Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 19889
[COLOR=Red]Denne tråden skal handle om forskjellige myter om diverse rusmidler. Håper folk kan la være og tulleposte her, men heller skrive gode poster. Håper admin orker og slette dårlige idiot poster som er på standard med poster i tråden "Priser?". Dette kan bli en god informasjons rik tråd som samler alle myter på en plass, istedenfor over hele forumet. Med en tråd som dette så slipper vi også mange nye poster ang div myter.[/COLOR]

Hvis du skal poste i denne tråden, vær så snill og følg eksempelet mitt under, hvis du føler du ikke helt vet hvordan du skal skrive.

-------------------------------------------------------
Tittel: (kan ikke brukes ved hurtigsvar)
Cannabis, Penslet med LSD (<Rusmiddel>,<Myte>

Melding:
Jeg har hørt at mange skryter over at de har kjøpt hasj som er penslet med syre, altså blandet med LSD for og gjøre hasjen bedre. Jeg har tre ting og si om dette, som avslører at dette er en myte.

1. Nesten all LSD fordamper før det blir trekt inn i lungene dine. Det er få trippraporter på Erowid som omhandler røyking av LSD, så vi kan si det sånn at det er utrolig sløsing, og ingen ville sløst lsd(/penger) på å pensle hasjen sin, for og så selge.

2. Hvis man tenker seg litt om, så varer jo LSD rusen mye lengre enn hasj rusen, så dette stemmer jo heller ikke. De som sier de har syrehasj blir jo ikke rusa i 5timer av og røyke en bønne.

3. Sist men ikke minst, hvordan skulle man kunne blande lsd i hasjen? LSD dosene måles i μg(mikro gram), 1/1,000,000 av ett gram. En vanlig dose er fra 100-200μg(mikro gram). Skulle man da ha blandet 150μg LSD for hver halvgrammer? Hva med de som røyker, la oss si, 2 gram over ett par timer da? De ville jo fått en sinnssyk stor LSD dose.

Kilde til punkt 1: http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=1790
-------------------------------------------------------

Velg deg en myte du vet om, så skriver du neste myte, for og opplyse folket.
Sist endret av Ftnfw; 14. juni 2008 kl. 14:27. Grunn: Hundrede post :)
Eventuelt kortversjonen: LSD tåler ikke høye temperaturer, og definitivt ikke en aktiv glo på 900° C. Enkelt og greit..
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Rottegift & Herion i knips er vel også en urbal legend?
Rottegift i knips er ikke en myte, selv om det antageligvis forekommer svært sjelden. Det blandes inn i forskjellige drugs, gjerne i østblokkland, fordi det består av antikoagulanter, alstå blodfortynnende stoffer. Det får angivelig blodet til å strømme lettere rundt i kroppen og fungerer derfor på en måte som en katalysator for de aktive virkestoffene.

Har forøvrig aldri hørt om produkter med spor av dette her til lands, så tror ikke det er noe å bekymre seg for. Men jeg vet om folk i blant annet Romania, som har fått farlig fortynnet blod etter ecstasybruk.

EDIT:
Det kan vel nesten kalles en myte, siden det er noe som antageligvis ikke forekommer hos oss, men slik er det jo med heroin-knips også. Du får ikke kjøpt det, men det betyr ikke at det ikke eksisterer eller har eksistert..
Sist endret av mentalmelt; 14. juni 2008 kl. 16:08.
Ecstasy.

Jeg har møtt mange som påstår de har spist såkalte "syre-knips", gjerne blandet med litt heroin.
De begrunner dette med veldig tung rus og heftige hallunisasjoner. Da er det som regel MDA de har fått, som er mye mer hallusinogent enn MDMA.

Og Lsd varer jo 3-4 ganger så lenge som ecstasy,har aldri hørt om knips som funker i 12 timer jeg hvertfall.

Såkalte "party-knips", med ikke så tung rus,tror mange er knips med mye speed i. Det forekommer, men sjeldent i norge. Det er som regel MDEA, som er en litt mildere og litt mer gira opplevelse enn MDMA. Det kan også være en blanding av disse to stoffene.

Norge har sjeldent så urene saker som usa f.eks, hvor knipsa ofte er blandet med Methamphetamin, Coffein og DXM er vel noe av det som forekommer mest der.

Men det finnes jo alltid unntak overalt, sikkert her i Norge og.

