Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 14089
Halla folkens! Helt hypotetisk hvis en person blir tatt for bruk av cannabis eller besittelse. Hva ville det lureste den personen kan gjøre?

Kan man faktisk NEKTE pisseprøve?


+ Hadde vært fett med egne erfaringer med Politiet og cannabis!
Dont get caught in the first place.
Når jeg var 16 år nektet jeg urinprøve, og da ble jeg satt på glattcelle i påvente av at en jurist skulle gi tillatelse til blodprøve der de skulle fysisk holde meg nede. Vet ikke om det er lovlig men etter noen timer med venting valgte jeg å ta urinprøven.
Stjeler denne tråden litt:
Er det ulovlig å være påvirket?
Dvs. får jeg straff om jeg blir tatt for å være høy f.eks?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Stjeler denne tråden litt:
Er det ulovlig å være påvirket?
Dvs. får jeg straff om jeg blir tatt for å være høy f.eks?
Vis hele sitatet...
Ja, du får en bot...
Heisann. Var 16 år da jeg ble tatt med besittelse av hasj og dette var natt til 17 mai. Jeg satt mitt på en åpen plass mitt i sentrum, dum så jeg var og røyket. Fyret opp, det jeg ikke viste på tidspunket da jeg var tåkete var at 3-4 sivilbiler var rundt meg og så på, siden de var der fra før for ettelerannet. Etter jeg var ferdig gikk jeg litt videre og så alle bilen blokkerte meg inne, ble så å si tatt på fersk gjerning. Det som var smart av meg som jeg anbefaler ALLE å gjøre i fremtiden, var og stå for det jeg gjorde. Når di kom mannsterke for og ta meg, tok jeg ut alt av lommene og ga det til politibetjentet og var ærlig fra begynnelsen av. Jeg sa helt klart ikke ifra hvor jeg fikk dette ifra, men jeg var ærlig med alt annet. Jeg ble tatt med besittelse av brukerutstyr, maise (pipe) og hasj.

Jeg ble ført inn i politibilen og kjørt hjem, politiet var relativt greie og konfiskerte kun telefonen min og forlot deretter stedet etter de hadde kjørt meg hjem. Jeg ble kalt inn til avhør og var ærlig der hvor jeg ble "recordet" altså avlyttet med innspilling. Siden jeg var grei og ærlig med betjentente fikk jeg en god kontrakt. Jeg slapp rulleblad, bot og alt det der. Jeg fikk da valget om og gå på pisseprøve i 1 år, med 2 års prøvetid etter det, hvorav jeg måtte pisse en gang i måndten. Thats it. Du kan selfølgelig nekte og ta pisseprøve men de vil lage en sak av det, og foreldrene dine kan gi politiet tillatelse til og "tvinge" deg til og pisse hvis du er under 18 år. Hvis jeg gjorde noe lignende fortreleser på 3 år, 2 år prøvetid, ble saken tatt opp i retten og jeg risikerte ditt og datt. Jeg måtte også i 1 møte med barneværnet.

Jeg anbefaler og være ærlig fra første start, quitte weeden i perioden, og gå med på det, gjør livet så mye enklere
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Du kan nekte pisseprøve, de trenger tillatelse til blodprøve, piss om bevisene vil felle deg uansett...
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
En ting som er greit å vite er at cannabis kan spores mye lengre i urin enn i blod, uavhengig av hvor mye du bruker / har brukt. Det hjelper ikke særlig om du er rusa og de ber om urinprøve, men dersom det for eksempel er to-tre dager siden kan urin/blod utgjøre forskjellen på skyldig/uskyldig.

Dersom du nekter urinprøve, kan de i ytterste konsekvens ta blodprøve under tvang, og derfor er det like greit å si ja til blodprøve eller urinprøve - i den rekkefølgen.
Sist endret av Takub; 6. mars 2012 kl. 01:47.
Det vel vel veldig relevant hvor gammel trådstarter er, eller, trådstarters hypotetiske person

Om du har blitt satt på pissings under barnevernets oppfølgning, har du rett til å nekte.

