Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 7072
Hørte jeg noe om at en dagligvarekjede (var det Bunnpris..?) solgte såkalt "brukerutstyr" for hasj uten selv å vite det.

Det var det første jeg hørte om det og på radio sa de ikke hva dette "brukerutstyret" var for noe. Er det noen som vet noe mer om dette og hva det var snakk om? Bare nysgjerrig.
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
uh... rizzla, tobakk og en lighter?
Vis hele sitatet...
*lattis* Dødsbra, hehe

Men, altså, fra spøk til revolver, de sa på nyhetene at det var dagligvarebutikker i oslo-området som hadde noe i sortimentet sitt de på nyhetene kalte "brukerutstyr for hasj" og at dette nå var fjernet fra hyllene og at butikken ikke var klar over at dette var "brukerutstyr" (jeg ler meg ihjel av det uttrykket).

Ingen andre som fikk med seg dette?

Siden de ikke sa hva det gjaldt tenkte jeg at noen på freak.no sikkert visste om dette, men det høres jo ikke sånn ut, he he
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Har ikke fått med meg dette, men jeg tviler sterkt på at rimi har satt opp et utvalg bonger og piper uten å være klar over at det.
Tror det gjelder longpapes. De har lov å selge det, men skal ikke være synlig.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Fluke Vis innlegg
*lattis* Dødsbra, hehe

Men, altså, fra spøk til revolver, de sa på nyhetene at det var dagligvarebutikker i oslo-området som hadde noe i sortimentet sitt de på nyhetene kalte "brukerutstyr for hasj" og at dette nå var fjernet fra hyllene og at butikken ikke var klar over at dette var "brukerutstyr" (jeg ler meg ihjel av det uttrykket).

Ingen andre som fikk med seg dette?

Siden de ikke sa hva det gjaldt tenkte jeg at noen på freak.no sikkert visste om dette, men det høres jo ikke sånn ut, he he
Vis hele sitatet...
Alt fra vanlig sigarett-papir til sølvfolie eller for å dra den ekstra langt, et drikkeglass, kan være brukerutstyr.

Idiotisk mediabullshit, nothing to see here...
Trådstarter
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Tror det gjelder longpapes. De har lov å selge det, men skal ikke være synlig.
Vis hele sitatet...
Det gjaldt visstnok noe som de fjernet fra butikken så fort de ble gjort oppmerksom på hva det ble brukt til, så jeg tror ikke det var noe som egentlig var lovlig, men jeg vet jo ikke, siden de ikke nevnte noe spesfikt.

Tror også det bare gjaldt en kjede, Bunnpris tror jeg det var, men jeg kan huske feil. Tror også de bare hadde de i butikkene sine i Oslo.
Noen som har link til det?
Det var også en sak her i byen for ett par år siden hvor det ble "avdekket" at det ble solgt hasjrullepapir på dagligvareforretningene. Ledelsen la seg flate, og tok produktene ut av sortimentene sine. De selger dog fremdeles Rizla.

Dette er så idiotisk at det grenser mot morsomt.
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette er så idiotisk at det grenser mot morsomt.
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte når jeg hørte det på radioen også (det var radio norge, btw, i slutten av forrige uke), at om de skulle fjernet alt som kunne være "brukerutstyr" for hasj så kom det ikke til å være mye igjen i butikkene, he he.

Slutte å selge frukt og grønnsaker (eplebong), ikke noe brus (flaskebong), men jeg ble jo nysgjerrig på HVA dette var for noe da, selvfølgelig

Sitat av caperno Vis innlegg
Det var også en sak her i byen for ett par år siden hvor det ble "avdekket" at det ble solgt hasjrullepapir på dagligvareforretningene. Ledelsen la seg flate, og tok produktene ut av sortimentene sine. De selger dog fremdeles Rizla.

Dette er så idiotisk at det grenser mot morsomt.
Vis hele sitatet...
Der sier du noe forresten, det kan ha vært rullepapir av noe slag, kan vel kanskje virke mest sannsynlig.
Sist endret av Fluke; 11. juni 2012 kl. 20:52.
Sikkert den ekstra tynne rizlaen , den blå pakken eller no.
Kan det kanskje rett og slett vært maispiper? Vet at de var å få kjøpt i dagligvarehandelen før?
kansje pga. papir-filtere som følger med flere av longpaper variantene?
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Sikkert den ekstra tynne rizlaen , den blå pakken eller no.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt, blå Rizzla er til for min Rød 3 tobakk, samme med Big Ben, bare færre som bruker det.

Har selv handlet maiser på vanlige daglivareforretninger tidligere, så det er sikkert maisere eller rullepapir som er beregnet til spliffs.
Sitat av stagg Vis innlegg
Tvilsomt, blå Rizzla er til for min Rød 3 tobakk, samme med Big Ben, bare færre som bruker det.

