Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 19102
Så en forum post hvor man kunne se hvem som var sist innom facebook profilen din. Gå inn på kildekode, så søke etter orderedf, og lime inn det nummeret og da kom man visst til profilen til den personen.

Legit eller bullshit?
Bullshit, er bare de du har mest kontakt med, som står på toppen av online-listen
Tror det er hvem som har vært mest på profilen din, og ikke oftest Prøvde her om dagen, og de 10 første er noen av de jeg snakker en del med, så er nok legit.
Såvidt jeg kan forstå, er det resultatet av en algoritme som baserer seg på hvem du har hatt mest kontakt med, besøkt sist, besøkt mest, osv osv. Det kan så godt være at det går begge veier. Men det er jævelig mange flere variabler enn "denne personen har besøkt meg mest" som tas i betraktning når denne genereres. (Dette er min tolkning av det, og i forhold til min egen liste - det som passer best.)


Sitat av Vontalo Vis innlegg
Bullshit, er bare de du har mest kontakt med, som står på toppen av online-listen
Vis hele sitatet...
Nei. Vedkommende som står på toppen av min "Online"-liste, er ikke før langt nedi listen.
Sist endret av pinkrabbitz; 7. desember 2012 kl. 00:13.
Det du da får opp er de personene du har vært mest inne på, ikke omvendt.
Kan vell kalle det for din personlige stalkerliste.
Sist endret av Quix; 7. desember 2012 kl. 00:21.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Det du da får opp er de personene du har vært mest inne på, ikke omvendt.
Kan vell kalle det for din personlige stalkerliste.
Vis hele sitatet...
Tviler. Et par av de som ligger på toppen hos meg, har jeg såvidt vært inne på (kan telle på en hånd). Flere som ligger mot slutten har jeg vært inne på haugevis av ganger. Er mer enn bare det som er tatt i betraktning såvidt jeg kan forstå.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Bullshit, er bare de du har mest kontakt med, som står på toppen av online-listen
Vis hele sitatet...
Nope, Nope..

Det er en måte som viser hvem du har mest kontakt med.

Høyreklikk -> Vis Sideilde -> sør "Orderedfriends" -> du vil få opp en liste med masse bruker ID'er. De står i prioritert rekkefølge, hvor øverste er den du har mest kontakt med. -> kopier koden -> facebook.com/*kodeher* -> Du blir sendt til profilen til personen

Ja, dette er faktisk riktig.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nope, Nope..

Det er en måte som viser hvem du har mest kontakt med.

Høyreklikk -> Vis Sideilde -> sør "Orderedfriends" -> du vil få opp en liste med masse bruker ID'er. De står i prioritert rekkefølge, hvor øverste er den du har mest kontakt med. -> kopier koden -> facebook.com/*kodeher* -> Du blir sendt til profilen til personen

Ja, dette er faktisk riktig.
Vis hele sitatet...

Det var onkelen min som jeg skriver til max en gang i måneden og besøker profilen 2 ganger i måneden. Tviler.
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Det var onkelen min som jeg skriver til max en gang i måneden og besøker profilen 2 ganger i måneden. Tviler.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke tatt riktig kode.

Har testet dette på en helt ny profil. Stemmer også hos alle andre vennene mine..

Kan lage en mere detaljert guide i morgen, sånn at folk ikke klarer å missforstå.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Da har du ikke tatt riktig kode.

Har testet dette på en helt ny profil. Stemmer også hos alle andre vennene mine..

Kan lage en mere detaljert guide i morgen, sånn at folk ikke klarer å missforstå.
Vis hele sitatet...
Guide? Er jo ikke komplett retard. Tipper det er de du chatter mest med aka de som står over den linja i chatvinduet.
<?=getUserTitle()?>
It's not true.

I mean, it's not completely false. There is a possibility but it is not likely. There's a post that describes how they found out about that little piece of data. To sum it up, that piece of data is used when you search for people/things/games on the searchbar. They preloaded that data so that your search results appears almost immediately.
Vis hele sitatet...
  1. Common friends
  2. Friends of common friends
  3. Amount of times he/she visited your profile
  4. Amount of times you visited his/her profile
  5. Amount of times you've viewed profile of people related to him/her
  6. Games you play that he/she might play
  7. Recent interaction including shared posts, messages, wall posts, comments
  8. Whether you're in the same school/workplace
  9. Vicinity of your location
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.lordofgeeks.com/2012/12/t...dslistini.html
Håper aldri det kommer noen slik funskjon på facebook.. siden er jo lagd for "stalkere", hva skulle jeg gjort da liksom
Om du/dere fjerner "sidebaren/listen med venner online på chat" så vil dere få opp en liten firkant med venner online på chat til venstre med noen bilder, det er dette som blir hentet fra kildekoden.
Facebook ville aldri tillatt slike funksjoner. Det er det som er så greit med Facebook, at man kan føle den "frihet" til å faktisk stalke litt om man vil. På samme måte som mange eksterne applikasjoner hevder å kunne rangere hvem som har besøkt profilen din flest ganger o.l..Det er bare tull.

Men som det blir sagt over her, så lagrer facebook mye informasjon som ikke er synlig for oss. Denne informasjonen baserer de f.eks den øverste listen i chatten på. De man har mest kontakt med gjennom f.eks chat/likes/kommentarer/besøk o.l..Kanskje til og med hjerter (<3) i chat. Er nok veldig mange faktorer og funksjoner Facebook tar i bruk som resulterer i listen som er synlig for oss. Hvis ikke hadde jo ikke den "friheten" jeg nevnte over vært like reell.
Sist endret av HappySmoothie; 7. desember 2012 kl. 08:49.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Dette kan jo være greit å lese. Fra DinSide og greier er det og.