Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 14420
Litt forhistorie: Har utrolig nok klart å erverve GHB knyttet til natriumsalt i fast form, noe som gjør doseringene til en lek. Det skal sies at det fort tar opp vann fra luften, så det måtte kjapt fordeles opp i halvgrammere før det ble klumpete, soggent og vekten økte. Uansett, dette var ganske uproblematisk.Til tross for at jeg har prøvd de aller fleste kjente rusmiddler utenom gateheroin så havner GHB på en god andreplass, rett etter MDMA.

Så det jeg lurer på kjære freak er hvorfor GHB ikke er mer populært når det kan fås i fast form og en dermed kan se bort ifra utryggheten rundt doseringene som dette stoffet er kjent for? Overdose faktoren blir i stor grad redusert og det man sitter igjen med er et stoff som gir deg en rusfølelse som er en blanding av alkohol og MDMA, samtidig som det kan tas frekvent og ikke gir noen bakrus. Må si at jeg nesten ser på GHB som et perfekt rusmiddel, sett bort ifra at perfeksjonen som ligger rundt dette stoffer bidrar til avhengighetspotensiale. Er det på tide med en renessanse innen GHB, eller er det noen klar grunn til at dette ikke skjer?
Mener å ha lest at man ofte får helt fraværende dømmekraft av GHB, slik at man blir svært impulsiv og lett kan finne på alt fra å ha sex på trikken til å nicke ned noen som ser på deg med feil blikk. Kan det være derfor det ikke er mer populært? At man rett og slett kan bli skikkelig idiot og lett havne i trøbbel
Det er jo ekstremt populært i noen kretser. Blir litt som med extacy, det var borte i åresvis, nå er det overralt. Slik er det med ghb og, går i bølgedaler. Du finner jo ekstremt store beslag i norge på flere hundre liter.

Men det er ikke mange som får tak i det i den formen du har. GHB i pulverform blir vel ansett som et veldig trygt stoff. Men GHB i norge kommer fra østblokk land og ingen vet hvor sterkt det er, så folk stempler ut, og politiet stresser på som faen når de vet det er ghb i omløp, for det er et rimelig ustabilt stoff.

Hvorfor det ikke finnes mer i pulverform vet jeg ikke. Kan bare annta at det ikke er tilgjengelig i de enorme kvantaene som trengst for og mette et marked. I tillegg til at det sikkert ikke er like lønnsomt som billigversion med felgrens etc etc..
Sist endret av et eller annet; 30. september 2016 kl. 00:24.
Hehe, fått av fastlegen du og? Spørsmål til denne pulverGHBen: Dropper man det, eller blander man ønsket mengde pulver i vann for å drikke? Sniffe det?
Sist endret av delysid; 30. september 2016 kl. 01:39. Grunn: typo
Etter å ha møtt mange ultra-aggressive mennesker ruset på GHB må jeg si jeg er veldig glad for at det ikke er mer populært enn det er. GHB har et ganske smalt terapeutisk vindu, det vil si at det ikke er så stor forskjell mellom dosen som gir en god virkning og dosen som gir mye bivirkninger. Dersom man har en helt sikker konsentrasjon vil dosering være mulig innenfor noe mer "trygge" rammer, men realiteten for de fleste illegale rusmidler er at utvanning, variabel kvalitet i utgangspunktet etc. fører til veldig uforutsigbar konsentrasjon. Når du da har et smalt vindu mellom rus og overdose blir det fort et problem. Det har vært flere dødsfall med bevisstløshet grunnet GHB, og det mest herlige er at før de blir bevisstløse er de gjerne svært døsige, men om du først vekker dem er de ofte veldig aggressive, agiterte og urolige, med paranoia. Har sett mange havne skeivt ut pga. vold i GHB rus, og selv vært utsatt for veldig ubehagelige situasjoner med folk ruset på det. Nå kan man jo si det samme om alkohol selvsagt, men det smale vinduet i dosering kan ikke sammenlignes.
Utover det som allerede er nevnt har det vært nok av oppslag om GHB som vodtektsdop til å holde folk unna.
Syns GHB allerede er ALT for populært.
Blir sett på som apedop av svært mange og med god grunn.
Avhengigheten du kan få av det er ikke noe og spøke med heller.
Flere av vennene mine som var glad i det overtid fikk masse rare fakter, rykninger i ansiktet, harking og en latter jeg ser for meg neandertalerne kunne hatt.
Sist endret av DrPerception; 30. september 2016 kl. 05:21.
Trodden ikke folk ble aggressive på GHB? Har aldri prøvd det selv, men har ett par kamerater som har tatt litt GHB av og til og jeg har aldri sett dem aggressive på det, tvertimot. Leser også at GHB gir endel empati? hvor kommer aggresjon inn i bilde?

