Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1009
heya folks.

pusler med fl studio for tiden (relativt fersk, har brukt fl studio 8 xxl i 2-3 uker nå, så har ikke peil på fading og slikt. Jeg har dog spilt synth i over 1\2 år, og har gitarbakgrunn, så kan noe om musikk.)

har nå laget to låter, hvor den første heller over til chill musikk, usikker på sjanger, men den er beregnet for "couchlock" modus

den andre er mere en rask techno\trance beat på 140rpm.


https://soundcloud.com/tommen-2


har også ett par sp.mål:

nr 1: (obvious) hvordan fader man i fl studio?
Jeg har en synth (mininova) som jeg øver på, men som dessverre ikke kan kobles direkte til pc, jeg trenger eget lydkort og kabel for dette (har ikke råd nå) så enn så lenge blir det å lære seg fl studio til jeg har råd til bedre utstyr (synthen er analog, så jeg vil helst ta all fading derfra.)

nr 2: noen bra sound packs \ samples som finnes til fl studio 8 xxl?
Tenkte i de baner av noe som ligner instrumenter som er "populære" nå for tiden (tenker mer i retning avicii enn skrillex) som kan lastes ned? evt kjøpes?

nr 3: feedback?

takk for deres tid
Sist endret av _tommen_; 24. april 2013 kl. 01:46. Grunn: https://soundcloud.com/tommen-2
Nr1: Du fader ved å bruke automation, søker du opp "Fl studio automation" på youtube, så får du tonnevis med guides. (Hvis du ikke vil recorde faderne manuelt da.)

Nr2. Et lite tips er å bruke samples for å øve seg, men etterhvert begynne å lage litt mer egne lyder. Er ikke så moro å høre en sang hvor man kan nesten navngi samples fordi dem er overbrukt, men om du skal ha noen så burde du sjekke ut "Vengeance Essential Club" (VEC) pakkene. De inneholder det meste av basic electro/trance/techno-samples, og grei å ha i tilfelle du skal teste ut ting.

Av ting VSTi'er som blir brukt for tiden, så er jo Massive, Sylenth1, Nexus 2(Sample-VSTi, ikke å anbefale som ene og alene.) Zebra2, Hydra, men du skal heller ikke undervurdere de som følger med FL, kan du musikkteori og litt om synthesizere så kan du få de fleste samme lydene ut av de fleste VSTiene.

Du finner også presetpacks av de jeg har nevnt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Du burde lese deg opp noen tutorials på sidechaining, det manglet i den technolåta følte jeg! Ellers var dette ikke det verste, men heller ikke det beste jeg har hørt akkurat. Men du burde bare lese deg opp på tonnevis av tutorials og sånt, så blir du flink på enten kort eller lang tid. Men liker du å holde på med det så er det bare å kjøre på!
Trådstarter
takk for tilbakemld folks. Godt det ikke var det værste dere har hørt
har som sagt bare satt sammen klippene, noe ala windows movie maker, så dette er helt klart work in progress men det kommer seg vel ettersom jeg leser og lærer mer, og skrur på knotter her og der Men jeg gleder meg mest til å få koblet til synthen min til pcen, men det må spares noen kroner først. Jeg har analog synth med masse knotter å skru på, og slipper da å myse meg ihjæl på teksta i fl studio (jeg bruker prosjektor som skjerm, det er vanskelig å se alt som foregår)

Techno låta er egentlig en sang jeg lærte på gitar, og forsøkte å få over i den sjangeren
Usikker på om tempoet var\er for stressende, så jeg vurderer en relansering av den (etter ny miksing såklart) med evt 125bpm.
Eller er den grei i det tempoet den går i?
Trådstarter
BUMP - 2 nye låter lagt ut. ikkeno masterpieces, men vi gir dem ett forsøk.
Jeg heller litt mot dark gothic trance i musikksmak for tiden, og "Darkness" ble en låt basert på dette.

Etter en litt merkelig opplevelse her om dagen fikk jeg ideen til låten "extreme" som blir mere en "marsboer" låt eller noe slikt. Usikker på hvordan jeg vil ha oppsettene i låtene mine.
Vil ha noe som er "meg" men samtidig kan gi litt kommers appellering. Tekster og vokal får jeg heller komme tilbake til.

Takk for støtten hittil
Vil anbefale deg å kikke litt på tromme tutorials da det er noe av det som oftest skinner gjennom som "kvaliteten" av musikken. Og det er noe du bør jobbe mer med.
Melodi messig er det ikke dårlig til å ha holdt på i en liten mnd så fortsett med improv

Etterhvert som du begynner å få gangen på musikken din skader det aldri med litt teori på eq og effekter.

Edit: Du kan og laste ned kontakt player gratis fra NI og legge til amatør libraries. Er mye bra der ute til en billig penge!
Sist endret av BarBeats; 26. april 2013 kl. 01:06.
Trådstarter
takk for respons folkens

ja har kun brukt programmet en kort mnd snart, men har spilt gitar i 4-5 år, keyboard en røfflig 2 år, og for 3 mnd siden fikk jeg min første synth (mininova) så jeg kan litt om musikk og oppbygning.

keep in mind dette er grove utkast (enn så lenge) da overgangene ikke er av de peneste sortene, og som nevnt så går jeg mer bort fra tromme samples, og lager heller selv (jeg har digitale trommer også, men kjører dessverre integrert lydkort fra pcen, så jeg får ikke hooket opp hverken trommene eller synthen til en akseptabel ut-lyd. har prøvd dette, og det hørtes ikke pent ut :S )

men jeg leste om fl studio på forumet her (seff, hvor ellers? ) og har lastet ned "Vengeance essential club" vol 1-3.
Likte en del av samplesa der, men er disse og foretrekke? jeg har bare skummet gjennom ett par av dem, og likte en del av lydene der, iallefall mtp bassen.
får heller teste de ut bedre i morgen (da poden sover nå, og headsettet jeg bruker har elendig bass.)

btw, 2 nye låter er laget og lagt ut litt over i dark trance eller noe på den ene, og litt marsboerlyder\techno på den andre.
men igjen: samme problem der: ingen overganger (i know, still learning)

Huff hvor jeg gleder meg til å få den analoge synthen kobla til pcen :O slipper å skru knotter med musa
Extreme hørtes ut som en 80-talls intro sang for et "Extremet!" dårlig tv-show..

Om 3 politifolk som er brødre. Her kommer tvisten, de vet ikke at de er brødre, når de var små ble de adoptert vekk til 3 forskjellige familier, og alle blir bestevenner på politihøyskolen. Deretter blir de den klassiske "Brother boys".
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Rambofant: hehe, jeg ser pointet ditt Det var en veldig spesiell låt som kom brått til meg på en av de dagene hvor drømmeaktiviteten har vært stor

Underlig nok er det den som er blandt de som er lastet ned mest, så det virker som noen der ute har hatt sansen for de.
Men jeg ser poenget ditt, er ikke akkurat en låt jeg hadde tatt betalt for (derav gratis nedlasting) men som nevnt: jeg er fersk i lydbildet hva gjelder samples og fl studio, men blandt låtene jeg har laget er ikke det en stor favoritt for min del, men jeg ville likevel spre den

Har du noe konstruktivt å komme med på de andre låtene du har hørt også?