Det vil jeg ikke anbefale, for om du nekter regnes det som å ha avlagt positiv prøve, men du kan hvertfall ikke tvinges til å pisse i et glass.

Hva som skjer utover dette er jeg usikker på, men jeg spekulerer i om foreldrene dine kan miste omsorgsretten for deg pga. av "bekymring om at foreldrene ikke klarer å ta vare på barnet".

Dette har jeg skrevet om en hypotetisk person under 18.
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Heisann. Var 16 år da jeg ble tatt med besittelse av hasj og dette var natt til 17 mai. Jeg satt mitt på en åpen plass mitt i sentrum, dum så jeg var og røyket. Fyret opp, det jeg ikke viste på tidspunket da jeg var tåkete var at 3-4 sivilbiler var rundt meg og så på, siden de var der fra før for ettelerannet. Etter jeg var ferdig gikk jeg litt videre og så alle bilen blokkerte meg inne, ble så å si tatt på fersk gjerning. Det som var smart av meg som jeg anbefaler ALLE å gjøre i fremtiden, var og stå for det jeg gjorde. Når di kom mannsterke for og ta meg, tok jeg ut alt av lommene og ga det til politibetjentet og var ærlig fra begynnelsen av. Jeg sa helt klart ikke ifra hvor jeg fikk dette ifra, men jeg var ærlig med alt annet. Jeg ble tatt med besittelse av brukerutstyr, maise (pipe) og hasj.

Jeg ble ført inn i politibilen og kjørt hjem, politiet var relativt greie og konfiskerte kun telefonen min og forlot deretter stedet etter de hadde kjørt meg hjem. Jeg ble kalt inn til avhør og var ærlig der hvor jeg ble "recordet" altså avlyttet med innspilling. Siden jeg var grei og ærlig med betjentente fikk jeg en god kontrakt. Jeg slapp rulleblad, bot og alt det der. Jeg fikk da valget om og gå på pisseprøve i 1 år, med 2 års prøvetid etter det, hvorav jeg måtte pisse en gang i måndten. Thats it. Du kan selfølgelig nekte og ta pisseprøve men de vil lage en sak av det, og foreldrene dine kan gi politiet tillatelse til og "tvinge" deg til og pisse hvis du er under 18 år. Hvis jeg gjorde noe lignende fortreleser på 3 år, 2 år prøvetid, ble saken tatt opp i retten og jeg risikerte ditt og datt. Jeg måtte også i 1 møte med barneværnet.

Jeg anbefaler og være ærlig fra første start, quitte weeden i perioden, og gå med på det, gjør livet så mye enklere
Vis hele sitatet...
Kan ikke si det hjalp deg så mye med ærligheten din når du fikk urinprøver i ett år + at du fikk prøvetid på 2 år??
Jeg nektet urinprøve og fikk en påtaleunnlatelse i posten..
Politiet straffer deg somregel så hardt de har mulighet til, så ærlighet er ikke en god ting i den sammenhengen. Du får somregel påtaleunnlatelse hvis du ikke har noe på deg fra før.

EDIT: I ditt tilfelle var du jo tatt på fersken, så det hadde vært meningsløst å løyet, men blir for dumt at du anbefaler å legge alle kort på bordet når det er det dummeste du kan gjør i mange sammenhenger,
Sist endret av weed911; 6. mars 2012 kl. 14:13.
Sitat av weed911 Vis innlegg
EDIT: I ditt tilfelle var du jo tatt på fersken, så det hadde vært meningsløst å løyet, men blir for dumt at du anbefaler å legge alle kort på bordet når det er det dummeste du kan gjør i mange sammenhenger,
Vis hele sitatet...

Om jeg blir tatt med en kicker eller J i lomma, som er eneste måten jeg tror jeg kan bli tatt på, så gidder ikke jeg å krangle/lyve. Jeg har alltid tenkt at det er en risiko, og har ikke problemer med å godta et forelegg.