Ellers så er jeg enig med DfenZ, tror mye av grunnen til at det ikke er så utbredt er for at folk assosierer det med voldtekts dopet.

En annen ting som også kanskje kan ha noe med saken å gjøre er vell at det er så vanskelig å dosere. Så er vell en del idioter som har driti seg ut på den, å kansje gitt stoffet ett litt dårlig inntrykk?
Sist endret av Alge; 30. september 2016 kl. 05:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Skjønner ikke hvor folk får aggressivitet fra, må være folk som bruker steroider og tar GHB for søvn-bedre restitusjon?

Fra egne erfaringer er GHB er trygt og morsomt stoff, enkelt å lage er det og.
Blir selv litt overrasket når Drachir nevner aggressivitet, kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det, GHB gir jo empati, samme gaten som MDMA, bare ikke like sterkt. Tenkte selv først på at dette kanskje er i kombinasjon med stimulanter er steroider, men så kom jeg til å tenke på at selv om jeg bare blir avslappet og i godt humør av alkohol så finner det en knippe folk som blir veldig utagerende og aggressive av samme stoffet. Kanskje det er noe lignende for GHB?

Sitat av delysid Vis innlegg
Hehe, fått av fastlegen du og? Spørsmål til denne pulverGHBen: Dropper man det, eller blander man ønsket mengde pulver i vann for å drikke? Sniffe det?
Vis hele sitatet...
Nei, den er ordnet illegalt, men hadde sikkert vært flott det da GHBen fikk jeg i små vakumpakkede blokker som minner veldig om voks i konsistens. Jeg knakk rett og slett av noen små biter til jeg hadde ønsket mengde på vekten, så kastet jeg det rett i munnen og skylte ned med noe vann. Ingen vond smak eller lignende, hadde det ikke mer enn et sekund i munnen.
GHB er et veldig fint stoff, kan brukes til mye bra, og er heller ikke helseskadelig, men faktisk sunt for kroppen i mindre mengder. Alt handler om brukeren, bare fordi en eller anna tilfeldig fyr med sinneproblemer tar GHB og klikker mongo, er det ikke stoffet i seg selv som har noe som helst skyld, men folk liker jo ofte å legge skylden på noe ikke-menneskelig.
Har ikke brukt det så alt for mye selv, tatt ett par korker noen ganger og koste meg da, og også tatt en kork noen få ganger jeg har hatt problemer med å sove. Man får en dyp og god søvn, og det hjelper også kroppen å skille ut veksthormoner.
GHB-rusen er kjempeflott. En av mine favoritter. Ingen hangover ved normal bruk, rent effektmessig så har det et tak på hvor høy du kan bli, det varer en god stund, man føler seg utadvent og glad, uten å være dum som et brød. Sex på det er ekstremt herlig, sannsynligvis et av de beste. Det er også kanskje et av de beste alkoholsubstitutene som eksisterer IMO.

Det å bli aggressiv har jeg aldri hørt eller sett før, og det har i så fall noe med brukeren å gjøre, ikke substansen.

Dessverre har det et veldig kjipt drawback som gjør seg synlig når folk ikke behandler det med respekt. Dose-responskurven er ekstremt bratt, og forskjellen mellom korrekt dose og overdose er meget liten. Dette er inget problem om man bruker det riktig, med et nøyaktig målebeger, men delvis pga statusen som ulovlig og det kriminelle markedet, og pga mange folk sin mangel på respekt eller ansvarsløse forhold til rusmidler så kan det gå veldig fort til helvete.
Heldigvis er det liten toleranse på GHB, og den samme dosen, kan fungerer like bra uansett hvor ofte du bruker det, noe som gjør dosering veldig enkelt om man har rene varer (noe som dessverre er urealistisk mange steder og kanske den største grunnen til at man burde holde seg unna dette stoffet).

Det må nevnes at overdoser på GHB ikke er spesielt farlig i seg selv, noe jeg regner med at mange av dere kommer til å si meg i mot på nå med anekdotiske bevis/erfaringer. Det ser dessverre ekstremt skummelt ut når man en person ikke våkner, selv om den personen egentlig bare er i en dyp (og faktisk ganske bra søvn), og forståelig nok så blir sånt til ekstremt dramatiske situasjoner om det skjer på en klubb eller ute blant folk. Ved blandings missbruk er det også større fare for å kvelses i oppgulp og for overdose generelt.