Har selv handlet maiser på vanlige daglivareforretninger tidligere, så det er sikkert maisere eller rullepapir som er beregnet til spliffs.
Vis hele sitatet...
Vil jo si at blå og big ben er stikk motsatt. Men ja, jeg har selv rullet min rød mix 3 med begge deler. Men jeg tror da at man asosierer en blå rizla som er tynn med tjall, mer enn big ben. God mulig de selger maiser også. Men det kan da også brukes til pipe tobakk, som mye annet kan brukes til pipe tobakk. Jeg ser virkelig ikke problemet. Tror vi blir styrt litt for mye av media om dagen..
Mener å huske at Rema & Rimi butikkene som var nærmeste naboer til Nygårdsparken måtte fjerne sitroner samt sitronsaft fra sitt utvalg ... dem hadde også et heller stort svinn fra snopehylla, og da spess gotteri i løsvekt hehe ... var noe mere dem hadde fjernet eller hadde gjort som tiltak for at junkiene ikke skulle bli så fristet av "lett" tilgjengelig "nødvendigheter" for en junkie ... 2-3 år siden dette her nå
Det gjelder langpapir og filter osv. Reitan kjedene fjerna det fra butikkene og kioskene i fjor (eller var det året før?), etter at Reitan gikk ut med at han ikke var klar over at hans butikker solgte brukerutstyr for hasj og det støttet han ikke. Er dog mange av de samme plassene som fortsatt selger det bak disken og regner med det da er sånn det også vil bli på diverse bunnpris butikker.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Tenkte akkkurat nå at det kan ha vært grindere som de har solgt i forbindlese med "matproduksjon". Media digger å kalle alt for hasj uansett, og selvsagt røkeutstyr istedenfor mekkeredskap.
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tenkte akkkurat nå at det kan ha vært grindere som de har solgt i forbindlese med "matproduksjon". Media digger å kalle alt for hasj uansett, og selvsagt røkeutstyr istedenfor mekkeredskap.
Vis hele sitatet...
Nei, "brukerutstyr" heter det i media, det høres nemlig hardere ut...

Jeg ler meg ihjel......
matbutikker selger jo enda grindere med stashbox! *bilde*
Funker fett til hasjis, trenger ikke og varme først og det blir pulverisert.
Har ikke hatt behov for grinder siden 2008 pga denne.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Mener å huske at Rema & Rimi butikkene som var nærmeste naboer til Nygårdsparken måtte fjerne sitroner samt sitronsaft fra sitt utvalg
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de fjernet sitronene fra butikkene rundt Nygårdsparken, var at sprøytenarkomane renset nålene sine i dem uten å kjøpe dem. Kunder risikerte altså å få med seg sitroner og sitronsaftflasker med sprøytehull i hjem.

Noen linker:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...d/2673398.html
http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1381717.ece

Dog, er det nok ikke dette som refereres til som bruksutstyr...
Sitat av ghandabis Vis innlegg
matbutikker selger jo enda grindere med stashbox! *bilde*
Funker fett til hasjis, trenger ikke og varme først og det blir pulverisert.
Har ikke hatt behov for grinder siden 2008 pga denne.
Vis hele sitatet...
Jeg har fingre jeg.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Grunnen til at de fjernet sitronene fra butikkene rundt Nygårdsparken, var at sprøytenarkomane renset nålene sine i dem uten å kjøpe dem. Kunder risikerte altså å få med seg sitroner og sitronsaftflasker med sprøytehull i hjem.

Noen linker:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...d/2673398.html
http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1381717.ece

Dog, er det nok ikke dette som refereres til som bruksutstyr...
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller tro dette ble gjort for og ta med seg litt sitronsyre for og lage seg ett heroin-skudd. Vanlig brun heroin må man tilsette c-vitamin (askorbinsyre, sitronsyre, sitronsaft) for at det løser seg opp med vannet.
Sist endret av Quetzalcoatl; 12. juni 2012 kl. 19:43.
Om det ble sendt på radio, kan du gå på nrk\radio, gå til dagen det ble sendt og lete opp nyhetssendinger.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Jeg har fingre jeg.
Vis hele sitatet...
So what? Jeg kan bruke en stein til å spikre en spiker, men bruker heller en hammer. Var faktisk et ganske godt tips som kom der, som jeg definitivt kommer til å prøve i fremtiden.

Tenk nå så chill det må være, kjøpe seg 5g brunt og 5g grønt, hakke det litt opp med en kniv og hive oppi, så kan du "krydre" røyken din.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
So what? Jeg kan bruke en stein til å spikre en spiker, men bruker heller en hammer. Var faktisk et ganske godt tips som kom der, som jeg definitivt kommer til å prøve i fremtiden.