Det blir vel litt som å bryte fartsgrensene litt, en kalkulert risiko man tar seg råd til.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Om jeg blir tatt med en kicker eller J i lomma, som er eneste måten jeg tror jeg kan bli tatt på, så gidder ikke jeg å krangle/lyve. Jeg har alltid tenkt at det er en risiko, og har ikke problemer med å godta et forelegg.

Det blir vel litt som å bryte fartsgrensene litt, en kalkulert risiko man tar seg råd til.
Vis hele sitatet...
Blir du tatt med en kicker eller J, så er det irrelevant om du lyver eller ikke.
Men hvis en politimann sier " Jeg så deg røyke cannabis" og du svarer "ja, jeg godtar forelegget" istedenfor å si "nei, det gjorde jeg ikke" å få saken henlagt, er ditt valg, men folk flest prøver å komme seg unna straff(spesielt i cannabis saker der folk flest mener det er latterlig å vedta en bot for å ha røyket en joint).
Hva gjør du om du blir tatt for cannabisbruk eller besittelse?

1. Vedtar boten og betaler sure penger.

2. Vedtar ikke boten og går for fengsel istedet, hvor du i stedet blir trukket i lønn/trygd fra statens innkrevningssentral.

he he :-p
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Hva gjør du om du blir tatt for cannabisbruk eller besittelse?

1. Vedtar boten og betaler sure penger.

2. Vedtar ikke boten og går for fengsel istedet, hvor du i stedet blir trukket i lønn/trygd fra statens innkrevningssentral.

he he :-p
Vis hele sitatet...
Man kommer ikke i fengsel for å ikke vedta en bot for cannabisbruk. Det skjer bare ikke.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Hva gjør du om du blir tatt for cannabisbruk eller besittelse?

1. Vedtar boten og betaler sure penger.

2. Vedtar ikke boten og går for fengsel istedet, hvor du i stedet blir trukket i lønn/trygd fra statens innkrevningssentral.

he he :-p
Vis hele sitatet...
Eller dersom man ikke ble tatt med noe på egen person:

3. Vedta ikke boten og hold kjeft, så er det en mulighet for at saken blir henlagt etter bevisets stilling.
Sist endret av caperno; 7. mars 2012 kl. 20:14.
Vel, det som skjedde med meg var at vi var på en fest tidligere på kvelden. Hadde det litt gøy der, for å si det slik. Når vi ble slitne og lei bestemte vi oss for å dra til han ene kompisen min for røyke litt. Resten stakk ut på byen. Fikk tak i noe skikkelig godsaker og satt på passende musikk til anledningen. Så finner vi ut at to fulle "kompiser" (og beruset på et par andre ting) hadde stukket fra en taxi og blitt tatt for det. Saken er at den ene av dem var ganske merkbart påvirket av ulovligheter. Derfor ransaket de ham og fant kokain og poser. Taxisjåføren forlagte penger for turen, og politiet ledet veien opp til leiligheten der vi satt. I det ene øyeblikket koste vi oss, lo, hørte på musikk og nøt en saftig joint eller tre. Plutselig var det seks av dem der, og skulle ha razzia. Så livet mitt passere i revy, så fjern som jeg var. De stilte et par spørsmål men jeg ba pent om å få la være å svare på det tidspunktet. Det var visst greit. De andre sa rett ut hvor det brune lå, og hva han hadde fått i seg iløpet av kvelden. Kunne ikke akkurat nekte sånn som det stinket. Uansett, de ga oss en moralpreken og lot hasjen vår ligge. Hadde vel bedre ting å ta seg av. Han med kokainen er jeg usikker på.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Man kommer ikke i fengsel for å ikke vedta en bot for cannabisbruk. Det skjer bare ikke.
Vis hele sitatet...
Akkurat riktig lest. Jeg ble trukket i trygd istedet, he he
Vil vel si at jeg var heldig. Skal skrive en fulstendig "rapport" om da jeg ble tatt..

