Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 2973
Hva skjer med rocken? Den er døende! Og det er ingen om bryr seg! Bare Linkin Park og andre sukkertøy rockeband igjen... (så og si)


AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
Sist endret av AnaMorph0s|s; 23. mai 2002 kl. 16:06.
Du har jo slipknot det er ett slaks rockeband
æ æ enig, derfor har jeg gått til tiltak å lasta ned en hel haug med iron maiden album
Slipknot, og Linkin Park er ikke rock. Slipknot spiller...ahem definisonen er vel egentlig bråk, men det funker!
Linkin spiller Neu Mettal (Sammen med kristen tullingene P.O.D)

Hvis du vil ha noe fett velg System of a Down, de rewler!!

Hjemmesiden demmers!

M2M står under rock på plate sjappa mi....Nuf said
Sist endret av Zalderach; 25. mai 2002 kl. 17:30.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
rocken er under utvikling, hadde du venta at den skulle ha det eksakt samme musikalske uttrykket resten av din levetid?
rocken utvikler seg, som alt annen musikk, og alt annet generelt. ganske så logisk.
jeg liker Tool jeg. synes ikke de har blitt så slappe enda, som f.eks incubus har blitt.. Kent er jo også digg å høre på, selvom det ikke er så veldigveldig rock, kanskje..

hva definerer man KoRn som, btw? *rawr*
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
når linkin park blir kalt for metal...

uansett rock kommer aldri til å dø. kanskje fra top20 listene, men hvem bryr seg vel om de uansett?

korn er nu metal / rap core
Opprinnelig postet av Zpeef

korn er nu metal / rap core
Vis hele sitatet...
at korn er rap? atte HÆ? w00t? *se dumt på*
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
det kalles det på måten de synger på. f.eks i freak on a leash når kulen kommer inn til bandet begynner de også å lage rare lyder / rape inni der

korn suger
jaja, ok, det mener du.

forøvrig var det rock sjangeren som skulle diskuteres her, ikke korn spesifikt som band.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
who cares?
KoRn ownz
altså.. black rebel motorcycle club, queens of the stone age, We osv. det er skikkelig rock.. Korn er hardere, og linkin park er ganske riktig nu metal... rocken er ikke døende! rocken leve!
rock er ikke døende, den bare gjemmer seg litt for allmennheten, kanskje. er man ikke interessert i å finne bandene, finner man de heller ikke. f.eks når folk spør meg hva fav.bandet mitt er, og jeg sier Tool, kikker de bare dumt på meg og har aldri hørt om de, til tross for at de faktisk har gitt ut 5 album og holdt på endel år nuh. A Perfect Circle har de jo heller ikke hørt om. da kan de ha det så godt. :> *ha go'musikken for seg selv*

Black rebel motorcycle club er det ikke så lenge siden jeg fant for første gang, men det er rawr.. gluecifer og, igrunn. og guess what? alle de tre skal på NW! gjett hvem som skal dit? moi. jepp.

synes ikke rocken er så døende jeg, i det vide og det hele.
Er Enig med Mia her... bare fordi det ikke er kommerst betyr det ikke at det ikke finnes lengre....
Se litt lenger enn topp20 lista når dere skal finne musikk...
håper for min del at kommers rock dør. det liksom så jævlig hippt å digge rock nå om dagen. fuck wannabe band linkin park, crazy town og hva alle sammen heter.
Har ikke lest alle postene her, men ta det med ro min "venn".
Eksempel 1. MANOWAR. Singelen har gjort det veldig skarp. Alla sammen løp og kjøp på mandag 27. mai (album).
Seff er rock under utvikling, men det kommer litt mer tilbake til den gode gamle rocken. Bare uten de forferdelig stygge kostymene....
Jeg har troen, men husk at om 10 år til er det fremdeles folk som hører på Iron Maiden, Manowar, Kiss, ACDC osv osv., men tviler på at folk gjør annen en å runke til Britney Spears....


