Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1298
Hallo skal regne hvor mye amper mitt anlegg er, og det kjører på 9000 watt, hvor mye amper er det? Evt formel?

Edit: ampere btw
Er det koblet til 230V tar du P/U dvs. 9000/230=39 A
Er det 9000W frå straumnettet, eller ut av utgangen?
Er det kopla til 12V eller 230V?

Viss ein snakkar om 9000W frå straumnettet, så er det slik som weed911 seier.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dette var det teoretiske, nå kommer den biten om hvor mye watt den _egentlig_ trekker, tror neppe du har fått det til å trekke 9kw.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Dette var det teoretiske, nå kommer den biten om hvor mye watt den _egentlig_ trekker, tror neppe du har fått det til å trekke 9kw.
Vis hele sitatet...
Stiller meg bak denne, tipper det er stor sjanse for at du har kjøpt idiotwatt, kjøpte selv en slik forsterker for mange år siden til bil, 3000w my ass, men billig var den.
Hvis det koster under forventet pris og "leverer" dobbelt så mye watt som det er fornuftig at noe i størrelseskaliberet skal gjøre, eller hvis den heter CHING CHONG SUPERWATT 9000W TRIPLE EFFECT så er det lite sansynlig at den oppfyller det du tror.
Skal love dere at det er 9000 watt har Tour Grade TG7 6X forsterkere
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar

Kode

Continuous Rated Power (1 kHz, THD 1%) 2Ω	 3500 Watts
Continuous Rated Power (1 kHz, THD 1%) 4Ω	 2500 Watts
Continuous Rated Power (1 kHz, THD 1%) 8Ω	 1500 Watts
Continuous Rated Power (20-20 kHz, THD<0,2%) 4Ω	 2100 Watts
Continuous Rated Power (20-20 kHz, THD<0,2%) 8Ω	 1050 Watts
Power Consumption	 1450 W
Power Supply	 100-240 V, 50-60 Hz
:-)

Med et strømtrekk på 1450 og en effektivitet på 75% i en H-klasse forsterker (mulig jeg tar feil her), så snakker vi vel om en rundt 1230w pr forsterker. Altså rundt 5A
Sist endret av Ond^Sofa; 9. april 2012 kl. 22:05.
har 63A sikring
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
har 63A sikring
Vis hele sitatet...
Så du har koblet dette rett i hovedsikringen?
ja, er egentlig ikke jeg som har satt opp skapet, men jeg kan høre med kompisen min etterpå. Så kan jeg informere deg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Så du har koblet dette rett i hovedsikringen?
Vis hele sitatet...
Jeg blir imponert hvis vi har et spenstig tilfelle av hjerneskadet idiot med å koble en 1300w forsterker inn via enten en eller trefas phliphauge 63A-stikk.
Han svarer ikke, men jeg har trefase stikk inn som jeg bruker, hvorfor er jeg så dum da? Det har fungert i over 4 år... Og jeg har hat flere anlegg som dette koblet opp...