Det var en deilig sommerdag, hvor jeg hadde fått en grammer av en kompis som skulle inn i fengsel, og synes synd på meg som ikke hadde råd til å bli med dem for å røyke (togbilett altså) så han ga meg en grammer, ga meg et klapp på skulderen å sa: Kos deg kompis, det fortjener du Jeg dro hjem og tok en nattings.
Dagen etter så stod jeg opp og mekka meg en joint, og røyka den på vei til kompisen min(som ikke røyket på denne tiden).
Jeg ble greit fjern, men ikke nok. Så da jeg ankom han mekka jeg meg en J til som jeg tenkte å ta rett før vi skulle spise. Vi skulle nemmelig på Bislett kebab Jeg mekka j'en og putta den i en pose, deretter ned i sokken. (ikke for å gjemme den, men liker å ha den der, for da holder den seg rett å fin).
Jeg stappa longpapersa i den lille lomma man har innenfor "hovedlomma" på buksa, og tusla mot t-banen.
Han bor i en blokk med MYE narkosalg, så selvfølgelig venta snuten uttafor den ene gangen jeg hadde noe på meg med til kompisen min. De viste skilt og sa de kom fra fårebyggende enhet.
De ville bare prate med oss. Etter vi fortalte hvor vi skulle sa han at jeg skulle ransakes.. (oooh ooooh tenkte jeg)

Jeg påstod at han ikke hadde lov til det, men så pekte han på rullepapirene som stakk opp, fordi jeg glemte å dra ned gensern-.- Da han kom til midt på kroppen min spurte han om jeg hadde noe på meg. Jeg sa at jeg hadde en joint i sokken, og at det var alt.
Han tok den frem og la den i bilen. Måtte ta av meg sko og sokker i samma slengen. Noe mer hadde jeg ikke, og noe mer fant dem heller ikke.. Han gikk igjennom mobben min, (jeg lot han, mot at han ikke beslagla den).
Takk å lov for at han bare gikk gjennom meldinger og ikke bilder. DA hadde jeg nok ikke sitti her, hehe.

Han lurte på om jeg ville vedta forelegg, og vi pratet litt rundt det, hvis, hvis ikke bla bla bla.
Jeg var hele tiden ærlig, og opptredde ordentlig. Inrømte at det var mitt og til eget bruk.

En uke senere fikk jeg et koselig brev fra politiet hvor saken er lagt lokk på, så fremt jeg ikke blir tatt for noe kriminelt innen for en 2års periode

Ingen pissings, ikkeno razzia, NADA. Så.. Hadde jeg flaks eller var det bare meg? =)
i min erfaring så spør de ikke etter pisseprøve hvis de tar deg med noe, men blir du tatt med inn sammen med noen vil de spørre om pisseprøve. Da bør du nekte, fordi da må de få en politijurist til å skaffe de papirer på at de kan ta prøve og etter min erfaring dropper de det bare. Har også opplevd at de lyger om at de har razzia hjemme til deg i håp at du innrømmer at du har noe der. F.eks hvis du sier at du har en femmer hjemme vil de antageligvis ta seg en tur, men jeg sa at det ikke lå noe der og de var aldri hjemme hos meg.
Ble også lurt til å godta mitt første forelegg uten betenkningstid(noe jeg ville ha siden jeg ble presset til å inrømme bruk) så du skal for all del ikke tro at de er ute etter å hjelpe deg.

Vil også legge til at dere må for all del ikke inrømme å ha kjøpt med hasj til kompis da du kan bli tatt for salg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Akkurat riktig lest. Jeg ble trukket i trygd istedet, he he
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med å vedta eller ikke vedta bota. Det å sone er subsidiert altås istedet for å betale om du ikke har råd, samme gjelder trekk av trygd. Det skjer altså om du ikke har stell på økonomien din.