Edit: Leif
Sist endret av OneLifeLiveIt; 14. juni 2008 kl. 15:53.
Sitat av OneLifeLiveIt
Norge har sjeldent så urene saker som usa f.eks, hvor knipsa ofte er blandet med Methamphetamin, Coffein og DXM er vel noe av det som forekommer mest der.
Vis hele sitatet...
hva legger du i ordet urent? det er mye tull i knipsen i norge, kansje ikke rottegift.
men det betyr jo ikke at det ikke er coffein, dxm eller meth/pepper i dem?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av mentalmelt
Rottegift i knips er ikke en myte, selv om det antageligvis forekommer svært sjelden. Det blandes inn i forskjellige drugs, gjerne i østblokkland, fordi det består av antikoagulanter, alstå blodfortynnende stoffer. Det får angivelig blodet til å strømme lettere rundt i kroppen og fungerer derfor på en måte som en katalysator for de aktive virkestoffene.

Har forøvrig aldri hørt om produkter med spor av dette her til lands, så tror ikke det er noe å bekymre seg for. Men jeg vet om folk i blant annet Romania, som har fått farlig fortynnet blod etter ecstasybruk.

EDIT:
Det kan vel nesten kalles en myte, siden det er noe som antageligvis ikke forekommer hos oss, men slik er det jo med heroin-knips også. Du får ikke kjøpt det, men det betyr ikke at det ikke eksisterer eller har eksistert..
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at jeg har vært borti amfetamin som er bøffet med rottegift. Fant for noen år siden en pose rottegift, som var et slags hvitt flakete pulver, og hadde en veldig gjenkjennelig lukt. Var vel for et halvt års tid siden at jeg kom over no amfetamin som luktet akkurat det samme som den giften.
At vikingene spiste fluesopp før de gikk i krig er vell en ikke alt for uskjent myte!

Å under rusmiddel timene på ungdomskolen fortalte lærerne hele tiden om at viss du fikk en badtripp så kom du aldri ned igjen, å at man kunne få evighetsrus og slikt av lsd.
Du får ikke en evighetsrus, men med uforsvarlig bruk av psykedelika kan du utløse en psykose kalt HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder).
Har også hørt en myte om at Fleinsopp var mye mer riskofylt å spise en andre psykedeliske stoffer, og hvis du fikk den såkalte evighetsrusen på Fleinsopp, så skulle en spise stilkene for å bli kurert.
De fleste mytene om den såkalte "evighetstrippen" går ut på det samme.

Erowid har forresten noe informasjon angående myter rundt LSD bruk. Noen eksempler er at hvis du tar LSD syv ganger blir du gal, og at LSD brukere stirrer på solen til de blir blinde.

Link: Erowid

edit: rettet på et par småfeil
Sist endret av Aryer; 14. juni 2008 kl. 21:21.
Sitat av Aryer
...og at LSD brukere blir blinde hvis de stirrer på solen.
Vis hele sitatet...
LSD-brukere, som andre, blir nok blinde av å stirre på solen for lenge. Det du vel skulle fram til er myten om at LSD får deg til å stirre på solen.

PS. Hallucinogen Persisting Perception Disorder.
Sitat av xtapolapocetl
LSD-brukere, som andre, blir nok blinde av å stirre på solen for lenge. Det du vel skulle fram til er myten om at LSD får deg til å stirre på solen.

PS. Hallucinogen Persisting Perception Disorder.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer jo. Takk for at du påpekte dette, jeg skal få rettet på det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Aryer
Har også hørt en myte om at Fleinsopp var mye mer riskofylt å spise en andre psykedeliske stoffer, og hvis du fikk den såkalte evighetsrusen på Fleinsopp, så skulle en spise stilkene for å bli kurert.
De fleste mytene om den såkalte "evighetstrippen" går ut på det samme.
l
Vis hele sitatet...
Haha, det der var omtrent like tullete som myten om dronningflein og at det er blåsyre som får frem den blåfargen på hattene når man skviser de.

Akkurat hva det er med stilkene som gjør de til en anti psykotisk medisin skulle jeg likt å vite.
bra tråd!

kan man stille spørsmål her, eller må folk bare komme med fakta?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Nå greide jeg ikke finne noen tråder rundt HPPD ved hjelp av søkefunksjonen, så får vel like greit spør her. Jeg har eksperimentert en del med hallusinogener, og for ganske nøyaktig 6 mnd siden tok jeg en dose 2C-B, som jeg hadde tatt ved flere anledninger tidligere. Da det var gått en 8-9 timer uten tegn til at visuals ville forsvinne ble jeg ganske bekymret for at jeg hadde fått HPPD. Greide ikke sove før langt på morgenkvisten grunnet tankekjør, og våknet opp et stykke ut på ettermiddagen. Til min store forskrekkelse var hallisene fortsatt der. Så "hieroglyfer" ala dem i Alien filmene over alt i lufta, og dem glitra i alle mulige regnbuens farger. Disse synsforstyrrelsene ble gradvis svakere i løpet av en måneds tid, til de nådde bunn der de har vært helt til nå.

