Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3374
Litt overasket av at jeg ikke fant en eneste tråd ang sos rasisme sin triksing med medlemstall her på forumet når jeg søkte etter "sos rasisme"......
http://www.dagbladet.no/2011/10/27/n.../lnu/18779986/
http://www.dagbladet.no/2011/10/25/n...tikk/18765670/
http://www.dagbladet.no/2011/10/27/n...srot/18790425/

Som de fleste sikkert har fått med seg så er sos i disse dager i en rettssak ang Norges-historiens største kjente tilfelle av medlemstriksing for å få mest mulig penge støtte i fra staten. (som regulerer støtten ut i fra medlems tall.)

Staten vil nå ha tilbake betalt støtte for over 17 millioner kroner (kan stige enda høyere)

Andre en meg som mener at det ikke er organisasjonen sos rasisme som burde betale tilbake disse pengene.
Men den gjengen som kuppet sos i sin tid og som har brukt denne organisasjonen til sin personlige sparegris for å støtte sin egen politikk og "parti" Tjenfolket?

• Dagbladet har avslørt og dokumentert hvordan medlemmer av det kommunistiske partiet Tjen Folket innehar flertallet av de høyest lønnede og viktigste posisjonene i organisasjonen.

Syns det er for jævlig at en organisasjon som ble startet på alle de rette grunnlag nå skal få svertet navnet sitt, pga de penge griske tullingene fra tjenfolket så dollar tegn og bestemte seg for å ta over hele skuta og renne den rett på land.......

Nei! Pek heller fingeren mot tjenfolket og krev pengene tilbake fra de!
Gi sos tilbake til ungdommen slik at den kan fungere slik som det var ment i fra begynnelsen!
Blir skremt av og se grupperinger som tjenfolket stjele til seg mangfoldige millioner, med tanke på at de offentlig støtter en væpna revolusjon i Norge.... Får seg til å lure på hvor alle disse pengene er blitt utav?......
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Vis hele sitatet...
Er de oxo blitt kuppet?! Planlegger de væpna revolusjon mot staten? Har de innmeldte som ikke eksisterer?
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Er de oxo blitt kuppet?! Planlegger de væpna revolusjon mot staten? Har de innmeldte som ikke eksisterer?
Vis hele sitatet...
De har nok ikke det, men de har etter min mening drevet med medlemsjuks de også. Jeg ble ikke døpt da jeg ble født og min mor var heller ikke på den tiden medlem av den norske kirke. Likevel fikk jeg valgkort til kirkevalget for noen år siden og ble sånn klar over at jeg faktisk var medlem.

Så vidt jeg har forstått det har den norske kirke hatt litt krøll med medlemslistene sine de også. Da de begynte å rydde opp i dette visste det seg at de hadde så dårlig oversikt at de ikke klarte å gjenskape korrekte medlemslister. De tok derfor utgangspunkt i den norske befolkning i sin helhet, og trakk vekk de som de visste var medlem av andre trossamfunn (islam, kat. kirke, hef etc.), samt alle som aktivt hadde meldt seg ut av den norske kirke. Resten fikk status som medlem.

Jeg kan ikke se for meg at noen annen organisasjon ville sluppet unna med noe sånn. Jeg skulle likt og sett oppstyret hvis det var Hef eller Islamsk råd som hadde gjort det samme. Jeg har i utgangspunktet ingenting i mot den norske kirke, men det er ikke noe livssyn jeg identifiserer meg med og jeg vil helst velge min religiøse tilhørighet selv.
SoS rasisme burde legges ned nå! Bygge opp noe nytt! Den organiasjonen er ødelagt!!
Sitat av Judaz Vis innlegg
De har nok ikke det, men de har etter min mening drevet med medlemsjuks de også. Jeg ble ikke døpt da jeg ble født og min mor var heller ikke på den tiden medlem av den norske kirke. Likevel fikk jeg valgkort til kirkevalget for noen år siden og ble sånn klar over at jeg faktisk var medlem.

