Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1043 491718
#herman444 sinn å setting er en viktig ting, man burde føle seg komfertabel å ha det middels til bra psykisk
Sitat av Herman444 Vis innlegg
Passer det best å ta LSD i ''glade'' situasjoner eller en dag hvor man ikke føler stress og uro?
Vis hele sitatet...
Hvis det er første gangen din ville jeg tatt det en dag som er nøytral, med ingenting på agendaen, men kanskje med noe du ser frem til i fremtiden (som en konsert, et stevnemøte, en ferie). Å tenke på gledelige ting som venter under en syretur er veldig stimulerende. Innta for all del aldri rusmidler av noe slag på dager hvor du føler deg mentalt urolig, og i alle fall ikke psykedelika som utskiller såpass kraftige effekter på nervesystemet og generelt har lang varighet. LSD har en halveringstid på ~3 timer.
Hva med alder? Jeg ser den at hver person er forskjellig og at alle reagerer forskjellige, men tror dere at det likevel burde være grense? Kan f.eks. en 15 åring være klar for LSD?
Sitat av Herman444 Vis innlegg
Hva med alder? Jeg ser den at hver person er forskjellig og at alle reagerer forskjellige, men tror dere at det likevel burde være grense? Kan f.eks. en 15 åring være klar for LSD?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg personlig skulle "anbefale" en forsvarlig alder for å teste ut rusmidler, og særskilt overveldende droger som LSD, så vil jeg si 25. Dette er alderen når hjernen (i særlig grad frontallappene) hos de fleste anses å regne som ferdigutviklet. Jeg vil ikke anbefale noen å "tukle" med nervesystemet mens det er i utvikling, og i alle fall ikke i en så ung alder som 15 år. Selv var jeg 19 år da jeg la en blotter på tungen for første gang. For min del er ikke LSD noe man tar 50 ganger i løpet av livet, så det er ingen grunn til å forhaste seg.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Er det noen som vil si at syre og fleinsopp er sammenliknbart? Vurderer sterkt å prøve LSD, men håper da å få noe annet ut av det enn sopp, så det bør helst være en liten forksjell. Sopp gjør at jeg blir veldig "mindfucked" og hallusinasjonene virker som om de nærmest er litt smørt utover den virkelige verden, en slags deformering egentlig. Denne visuelle biten kan noen ganger virke litt vel spesielle for min del, så spørsmålet mitt er egentlig om det er noen her som har en liten tanke om det er noen nevneverdige forskjeller mellom de to øvrige nevnte rusmidlene?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Er det noen som vil si at syre og fleinsopp er sammenliknbart? Vurderer sterkt å prøve LSD, men håper da å få noe annet ut av det enn sopp, så det bør helst være en liten forksjell. Sopp gjør at jeg blir veldig "mindfucked" og hallusinasjonene virker som om de nærmest er litt smørt utover den virkelige verden, en slags deformering egentlig. Denne visuelle biten kan noen ganger virke litt vel spesielle for min del, så spørsmålet mitt er egentlig om det er noen her som har en liten tanke om det er noen nevneverdige forskjeller mellom de to øvrige nevnte rusmidlene?
Vis hele sitatet...
Jo, ja det er store forskjeller når alt kommer til alt, sopp er litt mer funky og uforutsigbart, hallisene er litt "villere" å kan virke litt mindre harmonisk enn syre, hallisene jeg får på syre ut som det universet må være laget av og det er ytterst behagelig å beskue disse hallisene, men igjen på høyere doser lsd så kan det bli veldig heavy vis du ikke er kjent med slikt.
På mindre doser lsd, slik man tar i sosiale settinger så er mindfucken mindre enn på sopp og det er som regel lettere og føre samtaler som høres ut som de har svaret på alle verdens problemer.

Sopp er litt mer spirituelt og mystisk enn syre, på syre er du så si garantert en underholdende tripp, not so much på sopp.
Men det er og mye smak og behag, jeg liker sopp like mye som syre, kommer bare an på hva jeg skal, hvor jeg er og hvorfor.
Sitat av Djiises Vis innlegg

Sopp er litt mer spirituelt og mystisk enn syre,
Vis hele sitatet...
Selvoppfyllende profeti fordi førstnevnte er organisk, sistnevnte syntetisk,vil jeg tro. Om du har en spirituell opplevelse på flein eller syre tror jeg er helt elativt.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Selvoppfyllende profeti fordi førstnevnte er organisk, sistnevnte syntetisk,vil jeg tro. Om du har en spirituell opplevelse på flein eller syre tror jeg er helt elativt.
Vis hele sitatet...
Man kan selvsagt ha åndelige opplevelser på LSD og. Men sopp synes jeg selv rangerer høyere. Sopp gir følelsen av at en slags vismann (eller bare soppen) er med på trippen, og forteller deg saker og ting. På LSD har man ikke denne følelsen - og det er bare deg selv.

