Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4535
De første 2-3 gangene jeg røyket cannabis fikk jeg en helt sinnsyk tur, med heftige visuelle effekter samt en overveldende godfølelse i hele kroppen, og latterkick og div. andre positive effekter. Etter det har jeg aldri opplevd samme rusen, men fremdeles blitt ganske tura når jeg røyker.
Nå det siste halvåret hvor jeg har røyket forhåndsvis mye (i gjennomsnitt kanskje en joint annenhver dag) merker jeg at det nesten ikke er noe rus å skryte av lenger. Jeg får på en måte en følelse av tilfredsstillelse, men ikke noe ordentlig funk. Folk sier at det er fordi jeg får tak i dårlige greier, men jeg har jo kjøpt av kanskje 20 forskjellige folk i mitt liv, og det er det samme hver jævla gang.. Noen ganger blir jeg mer rusa enn andre da, så det er sagt.
Har jeg utviklet en slags toleranse for cannabis? har prøvd å ta en pause på 2-3 dager og røyke igjen, men føler egentlig ikke at dette hjelper.
Orker ikke kaste bort penger på dårlig shit, hvis det er det eneste jeg får tak i.
- Om man han utviklet toleranse, er den der for alltid?
- Er det nesten bare dårlig weed å få tak i her i Norge?

Hører om folk som røyker hver dag flere gram om dagen, kompiser av meg tilogmed, og de blir dritfjerne hver gang.. Føler meg nærmest immun nå, noe som suger fordi jeg fremdeles har en jævlig trang til å røyke ganske hele tiden..
Man utvikler nok en fysisk toleranse i noen grad, samt at man blir mer vant til ruseffekten. Personlig har jeg aldri opplevd dette fordi jeg ikke har røyket oftere enn maksimalt en gang i uken, som regel ikke mer enn et par ganger i året.

Jeg anbefler deg å ta en god og lang pause (minst en mnd.) og så eventuet prøve igjen. Hvis du kjenner et sug etter å røyke hele tiden er uansett lurt å ta en break.
Sist endret av felix_poker; 3. mars 2011 kl. 10:36.
Det er nok ikke weeden sin skyld. Den er som den alltid har vært. Du trenger en pause.
Du sier du har hatt pause på 2-3 dager, det er ingenting. Som felix sier; ta en god og lang pause. Selv har jeg hatt en sommer da jeg røyket ganske mye, nesten daglig. Da jeg og alle jeg kjente begynte på skole/jobb igjen så ble det ikke like mye røyking. Jeg røyket ikke på 6-7 mnd på denne tiden. Når jeg da fyrte opp en joint etter en så lang pause så var det nesten som første gangen igjen(merk: nesten). Hadde heftige latterkick, rommet snurret og alt det der.

Mitt tips til deg er å legge pipa på hylla noen mnd, det har du sikkert godt av på flere måter. Og så skal du se at rusen kommer tilbake,
Merkelig det da, men en ting jeg merka på den tiden jeg røyka (for) mye er at jointer ikke gjør helt susen, bong osv. gir hvertfall meg mye mer effekt av mindre weed.

Men å få tilbake den følelsen du fikk de første gangene kan du nok se langt etter, vet ikke hvorfor. Har hatt pauser på 2-4 mnd flere ganger, men det blir fortsatt ikke som første gang. Men har ikke noe særlig problem med at jeg ikke blir stein akkurat, bare på en annen måte enn før. Men det er vel som å drikke, da jeg var drittunge ble jeg dritings av 4 tuborgflasker...

btw. om du bor i Oslo området har du sannsynligvis fått tak i ganske god pot.
Sist endret av Googæl; 3. mars 2011 kl. 10:58.
Når man kjøper bag til 500 får man sjeldent tak i veldig gode greier. Jeg mener det er fort gjort å utvikle toleranse for denne weeden av gjennomsnittlig kvalitet.

Du kan velge mellom å ta en pause, også gå tilbake til å røyke den gjennomsnittelige weeden, eller bare prøve å få tak i bedre greier. Men etterhvert hvis du røyker hele tiden så utvikler du nok en toleranse til de bedre sakene også.

