Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3856
Jeg leker litt med blender og vfx og ønsker dermed å forsøke litt med greenscreen.

Jeg har ikke mulighet til å male en vegg i riktige farger så jeg tenker å gå for en mellomløsning ved å bruke stoff, dette er jo bare til hobbybruk så om det ikke er 100% optimalt så er ikke det så farlig.

Men hva er egnet for denne type bruk? Fargen må jo være relativt sterk og desto jevnere overflate jo bedre.

Trenger ikke kjempe mye så 3x2 meter burde være innafor.
Gjerne kom med tips som kan kjøpes over disk i større byer.
Limited edition
Moff's Avatar
Det viktigste er egentlig ikke hva slags stoff du bruker, men heller hvordan du lyssetter. Finner mye brukbart på Wish, faktisk. Litt usikker på hvordan det er med leveringstiden der nå i 2020, men stoffet du får tak i der er i alle fall veldig billig, riktig farge og som regel mer enn stort nok. Videolys med softbox er det mest optimale å lyssette med. Du kan få tak i et par billige lamper til rundt en tusenlapp på Finn. Du må også ha et sted hvor du kan montere stoffet slik at det henger uten å bli krøllete. Å montere på en vegg fungerer bra, eller så bør det henge fra taket.
Jeg tenkte bare at enkelte typer stoff reflekterer fargen mer enn andre slik at objektet kan få gjenskinn av grønnfarge på seg?
Men jeg var innom en hobbybutikk som hadde stoff de mente var godt egnet for formålet, så jeg kjøpte noen meter med overraskende dyrt stoff hehe.