Føler LSD lettere kan brukes til kun rekreasjonellt bruk. Dem som tar LSD ofte - kan ganske greit styre trippen. Dette er mye vanskeligere med sopp. Den kaster ting i trynet på deg, og gir deg det du trenger.

Til kålroten: LSD kan føles "klarere". Og mer euforisk og energisk. Sopp er mer tyngende og mindre energisk. Det visuelle er også klarere. Ikke like mystisk og trolskt som sopp.

http://i.imgur.com/dZaFz.png

Føler dette bildet peker ganske bra på forskjellene visuellt på LSD og sopp.
Sist endret av Bearass; 12. mars 2015 kl. 21:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tatt LSD 4 ganger på 9 dager. Er vel litt i det meste laget. Merket i hvert fall at jeg ikke fikk noe særlig hallusinasjoner utenom den første gangen, men hadde ganske interessante opplevelser. Tok 150 uG første gang, 115 uG andre, og 230 uG tredje og fjerde gang. Hvor store doser har dere tatt?
Sitat av loophole Vis innlegg
Tatt LSD 4 ganger på 9 dager. Er vel litt i det meste laget. Merket i hvert fall at jeg ikke fikk noe særlig hallusinasjoner utenom den første gangen, men hadde ganske interessante opplevelser. Tok 150 uG første gang, 115 uG andre, og 230 uG tredje og fjerde gang.
Vis hele sitatet...
Hadde ventet 10-14 dager mellom hver trip, så slipper du å ha så stor toleranse.
Sitat av loophole Vis innlegg
Hvor store doser har dere tatt?
Vis hele sitatet...
500-600ug i kombinasjon med 200-300mg MDMA er det meste jeg har prøvd meg på så langt.
Må enda manne meg litt opp før jeg prøver 800ug
1200 ug + 200mg ketamine + 20mg dmt = fun.
Da skal jeg vente to uker til neste gang. Noen som vet om LSD toleranse går utover DMT?
Sitat av loophole Vis innlegg
Da skal jeg vente to uker til neste gang. Noen som vet om LSD toleranse går utover DMT?
Vis hele sitatet...
LSD har ikke noe krysstoleranse med DMT, og vist jeg ikke husker helt feil så har man kun toleranse i 1 time etter inntak av DMT.
Noen som har erfaring med å mikrodosere LSD sammen med alkohol?
Lave doser LSD og alkohol går fint sammen. Jeg har kanskje ikke vært på mikrodosering, men en lav dose sammen med alkohol før en bytur eller hva enn du skal er morsomt.
Ingen problem å drikke på LSD, men ikke drikk mye. Du kommer nok ikke til å føle alkoholen like bra.

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
LSD har ikke noe krysstoleranse med DMT, og vist jeg ikke husker helt feil så har man kun toleranse i 1 time etter inntak av DMT.
Vis hele sitatet...
Hmm. Da blir det kanskje DMT på meg.
Sist endret av loophole; 17. mars 2015 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Èn pils kan gå fint, men å si at LSD og alkohol går godt sammen skal man være forsiktig med. Alkohol er i bunn og grunn en SNS-depressiva/downer. Leser man seg litt opp på kombinasjonen finner man raskt ut at det kan skape store uheldigheter. Dette bør ligge i bakhodet på enhver som begir seg ut på psykadelika.
Har et lite kjapt spørsmål her, kan man nekte for å ha tatt noe om man blir stoppa på byen mens man tripper på LSD, for så å bli taua inn på politistasjonen og hele tiden fortsette å nekte og komme unna med det? Siden så vidt jeg vet vises ikke LSD på urinprøver og ei heller på normale blodprøver om jeg har forstått det rett. Og om jeg da ikke har noe på meg eller noe hjemme så bør det vell kunne gå helt fint å komme unna med det eller?

Og et annet lite spørsmål her, hvordan er det å røyke weed på LSD? Sist jeg tokk det merket jeg at jeg ble veldig våken og slet med å holde meg i ro, så tenker det hadde vert perfekt å komme ned igjen når man ikke har det noe fett lenger med en liten J dersom det ikke øker effekten da
Sist endret av Manuehl; 17. mars 2015 kl. 20:08. Grunn: Glemte noe
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Som snarlig debutant på dette interessante og myteomspunnede stoffet er jeg interessert i litt feedback. Tenkte å kjøre første tur i naturen, nærmere bestemt Nordmarka. Noen som vet om egnede plasser man kan være alene? Tanker om å trippe alene første gang? Prøvd 2-cb og MDMA, 2-cb gikk skuffende for seg men var nok for lav dose. Målet med turen er å utfordre meg selv og forhåpentligvis få en liten pekefinger med tanke på hva jeg vil med livet? Sliter med å finne meg selv og har vært deprimert over et par år. Jeg er klar over at man skal være psykisk klar men det er da også noe å hente selv om det skulle bli vanskelig?