Gjelder kanskje bare å holde røykingen til helgene, og hele tiden streve etter å få smude saker? Funker fett for meg i alle fall, og jeg har røyka hver helg og konstant i feriene i over 1 år.
Annenhver dag med rusmidler er i overkant. Det er ingen rusmidler det fungerer bra med, og mariuhana har den herlige effekten der den sier ifra når du gjør det for ofte. Du vet det blir for ofte når du kjenner at effekten ikke er tilfreddstillende. Gjør som andre sier her, ta deg en liten pause. 2-3 dager pauser er en slags threshold, det er hva som skjer etter disse som teller. Men ikke begynn med en måned, det er opplagt for lang tid for en som er såpass vant til å røyke. Ta en ukes pause først. Du kommer til å kjenne en markant forskjell, og det kommer til å være meget tilfredsstillende når du oppnår det. Du vet at du fortjener å ta deg en, og den smaker så mye bedre etter å ha oppnådd et slikt mål. Sett litt mindre mål først, istedenfor å faile på de litt mer visjonære målene. Og ha i bakhodet; for hver gang du tar deg slike pauser blir det lettere. Etterhvert kan du ta pauser på to uker, og etter det pauser på en måned. Sannheten er at etter en måned pause begynner du nesten fra scratch, og du kan forvente å bli rimelig lobotomert. Er ikke det en fin liten gulrot?
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Skaff deg en bong...
Som moret allerede har påpekt, er 2-3 dager alt for lite.
Ta en skikkelig pause, og røyk bare i helgene, prøv å gjør det til et slags ritual!
Sitat av Halmstad Vis innlegg
Skaff deg en bong...
Vis hele sitatet...
Dårligste tipset hittil. For det første er det ganske ekkelt å røyke bong, og for det andre, så er det på langt nær så bra som å ta seg en pause, forså og komme tilbake til jointen. Pause er nok stikkordet her
det jeg måtte gjøre til på slutten før jeg slutta å røyke hver dag var rett og slett å rulle opp joint etter joint etter joint til jeg kom dit jeg skulle. Men dette ble jo en dyr vane, Spesielt da jeg solgte og halve overskuddet var borte på 1-2-3. (og dette var kvalitets pot, kan kanskje være at man blir mer innrøyka om man røyker den samme poten hele tiden da)
Sist endret av take'a'hit!; 3. mars 2011 kl. 13:37.
1 joint annenhver dag? Røyker du bare en joint og så venter på effekt? Personlig så kjenner jeg så og si ingen ting av en joint, jeg blir kanskje litt mer rolig, men ingen kribling i kroppen av den grunn. Vurdert bong? Jeg vil annbefale bong. Skal låve deg etter 3-5 bongtrekk etterhverandre så er du i skyene.. Blander du weeden inn i tobakk, eller røyker du rent? Viss du blander inn i tobakk, så ikke vær sparsom med weeden.
satt med samme følelsen, men fikk tak i noe bra brunt i helgen, med den klarer jeg ikke mer ett trekk! Har røyka i over ett år så og si hver dag. Tror det kommer mye ann på kvalitet. Merker også at jeg må bytte flis ofte for ikke å bli innrøkt på en type...
Sist endret av Legend.; 3. mars 2011 kl. 13:53.
1 joint annenhver dag? Røyker du bare en joint og så venter på effekt? Personlig så kjenner jeg så og si ingen ting av en joint, jeg blir kanskje litt mer rolig, men ingen kribling i kroppen av den grunn. Vurdert bong? Jeg vil annbefale bong. Skal låve deg etter 3-5 bongtrekk etterhverandre så er du i skyene.. Blander du weeden inn i tobakk, eller røyker du rent? Viss du blander inn i tobakk, så ikke vær sparsom med weeden.
Vis hele sitatet...
Du kan bli innrøyka med bongen også; pluttselig sitter du der og kjederøyker bonghits. Om du trenger en 3-5 bonghits for å få effekt er det kanskje på tide at du også tar deg en pause eller? Selv har jeg brukt cannabis i mange år, men blir fortsatt ballefjern på joints.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Som moret allerede har påpekt, er 2-3 dager alt for lite.
Ta en skikkelig pause, og røyk bare i helgene, prøv å gjør det til et slags ritual!
Vis hele sitatet...
Her er jeg kjempe enig! Jeg har en slags helg ritual hvor jeg kjøper hver fredag =) Det funker drit bra for meg =)
Sitat av Frontex Vis innlegg
De første 2-3 gangene jeg røyket cannabis fikk jeg en helt sinnsyk tur, med heftige visuelle effekter samt en overveldende godfølelse i hele kroppen, og latterkick og div. andre positive effekter. Etter det har jeg aldri opplevd samme rusen, men fremdeles blitt ganske tura når jeg røyker.
Nå det siste halvåret hvor jeg har røyket forhåndsvis mye (i gjennomsnitt kanskje en joint annenhver dag) merker jeg at det nesten ikke er noe rus å skryte av lenger. Jeg får på en måte en følelse av tilfredsstillelse, men ikke noe ordentlig funk. Folk sier at det er fordi jeg får tak i dårlige greier, men jeg har jo kjøpt av kanskje 20 forskjellige folk i mitt liv, og det er det samme hver jævla gang.. Noen ganger blir jeg mer rusa enn andre da, så det er sagt.
Har jeg utviklet en slags toleranse for cannabis? har prøvd å ta en pause på 2-3 dager og røyke igjen, men føler egentlig ikke at dette hjelper.
Orker ikke kaste bort penger på dårlig shit, hvis det er det eneste jeg får tak i.
- Om man han utviklet toleranse, er den der for alltid?
- Er det nesten bare dårlig weed å få tak i her i Norge?