Skjer med andre ord etter at du er dømt.
Bli nokk bot ja,
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
2. Vedtar ikke boten og går for fengsel istedet, hvor du i stedet blir trukket i lønn/trygd fra statens innkrevningssentral.

he he :-p
Vis hele sitatet...
Øøøh, så de tar penger fra deg alikevel?
Hallo? Er det ikke slik at man betaler eller soner? Hvis man først har valgt å sone ender det vel ikke med at man må betale?
Går det an å ta en par netter i fengsel istede for å betale bot selv om du har råd til boten?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Går det an å ta en par netter i fengsel istede for å betale bot selv om du har råd til boten?
Vis hele sitatet...
Umulig, hvis du får en bot på fks. 3500 vil du få valget mellom og betale eller sone i fks. fem dager. Hvis du nekter og betale vil pengene bli trukket fra lønnen din eller du blir fratatt eiendeler til en verdi av 3500. Men innen den tid tror jeg du vil bli lei av alle purringene og gebyrene for manglende betaling du får i posten.
.
Hvis du derimot skal sone for noe annet kan du sone de fem dagene i tillegg
ArbeidsledigProletar
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Umulig, hvis du får en bot på fks. 3500 vil du få valget mellom og betale eller sone i fks. fem dager. Hvis du nekter og betale vil pengene bli trukket fra lønnen din eller du blir fratatt eiendeler til en verdi av 3500. Men innen den tid tror jeg du vil bli lei av alle purringene og gebyrene for manglende betaling du får i posten.
.
Hvis du derimot skal sone for noe annet kan du sone de fem dagene i tillegg
Vis hele sitatet...
Eller om du får MANGE bøter...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av caperno Vis innlegg
Eller dersom man ikke ble tatt med noe på egen person:

3. Vedta ikke boten og hold kjeft, så er det en mulighet for at saken blir henlagt etter bevisets stilling.
Vis hele sitatet...
Ja, hvor stor er egentlig sjansen for at politiet/påtalen går videre med saken om de ikke finner det på egen person?
ArbeidsledigProletar
Sitat av wizdom Vis innlegg
Ja, hvor stor er egentlig sjansen for at politiet/påtalen går videre med saken om de ikke finner det på egen person?
Vis hele sitatet...
Kommer vel an på humøret + omstendighetene.
Jeg kjenner en som kjørte den taktikken med å være helt ærlig og sammarbeidsvillig. Alt ble brukt mot ham og siktelsen utvidet.
Hvis jeg skulle få politiet på døra fordi dem mistenker at jeg oppbevarer dop, så kommer jeg til å be dem inn på en kopp kaffe. Finner dem ikke dopet så er det jo maks win, finner dem derimot noe så gidder jeg ikke å leke vrang.

Det å krangle seg opp med purken for et forelegg på noen lapper gidder jeg virkelig ikke. Jeg vet risikoen på forhånd og det er ingen andres feil enn min egen om jeg skulle bli tatt.
Sitat av Manualah Vis innlegg
Jeg kjenner en som kjørte den taktikken med å være helt ærlig og sammarbeidsvillig. Alt ble brukt mot ham og siktelsen utvidet.
Vis hele sitatet...
Ærlig er jo en ting, ærlighet kommer man langt med... Men samarbeidsvillig betyr jo at du forteller dem ting de ikke alerede vet, det tror jeg ikke man kan tjene noe på...

Å være ærlig er å si at du eide den klumpen de fant i lomma de, å være sammarbeidsvillig er å si hvor du kjøpte den og at du smakte på den mens du kjørte bil Kan tjene på ærlighet, men å sammarbeide med politiet MOT seg selv tjener man aldri på(sier all min logiske sans iallefall)...