Så hvis noen kunne gi litt tips om dosering, sted(helst ute i naturen) og generelt råd, settes det stor pris på
Ha med en tripsitter, ta en heavy dose, finn et sted med fin natur + lei en hytte = win!
Sitat av Jakobet Vis innlegg
Har et lite kjapt spørsmål her, kan man nekte for å ha tatt noe om man blir stoppa på byen mens man tripper på LSD, for så å bli taua inn på politistasjonen og hele tiden fortsette å nekte og komme unna med det? Siden så vidt jeg vet vises ikke LSD på urinprøver og ei heller på normale blodprøver om jeg har forstått det rett. Og om jeg da ikke har noe på meg eller noe hjemme så bør det vell kunne gå helt fint å komme unna med det eller?

Og et annet lite spørsmål her, hvordan er det å røyke weed på LSD? Sist jeg tokk det merket jeg at jeg ble veldig våken og slet med å holde meg i ro, så tenker det hadde vert perfekt å komme ned igjen når man ikke har det noe fett lenger med en liten J dersom det ikke øker effekten da
Vis hele sitatet...
LSD letes det ikke etter på på "normale'" blodprøver, men de kan teste for dette om de ser en grunn til det.

Ang. weed oppå syra/fleinen så er det en klassisk tabbe for å havne i en bad trip, vær særs forsiktig med det, og ikke røyk for å roe ned om du føler trippen går dårlig, da blir det nesten alltid værre.

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Som snarlig debutant på dette interessante og myteomspunnede stoffet er jeg interessert i litt feedback. Tenkte å kjøre første tur i naturen, nærmere bestemt Nordmarka. Noen som vet om egnede plasser man kan være alene? Tanker om å trippe alene første gang? Prøvd 2-cb og MDMA, 2-cb gikk skuffende for seg men var nok for lav dose. Målet med turen er å utfordre meg selv og forhåpentligvis få en liten pekefinger med tanke på hva jeg vil med livet? Sliter med å finne meg selv og har vært deprimert over et par år. Jeg er klar over at man skal være psykisk klar men det er da også noe å hente selv om det skulle bli vanskelig?

Så hvis noen kunne gi litt tips om dosering, sted(helst ute i naturen) og generelt råd, settes det stor pris på
Vis hele sitatet...
Jeg ser også for meg syre-debutt snart, laget en tråd om dette:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=278370
Sist endret av [protus]; 18. mars 2015 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke noe fasitsvar på LSD.

Er litt uenig om rådet med å ta en heavy dose når man skal gjøre det første gangen. Gjør deg heller uavhengig av sitter og ta en lapp, se hvordan det går. Vet ikke noe om steder der nede, men får du leid en hytte eller noe for natten er det et veldig bra utgangspunkt. Ta med headset til telefonen din, masse frukt og bær, en ekstra t-skjorte, så skal det gå greit. Ikke tenk på det bad trip-greiene. Du kommer ikke til å freake ut og tro du kan fly på bare en lapp. Ta det med ro. Ha 12 timer uten mas og avtaler, et bra triks er å ringe de som kan finne på å ringe deg, på forhånd. Si du skal på skogstur og at du kanskje får dårlig dekning - telefon i flymodus, voila. Kos deg!!

Går helt fint å trippe alene, du må bare la vær å gjøre deg selv overnervøs og tenke på bad trips på forhånd... En bad trip kan også være en god og givende trip. Får du en litt kjip trip er det ofte den som er mest givende i etterkant er det mange som sier. Er du skikkelig nervøs for dette, ta med en Xanor eller noe som du kan ha i bakhånd. Ta utgangspunkt i at du ikke trenger den, men å vite at du har den kan være nok til å roe ned de fleste situasjoner.

Er generelt for folk flest lett å kontrollere tankene sine på bare en lapp. Man bør alltid begynne på en lapp spør du meg, men som nevnt innledningsvis er det ingen fasitsvar og hvis du gjør det du føler passer best for deg går det nok helt fint skal du se.
Ville du tro det er mulig å komme igjennom med det da, om politiet for en eller annen grunn skulle taua deg og du blir tatt med inn og er sånn passe rusa. Liksom om det er noe vits i å forsøke det om man først skulle komme utfor en slik sitvasjon eller er det bedre å bare innrømme med en gang?

