Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 5320
Hei jeg opplevde noe spesielt her om dagen.
Jeg var kalt inn til et avhør, for noen skader på en fest, masse folk som ble kalt inn som vitner o.l

Det hele starter ganske trivielt, mye spørsmål. Så ber P meg om å ta av skoene, noe jeg gjør uten å stille spørsmål. Jeg tenkte at dette kanskje var for å se etter fotavtrykk eller noe.

Uansett avhøret går sin gang og jeg får forklart ganske greit at jeg ikke gjorde noe skadeverk på noesomhelst. Blir møtt med skepsis og flere spørsmål, men det er tilslutt over.

Her kommer det spesielle, jeg fikk ikke skoene tilbake. Jeg spurte om jeg kunne få de tilbake eller noen tøfler elns. Dette fikk jeg nei til, jeg spurte om de virkelig trengte begge skoene, fikk da høre at de var bevismateriale og jeg ble kontaktet senere.

Det regnet og jeg hadde et par km å gå hjem. Jeg forklarte dette gjentatte ganger, fikk til svar at om jeg ikke roet meg ned kunne jeg godt få overnatte på glattcella.

Forbannet og sliten gikk jeg hjem, sokkelesten i regnvær.

Hva i huleste er dette for noe? Kan de gjøre dette?
Sånn skal det ikke være, møt opp på politistasjonen og sleng inn en klage.
Trådstarter
Jeg vil skrive en mail, hvem sender jeg den til?
Trådstarter
Kjenner jeg er drittsur enda, hva kan jeg oppnå ved en klage egentlig? Og har dere vært borti noe lignende før?
Kontakt VG. Dette er tabloidstoff så det holder!
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Klage på etterforskning av straffesaker

Klager på etterforsking av straffesaker vert behandla av påtalemyndigheita, det vil seie politiet, statsadvokaten eller Riksadvokaten. Dersom du har spørsmål om klage på etterforsking av straffesaker, kan du kontakte ditt lokale politi på tlf. 02800.
Vis hele sitatet...
Og som noen andre sa; send tips til VG så kan det hende de kontakter deg.
Sitat av ballekrasj Vis innlegg
Kontakt VG. Dette er tabloidstoff så det holder!
Vis hele sitatet...
Jepp, mye bedre lesestoff enn sånt som dette.
Trådstarter
Lite keen på ut i avis med navn og greier, men det jeg lurer på med den klagen er: Vil det bare bli en klage i "statestikken" eller kan jeg få noen form for godtgjørelse? Fks sokkene mine ble ødelagt?
Sitat av Xenu Vis innlegg
Lite keen på ut i avis med navn og greier, men det jeg lurer på med den klagen er: Vil det bare bli en klage i "statestikken" eller kan jeg få noen form for godtgjørelse? Fks sokkene mine ble ødelagt?
Vis hele sitatet...
Du må ikke glemme forkjølelsen som kom etter å ha gått hjem i sokkelesten i regnet(?).

Sånn helt seriøst tror jeg du havner langt nede i bunken, vertfall om du bor i storby, det er så mye dritt Politiet må jobbe med hele tiden at små ting blir 2.prioritet.

Edit: Klag/anmeld uansett, ikke gi deg selv om det kan ha liten betydning eller lang ventetid, stå på ditt!
Sist endret av ZELDUR; 12. august 2011 kl. 22:58.
Trådstarter
Og når får jeg igjen skoene?? Det var ganske nye DC sko!
1. Legg inn en skriftelig klage hos politiet.
2. Send en kort referat til VG/Dagbladet, så ringer dem deg nok opp igjen.
- Sannsynligheten får at klagen din blir behandlet fort etter at media har snakket litt om det er stoor.
- Du kan være anonym i en eventuell avis artikkel.
- Fortell gjerne om den forferdelige forkjølelsen du har hatt, å hvilke gnagsår du har under fotan etter å ha gått så lang.
3. Profit!
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
1. Legg inn en skriftelig klage hos politiet.
2. Send en kort referat til VG/Dagbladet, så ringer dem deg nok opp igjen.
- Sannsynligheten får at klagen din blir behandlet fort etter at media har snakket litt om det er stoor.
- Du kan være anonym i en eventuell avis artikkel.
- Fortell gjerne om den forferdelige forkjølelsen du har hatt, å hvilke gnagsår du har under fotan etter å ha gått så lang.
3. Profit!
Vis hele sitatet...
Tror jeg skal prøve dette!
Sitat av Xenu Vis innlegg
Tror jeg skal prøve dette!
Vis hele sitatet...
Da regner jeg med vi kan lese om deg i DB/VG i neste uken?
Ja her venter vi i spenning
Xenu sier jo selv at skoene var ganske nye..guttungen til avhørslederen skulle vel ha bursdagsselskap snart og ønsket seg tilsvarende sko? Politiet får til det de vil få til.
Sitat av Utflyttet Vis innlegg
Xenu sier jo selv at skoene var ganske nye..guttungen til avhørslederen skulle vel ha bursdagsselskap snart og ønsket seg tilsvarende sko? Politiet får til det de vil få til.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt, han ble truet med glattcelle, og de fleste ville gjort som xenu og heller dratt hjem og dette vet politiet og har utnyttet i denne situasjonen. Det er slike som denne politimannen som gjør at politiet får ett tynnslitt rykte. Skammelig.
Sist endret av Fuzzybossen; 13. august 2011 kl. 00:49.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Lite keen på ut i avis med navn og greier, men det jeg lurer på med den klagen er: Vil det bare bli en klage i "statestikken"...
Vis hele sitatet...
Ja, den blir en del av statistikken, men dét er ingenting å kimse av eller ta lett på... det er statistikk som kan få forandret ting, ikke nødvendigvis bare enkelt-historier. Blir det mange nok klager statistisk sett, vil det måtte fremtvinge en forandring på noe. Er det noe å klage på overfor det offentlige; klag!
Sist endret av Jotun; 13. august 2011 kl. 01:48.
Dette må du følge opp. Det er jo helt uhørt at man skal bli behandlet slik.