[edit] - Wow. 100 poster. Nå kan jeg snart søke vif
Sist endret av dunkApunk; 23. mai 2002 kl. 09:53.
Jeg må no også bare si at Freedom Call også er bra... Så jeg kan anbefale hele verden og laste ned noe av dem........
de fleste band blir jo bare mer og mer sellouts og ripoffs...Liker heller ikke utviklingen..Hører fast på TOOL,SOAD..Det er vell de eneste band som er noe bra!! /mia er vell klart enig med meg..
Jeg fant en gammel cd med en sang av DIMMU BORGIR ganske bra
Den er langt fra døende, man må bare styre unna det infiserte..
Opprinnelig postet av sorath
håper for min del at kommers rock dør. det liksom så jævlig hippt å digge rock nå om dagen. fuck wannabe band linkin park, crazy town og hva alle sammen heter.
Vis hele sitatet...
Hva som er så ille med rock da?
Hvilken musikk hører du på da...?
Better than thou.
Han hører på rock, ikke kommers rock.
nFF Marshall
morten's Avatar
Godsmack, P.O.D, System of a down, Papa Roach, Tool osv er vel det som kommer til å bli mer og mer sammenliknet med rock av kritikerne i den kommende tiden. Men i mine øyne er ikke f.eks P.O.D, SOAD og Papa Roach Rock, P.O.D feks er jo nu metal. Det at kritikerne skal stryke alt under den samme kammen blir feil spør du meg.

Skyt meg om jeg tar feil.
Sist endret av morten; 25. mai 2002 kl. 03:42.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg er enig med sorath.

uansett, det folk forbinder med rock for tiden er nu metal (korn) og rap core (papa roach / linkin park). greit nok for meg.

som mia sa *holde den gode musikken for meg selv* (fordi den er kanskje bare god for meg selv)
hvordan kan dere nevne Tool/system of a down og papa roach/godsmack/ P.O.D og etc i samme setning (uffda nå gjorde jeg også det). men fy faen altså. dette er kvalmt
Kan ikke si meg enig med deg Morten, Papa Roach er ikke noe rocke band i det hele tatt! Samme går for Linkin Park...Dj,Rap og Rock hører ikke sammen...Neu-Metal vil jeg heller beskrive det som...
Band som TOOL og SOAD er heller det jeg vil kalle rock(men SOAD kommer litt inn i Neu-Metal)..POD er akkurat det samme som Linkin Park og Papa Roach..Samme stil samme greia..Er så trøtt på listepop..
original reprint
xaff's Avatar
Guns 'N Roses for ever!!

Nei, ta med favoritt CD'ene dine på skolen, jobb eller lignende. Spilldet for disse trancejunkiene og lær dem! MANIPULER DEM!


Virker på meg som om det blir vanskeligere å finne nye band og høre på, men jeg leser ikke så veldig mye om musikk så...
Sist endret av xaff; 23. mai 2002 kl. 15:26.
Rock'en er ikke døende. Enig med Dunkapunk og Mia. Hvis det er noe som er døende, er det folks musikksmak.

Den musikken som ligger på hitlistene i dag, fortjener ikke all oppmerksomheten den får! Hvem som helst som har en synth og noen tracks på pc'en kan jo lage det.... kan ikke kalles musikk engang. Søppel.

Rock'en er ikke borte... den vil vare evig - for de som vet hva som er verdt å høre på.
det er en jævla hype som alt annet. imorgen er det deep-house alle skal digge.

rocken vil aldri dø.

morten: ikke nevn tool i samme setning som system of a down. din tøddel. tool er hellig.
original reprint
xaff's Avatar
sorath: Du nevnte nettopp SOAD og Tool i samme setning. Ops der gjorde jeg det også.

gEM: Ja det er smaken til folk det er noe galt med.
ddrdancer
KozmiC's Avatar
manowar, slipknot, rancid, children of bodom, cryhavoc, eternal tears of sorrow, korn, nightwish, staind.. enuff said.

