Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4605
Jeg har en liten alu båt som står på henger i hagen. Nå har noen satt endel klistremerker på den, må jeg prøver og rive de av så virker det som de brekker og jeg mister tak. Noen tips til og få av dette?
Vil helst slippe og pusse det vekk.
Prøvd med føner/varmluftspistol?
Kjør på med sitrusfjerner / labeloff.

Fjerner det meste av lim =)
Varme med varmluft, flammekaster, laserkanon, en eller annen varmekilde, varme, dra, varme og dra.
Hvis det er rett på alu uten maling eller noe så kan man fjerne limrester med aceton, om båten har maling må du gå for noe svakere løsning som foreslått over meg.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kjør på med sitrusfjerner / labeloff.

Fjerner det meste av lim =)
Vis hele sitatet...
Dette er en god idè hvis klistremerkene er lagd av papir. (Sitronolje. Goo-gone. Osv vil virke da.)
Men hvis de er av plast vil ikke dette være effektivt. Og da må du nok gjøre som Kjelldriver foreslår.
Sist endret av Arex_x; 13. august 2020 kl. 00:12.
Høytrykksspyler. Helst med roterende turbodyse, men flat dyse med liten vinkel fungerer også.
Bruk WD-40 eller liknende produkt. Spray på til klistermerkene er gjennomtrekt og vent litt. Skrap av med fornuftig verktøy
Varmluftspistol viker. Flammekaster kan varme opp alu'n for kjapt slik at den mister herding, eller rett og slett smelter.
Wd 40 og sitrus virker kanskje på noen typer. Er det klistrelapper av vinyl eller plast så slipper ikke kjemien inn til limet, men varmen gjør.
Varmluftpistol anbefales. Varm opp, dra av. Limrester fjernes med citrusrens/labeloff/lignende.