Avhengighet kan oppstå når man begynner å bruke det mer enn 12 timer av døgnet. En vane som kommer smygende da det er lett å ha kontrol over i begynelsen. Avvenning kan være helt for jævlig, med shakes, angst, osv, ikke mye ulikt alkohol avhengighet faktisk, noe som kanskje ikke er så merkelig fordi (jeg tror, gjerne rett meg om jeg tar feil) de fungerer på samme reseptorer - Gaba-B. Heldigvis er avhengigheten fra det jeg har lest, forstått, og erfart med venner, en veldig intens, men kort affære. Valium fungerer veldig bra mot abstinenssymptomene, og er faktisk det de gir deg på sykehuset om du har konvulsjoner pga heftige overdoser.

GHB har vært regnet som en av de minst skadelige rusmidlene som eksisterer, ved vanlig bruk. Det er ute av kroppen iløpet av timer etter at rusen avtar mener jeg å ha lest, da det metaboliserer til co2 og vann i kroppen. En studie, som også har vært ganske kritisert, har indikert at det kan være noe neurotoksistet involvert slik som med mange andre rusmidler, så.. folk jeg kjenner, pleier å ta en all-around antioksidant av typen "Alpha Lipoic Acid" med det.

Et par advarsler til folk som vurderer å prøve GHB eller GBL:

1. Ikke gjør det. Du vet ikke renhetsgraden om du kjøper fra gaten, og det krever en ekstremt forsiktig fremgangsmetode for å finne ut hva riktig dose er, med nøyaktig måleenhet og stor respekt for stoffet. Det er urealistisk for majoriteten av vanlige rusbrukere, og spesielt i de miljøene hvor folk bruker det.
2. ALDRI bland det med alkohol eller noe annet rusmiddel, spesielt alkohol, eller om du bare har lyst til å dø, heroin.
3. Om noen sovner put dem i sideleie og pass på at luftveier er frie. Ved mistanke om sterk overdosering eller blanding put dem i sideleie, pass på at luftveier er åpne, ring ambulanse og informer dem om hva som er inntatt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det der med å ringe ambulanse om folk sovner er litt... Ja, hva skal man si, en overdose ghb "korke over" fører til dyp søvn. Ikke lett og vekke en i dyp-ghb søvn, men heller ikke farlig. Tror det var erowid som rapporterte en kar som spiste 75g ghb, sov tungt han, men våknet etter 24 timer.

Om man derimot har stappet i seg masse annet rart, eller er usikker på renhenten i ghb'n din, og slutter å puste, brekninger, skummer av kjeften, da er det grunn til å ringe ambulanse.
Tjaa... Jeg har aldri sett folk bli hissig av og ta ghb en gang. Jeg derimot sett flere være villig til og slå ihjel folk for ghb om de har gått lenge på det og ikke får tak i mer.
Men det er jo selvsagt ikke snakk om folk som er helt i vater fra før av, men det er og folk som jeg knapt nok har sett utøve vold før. Så brukere som går over lang tid kan fort bli heeelt ustyrlige.
Etter snart 15 år innenfor elektronisk musikk som både deltaker og arrangør på diverse arrangementer og fester i Norge og Tyskland, så har jeg sett alle sider av dette stoffet og dets brukere.

Har sett folk gjøre både nr.1 og nr.2 i buksa ved overdose på GHB/GBL, har vært borti tilfeller hvor den overdoserte ligger bevisstløs og skriker etter mamma og pappa som om noen skulle vridd kniven rundt i dem..
Har sett folk oppføre seg eksemplarisk under påvirkning, men også sett mange tilfeller hvor folk ødelegger for et helt arrangement ved uforsiktig/uansvarlig bruk av GHB/GBL.

Dette er et stoff som de færreste klarer å behandle med den forsiktigheten og respekten som er nødvendig for å innta det på en trygg måte.
Omtrent alle klubbmiljøer rundt omkring i verden har hatt sine perioder og problemer med dette stoffet.
Det kan ikke sammenliknes med andre partydrugs nettopp fordi overdosepotensialet er så stort.

Tar man for mye MDMA, Speed eller Kokain så er man fortsatt ved bevissthet og man kan relativt raskt avgjøre om personen er ved livsfare eller ikke.
Samtidig som en livstruende overdose på disse stoffene er både vanskelig og dyrt å få til ved et uhell eller et øyeblikks uforsiktighet.

En overdose på Ketamin kan også være dramatisk, men skjelden så dramatisk som en GHB/GBL overdose.
Men dette faller i mine øyne litt under samme kategori.