Tenkte ikke på å røyke om jeg hadde en badtripp, men heller når jeg liksom er ferdig med trippen og det bare så vidt er litt efekt igjen, sist endte jeg opp med å ligge i senga og loke ganske lenge før jeg fikk sove selvom trippen var så godt som over(Ikke lenger noe særlig visuals om jeg ikke konsentrerte meg om å se det, ellers følte jeg meg helt normal). Så altså om det funker å røyke rett før man skal legge seg etter en tripp, liksom som når man tar en joint på kvelden.
Om du skal trippe - så ikke tripp i byen eller rundt omkring politi. Aller helst ute i naturen. Dermed blir hele politi-tankegangen noe man slipper å tenke på.

Å røyke før man legger seg - kan føre til en oppblomstring av trippen. Plutselig har man closed eye visuals igjen etc. Om du er en stoner til vanlig, og vanligvis røyker nattings, så kan det kanskje fungere til å roe deg ned på.. Ta LSD tidlig på dagen (før 12). Så sovner man ganske sikkert til midnatt.
Har ganske lite kunnskap om LSD, så spør her. Er det sannsynlig at lappene til en venn er LSD, og ikke RC? Lappene var relativt små, uten motiv eller trykket mønster, og de ble beskrevet som de sterkeste han har prøvd. Dealeren sa 200-og noe mikro, noe vennen min sa ikke virket å være langt fra sannheten (han prøvde én). Er muskelspenninger/anspenthet i feks kjeve, føtter og nakke vanlig på såpass store doser, eller tyder dette mot feks 25i?

edit:skriveleif
Sist endret av Lurvur; 25. mars 2015 kl. 21:21.
Sitat av Lurvur Vis innlegg
Har ganske lite kunnskap om LSD, så spør her. Er det sannsynlig at lappene til en venn er LSD, og ikke RC? Lappene var relativt små, uten motiv eller trykket mønster, og de ble beskrevet som de sterkeste han har prøvd. Dealeren sa 200-og noe mikro, noe vennen min sa ikke virket å være langt fra sannheten (han prøvde én). Er muskelspenninger/anspenthet i feks kjeve, føtter og nakke vanlig på såpass store doser, eller tyder dette mot feks 25i?

edit:skriveleif
Vis hele sitatet...
Er ikke uvanlig å bli litt anspent i musklene og kjeven på LSD.
Om han derimot mister følelsen i lemmene/de gjør vondt, blir veldig kald - samtidig som lappene smaker bitter og gjør han nummen på tunga, da kan du være ganske bankers på at det er 25x-nBOMe .
Jeg tok LSD for et par uker siden, men føler på mange måter jeg har ''misforstått'' stoffet. Jeg har alltid hørt at LSD er introspektivt og at man lærer mye om seg selv under trippen. Det var definitivt ikke min erfaring. Jeg følte som jeg hadde 20 IQ under helle turen, og jeg fattet faktisk INGENTING når jeg var på peak. Alt bare smeltet sammen. Selv senere, var det vanskelig å holde en tanke i mer enn 10 sekunder. Det var ikke en særlig stor dose heller, 150ug med deepweb LSD. Noen andre som har lignende erfaringer? Blir det mer introspektivt ved høyere doser?
Sitat av Lacynt Vis innlegg
Jeg tok LSD for et par uker siden, men føler på mange måter jeg har ''misforstått'' stoffet. Jeg har alltid hørt at LSD er introspektivt og at man lærer mye om seg selv under trippen. Det var definitivt ikke min erfaring. Jeg følte som jeg hadde 20 IQ under helle turen, og jeg fattet faktisk INGENTING når jeg var på peak. Alt bare smeltet sammen. Selv senere, var det vanskelig å holde en tanke i mer enn 10 sekunder. Det var ikke en særlig stor dose heller, 150ug med deepweb LSD. Noen andre som har lignende erfaringer? Blir det mer introspektivt ved høyere doser?
Vis hele sitatet...
Kan fort ha vært en for stor dose for deg! Selv om 150ug ikke er en spesielt stor dose i utgangspunktet er det ikke en fasit på det. Selv er jeg veldig oppegående på 200ug+, mens en kamerat ble til kjøkkenbordet mitt på 100ug. Setting har også mye å si, om du gjør det med andre og bare har det fett er det ikke særlig introspekt nødvendigvis.