Så vidt jeg har forstått det har den norske kirke hatt litt krøll med medlemslistene sine de også. Da de begynte å rydde opp i dette visste det seg at de hadde så dårlig oversikt at de ikke klarte å gjenskape korrekte medlemslister. De tok derfor utgangspunkt i den norske befolkning i sin helhet, og trakk vekk de som de visste var medlem av andre trossamfunn (islam, kat. kirke, hef etc.), samt alle som aktivt hadde meldt seg ut av den norske kirke. Resten fikk status som medlem.

Jeg kan ikke se for meg at noen annen organisasjon ville sluppet unna med noe sånn. Jeg skulle likt og sett oppstyret hvis det var Hef eller Islamsk råd som hadde gjort det samme. Jeg har i utgangspunktet ingenting i mot den norske kirke, men det er ikke noe livssyn jeg identifiserer meg med og jeg vil helst velge min religiøse tilhørighet selv.
Vis hele sitatet...
En viktig forskjell er jo gjerne at de som er medlem i den norske kirke er veldig klar over det, mens SOS Rasisme har dikta opp navn og snekra sine egne lister.
Sitat av Rallo Tubbs Vis innlegg
SoS rasisme burde legges ned nå! Bygge opp noe nytt! Den organiasjonen er ødelagt!!
Vis hele sitatet...
Bygge opp noe nytt? En slik organisasjon er det siste Norge trenger å betale penger til. I Norge er rasisme så og si ikke-eksisterende, der det forekommer mer rasisme mot hvite en motsatt...
Sitat av weed911 Vis innlegg
Bygge opp noe nytt? En slik organisasjon er det siste Norge trenger å betale penger til. I Norge er rasisme så og si ikke-eksisterende, der det forekommer mer rasisme mot hvite en motsatt...
Vis hele sitatet...
Sant så sant! Poenget mitt var at dette er slutten på SoS rasisme. Aldri likt den organisjonen, alltid vært noen luringer!
Jeg gir aldri penger til redd barna, planfadder, sjømannskirka eller noe annet VAS!

Skulle jeg ha gitt penger hadde det vært til nasjonale veldedige formål, barne hjem eller noe.

Ser ingen vits i å hjelpe folk i utsulta land med å overleve slik at de kan krype seg til Norge og begå overfallsvoldtekter.
Strengt talt overfallsvoldtekter i Oslo og Kristiansand er et klar flerfoldig av ikke etnisk norsk opprinnelse.
"Jeg gir aldri penger til redd barna, planfadder, sjømannskirka eller noe annet VAS!"

Om du er utenlands, mister det du har av reisedokumenter, penger og liknende, kan du gå til sjømannskirken for å få mat og husly. kan være greit å ha noen som snakker ditt språk, og er hjelpsomme når ting skjærer seg utenlands!
De er også jævlig plagsomme når det gjelder tigging!
Sist endret av Dude!pewpew; 28. oktober 2011 kl. 09:21.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Hvordan fikk du "ikke etnisk norsk opprinnelse" til å bli kunn de på det bildet der?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri gjort det. De var et eksempel på folk som han nekter å hjelpe, fordi han ikke vil hjelpe voldtektsmenn.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Bygge opp noe nytt? En slik organisasjon er det siste Norge trenger å betale penger til. I Norge er rasisme så og si ikke-eksisterende, der det forekommer mer rasisme mot hvite en motsatt...
Vis hele sitatet...
Rasisme er langt ifra ikke-eksisterende i Norge, bo noen år på bygda. Men jeg ser heller ikke helt funksjonaliteten til SOS Rasisme.

Dette er hva leninister gjorde i Norge for 40 år siden også, bare at det gjaldt større organisasjoner og instutisjoner dengang. Tjen Folket er idioter, og en knøttliten organisasjon.
Sitat av Dude!pewpew Vis innlegg
"Jeg gir aldri penger til redd barna, planfadder, sjømannskirka eller noe annet VAS!"