Har nå funnet ut at rusmidler som f.eks Cannabis vekker dem til live igjen, men langt i fra like ille som 2C-B (Ja, jeg har tatt det et par ganger i ettertid, og hallisene henger igjen ganske lenge). Når dem er på "bunn", så legger jeg kun merke til de hvis jeg virkelig forsøker å finne de, så er ikke akkurat noe som plager meg.

Kan dette som jeg har prøvd å beskrive kalles for HPPD, eller kan det være mulighet for at jeg er psykotisk? (var en person som hevda hardnakka at jeg ikke hadde no snev av HPPD, og at det hele var en psykose)
Sitat av Stringer
Nå greide jeg ikke finne noen tråder rundt HPPD ved hjelp av søkefunksjonen, så får vel like greit spør her.
Vis hele sitatet...

Hah! Jeg er flinkere til å søke enn deg! Eller kanskje du ikke sjekka uvalgte emner?
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=62527

Kanskje roe ned 2c-b'n etterhvert da eller?
Sist endret av Wilibald; 15. juni 2008 kl. 02:11.
Da jeg var yngre hørte jeg at hvis man spiste knips/ecstasy så ville dette ettse flekker på hjernen.
Jeg feide denne tanken fort vekk ettersom det hørtes usannsynelig ut, men er det noe sannhet i denne påstanden?

Jeg regner vel med at myten stammer fra faktaen om at serotonin-utskillerne kan kortslutte etterhvert.
Tja, da jeg slet med HPPD for en del år siden, beordret psykiateren min CT-scan av hjernen min for å se etter skader fra amfetamin og ecstasy. Så om det er en myte, er den godt innarbeidet i helsevesen osv.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deci
Da jeg var yngre hørte jeg at hvis man spiste knips/ecstasy så ville dette ettse flekker på hjernen.
Jeg feide denne tanken fort vekk ettersom det hørtes usannsynelig ut, men er det noe sannhet i denne påstanden?

Jeg regner vel med at myten stammer fra faktaen om at serotonin-utskillerne kan kortslutte etterhvert.
Vis hele sitatet...
At man får en hjerneskade av MDMA(Ecstasy) er en Myte. Its pure lies and propaganda! Nå må dere huske at ecstasy som inneholder annet enn MDMA, trenger ikke nødvendigvis og være like 'safe'.

Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=_0ySL2BGp4M
Les denne: http://www.erowid.org/chemicals/mdma...oxicity3.shtml


xtapolapocetl: det var forskning som ble tatt for alt for god fisk, og deretter "ble det bare sånn".
Sist endret av Ftnfw; 15. juni 2008 kl. 14:48.
hemmer sukker cannabis rusen?

jeg har hørt av en person at sukker(brus, godteri) hemmer cannabis rusen.

og i en utgave på nettet av "på høy tid" så stod det det, jeg skal prøve å finne den.

her står det http://www.normal.no/pht/pht-2002-01.pdf nå ble jeg usikker på om det stod der, men jeg har hørt det av en person.
Sist endret av TSN; 15. juni 2008 kl. 15:20.
Ftnfw's Avatar
Trådstarter
Sitat av TSN
hemmer sukker cannabis rusen?

jeg har hørt av en person at sukker(brus, godteri) hemmer cannabis rusen.

og i en utgave på nettet av "på høy tid" så stod det det, jeg skal prøve å finne den.

her står det http://www.normal.no/pht/pht-2002-01.pdf nå ble jeg usikker på om det stod der, men jeg har hørt det av en person.
Vis hele sitatet...
Sukker demper cannabis rusen, det er IKKE en myte.

Jeg quoter meg selv fra tråden Råd til cannabisrøyking
Sitat av Ftnfw
Jeg kan bekrefte at sukker demper både hasj- og sopprus. Det er mange ganger jeg har måtte styrte ett glass saft med masse sukker i, siden jeg har vært for stein for og vise meg ute. Sukker får deg ikke helt nykter, så det blir feil og si at du får en kortere rus, men heller en svakere rus, der du kan kontrollere den litt bedre.

Opprinnelig skrevet av Fluffybum
Og det med at sukker roer ned ruser har vel med at man får et sukker kick, ala gira, noe som så klart nedsetter hasj rusen


Det er ikke noe snev av sannhet i det der, så jeg tipper du har måtte gjette deg fram til det.
Når man er veldig stein, så blir blodsukkeret ditt dempet, voldsomt, og hvis du da får i deg søtsaker vil blodsukkeret ditt øke, og peaken på rusen vil settes ned.