Du kan jo prøve å ta en telefon til spesialenheten for politisaker. Det er nok en liten fillesak de vanligvis ikke bryr seg om, men det er mulig de kan gi deg tips eller hjelp til hvordan du kan lage helvete for drittsekkene.
Høres mest ut som politibetjenten var keen på skoa dine..
Du skriver selv det er nye DC sko, en stakkars politimann tjener ikke SÅ mye.
Sist endret av Bundy; 13. august 2011 kl. 05:17.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hva misstenkte dem egentlig at skoene sin skulle avsløre? Det var vel ingen tvil i at du var på festen, selv om du ikke ødela noe.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er korrekt, han ble truet med glattcelle, og de fleste ville gjort som xenu og heller dratt hjem og dette vet politiet og har utnyttet i denne situasjonen. Det er slike som denne politimannen som gjør at politiet får ett tynnslitt rykte. Skammelig.
Vis hele sitatet...
Sant, det er lite vi vanlige borgere kan få gjort når politiet står på sitt. Syntes denne saken er tragisk for politiet, skoene burde Xenu hvertfall fått igjen i løpet av noen dager max.
Kan være de kanskje skulle sammenlikne skosålen med avtrykk satt igjen på en dør som ble sparket inn eller liknende?
Jøss, går ungdommen med DC sko enda?
Det nytter ikke og klage på politiet, men gjør det uansett på en prinsippgrunnlag, og kontakt mediene! og det viktig at du gjør det som fort som mulig!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kan vel hende de skulle matche skoavtrykkene mot avtrykk på "åstedet", men de ikke har hatt tid til å sjekke enda? Synes fortsatt de kunne opplyst om det da.
Si meg..har det klikket for politiet eller?

Hva om du hadde trakket på en sprøytespiss og fått HIV da.
Bevis eller ikke..da skulle de i det minste ordnet transport slik at du kom deg hjem. Kjenner det koker i blodet
Jeg skal gi deg et bra tips. Ring eller send en mail til Jarle Brenna i VG, han er krimreporter og har stor kjennskap til politiets arbeid. Dette er en sak som kunne interessere ham.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jøss, går ungdommen med DC sko enda?
Vis hele sitatet...
Det har da virkelig ingenting med tråden å gjøre hva slags sko ungdommen går med!

Syns virkelig du burde klage til politiet og kontakte media, som mange andre her har nevnt. De kan ikke holde på slik, uten å få noen form for negativ omtale. Høres ut som en sak media ville elsket!
Dumt at han var politi ellers kunne du gitt han grisebank helvetes idiot, de er ikke mer enn vanlige mennesker de heller? Bare på grunn av at han har uniform. Dette er sånne ting som provoserer meg, gå til avisa med saken.
Har en mistanke om at dette er for å "avskremme" TS fra kriminalitet. Ligner veldig på slike tåpelige førskole-lærer opplegg.
Trådstarter
Hei, takk for alle kommentarer!

En liten update:

I dag har jeg hatt en lang telefon samtale med lensmannskontoret og fikk beskjed om at jeg kunne hente skoene i morgen, snakket ikke med betjenten fra avhøret men en dame. Hun beklaget at jeg måtte gå hjem uten sko, det er da noe.

Uansett var jeg ganske sur så jeg fortalte at jeg vurderte å sende en mail til VG. Og hør på dette!: Nå kl.18 fikk jeg en ny telefon om at jeg var sjekket ut av saken!
Mail VG uansett, de har så lav terskel for posting av ting på vg nett at det kan godt hende saken havner der noen timer

Ser da for meg en sånn typisk VG overskrift: Uskyldig ung gutt sendt hjem uten sko i regnet, politiet beklager.
Sist endret av UncleAndy; 13. august 2011 kl. 18:37.
Hva tenker politiet med egentlig?
Om de skulle bruke skoene som bevismateriale, så burde de gjort en razzia hjemme hos deg. Er jo forholdsvis sannsynlig at du møter opp i avhør med andre sko enn du hadde på festen, så å ta skoene dine kan jo ikke ha noe særlig med godt politiarbeid å gjøre.
Syyykt at purken her i det glade Norge skal få ha rett oppføre seg som super-Ramboer mot vanlige dødelige - imens de driter seg loddrett og horisontalt ut ved møte med terrorister.

