Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1629
Heisann! Jeg har bare et lite spørsmål! Jeg er ute etter et enkelt redigeringsprogram, ikke Windows moviemaker. Har dere tips? Vegas blir vel i det kvasseste laget

På forhånd, takk
Adobe Premiere pro.
Det er litt å sette seg inn i. Men se på litt filmer på youtube og rot litt rundt så lærer du fort. Begynte selv helt på bunn. Hadde aldri sett et redigeringsprogram før januar i år. Men nå lager jeg filmer som bare det. Og jeg ser at de bare blir bedre og bedre.

Adobe premiere elements er vel en enklere utgave av pro. Men det har jeg ikke prøvd selv.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sony Vegas er det letteste og etter min mening det beste videoredigeringsprogrammet! Dritenkelt å sette seg inn i, mye guider på youtube.
Det brukes blandt annet av TV2.
Sist endret av RydEN; 29. mai 2012 kl. 16:24.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Sony Vegas er det letteste og etter min mening det beste videoredigeringsprogrammet! Dritenkelt å sette seg inn i, mye guider på youtube.
Det brukes blandt annet av TV2.
Vis hele sitatet...
Hahahah, gi meg kilde på at TV2 bruker amatør Vegas!

Ville anbefalt Premiere til windows og final cut hvis du har macbook!
Sist endret av snickersogtwist; 29. mai 2012 kl. 16:29.
Vegas gir dårlig kvalitet...
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Hahahah, gi meg kilde på at TV2 bruker amatør Vegas!
Vis hele sitatet...
Jeg har sett det med mine egne øyne. Jeg sier ikke at de KUN bruker det.

Sitat av trygve Vis innlegg
Vegas gir dårlig kvalitet...
Vis hele sitatet...
Da vet du ikke mye om rendering da.
Det er ikke meningen å være frekk, men om du ikke er villig til å lære deg Vegas, så vil du ikke utvikle deg noe særlig som klipper. Jeg synes det er det simpleste programmet av de profesjonelle, men det har veldig mange gode funksjoner. Bruker selv Premiere Pro som er et bedre program takket være den enormt gode integreringen med andre Adobe-programmer, som Photoshop, After Effects og Encore. Det er ikke like lett å lære som Vegas, for Vegas ER faktisk enkelt, men det er verdt det. Premiere Pro brukes blant annet av BBC. Men så lenge du kan klippe vil du være i stand til å lage gode filmer uansett hvilket program du bruker.

Vil også påpeke at det er to versjoner av Sony Vegas, hvor den ene ikke har de samme rendremuligheten som den dyrere versjonen. Burde likevel være mulig å få god kvalitet ut av det.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Da vet du ikke mye om rendering da.
Vis hele sitatet...
Støtter den, mine Vegas filmer kommer ut i helt nydelig kvalitet.
Dette videoredigeringsprogrammet er kanskje brukt av TV2? Hvis du er kjent med Adobe Premiere tar det deg ikke lang tid å lære deg det grunnleggende for å bruke dette programmet. Her kan du laste ned free trial for hjemmevideoredigering (PC) og prøve det før du bestemmer deg for om du vil kjøpe eller ikke. Anbefales!
Sitat av trygve Vis innlegg
Vegas gir dårlig kvalitet...
Vis hele sitatet...
Troll.. Lær deg litt om rendring før du prøver deg på slike kommentarer du.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Sony Vegas er det letteste og etter min mening det beste videoredigeringsprogrammet! Dritenkelt å sette seg inn i, mye guider på youtube.
Det brukes blandt annet av TV2.
Vis hele sitatet...
TV2 bruker final cut pro.

Vil anbefale Sony vegas. Er ikke så altfor mye å sette seg inn i, og når du kan det sitter det.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
TV 2 bruker ikke Vegas nei. De aller fleste klipper på Avid, mens noen få (inkludert meg selv) klipper på FCP. Det finnes selvsagt andre programmer som også brukes, men i all hovedsak er det disse som brukes.

Til trådstarter:
Premiere Pro er et kjempeprogram som du absolutt bør se på. Dersom du lærer deg dette er ikke skrittet over til enda mer avanserte programmer stort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
7 0
Tusen hjertelig for gode svar!

Jeg tror jeg starter med Premiere Pro, og vis det viser seg og være for drøyt for min del, går jeg til Vegas!

Setter utrolig stor pris på de varierte og godt begrunnede svarene!
Sitat av Mathiasftw Vis innlegg
Heisann! Jeg har bare et lite spørsmål! Jeg er ute etter et enkelt redigeringsprogram, ikke Windows moviemaker. Har dere tips? Vegas blir vel i det kvasseste laget

På forhånd, takk
Vis hele sitatet...
wevideo.com

Alt skjer i browseren. VELDIG enkelt å bruke.
Camtasia er et veldig bra redigerings program som er brukervennlig
Vegas er verken for avansert eller for amatørmessig som klippeprogram for nybegynnere, så støtter opp under at du bør prøve det. Jobber selv som profesjonell klipper og har brukt vegas en god del opp gjennom årene! Det at noen hevder at "vegas gir dårlig kvalitet" vitner kun om uvitenhet, det er null problem å rendre ut nydelige filer fra vegas. Premiere er også at godt program, men vil si det er hakket mer avansert enn vegas.

Til dere som slenger ut påstander om hva som brukes i TV2:
de bruker mange forskjellige klippeprogram i TV2, ikke kun ett.
Vet at de bruker Quantel, premiere og final cut pro i forskjellige avdelinger. Usikker på om de fremdeles bruker Avid, men vil tro det brukes.