Du har sikkert lagt merke til at man noen ganger får ett vanvittig søtsug av og røyke hasj. Det har med at blodsukkeret ditt er lavt, og kroppen "skriker ut" etter sukker, eller mat. Vanlig mat får også blodsukkeret opp.
En gang jeg hadde røyka utrolig mye, over en dag, og spist/drukket lite, så var blodsukkeret mitt så lavt, uten at jeg la merke til det siden jeg hadde sittet i sofaen så lenge, og når jeg røyste meg opp så svimte jeg av, FIRE ganger på rad. Hver gang jeg skulle røyse meg opp, etter jeg hadde svimt av, så svimte jeg av på nytt igjen...
Vis hele sitatet...
Dette har også fungert bra for nybegynnere som trekker for mye, og freaker ut i cannabis rus.
Sist endret av Ftnfw; 15. juni 2008 kl. 16:15.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av Wilibald
Hah! Jeg er flinkere til å søke enn deg! Eller kanskje du ikke sjekka uvalgte emner?
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=62527

Kanskje roe ned 2c-b'n etterhvert da eller?
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen. Skriver jeg HPPD i søkefunksjonen her, så får jeg bare:
Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier.
Vis hele sitatet...
Jeg skal komme med et lite spørsmål her, siden alle er så godt i gang..

Jeg har hørt at om man røyker hasj, og blåser røyken ut av nesa blir man mer fjern.
Er det sant? Jeg merka ingen forskjell når jeg prøvde det.
Sitat av Stringer
Takk for hjelpen. Skriver jeg HPPD i søkefunksjonen her, så får jeg bare:
Vis hele sitatet...
den er grei!
Skulle forresten stått "utvalgte emner" og ikke "uvalgte".

Hva med myten om at man blir mer stein om man holder røyken i lungene kjempelenge?
Er visst også noen myter som blir tatt opp her. Det er forøvrig en ganske så bra side for alle som lurer på diverse rundt hasj/pot.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Stringer
Takk for hjelpen. Skriver jeg HPPD i søkefunksjonen her, så får jeg bare:
Vis hele sitatet...
OT: Bruk google og skriv "site:freakforum.nu <søkeord>", f.eks "site:freakforum.nu uren hasj", funker ypperlig, forumets søkemotor er desverre klar for en renovering.
Sist endret av Dodecha; 15. juni 2008 kl. 20:41.
Sitat av Ftnfw
At man får en hjerneskade av MDMA(Ecstasy) er en Myte. Its pure lies and propaganda! Nå må dere huske at ecstasy som inneholder annet enn MDMA, trenger ikke nødvendigvis og være like 'safe'.

Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=_0ySL2BGp4M
Les denne: http://www.erowid.org/chemicals/mdma...oxicity3.shtml


xtapolapocetl: det var forskning som ble tatt for alt for god fisk, og deretter "ble det bare sånn".
Vis hele sitatet...
Nå må du rulle inn, det er mulig de bildene som er kommenterte i noen artikler kan være feilaktige, men det sier på ingen måte at MDMA ikke er farlig, eller at noen av de andre dokumenterte effektene ikke stemmer.

Kjente effekter kan du finne her: http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Health_concerns , http://en.wikipedia.org/wiki/Effects...the_human_body og http://faculty.washington.edu/chudler/mdma.html

Det er ganske skummelt at du går ut og frikjenner potensielt skadelige stoffer på denne måten. Konsekvensene kan være at noen tror på deg og skader seg selv.

Og uansett om du fortsatt tror det er en stor konspirasjon mot ecstacy, er det best for alle andre å være på den sikre siden og være forsiktig om de søker kontakt med stoffet.
Selv kan jeg ikke se at ftnfw "frikjenner" mdma i posten sin!
Han svarer på myten om at mdma forårsaker hjerneskade, faktisk er usann,- noe den er!
En viss forsker i usa, (mener også han var betalt av anti-dop kampanjer eller DEA) kunne vise til forskning der han påsto at mdma lagde "huller" i hjernen. Et før og etter bilde ble lagt frem som eksempel og ble relativt populært i anti-ecstasy kampanjen.

-Nå vet vi at denne forskningen var totalt feilaktig. Altså dette er myte som ikke er sann.
Ftnfw går på ingen måte god for mdma, da ingen vet om langtidsskader osv.
En av de større farene etter min mening, er at ecstasy piller ofte inneholder mye annet dritt, dette blir også fremhevet av ftnfw...
Sist endret av Ompa86; 15. juni 2008 kl. 23:13.
Vet ikke hva du helt annser som en hjerneskade, men man trenger ikke å få "hull" i hjernen eller bli lettere retardert til og med man har pådratt seg en hjerneskade.