Hører om folk som røyker hver dag flere gram om dagen, kompiser av meg tilogmed, og de blir dritfjerne hver gang.. Føler meg nærmest immun nå, noe som suger fordi jeg fremdeles har en jævlig trang til å røyke ganske hele tiden..
Vis hele sitatet...

Opplever akkurat det samme selv, i starten ga cannabis meg en helt overveldende god følelse i kropp og sinn, spesielt hvis jeg hørte på musikk drit fjern på headset. Fikk utrolige latter kick, sikla på gulvet i lættis av youtube shit. Har nå røyka flere måneder i strekk, omtrent hver dag, nå blir jeg bare chill og euforisk.

Med andre ord, hvis du røyker annenhver dag, får du toleranse fort. Du kan kjøpe en annen strain og bli fjern igjen, men er fortsatt ikke helt det samme som før. Det er min erfaring hvertfall.
Det virker fornuftig å ta en pause, det er vel bedre med en god rus færre ganger enn en dårlig rus ofte?
Sitat av Frontex Vis innlegg
De første 2-3 gangene jeg røyket cannabis fikk jeg en helt sinnsyk tur, med heftige visuelle effekter samt en overveldende godfølelse i hele kroppen, og latterkick og div. andre positive effekter. Etter det har jeg aldri opplevd samme rusen, men fremdeles blitt ganske tura når jeg røyker.
Nå det siste halvåret hvor jeg har røyket forhåndsvis mye (i gjennomsnitt kanskje en joint annenhver dag) merker jeg at det nesten ikke er noe rus å skryte av lenger. Jeg får på en måte en følelse av tilfredsstillelse, men ikke noe ordentlig funk. Folk sier at det er fordi jeg får tak i dårlige greier, men jeg har jo kjøpt av kanskje 20 forskjellige folk i mitt liv, og det er det samme hver jævla gang.. Noen ganger blir jeg mer rusa enn andre da, så det er sagt.
Har jeg utviklet en slags toleranse for cannabis? har prøvd å ta en pause på 2-3 dager og røyke igjen, men føler egentlig ikke at dette hjelper.
Orker ikke kaste bort penger på dårlig shit, hvis det er det eneste jeg får tak i.
- Om man han utviklet toleranse, er den der for alltid?
- Er det nesten bare dårlig weed å få tak i her i Norge?

Hører om folk som røyker hver dag flere gram om dagen, kompiser av meg tilogmed, og de blir dritfjerne hver gang.. Føler meg nærmest immun nå, noe som suger fordi jeg fremdeles har en jævlig trang til å røyke ganske hele tiden..
Vis hele sitatet...
ta en tur til amster eller marokko. du kommer til å tro på de gode gamle hippiene som sier at hasjen er ca 10 prosent hasj, og 80% henna og 10% glass.
grønt i norge KAN være bra, kan like gjerne IKKE
en ting som jeg ser ikke er nevnt i tråden -->

"Føler meg nærmest immun nå"

En ting er at du ganske sikkert er innrøyka, men det jeg ser her er en psykologisk side av saken som i mange tilfeller kan være like avgjørende.

du forventer at det ikke fungerer, og jo mer du grubler og fokuserer på dette jo mer vil du forsterke den effekten.

det vil si at du har fått en slag psykisk innrøyking, hvor du er overbevist om at dette sikkert ikke vil fungere bra "fordi du er jo nesten imun" og forventninger er skumle saker fordi de som regel stemmer overens med opplevelsen i etterkant.