Når et menneske mister bevisstheten uten at man kjenner til eksakt hva og hvor mye personen har inntatt, så er dette dramatisk både for publikum og arrangører av en fest eller et arrangement.
I de situasjonene så kan man ikke "vente for å se om det går over.." og selvom det kanskje for mange virker unødvendig å tilkalle ambulanse, så er dette noe man gjør av rutine som arrangør.
Ingen vil være den som tok avgjørelsen som førte til at noen døde på sitt arrangement, og det har tilogmed skjedd i lille Norge at folk dør som følge av overdose på dette stoffet.

Når det er sagt, så kjenner jeg mange som bruker dette stoffet med den respekten og forsiktigheten som trengs.
De loggfører på mobilen eller skriver på armen tidspunktet for dosering, og bruker ml-målebeger eller en sprøyte for å måle opp en nøyaktig og trygg dose.
Dette er folk som har gjort dette i årevis og som vet hva de driver med.

Problemet ligger etter min mening hos både de uerfarne brukerne og de som selger dette stoffet.

Som dealer, uansett hva du selger, så har du et visst ansvar føler jeg å opplyse kundene dine om styrken på stoffet/stoffene du selger og advare uerfarne brukere om overdosefare hvis denne er tilstede.
Man trenger ikke holde kurs for alle man selger til, men det er ikke så vanskelig å gi en 2 minutters innføring i dosering og gi et par gode råd til de man ser ikke er helt tørre bak øra ennå.

Som bruker, uansett hva du bruker, så har du faktisk ansvaret for å lese deg opp på hva du putter i deg, slik at din rusbruk ikke ødelegger for eller skader noen andre enn deg selv.
Sist endret av El MunchoGrande; 2. oktober 2016 kl. 17:55.
Enig i alt El Muncho Grande sier. Overdose i seg selv er sjeldent farlig, men ingen kan vite hva denne personen i dyp søvn / bevistls tilstand har fått i seg og ambulanse må jo selvfølgelig bli tilkalt. Situasjonen kan nok virke ekstremt dramatisk selv om det ikke egentig alltid er mer dramatisk enn når noen sovner etter å ha drukket for mye , men det er ikke rart GHB har fått ryktet det har.

Så mange vil ikke klare å bruke dette stoffet på en ordentig måte at utbredt bruk ville ført til masse sike hendelser.
Etter egne observasjoner vil jeg tørre å påstå at det finnes to hovedårsaker til at GHB ikke er mer populært.

#1: Du kan dø av det.
Det er svært få stoffer du kan overdosere så heftig at du dør på - alle som er i et aktivt rusmiljø hører skrekkhistorier om GHB og en bekjent av en bekjent døde av det. Det ligger en ufattelig stor tabu rundt stoffer du kan dø av, du tar på en måte ikke de før det ikke er noen vei tilbake igjen. Jeg har selv kjent folk som kun har holdt seg unna to stoffer: GHB og heroin. Av samme grunn, antar jeg.

#2: Det er for dårlig tilgang.
De gangene jeg skal handle GHB og nevner det til noen må jeg alltid ta med ekstra. Når en som vanligvis ikke har GHB selger GHB tar det ikke et døgn en gang før han er tom igjen. Alle de som har prøvd det skal ha, og de kjøper gjerne opp så mye som mulig. Med mindre du kjenner en person som har det jevnlig er det veldig vanskelig å få tak i, og de som har det jevnlig er gjerne med i et litt tyngre rusmiljø enn gjennomsnittsbrukeren av diverse andre partystoffer.

Det største problemet jeg ser med GHB er at folk er utrolig påvirkelige av utenforstående inntrykk. Hvis det er én person som tåler mer, som kan grensa si og har brukt dette før som tar seg en ekstra kork, da vil plutselig alle andre ha en ekstra kork og. Det scenarioet ender sjeldent bra. Man doserer jevnlig og hyppig og kan ende opp med å miste litt av rustoppen utover kvelden, så man ønsker å dosere kraftigere. Det er utrolig mange ting som spiller inn når man tar GHB, og flesteparten av party-rusere har ikke respekt nok for et rusmiddel i seg selv. Så mye som mulig, så raskt som mulig.