Hvis du ser igjennom det jeg har linket til forklares det at blant annet nerveaksoner kan skades, du får færre SERT(http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_transporter), nedregulering av antall reseptorer, kan føre til oksidativt stress i hjernen ved å skape ROS ol.

Igjen, at bildene fra en forsker ikke stemte betyr ikke at stoffet ikke er farlig for hjernen.
Neida, jeg tror så absolutt ikke at mdma er sunt. Antakeligvis er det ikke bra for hjernen...
Men vi snakker her om denne "myten" om at mdma skader hjernen voldsomt. Og denne forskningen har ingen troverdighet.

Jeg og sikkert de fleste andre brukere betviler ikke at mdma kan være farlig, dog har vi kommet til den konklusjon at vi fortsetter å bruke stoffet. Dette fordi stoffet antakeligvis ikke er veldig skadelig for mennesket, og vi setter tydeligvis gleden ved bruk av stoffet høyere enn en eventuell skade...
Sist endret av Ompa86; 15. juni 2008 kl. 23:35.
Det er langtidseffekten av MDMA de ikke har helt klart å sette fingren på enda. Pga er ikke mange årene siden det kom på markedet.
Men det at Dopamin nivået i hjernen din blir minsket ved hyppig bruk av MDMA, Meth og andre liggnende droger i samme familie tree, er kanskje å ikke fornekte?
hørt at Ecstasy fester seg på nervetråder i hjernen, og i noen uheldige tillfeller ser kroppen på dette som en uting og angriper denne. Hørt at man KAN bli skada etter 1. gang.
Mange av dere har sikkert sett filmen Knocked Up.
De fester en bong til en gassmaske og innhalerer gjennom den. Jeg har en venn som elsker å prate om alt mulig merkelig.

Men over til poenget. Han mener at pga røyken som flyter rundt i masken blir man fjernere. Han påstår at porene åpner seg og inn kommer THC.

Dette må da virkelig bare være tull og tøys til de grader?
Sist endret av Deci; 17. juni 2008 kl. 16:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av MicroWar
hørt at Ecstasy fester seg på nervetråder i hjernen, og i noen uheldige tillfeller ser kroppen på dette som en uting og angriper denne. Hørt at man KAN bli skada etter 1. gang.
Vis hele sitatet...
Det der er jo en grov feilpåstand i forhold til hva som faktisk skjer neurologisk:
MDMA manipulerer serotonin transport systemet, litt som SSRI systemet tar MDMA og manipulerer transport systemet til å ikke bare slutte å ta opp serotonin fra synapsene, men å begynne å pumpe i revers:
Serotonin som vanligvis blir tatt opp av dette transport systemet til senere bruk etc blir pumpet inn i synapsene igjen. Når alle disse reservene er oppbrukt er det ikke rart at dagen/uken derpå kan være veldig slitsom for endel.

Alle stoffer "fester seg til nervetrådene", det er det stoff gjør for å utføre sin jobb. Alt fra serotonin til anandamid osv. Men litt bedre forklart fester de seg til spesifikke reseptorer i synapsene mellom nervecellene, ikke til selve nervetrådene.
Sist endret av Dodecha; 17. juni 2008 kl. 16:59.
Vel, det er ikke helt usant. Siden MDMA kan (muligens, vet ikke om dette er verifisert)føre til dannelse av Reactive Oxygen Species (ROS) kan det videre føre til oksidativt stress og mutasjon i DNA eller andre vitale deler av en hjernecelle. Dette kan videre føre til at cellen dør av apoptose(programmert celledød) eller i verste fall nekrose.
Jeg har hørt at om du snorter cola, og står på hode inntil en vegg, vil det fosse ut blod av nesa. Altså, at det vil blø ut av nesa uansett? :s Virker veldig skeptisk, men har ikke giddi og prøvd ettersom jeg ikke ser poenget i å fremkalle blod :P
1. Ecstasy contains heroin
Status: Basically a myth
There have only been one or two pills that tested positive for heroin. A search on ecstasydata.org would confirm this. If someone says they felt ‘smacky’, and blames this on heroin in the pill, they are mistaken. The effects were caused by another drug, possibly ketamine or MDE.

2. The colour/appearance of a pill is indicative of its contents.
Status: Untrue
The colour/appearance of the pill means absolutely nothing. A quick search on ecstasydata.org would turn up many pills of different appearances with the same contents; or with the same appearance, but different contents.

3. Ecstasy contains mescaline
Status: Untrue
No pills have ever been tested and shown to contain mescaline. A search on ecstasydata.org would confirm this.

Mescaline is incredibly hard to get hold of – there is absolutely no way that someone would waste it by selling it as Ecstasy. If someone had mescaline, they would sell it to people who wanted to buy mescaline. Furthermore, an active dose of mescaline would not fit in a pill.