Om du er utenlands, mister det du har av reisedokumenter, penger og liknende, kan du gå til sjømannskirken for å få mat og husly. kan være greit å ha noen som snakker ditt språk, og er hjelpsomme når ting skjærer seg utenlands!
De er også jævlig plagsomme når det gjelder tigging!
Vis hele sitatet...
Derfor man har resieforsikring.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Andre en meg som mener at det ikke er organisasjonen sos rasisme som burde betale tilbake disse pengene.
Men den gjengen som kuppet sos i sin tid og som har brukt denne organisasjonen til sin personlige sparegris for å støtte sin egen politikk og "parti" Tjenfolket?
Vis hele sitatet...
Vel, i den grad man kan påvise at SOS Rasisme ikke har blitt beriket på noe vis av den ulovlige statstøtten. Mao at pengene som er benyttet på organisasjonen tilsvarer hva de skulle hatt, og Tjen Folket har fått resten.
Utover det har vel SOS Rasisme allerede fått sitt navn svertet i en slik grad at det er lite å redde, og Tjen Folket har vel uansett neppe midler til å betale noe som helst.
sos rasisme virker for meg som en korrupt møkkorganisasjon
I motsetning til Sos Rasisme så mottar vel ikke kirken støtte utifra antall medlemmer? Sos Rasisme har trikset (forutsatt at de blir dømt) med medlemstallet for å tene penger. Avhengig av hvor alvorlig bruddet er, så syns jeg de skal måtte betale tilbake all støtte, og helst miste retten til støtte en periode fremover. Dersom det er korrekt at de har justert opp medlemstallet fra 5000 til 35000, så syns jeg dette er meget alvorlig.

Utifra avisartikler om organisasjonen så virker det som om at den blir drevet på en meget udemokratisk måte, og at en liten "elite" innehar alle viktige verv og tar alle beslutninger. Dersom dette er korrekt er det sikkert best, som nevnt over, at organisasjonen oppløses.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=12
Siste avsnitt kan være kjekk lesning om du mener kirken jukser.
Sitat av EoT Vis innlegg
Rasisme er langt ifra ikke-eksisterende i Norge, bo noen år på bygda. Men jeg ser heller ikke helt funksjonaliteten til SOS Rasisme.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye rasisme i Norge. Vi har enkeltpersoner/grupperinger som har uheldige holdninger, men dette er ikke lenger særlig utbredt. Jeg kan godt ta en "negervits", men da mener jeg ingenting rasistisk med det, akkurat som når jeg drar en "jødevits", "svenskevits", eller rett og slett bare vitser om venner. Dette har jeg forstått at ikke er unikt for oss nordmenn. Våre nye landsmenn er f.eks heller ikke ukjent med dette - de vitser litt de også, uten å nødvendigvis mene noe vondt med det. Du sier at rasisme er langt fra ikke-eksisterende i Norge. Jeg mener også at den er der, men at man som regel må lete godt og lenge før man finner den. Den er på ingen måte så synlig her som i andre og større deler av verden - men det er klart at det finnes unntak.

Jeg tror aldri rasisme helt vil forsvinne når det finnes mennesker som aktivt kaller all kritikk mot mennesker som har ett ikke-vestlig opphav for rasisme. Dette er med på å opprettholde rasisme og er ikke antirasistisk arbeid - snarere tvert i mot. Det har nesten blitt slik at dersom man kaller en person med ikke-vestlig bakgrunn for "idiot", så får man rasistkortet slengt i trynet. Dette er iallefall mine tanker på området.
Sist endret av caperno; 28. oktober 2011 kl. 12:18.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ikke mye rasisme i Norge. Vi har enkeltpersoner/grupperinger som har uheldige holdninger, men dette er ikke lenger særlig utbredt. Jeg kan godt ta en "negervits", men da mener jeg ingenting rasistisk med det, akkurat som når jeg drar en "jødevits", "svenskevits", eller rett og slett bare vitser om venner. Dette har jeg forstått at ikke er unikt for oss nordmenn. Våre nye landsmenn er f.eks heller ikke ukjent med dette - de vitser litt de også, uten å nødvendigvis mene noe vondt med det. Du sier at rasisme er langt fra ikke-eksisterende i Norge. Jeg mener også at den er der, men at man som regel må lete godt og lenge før man finner den. Den er på ingen måte så synlig her som i andre og større deler av verden - men det er klart at det finnes unntak.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Den er mer utbredt og synlig på bygda, og barn av annen etnisitet blir ofte regelrett mobba for det.

Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg tror aldri rasisme helt vil forsvinne når det finnes mennesker som aktivt kaller all kritikk mot mennesker som har ett ikke-vestlig opphav for rasisme. Dette er med på å opprettholde rasisme og er ikke antirasistisk arbeid - snarere tvert i mot. Det har nesten blitt slik at dersom man kaller en person med ikke-vestlig bakgrunn for "idiot", så får man rasistkortet slengt i trynet. Dette er iallefall mine tanker på området.
Vis hele sitatet...
Jeg hører sinnsykt mye snakk om dette "rasist-kortet" fra folk på høyresida i norsk politikk, men synes, for å være ærlig, at det er mer snakk om det enn hva det faktiske problemet er. Okei, kanskje det finnes et par hyperaktive antirasister her i landet som ser rasisme overalt, fordi de "vil" se det, men skal man la det hindre seriøst antirasistisk arbeid?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Vis hele sitatet...
Den Norske kirke kan vel ikke sammenliknes, da man automatisk blir inmeldt der når man blir født. Slik er det vel ikke mes SOS rasisme.
Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg hører sinnsykt mye snakk om dette "rasist-kortet" fra folk på høyresida i norsk politikk, men synes, for å være ærlig, at det er mer snakk om det enn hva det faktiske problemet er. Okei, kanskje det finnes et par hyperaktive antirasister her i landet som ser rasisme overalt, fordi de "vil" se det, men skal man la det hindre seriøst antirasistisk arbeid?
Vis hele sitatet...
Antirasistisk arbeid er viktig, så det må man fortsette med. Men jeg mener at det fokuseres alt for mye på rasisme som ikke er der, og sånn sett så mener jeg vel at overdrevent arbeid på dette området gjør vondt verre. Men dette syntes nå jeg også om den stadig større "kampen" om likestilling og kjønnsroller, som egentlig nærmer seg det parodiske. Jeg benekter ikke at vi kan forbedre oss på disse områdene, men denne voldsomme overfokuseringen har en tendens til å minne oss på at vi ikke er så like som vi skulle ønske og tro. For min del så ville jeg helst sett at begrepet "rasisme" bortfalt og at vi heretter kaller uholdbar oppførsel ovenfor alle mennesker, etnisk norske eller ikke, for diskriminering e.l.
Rasisme er på ingen måte ikke-eksisterende i Norge. Selv har jeg flere bekjente som innehar det noen her kaller "uheldige holdninger", men det er ikke noe annet enn rasisme, rett og slett.

Men, samtidig er jeg helt enig i at det landet over er altfor mange tilfeller av "gutten som ropte rasisme". Saker som består av to motparter hvor den ene er norsketnisk og den andre utenlandsk faller veldig fort inn i rasisme-kategorien. Og det ødelegger fort en debatt.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg kan godt ta en "negervits", men da mener jeg ingenting rasistisk med det, akkurat som når jeg drar en "jødevits", "svenskevits", eller rett og slett bare vitser om venner.
Vis hele sitatet...
Husk at det ikke er nødvendigvis du som definerer om vitsen din er rasistisk, men at det heller er hvordan den oppfattes av dem vitsen omhandler. Jeg mener ikke noe rasistisk med å kalle drittarbeid for "negerarbeid", men kan godt forstå at noen kan oppfatte dette som rasistisk.