Om du kjenner noen som koker dette selv i Norge, som gjør det seriøst, er det ikke noe problem å vite hvor sterkt det er. De omtaler det gjerne som "1:2" blanding, etc. Det omtaler hvor mange deler vann per del virkestoff. Det tykkeste du får i væskeform er 1:1, og det er så sterkt at kokkene sjeldent gir det bort til andre enn de de selv omgås med. Så det med at man ikke vet hvor mye man tar er også noe som lett kan unngås.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Etter å ha møtt mange ultra-aggressive mennesker ruset på GHB må jeg si jeg er veldig glad for at det ikke er mer populært enn det er. GHB har et ganske smalt terapeutisk vindu, det vil si at det ikke er så stor forskjell mellom dosen som gir en god virkning og dosen som gir mye bivirkninger. Dersom man har en helt sikker konsentrasjon vil dosering være mulig innenfor noe mer "trygge" rammer, men realiteten for de fleste illegale rusmidler er at utvanning, variabel kvalitet i utgangspunktet etc. fører til veldig uforutsigbar konsentrasjon. Når du da har et smalt vindu mellom rus og overdose blir det fort et problem. Det har vært flere dødsfall med bevisstløshet grunnet GHB, og det mest herlige er at før de blir bevisstløse er de gjerne svært døsige, men om du først vekker dem er de ofte veldig aggressive, agiterte og urolige, med paranoia. Har sett mange havne skeivt ut pga. vold i GHB rus, og selv vært utsatt for veldig ubehagelige situasjoner med folk ruset på det. Nå kan man jo si det samme om alkohol selvsagt, men det smale vinduet i dosering kan ikke sammenlignes.
Vis hele sitatet...
Dette var en beskrivelse jeg ikke kjenner igjen.

GHB er slik at det skal være 33%, det er tidvis 25%; men man ser lett hvis det er særlig mye mer.

Selv hvis man kommer over den dealeren som lurer deg til å få ekstra mye for pengene så er de tjo bare å se det litt an..Kjøper man en halv liter f.eks, så tar det maks noen korker å finne renheten, og den er jo den samme for de resterende 4.95 dl'ene.

Forøvrig er jeg enig med TS; skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mer "inn". Men så er det jo sånn at de som tar det gjerne er helt superfucked up. Som regel så er det veldig isolert miljø, stort sett de samme trynene som henger sammen i dagesvis. Nesten alltid amfetamin og et utall andre stoffer i omløp. Om det ikke er i en leilighet hvor utkastelse allerede er et faktum, så er det hjemme hos noen sine foreldre; alt helt ute av kontroll - sånn VIRKELIG ute av kontroll. Passed out folk, sex i hytt og pine, knust innbo; skikkelig bra stemning.

Men aggresiv? Skjønner virkelig ikke her heller. Hvor er du fra, egentlig?

Siden GHB er noe man tar så isolert, utvikles det helt egen ruskultur i disse. Tror det kunne vært sosial-vitenskap-mat.

Men ja. Enig med TS. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mer av det. Er så sykt fett.

Glemte poengene mine, ble sittende å mimre om gode gamle dager (ok da, par mnd siden) med GHB og sjelefred. GHB er mitt favorittdop, faktisk, sammen med speed. Også MDMA, men bare hvis jeg har noen å kose med. Også psykedelisk, da, men det teller jeg ikke som dop.

Det som er viktig å nevne er at GHB er målt på konsentrasjon, ikke volum. Man tar et bestemt antall korker, og når man vet hva man tåler så tåler man det. Toleranse for GHB er ikke reelt; derfor er det veldig lett å estimere konsentrasjonen. Det er ingenting brukere kan finne ut renheten av så lett som GHB, og jeg har faktisk aldri vært med noen GHB-dealer som har drevet å hustlet kundene sine. (Unntak er selvsagt om det holder på å gå tomt. )

Siden det er såpass isolerte og lukkede miljøer som bruker GHB, oppstår det helt egen ruskultur, med vaner, tabber, og administrasjonsmønster deretter. Som regel ganske apedop, ja.

Det jeg dog er sikker på, er at GHB er undervuert og underutforsket. Man kan være ekstremt åpen og ekte på GHB; følsom og ærlig. Tok syre sammen med GHB - og det er faktisk den beste trippen jeg har hatt på syre! Tok bare litt GHB, men shit, det var minne for livet.

***Korreksjon; jeg brukte GBL når jeg brukte
Sist endret av Tøffetom; 5. oktober 2016 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av delysid Vis innlegg
Hehe, fått av fastlegen du og?
Vis hele sitatet...
Seriøst, kan GHB eller tilsvarende skrives ut av legen? Altså det finnes farmakologisk versjon?

Alltid trodd og kanskje hørt at GHB er en skitten kjeller dop laget på sterke kjemikalier gjerne petrokjemi samt felgrens.

Her nevnes det at noen også bruker stoffet mens de kurer på boler og vekst. De gutta pleier jo å være relativt streng med inntaket av alt mens de kurer for mest effekt fra selve kuren.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
GHB er slik at det skal være 33%, det er tidvis 25%; men man ser lett hvis det er særlig mye mer.
Vis hele sitatet...
Du mener at den gufne saltlaken som pushes rundt i brukte colaflasker har et standardisert saltinnhold på presis 33%? Nysgjerrig på hvor du har det fra.

