Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1569
Skal gå til innkjøp av ny tlf snart. Valget står mellom overnevnte, noen med erfaring som kan gi råd?
Hvilke krav har du? Utover at den skal kunne ringe og sende sms?
Det finnes mange forskjellige HTC'er. (Skrives iPhone, btw)
I bunn og grunn spør du om Android eller iOS? Å sette en HTC opp mot en iPhone basert på kun telefonen (utseende, plassering i hånden osv) er jo helt opp til hver og en.
Kamera spiller ingen rolle. Den må være kjapp i reaksjonen. Og skal brukes i jobb sammenheng (avtaler etc)
Jobb sammenheng? Da velger du HTC Desire HD eller Desire Z, iPhone er ingen jobbtelefon.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Jobb sammenheng? Da velger du HTC Desire HD eller Desire Z, iPhone er ingen jobbtelefon.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på bruksområdet. Hele bedriften jeg jobber i bruker iPhone, og det fungerer flott til vårt bruk (jobber i IT-bransjen).
Sitat av Chilltrolig Vis innlegg
Kamera spiller ingen rolle. Den må være kjapp i reaksjonen. Og skal brukes i jobb sammenheng (avtaler etc)
Vis hele sitatet...
Dersom kravene dine er så enkle at den må være kjapp i reaksjonen og kunne ha avtaler osv så fungerer jo så og si alle "dyre" smarttelefoner.

Du gjør det ikke enklere å gi deg tips ved og ikke stille noen konkrete krav. Hva med å slå kron eller mynt på telefonene du synes ser kulest ut?
Sist endret av tafsern; 13. april 2011 kl. 17:50.
Tenker litt på erfaringer til folk også. Batterilevetid, brukervennlighet osv. (jeg har INGEN erfaring med noen av de)
Og hvilken HTC er best, det finner jo uendelig med modeller som alle ser lik ut.
Hei!

Jeg har hatt 3 smart telefoner fra HTC iløpet av de siste 3årene (alle med windows) , den siste var HD2. Og kan egentlig ikke komme på noe som taler veldig for at du skal velge HTC. Jeg bruker telefonen min aktivt, og er avhengig av at ting funker når det skal, og det gjør det bare ikke med HTC. De er ofte ustabile, men har generell god byggekvalitet. Det funker greit i noen måneder, før ting begynner å låse seg og tulle.

Bruker HD2`n nå kunn som "nettbrett" siden den har 4,3tommer skjerm.

Har nå Iphone4, har ikke hat den lenge nok til å utale meg skråsikkert, men ting bare FUNKER! Og med et hav av muligheter med appstore. (som ikke er fullt av dritt og virus som på anroid)

Har aldri likt Iphone særlig godt, til jeg fikk min egen tho!
Sitat av Legend. Vis innlegg
Har aldri likt Iphone særlig godt, til jeg fikk min egen tho!
Vis hele sitatet...
Jeg låner en iPad av jobben, og da jeg lastet ned to GRATIS apps, viste det seg at Apple trakk 1,90,- per app Skal ikke se bort ifra at jeg boikotter Apple så lenge de krever den informasjonen de krever for å i det hele tatt få bruke produktet. (Uten iTunes konto kommer man ikke langt...)
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Det finnes mange forskjellige HTC'er. (Skrives iPhone, btw)
Vis hele sitatet...
Nei, det skal helst skrivast Iphone.

Eg er veldig nøgd med Huawei Titan U8800. Han er langt billigare enn HTC-en au. Venene mine med ymse HTC-ar eller Iphone let lell til å vera sers nøgde. Valet går vel eigentleg mest på om du vil ha Android eller IOS4.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der stod det jo bare at Hardware.no skulle skrive det med stor i, fordi de forholder seg til norske skriveregler.
Sitat av Legend. Vis innlegg
Jeg har hatt 3 smart telefoner fra HTC iløpet av de siste 3årene (alle med windows) , den siste var HD2. Og kan egentlig ikke komme på noe som taler veldig for at du skal velge HTC. Jeg bruker telefonen min aktivt, og er avhengig av at ting funker når det skal, og det gjør det bare ikke med HTC. De er ofte ustabile, men har generell god byggekvalitet. Det funker greit i noen måneder, før ting begynner å låse seg og tulle.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at HTC ikke er Windows Mobile eller omvendt. HTC er produsenten av selve telefonen, Windows er produsenten av OSet. Kan ikke sammenlignde Windows Mobile 6 med iOS eller Android.

De nyeste HTC telefonene kjører Android og har et marked for apps på lik linje med iOS, og mulighetene er større enn med iPhone grunnet begrensningene Apple prakker på deg. Fordelen her er at du slipper malicious software, men som sagt går du også glipp av en del.

iPhone er en dritbra telefon, den funker, den gjør det den skal når du ber den om det. Den har begrensinger som tekniske brukere ikke liker, derfor er en telefon med Android et mye bedre valg for folk som er litt geeks eller tekniske.

iPhone er derimot et bra valg om du bare skal ha en smarttelefon som bare fungerer, og du får sinnsyk selvtillit av eple-logoen som er på baksiden.

For å gjøre det enkelt:
Dra til Elkjøp, prøv begge telefonene. Se hvem du liker best, velg den du liker best.
Sist endret av Diox; 13. april 2011 kl. 20:18. Grunn: skriveleif
Sitat av uppdali Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Strengt talt er det bare hardware.no som har valgt å skrive det slik (grunnen finner du i artikkelen du linket til). Navnet på telefonen er iPhone, så det er ikke på noen måte feil å skrive det
Jeg ville sagt at HTC er mer for jobb enn andre telefoner, selv om jeg personlig ikke liker dem særlig. Har en HTC smart og det er en av de telefonene jeg er mindre fornøyd med. Muttern har en Desire, og den er veldig bra, kan brukes til det meste, så har morfaren min en HTC HD2 eller noe som han fikk av jobben, og ingen av oss skjønner hva han egentlig trenger en sånn telefon til.
De fleste HTC-ene har ikke spesielt bra batteritid heller.

Vil du spare penger ville jeg heller anbefalt å skaffe en gammel shitty nokia som man kan ringe og tekste med, og en iPod touch som kamera, til bruk av spill, internett og facebook.
Sist endret av Ketenna; 13. april 2011 kl. 22:42.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Jeg låner en iPad av jobben, og da jeg lastet ned to GRATIS apps, viste det seg at Apple trakk 1,90,- per app Skal ikke se bort ifra at jeg boikotter Apple så lenge de krever den informasjonen de krever for å i det hele tatt få bruke produktet. (Uten iTunes konto kommer man ikke langt...)
Vis hele sitatet...
Du trenger jo ikke å gi kort-info, og det at de trakk deg må være en ekstremt merkelig bug, for jeg har iPad, med kontoen min koblet til. Har aldri blitt trukket for gratis apps.

@uppdali

"Uenig. Lettere å lese hvilket produkt det gjelder når man følger produsentenes egne skrivemåter." Helt enig i den commenten. Den mest riktige måten er å skrive det på samme måten som Apple selv har valgt at det skal skrives.
Sist endret av onClipEvent; 13. april 2011 kl. 22:53.
Min oppfatning er at Iphone er mere begrenset enn Android telefoner, og derfor kjedeligere.
Men hvis du er en sånn som ikke liker å prøve ut ting med telefonen, er vell iphone helt greit.