Jeg mener at rasisme er veldig utbredt i Norge, men at det ikke er nødvendigvs veldig synlig. Det kan gå på at folk med utenlandsk navn har vanskligere å få jobb, at utlendinger ikke alltid får samme lønn som nordmenn, at ingen vil bo i nærheten av "flyktningboliger" osv. Vi er veldig snare med å generalisere med at alle utlendinger er kriminelle, voldtar, og muslimer er terrorister og undertrykkende.

Vi nordmenn liker å tro at vi ikke er rasistiske, men det er fortsatt oss og dem, det burde bare være oss (inkludert innvandrere, flyktniger, svarte, vite, blå etc).
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Vis hele sitatet...
Kan ikke sammenlignes.
Sitat av Huh? Vis innlegg
Husk at det ikke er nødvendigvis du som definerer om vitsen din er rasistisk, men at det heller er hvordan den oppfattes av dem vitsen omhandler. Jeg mener ikke noe rasistisk med å kalle drittarbeid for "negerarbeid", men kan godt forstå at noen kan oppfatte dette som rasistisk.
Vis hele sitatet...
Joda, men alt til sin tid. Det er mange upassende tidspunkt for slike vitser. Det er jo ikke akkurat passende å slenge dritt om Angela Merkel sin rumpe over åpen mikrofon heller?

Jeg mener at rasisme er veldig utbredt i Norge, men at det ikke er nødvendigvs veldig synlig. Det kan gå på at folk med utenlandsk navn har vanskligere å få jobb, at utlendinger ikke alltid får samme lønn som nordmenn, at ingen vil bo i nærheten av "flyktningboliger" osv. Vi er veldig snare med å generalisere med at alle utlendinger er kriminelle, voldtar, og muslimer er terrorister og undertrykkende.
Vis hele sitatet...
Nå er det også slik at det du nevner ikke nødvendigvis skyldtes rasisme. I jobbsammenheng kan ett dårligere språk være årsaken til at du ikke får den jobben. Kompetanse kan være ett en annen årsak. Kanskje intervjuet rett og slett gikk dårlig? Det er neppe rasistisk. Men, samfunnet er blitt slik at det er rasistisk fordi at vedkommende som ikke ble ansatt tilfeldigvis er mørkhudet. Og dette er ett problem i mine øyne. Det må jo være rasen som er årsaken til at han ikke fikk jobben?

Du mener altså at vi er snare med å generalisere med at alle utlendinger er kriminelle og at muslimer er terrorister? Det er en "generaliseringsgeneralisering" som jeg er uenig i. Men når det er sagt, så må jeg jo tilstå at om jeg leser om en overfallsvoldtekt, så ser jeg for meg en ikke-vestlig gjerningsmann, men det er kanskje ikke så merkelig når man tenker litt over det? Det betyr likevel ikke at jeg tror at naboen fra Afghanistan er en voldtektsmann eller terrorist. Ærlig talt så tror jeg svært få er så virkelighetsfjerne at de generaliserer på en slik måte.