Jeg ville heller sagt det slik: GHB skal være 99.9%, men noen insisterer fortsatt på å selge stoffet i form av en vemmelig saltlake. Tanken er nok at det skal være enklere å dosere, men i praksis fører det allikevel til stor usikkerhet rundt doseringen, siden saltkonsentrasjonen i de fleste tilfeller er ukjent.
Hva vill være den trygeste måten å dosere det på?
Koke det ned til salt igjen, får og så blande det ut i vann igjen ( sånn at man vet konsentrasjonen ) eller bare droppe saltet?
Samma det, så lenge du vet hvor mye du får i deg. Ser ikke akkurat noe poeng i å blande det ut, med mindre man ikke klarer å skaffe seg en vekt, vel å merke.
Så hvorfor selger folk det på colaflasker utblandet i vann? Sorry vist det er logisk men jeg ser det bare ikke
Kanskje fordi folk flest ikke hadde egne vekter på 90-tallet. tilgangen på tomme kapsler var kanskje heller ikke så god før. Det er lettere å øyemåle volumet i en kork enn vekten på et løst salt, og en colaflaske ser litt mer anno ut enn poser med hvitt pulver når man er på fest. Nå er det vel egentlig bare en gammel ukultur som henger igjen.
Jeg har eksperimentert en del med GHB, og tenkte selv i starten "hvorfor er ikke dette mer populært".

Man kan absolutt bli i helt fantastisk form dersom dosene sitter, full av kjærlighet og ikke så mye som en nerve. Synes virkelig ingenting kan måle seg med den formen man kan få av dette stoffet, våger meg til å si at det er helt vilt! Dette er også det nærmeste man kommer en Magic-pill hva å få seg fitte angår.

Men merket meg småting hele veien, jeg ble blant annet helt uhyre aggressiv og klappet til og med til et par stykker, noe som er helt ulikt meg.
Mediterer minst 2 timer daglig, og har gått på kampsport siden jeg var 6 år gammel og har ikke ETT voldelig ben i kroppen, but still!
Og damn, du kommer til å hate livet når stoffet går ut av kroppen, om det er engangsbruk eller ei, for dopamin-rebound'en kan gjøre selv den mest balanserte nærkis mega-psykotisk FORT. Følte meg også umåtelig råtten i kropp og sinn generelt lenge etter bruk, fikk brain-zaps om nettene og bare en generell følelse av at dette ikke var særlig godt for lille meg, lol.
For ikke å snakke om at et korn / en dråpe for mye å du kan faktisk risikere å "korke over" med anfall, pisse i buksa å ligge livløs ute blant folk som tror du er døden nær mer enn i drømmeland.

Just my 2 cents, godtfolk.
Enemy of the snut
For min (og FLERE bekjentes del) samt flere på DW er interessert i GBL/GHB!
Variabelt fra fast form til flytende form, selv har jeg kun testet flytende form av GBL som er én av hovedingrediensene til GBL (ofc).
Så selv er jeg mest på utkikk etter flytende form er fast form eller pulver mye vanskeligere å dosere? Og er det noen forskjell på de effektene man får fra flytende form og pulver eller fast form?
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Og damn, du kommer til å hate livet når stoffet går ut av kroppen, om det er engangsbruk eller ei, for dopamin-rebound'en kan gjøre selv den mest balanserte nærkis mega-psykotisk FORT. Følte meg også umåtelig råtten i kropp og sinn generelt lenge etter bruk, fikk brain-zaps om nettene og bare en generell følelse av at dette ikke var særlig godt for lille meg, lol.
Vis hele sitatet...
Går da utifra at du hadde et ganske heavy bruk?

Sitat av Sitat fra Erowid
After Effects:
Some people feel drowsy, sleepy, or groggy after the effects wear off or the next day after ingestion. The hangover from low and medium doses of GHB is usually mild or non-existent, although some people report feeling slightly 'fuzzy headed' the next day. Some people also report feeling refreshed, happier, and more alert the day after use. For some people, using GHB more than once a week causes significantly increased negative after effects.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Alge; 6. oktober 2016 kl. 00:20.
Ser at GHB er oppført som legemiddel under navnet Xyrem.
Enkelte ganger så skrives noen medisiner ut mot andre ting enn medisinene primært er tiltenkt.
Er det noe annet enn "narkolepsi med katapleksi hos voksne" som kan trigge resept på Xyrem?