Du kan jo prøve deg fram med mindre dose, alene i et mørkt rom med hodetelefoner med musikk i og se om du finner det du leter etter der

Hadde selv en tur litt som din min første gang (400ug~)
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Lyra Vis innlegg
Kan fort ha vært en for stor dose for deg! Selv om 150ug ikke er en spesielt stor dose i utgangspunktet er det ikke en fasit på det. Selv er jeg veldig oppegående på 200ug+, mens en kamerat ble til kjøkkenbordet mitt på 100ug. Setting har også mye å si, om du gjør det med andre og bare har det fett er det ikke særlig introspekt nødvendigvis.

Du kan jo prøve deg fram med mindre dose, alene i et mørkt rom med hodetelefoner med musikk i og se om du finner det du leter etter der

Hadde selv en tur litt som din min første gang (400ug~)
Vis hele sitatet...
Åjoda! 150ug med deepweb lsd er nok til å få en førstegangturer til å bli "kokobæ" og ikke fatte noen ting, jeg har sett det flere ganger. jeg hadde noen på 100ug fra deepweb, gutta som ikke hadde prøvd før delte lappen i to og fikk full blown tripp. Mens 150ug med lsd kjøpt i Norge derimot er noe helt annet for det er sjeldent like sterkt og rent som du blir fortalt, gode syre kontakter er ikke lett å finne.

Men det er helt sant som du sier, setting har alt å si, skal du gå inn i deg selv og virkelig løse indre konflikter og finne svaret på livet så må du nok trippe alene på høye doser 300-400+, dette anbefales ikke før du er helt trygg på lsd, det kan ta mange turer før du føler deg trygg på en så stor dose, kan anbefales og ha trippsitter, jeg har aldri testet det, men vet jeg kunne trengt det ved minst en anledning.
Sist endret av Trollanon; 27. mars 2015 kl. 01:13.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Åjoda! 150ug med deepweb lsd er nok til å få en førstegangturer til å bli "kokobæ" og ikke fatte noen ting, jeg har sett det flere ganger. jeg hadde noen på 100ug fra deepweb, gutta som ikke hadde prøvd før delte lappen i to og fikk full blown tripp. Mens 150ug med lsd kjøpt i Norge derimot er noe helt annet for det er sjeldent like sterkt og rent som du blir fortalt, gode syre kontakter er ikke lett å finne.

Men det er helt sant som du sier, setting har alt å si, skal du gå inn i deg selv og virkelig løse indre konflikter og finne svaret på livet så må du nok trippe alene på høye doser 300-400+, dette anbefales ikke før du er helt trygg på lsd, det kan ta mange turer før du føler deg trygg på en så stor dose, kan anbefales og ha trippsitter, jeg har aldri testet det, men vet jeg kunne trengt det ved minst en anledning.
Vis hele sitatet...
Sa vel forsåvidt at 150ug kunne ha vært for _mye_ for han! Ikke at det er lite. Er forøvrig kun DNM syre jeg og mine nærmeste har erfaring med. Dosering trenger forsåvidt ikke stemme på darkweb heller, men har en følelse av at det har vært sånn passe riktig, da som sagt en kompis ble et bord på 100ug. Han er dog veldig sensitiv, obviously.
Sist endret av Lyra; 27. mars 2015 kl. 14:06.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Lyra Vis innlegg
Sa vel forsåvidt at 150ug kunne ha vært for _mye_ for han! Ikke at det er lite. Er forøvrig kun DNM syre jeg og mine nærmeste har erfaring med. Dosering trenger forsåvidt ikke stemme på darkweb heller, men har en følelse av at det har vært sånn passe riktig, da som sagt en kompis ble et bord på 100ug. Han er dog veldig sensitiv, obviously.
Vis hele sitatet...
Var forsåvidt helt enig med deg, ville bare komme med et eksempel på at 50ug med ren og pen syre kan være mer enn nok for en som ikke vet hva han går til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sikkert blitt tatt opp før, men vil ha noe som passer min situasjon her. Dette gjelder ikke meg, men bare generelt. Dersom en person har alvorlig depresjon, og har hatt det i flere år. Vedkommende har gått til psykologer og prøvd det meste - men ingenting fungerer. Er det da en negativ ting for den personen å i det hele tatt vurdere psykadelika som en form for terapi? Kanskje få et nytt innblikk, og observere seg selv fra andre vinkler? Muligens kan dette føre vedkommende lengre ned (?). Vil at noen med kunnskap skal svare på spørsmålet mitt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"Det kommer an på"

Det er flere tilfeller av folk med dype depressjoner som har fått hjelp via bruk av psykedelika, enten av egen akkord eller i samkjør med terapeut. Å vurdere det ser jeg ikke på som noe negativt men som sagt er det ingen garanti for at det vil hjelpe.
Jeg ville studert det materialet dere klarer å finne, mine erfaringer er begrenset til TiKHAL, PiHKAL og DMT:Spirit molecule bøkene som flere ganger nevner og går inn på psykedelisk- og empatogen assistert terapi.