Men jeg liker egentlig stort sett det meste av musikk.. bare ikke ren pop musikk.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Joachim Nielsen (jokke) - Norges rocke konge!

synd han er død
KozmiC: merker det.. du nevnte jo rock, nu metal, punk, death metal, heavy metal og opera/power metal i samme smørja. Gjør ingenting.. liker mesteparten av det jeg også..

og ja.. nu metal er en hype. Den ekte rocken lever.. den har overlevd alle listene, og noen folk vil fortsatt finne frem til den. takk og lov for det!
Opprinnelig postet av gEM

Den musikken som ligger på hitlistene i dag, fortjener ikke all oppmerksomheten den får! Hvem som helst som har en synth og noen tracks på pc'en kan jo lage det.... kan ikke kalles musikk engang. Søppel.

Vis hele sitatet...
jeg er enig i at mye av musikken som ligger på topp 20 stinker, og er absolutt ingen fan av den nye kommersmusikken.. Men.
Det er faktisk ikke så mye vanskligere å sette seg ned med gitaren og lage ett fett nok riff, enn det er å lage en fet beat\melodi til en eller annen teknosang på pc`n evt synth`n.

jeg ser faktisk ikke så mange forskjeller mellom f eks backstreet boys og crazy town. de får sangene servert og synger det falskt ut til sin fjortismålgruppe.

btw: P.O.D (er ikke fan, men anyway) har holdt på i snart 12 år, og alltid spillt den samme musikken, er vel da egentlig ikke nu metal?

deftones, korn, gnr, rage against the machine, seigmen(!)
All musikk er jo egentlig "kommers" etter de har avansert fra å være signet hos en undergrunn-label og fått ett navn :]
Temat var "Hva skjer med rocken?"......men hva er egentlig rock ?
både elvis og beetles regnedes som rock på sin tid....legger dere metal og rock under samme kategori ?

Jeg vet ikka hva som regnes som rock idag.....maiden kanskje ?
nope, Iron Maiden er heavy metal
Div rykter sier at ACDC driver på nytt album, med tanke på at Malcom Young fylte 60 år i fjord (hvis jeg ikke tar grådig feil) må jeg si dem ikke er "over toppen" enda.
og Stiff upper lip 2000 var det beste albumet dem har kommi med (etter min smak)
Gleder meg vilt til det nye albumet kommer.

Gamma ray driver i følge en kompiss med nytt album.

Om ZZtop kan kalles rock så var dem heller labre på siste konsert i norge.

Rock er ikke død. LEVE ROCK!
Rocken dør aldri. man finner rock-klisjeer i all slags musikk. (om enn ikke så tydelige) jeg tror ikke det finnes en ren definisjon av rock, og hvis rocken hadde vært den samme, uten nytenking eller hybride elementer (jeg referer ikke til Linkin Park eller P.O.D eller lignende), tror jeg folk etterhvert ville hatet den like mye som jeg selv hater trance. Jeg tror grunnen til at rocken fortsatt lever, er dens energi og åpenhet for utvikling.

Rocken er genial.
nFF Marshall
morten's Avatar
Jeg sier at KRITIKERNE sier at det er rock, sier faen ikke det selv da, les posten min en gang til, så ser dere det kanskje? Der sånn litt til venstre vet du
Sist endret av morten; 25. mai 2002 kl. 03:33.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
ac/dc er jo ene og alene på toppen da
Menneh skal innrømme at Guns - Paradice city er kul
Noen som mener at ideer lever i sitt eget lille univers, hvor ingenting kan dø eller oppstå, ideene er konstante, selv om de helt sikkert kan tukles med. Rock vil, som nu-metal og nazisme, aldri dø, med andre ord.

Folks musikksmak er selvfølgelig heller ikke døende, det er heller ikkenoe i veien med den, hvorfor skulle det være det?