4. Ecstasy contains LSD
Status: Untrue
A search on ecstasydata.org returns no hits for LSD. This suggests that, if LSD is ever found in pills, it is found very rarely. Hallucinations are possible on high doses of MDMA. However, major hallucinations are more likely to be due to the presence of some adulterant in the pill – MDA is a strong possibility.

5. Pills contain crushed glass
Status: Untrue
Source: various, including Time Out and Mix Mag (UK magazines).
No pills have ever been tested and shown to contain glass. A search on ecstasydata.org would confirm this. When the root source for this claim was tracked down, it turned out to be a dodgy and self proclaimed manufacturer who produced zero evidence to support his claim.

6. Ecstasy is a mixture of heroin and cocaine
Status: Untrue
True Ecstasy is MDMA. It’s a completely separate chemical; it has nothing to do with either heroin or cocaine either chemically or in its effects. Pills sold as Ecstasy may contain substances which aren’t MDMA. PMA, ketamine, DXM, caffeine, speed, MDA, and MDEA are all found in pills sold as Ecstasy. Heroin and cocaine are almost never found in pills sold as Ecstasy, and have never been found in the same pill. See ecstasydata.org for more.

7. Ecstasy contains rat poison
Status : Almost a myth
Source : Various, including Time Out and Mixmag.
One pill in Holland was tested and found to contain rat poison, although this was probably a result of contamination. Reports that large numbers of pills have been found with rat poison in them are a myth. The root source for this myth was the same as for the crushed glass myth. See this thread for more.

http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...did=79027&r=22

Bluelight er min favoritt når det gjelder drug faq's, de virker mer seriøse og oversiktelige enn Erowid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vedr. THC og blodsukker / søtkick;

"Reports of increased hunger, especially for sweets (Allentuck and Bowman, 1942; Ames, 1958; Manno et al., 1970; Mayor's Committee, 1944), have focused attention on blood sugar and food intake. No consistent significant change in blood sugar has been demonstrated (Dornbush and Freedman, 1971; Hollister, 1971; Hollister et al., 1968; Isbell et al., 1967; Manno et -al., 1970; Personal Communication, 1970; Weil et al., 1968) with some investigators finding decreases (Beringer et al., 1932; Lindemann, 1933-1934), others finding increases (Manno, 1970; Mayor"s Committee, 1944), still others finding both increases and decreases (Miras, 1965)."
▼ ... over en uke senere ... ▼
ninjatriks:

bluelight.ru startet engang i 1999 - 2000, og deres research-background ser ut til å ha startet innom leda. lycaedum, erowid og sannsynligvis med noen offisielle fakta-tall som balanse i kilde-vurderingen, ellers er det normalt ikke snilt å banne i kirken, noe jeg dessverre oppfattet din påstand mot trofaste erowid.

Seriøsiteten såvel ligger i Erowids store database-arkiv kan være ganske vanskelig å holde en oversikt med like god kildevurdering til tide - håper i så fall de tar vare på de gamle dokumentene, enkelte oppdateringer på noe har jeg sett titt og ofte, noen er interessante mens andre er resirkulering av allerede publisert informasjon med sine respektive fremstillingsmåter som for de som har sånn påbegynnende alzheimers lite syndrom med innebygd siezta-timer kan noen forandringer rett og slett skape stor forvirring om ikke original-dokumentet (den gamle) blir funnet igjen.

Undertegnede tror en slik syndrom er til tider ekstra plagsom blitt, spesielt når jeg må velge mellom hvilken nettside jeg anser mest seriøs. Klart jeg har lest og gjort meg opp mening med bluelight men tror neppe erowid skal føle et press på å øke sin seriøse innsats informativt. Mener jeg da.

Her er to lenker jeg legger ved f.eks:

http://www.forskning.no/artikler/200...t/1155902511.2
http://www.forskning.no/artikler/200.../1152626048.21

fra henholdsvis 2006 juli/aug og på norsk - og kanskje en tankevekker hva myte el. propaganda gjelder på området ecstasy..
Deci:
Jeg tror faktisk ikke jeg har sett den filmen dessverre, og dermed litt usikker på hvordan bongen festes til gassmaska, og eventuellt åssen maske de bruker. Men på den annen side holder jeg en knapp på at det er en myte med en viss promille fakta, fordi jeg selv har hatt gassmaske på meg under en kort røykdykkings-forsøk (det var demonstrasjon i forsvaret) og maska mi var ikke helt tett.

