
Linkin Park er heller ikke verden beste band
Iron Maiden er verden beste band
Slipknot er ikke bråk, men bra musikk
Beste norske band: Turboneger
og tilslutt: nu-metal er et begrep som ikke lengre gir noen mening
Det er jo litt bra da at fler og fler åpner øynene for rock.
Det stemmer at dette også skaper en masse dritt band, men det ger penger til musikerne så de kan fortsette og det e bra
Det er mye bra rock fortsatt, bare det at den kommer i bakrunnen av all listepoppen. Og det er kanskje like greit!!
Den er der, du må bare vite litt mer og lete litt mer..
Rocken lever
Opprinnelig postet av TeQniC
Det er mye bra rock fortsatt, bare det at den kommer i bakrunnen av all listepoppen. Og det er kanskje like greit!!
Den er der, du må bare vite litt mer og lete litt mer..
Rocken lever
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over det! Men det jeg prøver å si er at folk flest ikke vet hva rock er... Gidder ikke forklare mer, dere tror vel at jeg hører på linkin kukk og nikkelbakk usbnapsiorynhopirfm
Opprinnelig postet av zadaz\
rock er søppel for øran

rock suger hardt
Vis hele sitatet...
Takker for dine fine inspill i diskusjonen .

Rage, KoRn, SOAD, Deftones, Turboneger, Cildreen of bdom (Eller noe sånt), Hamerfall, Blind Guardian, Rammstein, Slipknot
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
r33l: så du mener at det er negativt at The Strokes kjører den gamle stilen? Jeg personlig digger The Strokes
Opprinnelig postet av r33l

The Beatles og Elvis er jo nermest rockens gudfedre
Vis hele sitatet...
rockens gudfedre, ahaa, Beatles og Elvis er jo rock da .. Alt med gitarer/trommer faller under rock, metal er en undersjanger av rock. Og nærmest ingen band idag kan klassifiseres som ren rock idag.

hvis du snakker om metalens forfedre, da er nok det heller band som Cream og "Velvet underground". Som også spilte på 60tallet, men var mye mere heaviere og tekniske enn overnevnte artister....

btw, no offence, men hvorfor gidder folk å komme med eksempler som Hammerfall og Manowar. Dette faller under power-metal, og disse bandene nyter ca like my respekt som Linkin Park & friends hos en metal fan med respekt med seg selv.
Sist endret av Xarion; 25. mai 2002 kl. 22:50.