Tenk nå så chill det må være, kjøpe seg 5g brunt og 5g grønt, hakke det litt opp med en kniv og hive oppi, så kan du "krydre" røyken din.
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som liker å mekke med fingra?
Synes ikke det trenger å være så jævla lettvint, mekking er som en del av ritualet for meg.
Sikkert jævla snedig hvis du skal mekke ut større mengder though, som 10 gram.
Husker faktisk for et par år siden når jeg skulle til Narvesen og spørre om de hadde long papes. Han sa de hadde slutta å selge det fordi det bare ble brukt til å røyke hasj. Jeg ble litt overrasket før jeg kjøpte vanlig rizla og stakk derfra. Sikkert det de snakka om på radioen også
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Er det bare jeg som liker å mekke med fingra?
Synes ikke det trenger å være så jævla lettvint, mekking er som en del av ritualet for meg.
Sikkert jævla snedig hvis du skal mekke ut større mengder though, som 10 gram.
Vis hele sitatet...
Der sier du også noe ja, ikke mye som er bedre enn å få nytt stash, gni det inn i tobakken til det blir et grovt pulver, rulle en vakker joint å fyre opp.
Head shops selger bonger som redskap å nyte tobakk med.Tror TS har blitt trollet med!
Trådstarter
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Head shops selger bonger som redskap å nyte tobakk med.Tror TS har blitt trollet med!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle Radio Norge ha lyst til å trolle med akkurat meg? :P

Neida, men altså, jeg hørte det på Radio Norge mens jeg kjørte bil, var litt opptatt i øyeblikket, men jeg prøvde å høre etter og fikk i hvert fall med meg at de bevisst ikke nevnte spesifikt hva slags produktet det gjaldt, bare at det var "brukerutstyr for hasj".

Jeg henger meg på teorien om at det enten var rullepapir eller maispipe.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Fluke Vis innlegg
Hvorfor skulle Radio Norge ha lyst til å trolle med akkurat meg? :P

Neida, men altså, jeg hørte det på Radio Norge mens jeg kjørte bil, var litt opptatt i øyeblikket, men jeg prøvde å høre etter og fikk i hvert fall med meg at de bevisst ikke nevnte spesifikt hva slags produktet det gjaldt, bare at det var "brukerutstyr for hasj".

Jeg henger meg på teorien om at det enten var rullepapir eller maispipe.
Vis hele sitatet...
Ser Reitan og NorgesGruppen har fått "smekk på røva" av Politiet i 2010 pga salg av rullepapir og maisere, kanskje det er en gammel sak som ble nevnt?

http://www.dagbladet.no/2010/04/16/n...tika/11308076/

Googlet i hele 2 min, eneste jeg fant som kan relateres til tråden her.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
So what? Jeg kan bruke en stein til å spikre en spiker, men bruker heller en hammer. Var faktisk et ganske godt tips som kom der, som jeg definitivt kommer til å prøve i fremtiden.

Tenk nå så chill det må være, kjøpe seg 5g brunt og 5g grønt, hakke det litt opp med en kniv og hive oppi, så kan du "krydre" røyken din.
Vis hele sitatet...
Ja det kan du gjøre! Jeg bruker også fingre, men klarer aldri og få det så ''fint'' hakket som jeg klarer med den, og blande opphakket grønt i gjør at det blir et sykt mekk som er helt pulverisert! Og når jeg er mye ute og farter er den snop til mekkboks
Det selges jo OCB papers over alt. Bensinstasjoner, kiosker and you name it. Av og til vet ikke de ansatte bak kassen hva de koster, engang. En kompis av meg fikk slike for fem kroner husker jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
[QUOTE
Funker fett til hasjis, trenger ikke og varme først og det blir pulverisert.
Har ikke hatt behov for grinder siden 2008 pga denne.[/quote]

funker dette på weed også?
Sitat av lolcreator Vis innlegg
[QUOTE
Funker fett til hasjis, trenger ikke og varme først og det blir pulverisert.
Har ikke hatt behov for grinder siden 2008 pga denne.
Vis hele sitatet...
funker dette på weed også?[/quote]

Sikkert ikke like bra som med hasjis iom at den veier litt mer


Det var snakk om king-size papers, jeg mener også å ha hørt det på radioen. Husker ikke hvilke butikker det var snakk om, men la merke til at det var i Oslo det gjaldt.
kingsize rullepapir er jo nesten i alle sjappene i sentrum. utenom 7 eleven og deli på løkka, noe som er veeelidig rart.
Er det bare meg som syntes det er veldig morsomt tema dette her? Jeg klarer ikke å ta det helt seriøst.
Det er nok lange papirer de solgte, noe som blir solgt over alt. Man trenger ikke å leite en gang.

En ting jeg lurer på dog, er om det er mange sjapper og butikker som selger filtre? jeg har alltid problemer med å rulle mine fra den avrevne rizla-pakken. Uendelig forsyning på disse og grinder gjorde Amsterdam til en fin by
Sitat av ghandabis Vis innlegg
matbutikker selger jo enda grindere med stashbox! *bilde*
Funker fett til hasjis, trenger ikke og varme først og det blir pulverisert.
Har ikke hatt behov for grinder siden 2008 pga denne.
Vis hele sitatet...
Haha! Funker dette virkelig? Bare å hive det oppi og grinde i vei?