Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1333
Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny PC, fra Komplett. Vil ikke bygge selv, så tenkte litt på Gamer-pcene dems.

Kriterier:
-Skal kunne takle både dagens og fremtidens spill på høy grafikk.
-Kabinettet bør helst være flatt på toppen og tåle tyngden av ben (bruker kabinettet som fotskammel)
-Helst ikke ATI/AMD grafikkort (Nvidia er kanskje bedre uansett?)
-Makspris 18k

Håper noen har tips!
Denne ser ikke så ille ut https://www.komplett.no/komplett-silent-gamer/10859

Eller denne https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/11064
Sist endret av mrracerhacker; 8. oktober 2015 kl. 19:13.
Vent til black friday (en gang i november). Du kan være heldig og spare mange tusen kroner.
Vet du skrev max 18 000kr og det i fet skrift

Men så litt på https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-i70/11016 og fjernet en del saker og ting. Gikk ned til 8gb minne, fjernet Windows og dvd leseren, i og med at en fint kan skaffe dette senere. Noen hundre over max prisen, men her har du x99, 5820k og gtx 980ti.



Har du en dårlig skjerm burde den oppgraderes etter hvert for å få utnyttet kraften skjermkortet er i stand til å levere.
Sist endret av sweem; 9. oktober 2015 kl. 12:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for hjelp folkens!

@sweem
Windows vil jeg gjerne ha med, vil også ha 16 gb ram. Hva er forskjellen på den og https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/11064 som mrracerhacker linket til?
Sitat av korkdal Vis innlegg
Takk for hjelp folkens!

@sweem
Windows vil jeg gjerne ha med, vil også ha 16 gb ram. Hva er forskjellen på den og https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/11064 som mrracerhacker linket til?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha bygget selv. Men i og med du ikke er lysten på det valgte jeg dette bygget pga gode deler. De andre byggene som er på komplett selges stort sett med en CX strømforsyning som jeg ikke vil anbefale. RM serien til Corsair er heller ingenting jeg vil anbefale å kjøpe. Da er RMI serien ett bedre valg. Men fortiden anbefaler jeg ikke strømforsyning fra Corsair i det hele tatt. Evga supernova g2 er en av de beste strømforsyningene i sin klasse og leveres forøvrig med 10 års garanti. Kabinettet på den maskinen er det mest populære for tiden, og det er en grunn til. God plass, praktiske løsninger (på blant annet støv filtrene) og støydempet for de som setter pris på slikt. Er også en innebygd viftekontroller. Det er minimalt med støv som kommer inn hvis du rengjør støvfiltrene en gang i uka eller der omkring.

Den mrracerhacker linket til er ikke sammenlignbar i det hele tatt. Men ville ikke kjøpt den. Det for det meste pga strømforsyningen og prosessoren. Hovedkortet som følger med den maskinen er ganske bra, støtter hva en måtte ønske, overklokking og en i7 6700k, derfor synes jeg det er veldig synd at de velger en i7 6700 (uten K) som er en god del tregere og som ikke kan overklokkes. Hadde det fulgt med en annen psu og 6700k hadde det blitt helt noe annet. Kabinett er jo en smaksak, men jeg setter pris på at det er praktisk, noe jeg ikke synes 230T er.

Det er synd Komplett ikke kan balansere maskinene sine litt bedre med tanke på deler. En del maskiner kunne faktisk vært gode kjøp hvis de hadde vært satt opp litt annerledes, men slik det er nå er det ikke mange maskiner der som jeg kan kalle gode kjøp. En kan jo blåse i hvilken strømforsyning som følger med å leve med at den kommer til å støye en del, at det er mye større sjanse at den kommer til å gi deg problemer og at en ikke regner med at den holder lenger enn det komplett gir garantitid for. Ville ikke byttet ut noen deler i maskinen heller (oppgradering).

Du kan også gå ned i pris å f.eks kjøpe I5/I7, som Haswell eller Skylake, ville forsøkt å få med meg Skylake og ddr4. De maskinene med Skylake der igjen ser det ut som om det er kostbart å gjøre endringer på.

Med denne kan du kjøpe deg ett grafikk kort til etter hvert og kjøre sli, eller kjøpe Gtx 980, men jeg synes det blir litt for kostbart å kjøpe den.

Tusen takk for svar igjen sweem! Setter stor pris på det

For å starte med strømforsyninga og støy. Det gjør absolutt ingenting at det støyer litt. Foretrekker faktisk støy enn at det er muse stille, får meg til å føle meg så ensom på rommet jeg har pcen i, hehe. Nå sitter jeg med Cooler Master G650M, 650W PSU, men merker ikke noe støy fra det. Har som regel vifta på grafikkortet på maks, kun for å få det litt støyete (og kjøle ned kortet såklart).

PC'en skal hovedsakelig brukes til en flysimulator, som krever en god del gode specs for å kjøre de addons jeg bruker.

-Cooler Master G650M, 650W PSU
-AMD FX-8350 Black Edition
-Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler
-ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
-Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
-Sapphire Radeon R9 280X 3GB GDDR5

Dette er oppsettet jeg har nå. Det gir meg rundt 15 fps, noe som er altfor lavt. Simmen vil jeg kjøre med minst 25-30 fps. Har blitt anbefalt i7 6700 på et annet forum også.

Fractial Design sine kabinetter har jeg også tittet på. Men oppdaget et problem med en gang. USB-portene er på toppen. Dem vil jeg helst ha forran. Som nevnt bruker jeg også pcen som fotskammel (sikkert dumt, i know), og da blir det fort til at jeg slår benet over USB-porten når jeg lader telefonen eller har noe annet tilkoblet.

Fader altså, er ikke bare bare å finne noe å være fornøyd med når jeg er så kresen!
Etter mye om og men, falt valget tilslutt på denne (litt over budsjett)

Corsair Carbide SPEC-03 Midi Tower Sort
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i7-6700K Skylake
Intel TS15A CPU Air Cooler (it came with the CPU)
ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
HyperX Fury 2666MHz 16GB (4x4GB)
ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB (i hope this is good?!)
Samsung 850 EVO 250GB SSD