Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4102
Nybegynner som ikke røyker.

Har laget cannabissmør, men det funker ikke. Hva har jeg gjort feil?

Har gjort dt på følgenede måt med 5g buds. hakket det og satte det i stekeovnen på 100C. Deretter tok jeg det ut og tilsatte 50g smør. Lot det så trekke på samme temp i 30-40 min
Spiste denne blandingen ren. Først med 5g og ventet vel en time, og så med ytterligere 5g, men kjente ikke noe.
I kveld spiste jeg 10g med en gang, og nå har det gått nesten 2 timer kjenner jeg fortsatt ikke noe.
For kort tid. Når det er snakk om buds skal det helst varmes noen timer ismør/olje for å få optimal effekt.
Trådstarter
7 0
Da kan jeg vel sette resten i ovnen igjen?
Helt klart verdt et forsøk. En time på rundt 100 grader burde i alle fall gi effekt.
Åssen smør har du brukt ?
Meierismør er det som duger
kokosfett duger best, lukt å fargefritt.
La det helst simmre (ikke koke) i 5-6 timer, knocks your socks off!

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
kokosfett duger best, lukt å fargefritt.
La det helst simmre (ikke koke) i 5-6 timer, knocks your socks off!
Vis hele sitatet...
skal selvfølgelig være smaksfritt, ikke lukt, jeg mente.
Dette kan du fint gjøre med trimmings også, om du har tilgang på det.
Sist endret av Eyeamare; 21. februar 2018 kl. 12:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kanskje litt lav temp og, ikke alle ovner er helt nøyaktig.

Selv setter jeg det på ca 110grader i 2 timer.
ja mer temp og mer tid. Store mengder du konsumerer. Nysgjerrig på om du har fått noen slags ettereffekt etter de 10 grammene du spiste i går?
Tror nesten du skal være glad over at de 10g du inntok ikke hadde noen virkning.
Jeg brukte å bare koke hasj i en stor skei/øse med melange til det var oppløst og dumpe det i en youghurt m sterk smak, funka som bare det for meg, vet ikke hvordan det er m buds. Det er sløsing av godt røykemateriale i mine øyne tenk hva du kan få ut av ti gram. Ti fine kvelder, røyk reint og vape nicotin så du ikke skader lungene mye om du er redd for det. Jeg anbefaler alle vaping for å kutte siggen, gleder meg til hasjolje og slikt blir lettere å få tak i til vaping av thc og cbd i norge, regner med dabs også er en bra metode. Har bare prøvd vanlig forbrenning så langt med hasj og pot. Peace

s
Jeg decarber først 30 minutter i ovnen på 120 grader. Deretter blander jeg det inn i kokkosolje og lar det stå i et vannbad og godgjøre seg i 1.5 - 2 timer.
Etter mine erfaringer så har jeg sjeldent fått funk med grønt, spist flere gram med så godt som null effekt. Hajs derimot, feiler meg aldri.
Jeg kan se for meg at det er vanskeligere å få til med pot en hasj, men har aldri prøvd med pot selv. Jeg har prøvd å lage fleinsopp-te i kokende vann, og fikk litt men veldig dårlig effekt ift å spise dem. Nå er ikke det helt det samme men problemet er at for å få alt virkestoffet ut av plantematerialet tar det som oftest en stund. Det er hvertfall viktig og hakke/grinde poten GODT, på grensa til pulver, uten å klasse for mye eller miste krystaller. Når det har stått i ovnen første gang, legg potten og smøret i en bolle vann, som du igjen får til å flyte i en passe stor gryte. (rim jo) Varmen fra vannet smelter smøret og virkestoffet trekker inn. Varm det til det såvidt kommer noen få bobler, og la det stå i MINST 2 timer. Deretter tar du en tskjorte, et eller annet tynt tøystykke eller en fin fin netting og legger røra oppi før du lukker den som en pung og skviser ut alt smøret, uten å få med planterester. Bruk ca 100g smør pr 5g pot, og om du gjør det riktig er det mer enn nok med 1-2g. Om du spiser alt sammen tar det lengre tid å fordøye, og smaker sikkert hærk.

Om dette ikke fungerer kan du lage Iso- eller butan-olje av potten, og deretter legge olje rett i smøret og varme en halvtime-time maks før det er klart, og det blir mindre smak. Det er kun om du gidder lage olje da, er jo litt tiltak men ikke mer tiltak enn å lage edibles. Evt bare kjøp hasj og gjør det samme.
Sitat av TheBean Vis innlegg
Etter mine erfaringer så har jeg sjeldent fått funk med grønt, spist flere gram med så godt som null effekt. Hajs derimot, feiler meg aldri.
Vis hele sitatet...
Mine erfaringer er som dine, gress er ganske oppskrytt når det kommer til oralt, synes jeg. Mye enklere og bedre med hasj

Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg brukte å bare koke hasj i en stor skei/øse med melange til det var oppløst og dumpe det i en youghurt m sterk smak, funka som bare det for meg, vet ikke hvordan det er m buds. Det er sløsing av godt røykemateriale i mine øyne tenk hva du kan få ut av ti gram. Ti fine kvelder, røyk reint og vape nicotin så du ikke skader lungene mye om du er redd for det. Jeg anbefaler alle vaping for å kutte siggen, gleder meg til hasjolje og slikt blir lettere å få tak i til vaping av thc og cbd i norge, regner med dabs også er en bra metode. Har bare prøvd vanlig forbrenning så langt med hasj og pot. Peace

s
Vis hele sitatet...
Så denne kommentaren og må legge til at jeg og min kjære har gjort akkurat dette hver kveld i flere måneder nå, og det funker fjell. Vært innrøyka lenger enn langt, men begynte å få så jævla noia da vi røykte ute, så begynte med å så godt som bare ta oralt. Mye bedre og lenger rus, mindre stress, mindre noia.
Sist endret av RitaLinn; 21. februar 2018 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Åssen smør har du brukt ?
Vis hele sitatet...
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
ja mer temp og mer tid. Store mengder du konsumerer. Nysgjerrig på om du har fått noen slags ettereffekt etter de 10 grammene du spiste i går?
Vis hele sitatet...
10 gram var inkl. smøret jeg smeltet det i. Jeg har ikke merket noe som helst. Jeg brukte Melange margarin. Mulig feil smør også.

Satte det i ovnen igjen på 100grader i 1,5 timer. Vil smake på det i morgen. Blandingen som er igjen, er 3gram plante og 30 gram smør.
Blir det for mye om jeg spiser 10gram av dette.

Til orientering, er jeg 60 år og ca 125kg.
Margarin er en snarvei til fiasko. Neste gang kjøper du meierismør
Trådstarter
7 0
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Jeg kan se for meg at det er vanskeligere å få til med pot en hasj, men har aldri prøvd med pot selv. Jeg har prøvd å lage fleinsopp-te i kokende vann, og fikk litt men veldig dårlig effekt ift å spise dem. Nå er ikke det helt det samme men problemet er at for å få alt virkestoffet ut av plantematerialet tar det som oftest en stund. Det er hvertfall viktig og hakke/grinde poten GODT, på grensa til pulver, uten å klasse for mye eller miste krystaller. Når det har stått i ovnen første gang, legg potten og smøret i en bolle vann, som du igjen får til å flyte i en passe stor gryte. (rim jo) Varmen fra vannet smelter smøret og virkestoffet trekker inn. Varm det til det såvidt kommer noen få bobler, og la det stå i MINST 2 timer. Deretter tar du en tskjorte, et eller annet tynt tøystykke eller en fin fin netting og legger røra oppi før du lukker den som en pung og skviser ut alt smøret, uten å få med planterester. Bruk ca 100g smør pr 5g pot, og om du gjør det riktig er det mer enn nok med 1-2g. Om du spiser alt sammen tar det lengre tid å fordøye, og smaker sikkert hærk.

Om dette ikke fungerer kan du lage Iso- eller butan-olje av potten, og deretter legge olje rett i smøret og varme en halvtime-time maks før det er klart, og det blir mindre smak. Det er kun om du gidder lage olje da, er jo litt tiltak men ikke mer tiltak enn å lage edibles. Evt bare kjøp hasj og gjør det samme.
Vis hele sitatet...
Vil teste dette alternativet, men når du sier det er mer enn nok med 1-2g. Mener du at av de 105g (100g smør og 5g pod)?
Er Nybeggynner og våger ikke å gå på en smell

Kommentarer på den ovenfor?

Vil teste dette alternativet, men når du sier det er mer enn nok med 1-2g. Mener du at av de 105g (100g smør og 5g pod)?
Er Nybeggynner og våger ikke å gå på en smell
Sist endret av Bob57; 22. februar 2018 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg pleier og ta 1/10. 1g cannabis til 10g smør, men jeg har kansje røyka litt mer enn deg
Trådstarter
7 0
Takker.
Så da blir det 20g på meg i morgen kveld. Blir spennende. Tror nok jeg må finne noe å røyke det med tiden. Blir for komplisert å spise og lett for en smell. Er så livende redd nikotion, da det var min verste fiende over flere år og jeg vet så lett å bli avhengig av nikotin.
Kjøp deg en skikkelig vaperizer ala volcano, da kan du dampe deg så skakk du bare vil, uten nikotin

Ps: jeg syns posene er oppskrytt, jeg har bare kobla en 1.5m slange på posefestet sånn at jeg kan ligge i sofaen, trykke på fjernkontrollen og 30sec seinere er det bare og ligge rett ut og "røyke"
Om nikotin er grunnen til at du velger å spise fremfor å røyke, finnes det flere alternativer til tobakk uten nikotin som du kan blande med.
Pot kan også fint røykes rent, og om du har problemer med å fa tak i alternativ til tobakk, er nikotin vannløselig og kan enkelt vaskes ut av tobakken.

Har selv testet å vaske tobakken og kan konstatere med at det funker veldig bra, men faren er at du går tom for vasket tobakk og tar snarveien med å bare roaste siggen.
Gjorde selv det etter at jeg hadde sluttet med nikotin, var hypp på en joint men tom for vasket tobakk, så tenkte at å roaste siggen sikkert gjorde mye av det samme.
Ett trekk var nok til at jeg fikk den gode følelsen jeg får av blandingen av nikotin og cannabis og jeg var dum nok til å fortsette med det, så i dag er jeg like nikotinavhengig som jeg har vært i snart 30 år.