prøv å koble av i hodet, ikke tenk på innrøykning eller at det ikke fungerer etc så tenker jeg du finner formen ganske snart. som andre sier i tråden her så er tre dager pause ingenting, kroppen har på den tiden ikke rukket å kvitte seg med særlig mengder, skal du ta tak i den fysiske innrøykningen må du gi det ett par uker minimum.

en smart fyr sa en gang "never anticipate outcome" og stort sett alle smarte og vellykkede ledere innenfor militæret og annet er påpasselig med dette, fordi de vet at hodet ditt kan lure deg og at du ender med å skyte deg selv i foten før eller senere.

edit: tyrkleif
Sist endret av Seppo; 4. mars 2011 kl. 16:40.
^Enig med Seppo

Prøv også å gjøre ting mens du er fjern, gå på kino, tivoli, whatever. Å bare sitte og røyke uten å gjøre annet kan være gøy, men man blir fort lei av det.
Trådstarter
Takk for gode råd, folkens! Kan jo svare på litt diverse: Jeg har prøvd bong, røyka bong senest på tirsdag, cirka 2,5 gram og merket absolutt ingenting(bonga 1g og røyka 1,5 i joint). Ikke et snev engang, og kompisene mine som røyka cirka 1 gram hver ble helt borte. Ble fortalt av han vi fikk det fra at det var Blueberry Cheese weed direkte fra Amsterdam. Så jeg er rett og slett innrøyka. Nå har jeg ikke røyket siden tirsdagen og bestemt meg for å ta en pause på minst 3 uker.
Merker også hvor psykisk avhengig jeg har klart å bli ved å røyke så mye, følt meg deprimert de siste dagene, men det går i bølger.. fikk også angst i dag og følte meg deprimert helt uten grunn (har hatt det dødsbra for tiden). Nå føler jeg meg i bedre humør, men vet at det kommer til å bli sånn her igjen om jeg ikke tar meg en jævlig god pause.
Har satt 3 uker som minimum, og sagt til vennene mine at de ikke skal tilby meg eller selge meg noe, og at jeg ikke kan henge med de vennene jeg har som røyker på en stund, med mindre de velger å la bongen bli i skuffen mens jeg er med dem. Er veldig motivert! Når denne tiden har gått tenker jeg å røyke en fin grammer, og da regner jeg med effekten vil være tilbake! deretter skal jeg aldri røyke i hverdagene mer.. røykinga har blitt et (foreløpig mildt) rusproblem, og jeg vil ikke at det skal gå lengre. Takk for gode råd folkens!

Og så er det jo jævlig meningsløst å bruke heftig mye penger på weed når jeg ikke får noe effekt. Har alltid hatt en høy toleranse for alkohol, tror kanskje det kan ha en sammenheng med weed toleranse. Jeg mener, 2,5 gram med grønt burde jeg hvertfall kjenne noe av!
Kjøpt deg maispipe og putt den i en colaflaske, så har du en maisbong. Begynn og røyk av den. Tjohei så rusa du skal bli!
"Deretter skal jeg aldri røyke mer i hverdagene mer" Denne linja her er det mange av oss som har tenkt når dem starter på en pause.Meen,veldig ofte så faller man fort tilbake på gamle vaner,så ikke ta det som en stor nedtur viss du skulle finne på og ta deg en joint i en hverdag.
Det blir lettere med pauser etterhvert som man har holdt på en stund.
Sist endret av JayHova; 5. mars 2011 kl. 23:18.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
..Det blir lettere med pauser etterhvert som man har holdt på en stund..
Vis hele sitatet...
fantastisk utsagn dette her. "Det er lettere å bli kvitt vanen, når du har hatt den over lang tid" - Kan desverre ikke si meg enig.

Jeg vil uansett si at en lengre pause nok vil få deg pissefjern med gode varer igjen
Var veldig dårlig formulert av meg,men jeg hadde større problemer med og gjennomføre en god pause uten sprekk de 2-3første årene jeg røyka,enn jeg har nå.Flere av kompisene mine har det på samma måten.
Har mye å si hvem du henger med og hvordan du lever livet. Det er jo lettere å bryte kontakt med røykevenner og avvise nye røykevenner etterhvert som det blir en vane og røykinga er litt mere distansert fra din hverdag. Mye lettere å sprekke rundt folk som røyker, være steder der du røyka mye før eller gjøre ting som du befinner med røyking. Etterhvert som åra går og du lever ett "lovlig" liv blir det selvfølgelig lettere. Kommer selvfølgelig helt ann på personen og hva som skjer med individet på veien som nykter.