Det sivet røyk inn i maska, men ikke mer enn tja, si heftig masse brent smør over stekepanna for å ta et eksempel. Det jeg oppdaget var at jeg raskt startet å hyperventilere, kanskje litt pga at jeg stadig trakk inn varm luft istedet for den naturlige kjølige luften, kanskje har det noe med karbonmonoksidet som forsøkte å kvele meg langsomt - uansett, poenget er at da jeg tok av meg maska etter å ha trukket meg tilbake før innhoppingen i grava/tunnel/kall det hva du vil, så fikk jeg en følelse av steinhet en kort stund etterpå. Faktisk så var jeg ganske sikker på at rusen var identisk med et trekk av gode gamle frostbongen (urgh, æsj).

Uansett, knappen holdes på myte for det, siden slik jeg husker i farta er vel maskene foret med aktivkull som nok skulle hjulpet til å hindre thc-mengden i å trenge igjennom til å booste effekten en slik forsøk som du beskriver, jeg tenker da på eksempelvis blue master og barclay ultra light, der kullfilteret er plassert i bunn av filterhylsa (du kan bite tuppen av filteret, og da ser du kullfilteret i nevnte røyktyper) og røyken er betydelig mindre og smakløst med hele filterhylsa intakt, kontra når tuppen er biti av.

Vil tippe på at en gassmaske har atskillige filtervegger eller membran rundt aktivkullet som måtte fjernes vekk før stor nok røykmengde unnslipper kulloverflatens absorberende egenskaper og havner i lungene - men fjerner du vekk disse membranene eller hvordan maska er lagd, tror jeg varmen inni maska skulle fått deg skikkelig på trynet hvis cannabis-røyken flyter rundt inni maska som påstått. En lekk gassmaske er varm å puste med! Enda verre en tett

Ninjatriks:
Den siste lenka var ikke til deg, men til de innleggene om ecstasy, mdma (to forskjellige stoffer er de blitt per definisjon) og det med propaganda. Er selv av den personen som tror at visse stoffer i kontrollerte medisinske former og bevisst terapisk behandling av fagkyndige kunne vært hjelpen mange som lider venter på, men p.g.a. tabu-beleggelsen av slike preperater (ghb er et kjent eksempel) så er disse individene dømt til å leve i et helvete skapt av myter basert på fagkunnskap og en porsjon politikk.

Tok de med for å vise at myter rundt stoff ikke alltid skapes i rusmiljø, men blant fagkyndiges uenighet ved vurdering av "rusmidlets" medisinske potensiale og ditto risiko-analyse som slik det kom fram i den ene artiklen var politisk motivert. Så kanskje en myte i dag blir sann imorgen, for å ta det helt på spissen dårlig forklart.

Poenget er egentlig det at myter kan oppstå basert på reelle tilfeller, som eksemplet en påpeker med rottegift, eller hvem vet i fremtiden - kanskje man finner en tablett med syntetisk meskalin? Bare en tanke som slo meg inn når jeg leste denne tråden i farta. For syntetisk meskalin kan vel gi sterke assosiasjoner til meskalin tipper jeg på - og dermed skulle vel en myte til være, hvis det skjer i fremtida, et reellt tilfelle. Just a thought
Under naturfagstimene i 9 klasse sa læreren at en ekte vanlig ectasy pille er lagd av lsd og amfetamin, lo godt når jeg fant ut at det var et stoff kalt mdma som er the real deal.
Jeg har hørt at man blir høyere av å stå på hodet når man røyker hasj/weed. Altså, at man er oppned. Stemmer dette?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av minigolf
Jeg har hørt at man blir høyere av å stå på hodet når man røyker hasj/weed. Altså, at man er oppned. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Nei, men dem som sa det til deg prøvde vel å få seg en real latter, i håp om at du skulle forsøke.
Nå skal det sies at jeg ikke har forsøkt dette, men hvor høy skal man liksom kunne bli da? Det er thc verdien og dags formen som avgjør hvor "høy" man blir av å røyke. Ikke om man står på hodet eller ei.

_^^_

Så kan jeg bare avkrefte en myte som jeg sist hørte noen nevne i går.:
Det er ikke mulig å røyke tørket Fleinsopp sammen med hasj mekket sitt. Fleinsoppen blir ødelagt av lighter flammen og man waster heller soppen sin.
At noen sier at dette fungerer kan så være. Placebo er sikkert en fin rus det også.
Myter ja, de finns det mange av.