Vi nordmenn liker å tro at vi ikke er rasistiske, men det er fortsatt oss og dem, det burde bare være oss (inkludert innvandrere, flyktniger, svarte, vite, blå etc).
Vis hele sitatet...
"Oss mennesker" og "oss nordmenn" er ikke er det samme. Vi er alle mennesker, men ikke alle er nordmenn. :)
Sitat av Cosmos Vis innlegg
sos rasisme virker for meg som en korrupt møkkorganisasjon
Vis hele sitatet...
helt enig. husker jeg møtte ei jente på skolen i fjor. da hun sa at hun var medlem i SOS rasisme fikk jeg plutselig fordommer
Sitat av moret Vis innlegg
http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=12
Siste avsnitt kan være kjekk lesning om du mener kirken jukser.
Vis hele sitatet...
Jeg er fortsatt ikke fornøyd og mener fortsatt at den norske kirke jukser. Når jeg ble født, ble jeg meldt inn i den norske kirke dagen jeg ble døpt. Jeg hadde ingen påvirkning eller noe jeg skulle sagt. Jeg kan ikke engang huske det. Det er juks. Tradisjon eller ikke.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg er fortsatt ikke fornøyd og mener fortsatt at den norske kirke jukser. Når jeg ble født, ble jeg meldt inn i den norske kirke dagen jeg ble døpt. Jeg hadde ingen påvirkning eller noe jeg skulle sagt. Jeg kan ikke engang huske det. Det er juks. Tradisjon eller ikke.
Vis hele sitatet...
Juks? Jaha?
Jeg kan se at akkurat den tradisjonen begynner å bli litt utdatert, men nå er det virkelig ikke veldig vannskelig å melde seg ut, ei heller at foreldrene dine ikke døper deg ved fødsel(du er ikke medlem om du ikke døpes).
Sitat av moret Vis innlegg
Juks? Jaha?
Jeg kan se at akkurat den tradisjonen begynner å bli litt utdatert, men nå er det virkelig ikke veldig vannskelig å melde seg ut, ei heller at foreldrene dine ikke døper deg ved fødsel(du er ikke medlem om du ikke døpes).
Vis hele sitatet...
Jeg ble på mystisk vis meldt inn i statskirken, selv om jeg ikke er døpt.
Sitat av moret Vis innlegg
Juks? Jaha?
Jeg kan se at akkurat den tradisjonen begynner å bli litt utdatert, men nå er det virkelig ikke veldig vannskelig å melde seg ut, ei heller at foreldrene dine ikke døper deg ved fødsel(du er ikke medlem om du ikke døpes).
Vis hele sitatet...
Teknisk sett er dette feil. Jeg er ikke døpt men er medlem i statskirka. Det holder lenge at en av foreldrene dine er døpt. Slik var det i alle fall når jeg ble født. Og det er faktisk utrolig komplisert å melde seg ut. Ikke direkte vanskelig, men fortsatt unødvendig vanskelig.

Jeg kan sende inn skatten min, endre adresse, søke skole osv. elektronisk - alle ting jeg anser som viktigere en statskirka. Men ås vidt jeg vet har ikke statskirka enda en enkel elektronisk måte å melde seg ut, eller inn elektronisk.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Jeg ble på mystisk vis meldt inn i statskirken, selv om jeg ikke er døpt.
Vis hele sitatet...
Du er født tidlig 90'tallet?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg er fortsatt ikke fornøyd og mener fortsatt at den norske kirke jukser. Når jeg ble født, ble jeg meldt inn i den norske kirke dagen jeg ble døpt. Jeg hadde ingen påvirkning eller noe jeg skulle sagt. Jeg kan ikke engang huske det. Det er juks. Tradisjon eller ikke.
Vis hele sitatet...
Du ble vel også meldt inn i den norske stat i det du ble født, med eget personnummer og greier.
Du er vel ikke bitter pga du ikke fikk velge de 5 siste nr i personnummeret ditt?

At du ble døpt i kirken er vel strengt din mor og far sin skyld da de valgte å døpe deg der kontra borgerlig.

Når du først er igang med å sammenligne saker med det som Sos har gjort, hvorfor ikke hisse seg opp over det at du hadde ingen påvirkning, eller noe du skulle sagt den dagen du fikk navnet ditt.
Eller hvilke klær du skulle ha på deg før du var i tenårene.......... JUKS!!!!
Sitat av moret Vis innlegg
Du er født tidlig 90'tallet?
Vis hele sitatet...
midten av 80-tallet.
Sitat av moret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke er døpt er du heller ikke medlem av Den norske kirke. Ta kontakt med ditt lokale menighetskontor dersom du ønsker å kontrollere om du eventuelt er feilaktig oppført i Den norske kirkes medlemsregister. Den kontrollen skjer ved oppslag på ditt fødsels- og personnummer.


