Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1272
Beklager hvis disse spørsmålene har vært oppe nylig men jeg tenker det er greit å være sikker på hva som er siste status for derivatlovgivningen.

Slik jeg har forstått det er derivatloven for tiden satt ut av spill grunnet en avgjørelse i høyesterett. Etter å ha lest rundt på forumet forstår jeg det dithen at det således ikke kan føre til straff ved innførsel av stoffer som ikke er eksplisitt nevnt på narkotikalisten, selv om stoffene kan inndras av tollvesenet. Er min forståelse korrekt?

Samtidig har jeg lest noe om at det likevel er risikabelt å bestille stoffer i 2C-x-familien grunnet strukturelle likheter. Jeg mistenker at "strukturell likhet" heller betyr at navnet likner, og jeg er derfor bekymret for hva dette vil si for innførsel av substiuerte DMT-molekyler. Jeg tenker spesielt på 4-AcO-DMT.

Jeg undrer derfor på om dette, og eventuelt 2C-x-stoffer og andre interessante psykedelika fortsatt er trygge å innføre. Trygge i den forstand at man ikke risikerer straff om stoffene blir stoppet i tollen.
Ja, det ser ut til at derivatloven er ute av spill for øyeblikket, men jeg har ikke kunnet bekrefte dette. Kan si at når tollvesenet har beslaglagt mine pakker har jeg bare fått beskjed om å sende resept (hvilket jeg ikke gjorde), og så hørte jeg aldri noe mer fra dem om det.

Sørg imidlertid for å bestille fra en vendor innen EU, ellers kan du risikere å bli tiltalt etter legemiddelloven, som sier at det er ulovlig å importere legemidler per post utenfra EØS området. Det er også et godt tips å sørge for at hver av pakkene er verdt mindre enn 200 kr, da kommer de mye lettere gjennom tollen.

Og husk at 2C-B er oppført på narkotikalisten.
Trådstarter
3 1
Takk. Jeg tittet litt nærmere på det nå, og jeg er usikker på hvorvidt hele formuleringen "derivat, ester, eter og salt" er tatt ut av drift, eller bare ordet "derivat". Noen som vet?

Dette er vesentlig fordi 4-AcO-DMT definitivt er en ester av 4-HO-DMT, og dette stoffet står på narkotikalisten (psilocinum).
Sist endret av Kensho; 28. juni 2012 kl. 16:48.