1. Kan du virkelig bli så trippa av LSD at du hopper ut av et vindu i 8. etasje, og tror at du enten kan fly eller har store sjanser til å overleve? Jeg tror ikke noe på det selv, har vært borti det, men da var jeg tross alt ikke i nærheten av noen vinduer, så har jo en liten skepsis. Svar så godt dere kan


2.Har hørt at sopp visstnok skal være en av de mest smertefulle måtene å dø på (?)
Jeg tror soppen kan gjøre ganske mye rart med deg hvis det blir for mye, så jeg tviler egentlig ikke så mye på det. Men, mange av dere her på forumet vet bedre enn meg.
Mulig at det gjalt giftig sopp som har blitt forvekslet.
Ja, du kan bli så tura på LSD at du hopper ut et vindu.. Men dette har såvidt meg bekjent kun skjedd et par ganger i løpet av årenes gang, det er nok større sjanse for å finne på slikt på PCP. Har ikke prøvd det selv, men folk jeg har snakket med som har gjort det en del borti statene har sagt ting som "lufta er jo vann, så hvorfor ikke svømme ut av vinduet?". Men igjen er dette bare hearsay..
1. På LSD kan man få noen helt jævlige opplevelser hvor man bare vil komme ut av rusen med en gang, der og da, fordi det er for heavy. Jeg tenker tilbake på en opplevelse jeg hadde selv en gang, om jeg ikke hadde hatt en til å roe meg ned kunne jeg sikkert vært troende til å gjøre det slutt, f.eks. ved å hoppe ut av vinduet i åttende. Når dèt lokker mer enn å fortsette inn i dine egne tanker og fantasiverdener, sier det litt om hvor trippa du blir. Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg tviler ikke på at en kan få seg til å tro det.

2. Er det flein du sikter til her? Jeg har aldri dødd av flein, så jeg kan ikke si om det er smertefullt eller ei. Men det er iallefall ikke smertefullt å spise den. Jeg har ikke nok kunnskap om hva som skjer om en spiser way over anbefalt dose, der har jeg aldri vært før, men her er sikkert noen andre som kan fortelle deg om det gjør vondt. Det finnes så utrolig mange morbide måter å dø på, at det er vanskelig å bestemme seg for hva som er verst. Mulig du tenker på slørsopp eller hvit fluesopp, at de kan forveksles med flein. Mye mulig, men da tror jeg det er over og ut temmelig kjapt om du ikke får rette behandlinga. Smertefullt, men om det er den mest smertefulle måte å dø på, stiller jeg meg tvilende til.
To kompiser av meg spiste 300 ferske flein hver, samtidig. De angret nok litt på det, det ble ganske intenst, men de døde ikke.

Jeg har hørt at det kan finnes blåsyre i fleinsopp, kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Sitat av Dodecha
Haha, det der var omtrent like tullete som myten om dronningflein og at det er blåsyre som får frem den blåfargen på hattene når man skviser de.

Akkurat hva det er med stilkene som gjør de til en anti psykotisk medisin skulle jeg likt å vite.
Vis hele sitatet...
Dodechas post på side 1 i tråden.
Takk for svar på myte 1. Tviler ikke på at LSD kan bli så sykt at man vil dø, men da må man nok ta ganske stor (?) dose... Hehe, den er vel kanskje ikke så stor allikevel, men et par lapper snakker vi vel. Min venn hadde visstnok slåss med en tornebuske da han trippa over på lsd. Og tapte glatt..
Han kom tilbake med dype kutt.

Soppen var bare sopp generelt, ikke bare flein. Jeg vet ikke noe særlig om sopp heller, så velger å ikke uttale meg for mye om det.
DataSnook: Dosering har ikke så mye å si, men trippen blir jo selvsagt mer intens jo høyere doseringen er. Folk som spiser 500µg en dag kan klare seg fint, men dødsønsket kan komme etter 200µg noen uker senere. Dagsform (psykisk) har i min erfaring mer å si (både første- og andrehåndserfaring).

Og selvsagt har setting utrolig mye å si, bare sånn at jeg ikke skal få noen reaksjoner på at jeg har glemt å nevne det.
Sist endret av Gest; 14. juli 2008 kl. 00:19.
Takk for et godt svar Gest!
Et enkelt spørsmål til har jeg
Dette dødsønsket har jeg nå hørt om før når det gjelder LSD. Men er det mulig å dø av å spise en eller flere syrelapper ? At dødsårsaken er lappen man spiste for en time siden på en måte.
Sitat av DataSnook
Takk for et godt svar Gest!
Et enkelt spørsmål til har jeg
Dette dødsønsket har jeg nå hørt om før når det gjelder LSD. Men er det mulig å dø av å spise en eller flere syrelapper ? At dødsårsaken er lappen man spiste for en time siden på en måte.
Vis hele sitatet...
Spiser man nokk av noe så dør man jo uansett hva det er, men å dø av en syrelapp er sjangsen lik null, helt fysisk trygt å spise 2,3,4,5,6 også men da må du regne med noen fucka opplevelser.