Lyst å se den inne på sos sine sider takk for link.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Det holder dessverre at kun en av dine foresatte er døpt for at du meldes inn i statskirken når automatisk. Tror jeg. Hvis ikke er det kun om din mor er døpt.

EDIT: Det gjorde i hvertfall det på 90-tallet.
Sist endret av Taake; 28. oktober 2011 kl. 18:03.
Sitat av moret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja at de har skjemaene sine til nedlasting er jo greit. Men når du uansett må sende dem per post er det fortsatt håpløst ut datert. Jeg og en venninne sendte inn slike skjemaer for noen år siden, vi er fortsatt medlem. Så lenge det heter statskirka og er underlagt staten er det ikke for mye forlangt å kreve at det finnes elektroniske systemer for dette.

Prinsippet om at du omtrent blir medlem automatisk å må gå gjennom en tungvindt prosess er bare håpløs uansett hvordan man ser på det. I en moderne stat er skille mellom stat og kirke viktig i min mening. Å det er derfor jeg er så imot denne ordningen. Mine foreldre ville ikke døpe meg, og har heller ikke oppdratt meg kristen, men de fikk aldri valget om å melde meg inn i statskirka, det bare skjedde.
Sitat av murloc Vis innlegg
Ja at de har skjemaene sine til nedlasting er jo greit. Men når du uansett må sende dem per post er det fortsatt håpløst ut datert.
Vis hele sitatet...
Kjempe håpløst! Er ikke lett og være menneske i denne tungvinte verden.....
Det har sikkert noe med (som det står på sidene deres) at de vil se underskriften din.
Slik at ikke nabolagets satanister skal drive å melde ut alle sammen. (satt ekstremt på spissen).

Uansett så kan ikke det kirken gjør sammenlignes med det Sos holder på med, så i stede for å svare på trådens først innlegg med
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Hvis dette er ille, hva med den norske kirke?
Vis hele sitatet...
Så hadde ikke denne tråden sporet totalt av
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Rasisme er på ingen måte ikke-eksisterende i Norge. Selv har jeg flere bekjente som innehar det noen her kaller "uheldige holdninger", men det er ikke noe annet enn rasisme, rett og slett.

Men, samtidig er jeg helt enig i at det landet over er altfor mange tilfeller av "gutten som ropte rasisme". Saker som består av to motparter hvor den ene er norsketnisk og den andre utenlandsk faller veldig fort inn i rasisme-kategorien. Og det ødelegger fort en debatt.
Vis hele sitatet...
Vi husker jo farsen av en sak kjent som Ali Farah tilbake i 2008 var det vel. I det minste ble ikke ambulansesjåføren dømt for noe annet enn det han faktisk var skyldig i, som var tjenesteforsømmelse i den forstand at han lot sinne koke over da han ble pissa på av hva som faktisk var en skadet Farah.

Jupp, Farah presterte å dra ned buksa, og pisse på de som kom for å hjelpe ham. Det var den eneste rasisten i den saken der.
Sitat av Taake Vis innlegg
Det holder dessverre at kun en av dine foresatte er døpt for at du meldes inn i statskirken når automatisk. Tror jeg. Hvis ikke er det kun om din mor er døpt.

EDIT: Det gjorde i hvertfall det på 90-tallet.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke være tilfellet i dag hvertfall. Hvordan det var på 90 tallet vet jeg ikke.

"Dersom du ikke er døpt er du heller ikke medlem av Den norske kirke."

http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3173

Foreldrene mine meldte meg inn ved å velge å døpe meg, men jeg har senere meldt meg ut, det var null stress.

Og når vi ser hvordan SOS har holdt på så er vel dette en dårlig sammenligning etter min mening.
Bra om SOS må betale tilbake det de urettmessig har fått fra staten.