Du vet vel dette like godt som meg, men psykedelika er vel verktøyet som gjør jobben mulig/lettere, arbeidet med å løse opp knuten som er roten til depressjonen må fremdeles utføres manuellt, man må arbeide for det: Men i enden av tunellen er det alltid lys!
Lurer p noe ang. oppbevaring.

Mørkt og kaldt er hovedregelen.

Bør man unngå å ha blottere inni for mange lag ?

DEt dreier seg om blotters i en liten knipspose (plastikk) i en liten stealth-pose som igjen ligger i en konvolutt; i en skuffe på et soverom som i hovedsak er kjølig (har varmeovn på noen timer i døgnet når jeg sover, tror ike det er noen sjanse for kontakt med fuktighet og det er det viktigste)

Uansett vil vel stofet brytes ned etterhvert, men hvor mange år ?
Har lest historier om folk som har funnet igjen femten år gamle remser med syrebiter bak sofaer og inni CD-covere og den slags, og fortsatt fått grei funk (uten at man på langt nær trengte å spise hele remsa...). Selv har jeg spist over to år gamle biter som har vært oppbevart i alufolie-klipspose-tett boks på rundt 4 grader, i tillegg til å ha blitt pakket opp i romtemp og lys en god del ganger, og de opplevdes overhodet ikke svakere det andre året. Jeg er sikker på at de kan holde mye lenger enn dette på såpass lave temperaturer.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
mine erfaringer er begrenset til TiKHAL, PiHKAL og DMT:Spirit molecule bøkene !
Vis hele sitatet...
Er dette bøker verdt gå til innkjøp av ?

Ang. de to bøkene av Shulgin så er det slik at de gir beskrivelser av en rekke mindre kjente stoffer ? Men de er også "kokebøker" for illegale stoffer ?, var vel erfor DEA raidet laben hans en gang i tiden.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sikkert blitt tatt opp før, men vil ha noe som passer min situasjon her. Dette gjelder ikke meg, men bare generelt. Dersom en person har alvorlig depresjon, og har hatt det i flere år. Vedkommende har gått til psykologer og prøvd det meste - men ingenting fungerer. Er det da en negativ ting for den personen å i det hele tatt vurdere psykadelika som en form for terapi? Kanskje få et nytt innblikk, og observere seg selv fra andre vinkler? Muligens kan dette føre vedkommende lengre ned (?). Vil at noen med kunnskap skal svare på spørsmålet mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen erfaring med det du spør etter, men jeg har en venn som har brukt dette for avvenning av rusmidler med stort hell. Jeg har lest masse om Iboga og har fattet stor interesse for denne barken da den ser ut til å være et "vidundermiddel".

Jeg tror at personer med ALVORLIG depresjon bør kun vurdere psykadelika i forbindelse med terapaut eller erfarne tripsittere som kan guide vedkommende igjenom trippen. Når det kommer til bruk av psykadelika mot depresjoner/avhengighet etc så har jeg gjort meg en konklusjon uten noe som helst erfaring at jo sterkere psykadelisk stoff, jo bedre effekt vil det ha i det terapautiske arbeidet. Om noen kan bekrefte eller avkrefte dette, eller kanskje utdype så er jeg veldig interessert i emnet.

Litt om Iboga her:
http://www.ibogaquest.com/Ibogaine-T..._Disorders.htm
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av [protus] Vis innlegg
Er dette bøker verdt gå til innkjøp av ?

Ang. de to bøkene av Shulgin så er det slik at de gir beskrivelser av en rekke mindre kjente stoffer ? Men de er også "kokebøker" for illegale stoffer ?, var vel erfor DEA raidet laben hans en gang i tiden.
Vis hele sitatet...
Bøkene er en gullgruve for psykedelikainteresserte, de spenner over flere tema, kjemien bak stoffene, det spirituelle, Anne går inn på dette med psykedelika assistert psykoterapi bl.a.

Ja, alle stoffene beskrevet i bøkene finner man synteseringsguiden på i andre halvdel av bøkene, men du skal være ganske stødig i organisk kjemi for å skjønne noe som helst av det: Man kan ikke lage slike stoffer på gutterommet.