Noen som har fått det skrevet ut mot noe annet enn narkolepsi?
Sist endret av frtoretang; 6. oktober 2016 kl. 11:51.
Sitat av Alge Vis innlegg
Går da utifra at du hadde et ganske heavy bruk?
Vis hele sitatet...
Ikke i det hele tatt, kjære Alge.
Brukte det en kveld i ny og ne, med minimum en måneds mellomrom. Redoserte en to-tre ganger i løpet av kvelden thou, og det fører til en ganske heftig opphopning av dopamin.

Må legge til at noen år før jeg prøvde meg litt på GHB i nyere tid hadde jeg også eksperimentert en del, men da med varer fra en person som hadde et utrolig godt rykte hva kvalitet angår. Minnes at etter-effektene hellet mer mot hva du siterer fra Erowid.
Batchen jeg har konsumert sist hadde rykte som utrolig crappy saker.

Vet ærlig talt ikke ståa på dette med kvalitet når det kommer til GHB; noen?
Hvor mye har det å si på hvem som koker og under hvilke forhold etc?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Etter å ha eksperimentert litt til med GHB så kan seg skrive under på det SpiritLion sier om opphopning av dopamin ved redoseringer. Hvis du ikke klarer å komme deg i sengs før hovedeffekten fra den siste redoseringen er borte(etter en hel kveld med redoseringer) så har du noen edgy timer i vente. Det er heldigvis ikke vanskeligere enn å hoppe til sengs når du tar den siste dosen, uten musikk eller annen stimuli. Neste dag blir ikke helt som vanlig, litt edgy, noe brainfog og det er kanskje litt vanskeligere å motivere seg selv, men det er ikke et stort problem å gå på skole/jobb eller å være sosial med venner.

Jeg har ikke merket noe nevneverdig bakrus så lenge jeg har holdt meg til en dosering, to doseringer har egentlig også gått ganske fint. Som med de aller fleste stoffer så vil gjentatte redoseringer øke de negative effektene, etter noen redoseringer med GHB blir det mindre empati og ro, man blir mer stimulert og edgy.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du mener at den gufne saltlaken som pushes rundt i brukte colaflasker har et standardisert saltinnhold på presis 33%? Nysgjerrig på hvor du har det fra.

Jeg ville heller sagt det slik: GHB skal være 99.9%, men noen insisterer fortsatt på å selge stoffet i form av en vemmelig saltlake. Tanken er nok at det skal være enklere å dosere, men i praksis fører det allikevel til stor usikkerhet rundt doseringen, siden saltkonsentrasjonen i de fleste tilfeller er ukjent.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener at GHB er for homser og jenter.

Mannfolk drikker felgrensen direkte - dvs - ren base blandes med to deler vann, deretter er det tut og kjør!

All usaklig parodi av mitt eget absurde forhold til rus til side; denne praksisen gir faktisk en helt konkret de facto doseringsstandard enhver vannmann må lære seg sin egen magiske grense ut ifra.

Har ikke feildosert siden jeg tok en god dose ihht egen tolerase.....Før jeg innså at den intense smerten ikke var innbilt - jeg hadde fyrt i meg fra feil flaske (ren base).

Hadde jeg ikke nettopp inntatt 1 g amfetamin kunne det nesten vært litt skummelt. Om jeg ikke var udødelig, altså.
Sist endret av Tøffetom; 10. juni 2017 kl. 20:25.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Direktør
Lunar's Avatar
Sitat av omba Vis innlegg
Litt forhistorie: Har utrolig nok klart å erverve GHB knyttet til natriumsalt i fast form, noe som gjør doseringene til en lek. Det skal sies at det fort tar opp vann fra luften, så det måtte kjapt fordeles opp i halvgrammere før det ble klumpete, soggent og vekten økte. Uansett, dette var ganske uproblematisk.Til tross for at jeg har prøvd de aller fleste kjente rusmiddler utenom gateheroin så havner GHB på en god andreplass, rett etter MDMA.

Så det jeg lurer på kjære freak er hvorfor GHB ikke er mer populært når det kan fås i fast form og en dermed kan se bort ifra utryggheten rundt doseringene som dette stoffet er kjent for? Overdose faktoren blir i stor grad redusert og det man sitter igjen med er et stoff som gir deg en rusfølelse som er en blanding av alkohol og MDMA, samtidig som det kan tas frekvent og ikke gir noen bakrus. Må si at jeg nesten ser på GHB som et perfekt rusmiddel, sett bort ifra at perfeksjonen som ligger rundt dette stoffer bidrar til avhengighetspotensiale. Er det på tide med en renessanse innen GHB, eller er det noen klar grunn til at dette ikke skjer?
Vis hele sitatet...
Hei du sendte meg en pm med et spørsmål som er viktig du får svaret på, men siden du ikke kan motta pm så skriver jeg det her:

Sitat:

Jeg sier til deg som jeg sa til en anne som spurte om det.. Gå av med en gang.. Trapp ned over 4-5 uker (regn ut hvor mye du må trappe ned for å gjøre det iløpet av den perioden) Og bruk heller avhenghetsskapende beroligende midler!