TS: om man blir tatt burde man si: Jeg er redd, jeg vil ikke prate, værsåsnill ikke still meg spørsmål... også burde du prøve å presse frem noen tårer, men aldri si mer enn jeg vil ikke prate for jeg syns det er vanskelig å tenke i denne situasjonen (foreldra dine har lært deg å ikke prate før du tenker ikke sant, og om du ikke klarer tenke burde du jo holde kjeft )
Det beste jeg kan tenke meg er å ikke si ett eneste ord til polisen om man blir tatt for noe. Noen gang.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det beste jeg kan tenke meg er å ikke si ett eneste ord til polisen om man blir tatt for noe. Noen gang.
Vis hele sitatet...
Man er pliktet til å si navn, alder, bosted og yrke da...
og mener du at hvis politiet sier "hello!, hører du hva jeg sier eller? DO YOU UNDERSTAND ME?" Så skal man bare stå der med lukket munn, og ikke forklare at man ikke vil prate engang?
Jeg tror liksom ikke man blir så godt tatt imot da
Sist endret av Novice; 29. januar 2013 kl. 20:09.
Sitat av Novice Vis innlegg
Man er pliktet til å si navn, alder, bosted og yrke da...
og mener du at hvis politiet sier "hello!, hører du hva jeg sier eller? DO YOU UNDERSTAND ME?" Så skal man bare stå der med lukket munn, og ikke forklare at man ikke vil prate engang?
Jeg tror liksom ikke man blir så godt tatt imot da
Vis hele sitatet...
Godt tatt i mot eller ei, det er faktisk det smarteste.
Si at du har ingenting å si, utenom det du er pliktig til.

At folk tror de kan være ærlige med politiet, bli "kompiser", for så å slippe straff er intet annet enn latterlig. Politiet har regler å følge, og vil ta deg for det de kan.

Husk også at politiet ofte lyver til deg(spesielt mindreårige) om hva som kan skje. Ta meg på ordet, hvis du ikke har noen spesiell erfaring med politiet, hold munnen din lukket!

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvis jeg skulle få politiet på døra fordi dem mistenker at jeg oppbevarer dop, så kommer jeg til å be dem inn på en kopp kaffe. Finner dem ikke dopet så er det jo maks win, finner dem derimot noe så gidder jeg ikke å leke vrang.

Det å krangle seg opp med purken for et forelegg på noen lapper gidder jeg virkelig ikke. Jeg vet risikoen på forhånd og det er ingen andres feil enn min egen om jeg skulle bli tatt.
Vis hele sitatet...
Det må være noe av det dummeste jeg har lest idag.
At du velger å godta et forelegg på 2000-10.000 kr + anmerkning på rullebladet bare fordi du ikke "gidder å krangle med politiet"(aka. nekte å avgi forklaring) får gå for din egen dumhet. Ikke prøv å påvirke andre med din tragiske tankegang.
Sist endret av pkk1990; 29. januar 2013 kl. 21:30.
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Heisann. Var 16 år da jeg ble tatt med besittelse av hasj og dette var natt til 17 mai. Jeg satt mitt på en åpen plass mitt i sentrum, dum så jeg var og røyket. Fyret opp, det jeg ikke viste på tidspunket da jeg var tåkete var at 3-4 sivilbiler var rundt meg og så på, siden de var der fra før for ettelerannet. Etter jeg var ferdig gikk jeg litt videre og så alle bilen blokkerte meg inne, ble så å si tatt på fersk gjerning. Det som var smart av meg som jeg anbefaler ALLE å gjøre i fremtiden, var og stå for det jeg gjorde. Når di kom mannsterke for og ta meg, tok jeg ut alt av lommene og ga det til politibetjentet og var ærlig fra begynnelsen av. Jeg sa helt klart ikke ifra hvor jeg fikk dette ifra, men jeg var ærlig med alt annet. Jeg ble tatt med besittelse av brukerutstyr, maise (pipe) og hasj.