Raidingen av Shulgin gården av FBI/DEA var pga den første boken og oppstyret rundt den, Shulgin hadde alle papirer i orden (Lisenser fra DEA for produksjon og oppbevaring av psykoaktive stoffer), det endte med at lederen av operasjonen innså at alt var i orden, til hans ergelse.
Sist endret av Dodecha; 15. april 2015 kl. 11:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har erfaring med al-ad LSD? (Alladin.) muligheten til å kjøpe disse, men aldri hørt om stoffet før.

wikipedia:While AL-LAD has subtly different effects than LSD, and appears to be slightly shorter lasting, their potencies are similar;.
Ingen andre forskjeller enn varighet ?
Sist endret av wintip; 29. april 2015 kl. 21:44.
Sitat av wintip Vis innlegg
Noen som har erfaring med al-ad LSD? (Alladin.) muligheten til å kjøpe disse, men aldri hørt om stoffet før.

wikipedia:While AL-LAD has subtly different effects than LSD, and appears to be slightly shorter lasting, their potencies are similar;.
Ingen andre forskjeller enn varighet ?
Vis hele sitatet...
Hey! Har prøvd begge. AL-LAD er mer audielt enn visuelt syns nå jeg. Og ganske mye kortere varighet, tok sopp oppå AL-LAD peaken, og etter det så landet jeg innen halvannen time.
Takk for svar, blir spennende å prøve. Høres jo nesten for godt ut til å være sant, perfekt når man ikke kan sette av en hel dag til stoffet.
Hei!
Har skaffet meg to sukkerbiter som selger sa kunne inneholde alt fra 150 til 300 ug.

Hensikten med trippen er dyp introspeksjon og egenterapi. Har tenkt til å gjøre det hjemme på dagtid med en sitter i huset.

Jeg har tatt syre 1 gang før. Da tok jeg 1 lapp. Vet ikke dosen, men tror jeg hørte noe om rundt 100. Hadde en ganske negativ tur, selv om det visuelle var fantastisk vakkert. Settingen var ikke helt ideell, og i tillegg fikk jeg ekstremt mye ubehag i kroppen som gjorde at jeg ikke klarte å finne roen og kjempet hele tiden i mot og ventet på at det skulle ta slutt. Catchphrasen min ble "Her, ta litt syre. Det går over." Jeg hadde aldri panikk eller noe, var bare veldig negativ.

Jeg regner med at det kommer til å dukke opp negative følelser nå også, men jeg føler meg mye bedre rustet til å møte dem. Det eneste jeg lurer på, er egentlig om det er noen mulighet for at det faktisk er så mye som 300 ug i en sukkerbit, og om dette kan bli en overveldende dose for en andregangstripper? Bør jeg anta at selger overdriver styrken?
Muligheten er der, men av erfaring så er det sjeldent 300ug, mest sannsynlig ~150ug.
Sist endret av Loffenius; 1. mai 2015 kl. 01:59.
300 uG er mye, men tror det skal gå fint. Synes 200 - 250 uG er en fin dose.
Syns 110uG var rikelig første gang, røyka riktignok mye pot før, og under hele trippen. Men er trossalt godt innrøykt, tror er lett å få dårlig tur ilag med bra pot.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uten noe sammenlikningsgrunnlag, tipper jeg det var langt under 300ug. Visuelt skjedde det ikke så ekstremt mye, annet enn at ting bølget litt og fikk en litt "matt" kvalitet. Så en del mønstre og rare figurer og strukturer med lukkede øyne, men slet med å holde fast ved noe lenge om gangen. Lå for det meste med hodetelefoner og lukkede øyne og kjente på mange vonde følelser, men helt uten frykt. Jeg ble såpass modig at jeg satte på black metal og bare omfavnet mørket. Det var ganske deilig å leve seg helt inn i Burzum og Taake og føle meg som en dyrisk, maskulin, sinnsyk badass.

Sto også i lange perioder og stirret i speilet. På peaken så jeg av og til ut som et dyr, nesten som en løve. Gjorde også sykt mange støgge grimaser. Naila Bob fra Twin Peaks-looken. Ble ikke skremt. Kanskje det hjalp meg litt på vei til å akseptere alle sider av meg selv?

Jeg var litt skuffet over effektene på tenkingen min. Fikk ikke noe særlig innsikt eller annet perspektiv på problemene mine. Følte meg som mitt vanlige selv stort sett, og ganske negativ. Vil gjerne prøve en høyere dose neste gang i håp om å pløye dypere.

Er det mulig for erfarne folk å gjette på dosen min utifra det jeg beskriver, eller er det for individuelt? Lurer på om jeg skal ta 2 sukkerbiter neste gang. Hvis jeg tok 150 nå, hvor stor forskjell er det på det og 300?
Sitat av Hank Jennings Vis innlegg
Er det mulig for erfarne folk å gjette på dosen min utifra det jeg beskriver, eller er det for individuelt? Lurer på om jeg skal ta 2 sukkerbiter neste gang. Hvis jeg tok 150 nå, hvor stor forskjell er det på det og 300?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å gjette dose utifra beskrivelser, fordi folk reagerer ganskje forskjellig på forskjellige doser. Men utifra effektene du fikk vil jeg tippe doseringen var rundt 100 ug, kanskje noe lavere. Det er veldig stor forskjell fra 150 til 300, og også stor forskjell fra 100-150. Så vil du ha større effekt neste gang ville jeg prøvd 150 ug, og ikke minst kjøpt fra en annen person.