For avhengigheten er det ingen som kontrollerer utenom avhengigheten selv, men det de spesialiserte medisinene gjør er det virkelig noen som kontrollerer. Noen som vil du skal ha et visst tankesett, følge en viss norm. Ikke stille spørsmål til dems "status quo"

Zoloft og Cipralex lager nye pathways i hjernen din som ikke er naturlige, så når du går av vil du føle hjernen glitche litt, men det er bare reseptorene som avogtil hopper tilbake til det sporet medisinene har laget.. Lag dit eget spor, og bruk heller bedøvende midler for å dempe det værste, selvom det bedøver så omprogrammerer det ikke hjernen på samme måte, det bare gjør det vanskeligere å programere hjernen. Men det er mye bedre enn å bli rewired..

Husk at du uansett kan komme deg tilbake, så ikke bli redd nå når du leser dette!

Får du ikke tak i f.eks Rivotril for å bruke i nedtrappingsfasen, så si ifra så skal jeg hjelpe deg med å finne en lege som skriver det ut for deg! Du fortjener et normalt liv som andre! Men husk at det er vanlig å falle ut i sosiale sammenhenger, alle detter ut avogtil. Det bare virker som andre ikke gjør det fordi de jobber så hardt for å skjule det fordi de er vant til en redigert virkelighet med ingen feil via tv etc(Men der må de gjøre 20 forsøk før de får det til riktig) I virkeligheten er det da 19 ganger du gjør det feil, og en gang du gjør det riktig.. Og da er du normal!

Så ikke prøv å bli normal igjennom disse medisinene! Normen endres fra innsiden, stay with us! Expect us!

Du får selv velge om du vil dele hvilken medisin det gjelder!
Sist endret av Lunar; 18. mai 2018 kl. 06:11.
omba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lunar Vis innlegg
Hei du sendte meg en pm med et spørsmål som er viktig du får svaret på, men siden du ikke kan motta pm så skriver jeg det her:

Sitat:

Jeg sier til deg som jeg sa til en anne som spurte om det.. Gå av med en gang.. Trapp ned over 4-5 uker (regn ut hvor mye du må trappe ned for å gjøre det iløpet av den perioden) Og bruk heller avhenghetsskapende beroligende midler!

For avhengigheten er det ingen som kontrollerer utenom avhengigheten selv, men det de spesialiserte medisinene gjør er det virkelig noen som kontrollerer. Noen som vil du skal ha et visst tankesett, følge en viss norm. Ikke stille spørsmål til dems "status quo"

Zoloft og Cipralex lager nye pathways i hjernen din som ikke er naturlige, så når du går av vil du føle hjernen glitche litt, men det er bare reseptorene som avogtil hopper tilbake til det sporet medisinene har laget.. Lag dit eget spor, og bruk heller bedøvende midler for å dempe det værste, selvom det bedøver så omprogrammerer det ikke hjernen på samme måte, det bare gjør det vanskeligere å programere hjernen. Men det er mye bedre enn å bli rewired..

Husk at du uansett kan komme deg tilbake, så ikke bli redd nå når du leser dette!

Får du ikke tak i f.eks Rivotril for å bruke i nedtrappingsfasen, så si ifra så skal jeg hjelpe deg med å finne en lege som skriver det ut for deg! Du fortjener et normalt liv som andre! Men husk at det er vanlig å falle ut i sosiale sammenhenger, alle detter ut avogtil. Det bare virker som andre ikke gjør det fordi de jobber så hardt for å skjule det fordi de er vant til en redigert virkelighet med ingen feil via tv etc(Men der må de gjøre 20 forsøk før de får det til riktig) I virkeligheten er det da 19 ganger du gjør det feil, og en gang du gjør det riktig.. Og da er du normal!

Så ikke prøv å bli normal igjennom disse medisinene! Normen endres fra innsiden, stay with us! Expect us!

Du får selv velge om du vil dele hvilken medisin det gjelder!
Vis hele sitatet...
Ut i fra hva jeg selv kan huske og de sendte meldingene jeg finner på profilene min så tror jeg ikke at jeg har sendt deg noen PM. Synes også det er merkelig hvis det er så at jeg ikke kan mota PMs. Sikker på at det er riktig bruker du sikter til?