(offtopic); Fy faen hvis den oransje jolla hadde klart å SYNKE i Tyrifjorden på vei til abb. De var jo nære på:P:P:P

Ellers har jeg bare lyst til å nevne at i de fleste andre land er purken meget uglesett, også i de rike, bare se på hva som skjer i London...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Syyykt at purken her i det glade Norge skal få ha rett oppføre seg som super-Ramboer mot vanlige dødelige - imens de driter seg loddrett og horisontalt ut ved møte med terrorister.

(offtopic); Fy faen hvis den oransje jolla hadde klart å SYNKE i Tyrifjorden på vei til abb. De var jo nære på:P:P:P

Ellers har jeg bare lyst til å nevne at i de fleste andre land er purken meget uglesett, også i de rike, bare se på hva som skjer i London...
Vis hele sitatet...
Tror du skal lære deg å sette litt mer pris på Politiet, de er faktisk dødelige de og. Jeg mener at mange gjør en jævlig bra jobb, men det finnes selvsagt noen som ikke gjør en like god jobb. Slik er det i alle yrker, du finner leger, elektrikere etc som gjør en forbanna dårlig jobb!

Hadde du bare visst halvparten av all dritten de må se og gjøre så hadde du satt mer pris på de. De setter livet sitt på spill for en middels dårlig lønn.
Ikke send mail. Ring VG sin tips telefon. Dette er noe som lett kan ende opp på førstesiden i norske aviser. Respektløst av politiet og det bør de ikke slippe lett unna med.
hadde det vert meg som ble tatt i fra skoene mine, så hadde det endt noe som i den duren her

http://www.youtube.com/watch?v=vySPN...eature=related
Reinert med beine !
griped's Avatar
RING, RING, RING!
Sitat av TZN Vis innlegg
RING, RING, RING!
Vis hele sitatet...
Hvor mange artikler på diverse tv stasjoner og nettaviser har vi, nFF greid å produsere nå? :P

40? :P
Sitat av Xenu Vis innlegg

Forbannet og sliten gikk jeg hjem, sokkelesten i regnvær.

Hva i huleste er dette for noe? Kan de gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Kanskje de trodde du var scientologist?
Sitat av juster Vis innlegg
Kan være de kanskje skulle sammenlikne skosålen med avtrykk satt igjen på en dør som ble sparket inn eller liknende?
Vis hele sitatet...
Sko masseproduseres hver dag, hvorfor kunne ikke TS få skoene sjekket for bevis / tatt kopier og avtrykk etc. så for å få igjen skoene på kort tid?
Trur dem bare liker å plage ungdomen litt jeg da
Noe nytt om dette? Jeg er gira på å lese opp dette på VG.
Sitat av Klingo Vis innlegg
Trur dem bare liker å plage ungdomen litt jeg da
Vis hele sitatet...
Jævlig fin purke må jeg si.
Høres ut som makt og frykt var to stikkord den betjenten hadde i tankene når han "konfiskerte" skoene dine. Kunne og ha vært andre saker de skulle sjekke opp. Men tror da at det er vanligere på vinterstid med å ta skoavtrykk?:P

Selv opplevd dette med at de skal låne skoene litt for å ta avtrykk. Men fikk de da tilbake når de var ferdige. Men samtidig, noen av politibetjentene kan være drittsekker de luxe, og har sikkert fugler i bur hjemme, mens andre oppfører seg som folk flest.
Sitat av Xenu Vis innlegg
I dag har jeg hatt en lang telefon samtale med lensmannskontoret og fikk beskjed om at jeg kunne hente skoene i morgen, snakket ikke med betjenten fra avhøret men en dame. Hun beklaget at jeg måtte gå hjem uten sko, det er da noe.
Vis hele sitatet...
Du burde få en eller annen form for erstatning. Dette er jo helt idiotisk.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Syyykt at purken her i det glade Norge skal få ha rett oppføre seg som super-Ramboer mot vanlige dødelige - imens de driter seg loddrett og horisontalt ut ved møte med terrorister.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva disse to sakene har med hverandre å gjøre. For det første var det beredskapstroppen som tok seg av ABB, og for det andre deltog omtrent alle politifolk i området med det svært tunge og belastende arbeidet det var å rydde opp de dagene.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ellers har jeg bare lyst til å nevne at i de fleste andre land er purken meget uglesett, også i de rike, bare se på hva som skjer i London...
Vis hele sitatet...
Politiet har dårligere rykte i andre land fordi de ofte er korrupte. Men igjen, hva har det med saken å gjøre? Politiet i Norge nyter stor respekt blant befolkningen.

Du er jo helt ute på bærtur.