Folk som anbefaler 250-300 ug til ferske trippere er antageligvis folk som har kjøpt lapper som inneholder langt mindre LSD enn selger har opplyst om. Da går man på en smell den gangen man faktisk får lapper som inneholder så mye som det blir opplyst om...

Her kan du sammenligne effektene du fikk, se hva du kjenner deg igjen i. Det gir bare en pekepinn:
  • 20 mics- threshold. Some slight euphoria and body high.
  • 30 mics- threshold, same as 20 mics
  • 40 mics- obviously feeling Lucy's effects a little bit but again no visuals even though may see some
  • 60 mics- = The typical low quality blotter. Body high with "under water like feeling". Lights are brighter, colors are slightly enhanced and some after imaging and trails. This dosage makes for a good time, even though it isn't considered tripping. Lasts longer and is similar to a a gram of shrooms.
  • 90 mics- Bright colors, surfaces start to move, warp or breathe slightly. Confused or reminiscent thoughts. You start to think more. Change of short term memory leads to continual distractive thought patterns. Your brain starts to speed up and you become more aware of everything.
  • 110 mics- A hit of some really good lsd. Visuals are getting a lot more obvious now. "Ripples" over laying your field of vision. Patterns from all different cultures seen on walls, surfaces, faces etc. Closed eye hallucinations become more apparent.
  • 150 mics- This is the main dosage people try to shoot for if they are not that experienced to get LSD's effects without freaking out. This dose is usually 1-2 hits of good, legit LSD.

    (incraments will stay the same but the effects of upping it 50 mics becomes more intense frome here.)
  • 200 mics- This is where things can get powerful. Your mind is racing. Beautiful colors are everywhere. Closed eye visuals are very apparent at this point. Life changing, spiritual experiences or realization can happen at this dose. If you are a noob to lsd this dose is simply too high for you. Many people can handle it quite well but some may freak out.
  • 250 mics- This dose is the dose Albert Hoffman, the creator of LSD tried when he first dosed himself to see what LSD's effects were like. The peak of a 250 mic acid trip can be VERY intense or even scary but like any LSD trip. once the peak effects ware off, the more comfortable the trip is. When the comedown started, he was fine, and he became a rockstar. Closed eye visuals are amazing at this dose.
  • 300 mics- your getting into heavy territory. Still not considered by most to be a heavy dose, but thats only because they know where most people including themselves draw the line if they are experienced. Its alot like 250 mics.
Første gangen jeg tok LSD hadde jeg også to sukkerbiter som skulle være på rundt 150uq. Jeg tok først en og så den andre mange timer senere. Jeg og kompisen min tenkte at det var lurt å dra langt ut i skauen for å ikke møte noen andre folk, men det var så sinnsykt mye mygg at det ødela litt for turen. Det var veldig deilig å være ute i naturen, men hver gang jeg begynte å zone ut så begynte det å klø et sted og jeg "våknet" opp igjen.

Neste gang vil jeg prøve en høyere dose og en enda bedre setting.
Min erfaring for den beste trippen er å spise lappen, for så umiddelbart går ut å røyke en liten joint. Husk et stort glass vann så fort du er ferdig. Du er god og avslappet når trippen setter inn og klar for dyst. Jeg liker å ta den mest intensive delen av trippen i lav belysning/mørke, med en playlist med noe du aldri har hørt før. Når første del er unnagjort kan (i hvertfall jeg) føle at "det var det", men trikset her er å bytte setting. Ta deg en tur utendørs, kanskje en liten dukkert om det er varmt og fint i været. Den 4-9 timen er elskbar ute i naturen, men litt stressende hvis du er stengt inne.
Sitat av randomize Vis innlegg
[*]90 mics- Bright colors, surfaces start to move, warp or breathe slightly. Confused or reminiscent thoughts. You start to think more. Change of short term memory leads to continual distractive thought patterns. Your brain starts to speed up and you become more aware of everything.
[/list]
Vis hele sitatet...
Takk, randomize. Tror det må ha vært rundt her et sted. Skjønner ikke hvorfor selger trenger å bullshitte når salget allerede er et faktum.

Har en sukkerbit til. Gidder nok ikke ta en så svak bit igjen. Om jeg skaffer mer, vil det funke å ta 1.5 biter, eller er det for ujevnt fordelt på biten til at det er pålitelig?