"Rød er best, fuck the rest."
Opprinnelig postet av gEM

Hvem som helst som har en synth og noen tracks på pc'en kan jo lage det.... kan ikke kalles musikk engang. Søppel.
Vis hele sitatet...
(sorry, kunne ikke dy meg)

jo, det kan kalles musikk. en venn av meg driver og lager sånn musikk med synth og tracks på PCen sin, og jeg må si at du trenger en viss musikalsk forståelse for å lage "bra" trance.

fullstendig enig med AnaMorph0s|s. Men det som plager meg, er måten listepopen presanterer musikk på. Snart kommer det vel "ultrahippt" program som forteller deg ukentlig hvike klær du skal gå i.
selvfølgelig, det er jo en grunn for at ACDC har holdt på så lenge de gjør, og fortsatt holder på. de selger. folk kjøper. man kan jo ikke si at rocken dør, når überrockband over dem alle, fortsatt selger som phaen.

jeg mener det som jeg sa ista, det er ikke rocken som dør, det er musikksmaken, og folks giddeløshet, når de ikke gidder bruke energi på å finne god musikk.

en annen ting er jo at det har kommet så f's mye drittmusikk for tia, som folk synes er bra. HELT FINT, synes jeg, da kan jeg ha go'musikken min for meg selv, uten at jeg skal høre folk hyle "tool er såååå råååått assaaaaa!!" fordi de plutselig f.eks har funnet ut at de kjekke guttene i 3. som ser så rocka ut gjør det.. fint at folk som har den musikksmaken holder kjeft generelt om musikken sin, synes jeg. det gjør hvertfall jeg. fant tilfeldig ut at ei venninne i klassen også hører på tool, og vi fant ut at vi reiser faenmeg på NW. vi har gått i klasse ett år, snakker hver dag, men ingen av oss visste at den andre likte tool rawmye :> så ja, hold rocken så "hemmelig" som den er, at man må lete den frem selv, og ikke får den servert på radio og MTV.

rock lives forever.
Opprinnelig postet av Bin_Bush
Snart kommer det vel "ultrahippt" program som forteller deg ukentlig hvike klær du skal gå i.
Vis hele sitatet...
Har ikke disse "programmene" vært her en stund allerede da? Kles-produsenter scoper etter alle slags trend-signaler de finner blant ungdommen for å kunne melke dette så mye som mulig. For å markedsføre produktet bedre betaler man gjerne kjendiser som har stor innflytelse blant ungdom (Gjerne musikere) til å gå med visse typer klær, og vips, så oppstår en trend.

Vi følger alle en trend, noen mer enn andre.
Better than thou.
Lei av å si dette nå, men smaken er som baken. Blir det samme som en kammerat av meg som ikke liker sjokolade (Randy btw. ;p), og om alle hadde gått rundt og sagt han skulle få seg smak så gjør det ham ingenting, han kommer fortsatt ikke til å like sjokolade liksom..
Opprinnelig postet av Carlo
Lei av å si dette nå, men smaken er som baken. Blir det samme som en kammerat av meg som ikke liker sjokolade (Randy btw. ;p), og om alle hadde gått rundt og sagt han skulle få seg smak så gjør det ham ingenting, han kommer fortsatt ikke til å like sjokolade liksom..
Vis hele sitatet...
My point exactly.

Det bin_laden (Eller hva du heter ) er inne på, er vel mer om folk har "smakt på sjokoladen", eller kjenner sine valgmuligheter. Der er jeg egentlig ganske enig, sikkert mange mennesker som ikke er så forferdelig interessert i musikk, og rett og slett ikke gidder å høre på noe annet enn det som går over radioen.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av eirik
All musikk er jo egentlig "kommers" etter de har avansert fra å være signet hos en undergrunn-label og fått ett navn :]
Vis hele sitatet...
nei, det vil jeg ikke ha sagt meg enig i.
musikk er ikke automatisk kommers om den får platekontrakt med et stort selskap.
om musikken er skrevet ut ifra å selge mest og nå flest mulig publikumere, da er den kommers.