Jeg ble ført inn i politibilen og kjørt hjem, politiet var relativt greie og konfiskerte kun telefonen min og forlot deretter stedet etter de hadde kjørt meg hjem. Jeg ble kalt inn til avhør og var ærlig der hvor jeg ble "recordet" altså avlyttet med innspilling. Siden jeg var grei og ærlig med betjentente fikk jeg en god kontrakt. Jeg slapp rulleblad, bot og alt det der. Jeg fikk da valget om og gå på pisseprøve i 1 år, med 2 års prøvetid etter det, hvorav jeg måtte pisse en gang i måndten. Thats it. Du kan selfølgelig nekte og ta pisseprøve men de vil lage en sak av det, og foreldrene dine kan gi politiet tillatelse til og "tvinge" deg til og pisse hvis du er under 18 år. Hvis jeg gjorde noe lignende fortreleser på 3 år, 2 år prøvetid, ble saken tatt opp i retten og jeg risikerte ditt og datt. Jeg måtte også i 1 møte med barneværnet.

Jeg anbefaler og være ærlig fra første start, quitte weeden i perioden, og gå med på det, gjør livet så mye enklere
Vis hele sitatet...
Skjedde ca. det samme med meg når jeg var 16. 6 mnd pissings en gang i uka, med prøvetid på 2 år.

Du slapp ikke rulleblad. Det er ikke en "prikk", men siden du fikk pissings går det under betinget påtaleunnlatelse, noe du får på politiattesten i 2 år, og det vil stå påden uttømmende politiattesten resten av livet. Hvis du skal til USA, må du (hvis du skal følge loven) svare "yes" på spørsmålet om du har blitt arrestert/dømt for en narkotikaforbrytelse, du kvalifiserer ikke til å reise under Visa-Waiver (ESTA), og må søke visum.
Sist endret av LeoButterStotch; 29. januar 2013 kl. 21:35.
Vil bare si en ting jeg, pass på så ikke politiet "snakker" for deg under avhøret.
Som pkk1990 sier, legg fra deg tanken om at de er "snill" og sånt piss, de har jobb og uansett hva så bryr de seg kun om å få mest mulig ut av deg. De vrir opp vaskefilla si.

Tilbake til første linje igjen, det de ofte prøver seg på er å få deg til å føle deg utilpass ved å pushe deg. Vanlig brukt taktikk, de legger omtrent ordene i kjeften din og får deg til å snakke videre derifra. Viktig å huske at de hverken har lov til å avgi løfter, true deg eller bruke tvang for å få deg til å snakke. En er på ingen som helst måte forpliktet til å snakke, og om man vil kan man bare "zip-it" og gå derifra (når man får lov, en ting du virkelig ikke vil er å prøve å forlate rommet midt under et avhør, blir masse bråk av det).
Det folk ikke skjønner er at hvis alle hadde nektet for alle små sakene med cannabis i norge hadde rettsystemet blitt ett fullstendig kaos på veldig kort tid. Men folk er glad i å innrømme her i landet..
Ekspert på påstander
Hvis jeg blir tatt med cannabis på meg, så ville jeg innrømmet at det er min og det er til eget bruk, men ellers ville jeg ikke si noe mer. Bare kun spørsmålene som jeg er pliktig å svare på. En annen ting er at man må slette alle meldinger som har noe med cannabis å gjøre og også alle anropene fra dealeren. Det er ikke heller lurt å ha bilde av deg og venner røyker jay på mobilen, slett det eller overfør til pcen hvis du vil ikke slette. Ikke la deg lure av politi vil som leke kamerat med deg, de vil ha deg dømt eller innrømme at du røyker cannabis jevnlig. Ikke la deg være redd av slem politi heller, de har ingen rett til å utøve eller truer deg. Hva skjer hvis du ikke vedtar vedlegget? Blir du tvunget til å ta pisseprøve/blodprøve?

En annen ting jeg har aldri blitt tatt for cannabis før, enda jeg røyker ofte Det har vært nære en gang, men da stakk jeg fra politibilen som parkerte på en gate i sentrum mens jeg røyka jay.