Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372285
Sitat av kulebrun1 Vis innlegg
Svada. Det var faktisk en nordmann som skjøt på ungdommer på Utøya.
Vis hele sitatet...
En nordmann som skjøt uskyldige ungdommer.
http://www.tv2.no/nyheter/

alle flytog stanset fra gardermoen, mistenkelig gjenstand funnet.
Sitat av StianLie Vis innlegg
OBAMA ON OSLO: President Obama says the United States will offer Norway "any support" it needs in its investigation of a deadly bombing and shooting in Oslo.

"It’s a reminder that the entire international community has a stake in preventing this kind of tragedy from occurring," Obama told cameras in the Oval Office after he met privately with New Zealand's prime minister. "Our hearts go out to them."

Obama ignored questions shouted at him by reporters..
Vis hele sitatet...
Jeg håper for guds skyld vi tar imot den hjelpen vi kan få. Vi har et patetisk dårlig etteretningsvesen her i Norge.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Hva hadde disse uskyldige ungdommene gjort som fortjente straff? For et forbanna teit innlegg!
Vis hele sitatet...
Snakket jeg om noe straff? Eneste jeg skrev at gjerningsmannen trolig ikke er islamist.
Sitat av Sensi Vis innlegg
Jeg håper for guds skyld vi tar imot den hjelpen vi kan få. Vi har et patetisk dårlig etteretningsvesen her i Norge.
Vis hele sitatet...
Enig. Fly inn de beste fra FBI og CIA.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvordan skal han kunne linke til noe som ble sagt på TV?
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/

ved å virkelig linke til noe som blir sakt på tv.
Sitat av nikons Vis innlegg
Enig. Fly inn de beste fra FBI og CIA.
Vis hele sitatet...
Hæ? Og så beskylder de det hele på Bin Laden lignet spøkelse i Afghanistan?
Sitat av kulebrun1 Vis innlegg
Snakket jeg om noe straff? Eneste jeg skrev at gjerningsmannen trolig ikke er islamist.
Vis hele sitatet...
Jeg tolket det på en annen måte, beklager.
Sitat av bjørnar Vis innlegg
Hva sa fabian stang? At idag er vi alle nordmenn?
Vis hele sitatet...
han sa han skulle ønske han var på Utøya og kunne ta kulene istedenfor ungdommene. Han sa også mye annet fint.

Jens snakker som han gjør i alle saker, den samme tonen og de samme svarene.. Like forsiktig som alltid.
søkeord #utøya og #oslo på twitter er full av både rykter, men også seneste oppdateringer fra aviser rundt i hele verden

http://twitter.com/#!/search/utøya
Vet ingenting
Det som forbanner meg mest nå i ettertid av denne tragedien er at gjerningsmannen/mennene garantert får en LATTERLIG lav straff!!
Hvis gjerningsmannen er norsk, så burde han be til høyere makter om at han blir sendt på isolat for resten av livet...
MANGE DØDE: Flere ungdommer skal være døde etter skyteepisoden på Utøya, ifølge vitner.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...toya/17418837/
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Ingen som tenker på hvor regjeringen befinner seg nå?
Beklager om det er nevnt tidligere, men jeg så nylig på en avis at et vitne hadde uttalt at så mange som 25-30 personer kunne være drept på Utøya. Helt ufattelig dette som skjer i Norge i dag!
Sitat av StianLie Vis innlegg
OBAMA ON OSLO: President Obama says the United States will offer Norway "any support" it needs in its investigation of a deadly bombing and shooting in Oslo.

"It’s a reminder that the entire international community has a stake in preventing this kind of tragedy from occurring," Obama told cameras in the Oval Office after he met privately with New Zealand's prime minister. "Our hearts go out to them."

Obama ignored questions shouted at him by reporters..
Vis hele sitatet...
Link pleas
Sitat av birrho Vis innlegg
han sa han skulle ønske han var på Utøya og kunne ta kulene istedenfor ungdommene. Han sa også mye annet fint.

Jens snakker som han gjør i alle saker, den samme tonen og de samme svarene.. Like forsiktig som alltid.
Vis hele sitatet...
++Respect til han.
Hoper en eller annen person klarer og få kidnappet gjerningsmannen, og får torturert han til han skrumper inn.
Sitat av birrho Vis innlegg
Jens snakker som han gjør i alle saker, den samme tonen og de samme svarene.. Like forsiktig som alltid.
Vis hele sitatet...
Nja, noe bra sa han. Likte spesielt at han presiserte at vi ikke måtte la panikken ta overhånd, og at vi ikke lot oss skremme.
Det er skremmende at det er en nordmann som er pågrepet. Jeg spurte tidligere om noen seriøst trodde det ikke var muslimer som sto bak, men jeg er ikke sikker lenger. Alle terror-eksperter som har uttalt seg har sagt alqaida, men det er noen ting som skurrer. Hvis ikke det er muslimske terrorister, hvem i alle dager er det da? En tilfeldig norsk galning på egenhånd? Går det an å bli så gal her i norge, og samtidig være i stand til å utføre dette?
Ingen har sagt at det var en nordmann, men en av nordisk utsende. Kan godt være f.eks en polakk
Også de 25-30 døde på Utøya er ikke bekreftet enda
Det er langt i fra umulig å gjøre noe som dette alene. Tenkt Unabomber eller Timothy McVeigh.
Sist endret av nikons; 22. juli 2011 kl. 20:53.
- Dette er helt vilt. Jeg har aldri sett noe verre.
Øyenvitne: 20-30 drept på Utøya
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080595
Det er en terrorgruppe som sympatiserer med al quaida i følge new york times. De skal vist ha påtatt seg ansvaret. Aner ikke om det er 100%bekreftet.
http://www.youtube.com/watch?v=Eakm0tJqVYE
Video fra utøya I går, før allt skjedde =(
Sitat av SSH Vis innlegg
Ingen har sagt at det var en nordmann, men en av nordisk utsende. Kan godt være f.eks en polakk
Også de 25-30 døde på Utøya er ikke bekreftet enda
Vis hele sitatet...
Det er også sakt at han snakket veldig østfoldsdialekt..
Så det på TV2 istad
http://i.imgur.com/mk7VA.jpg

bare å se på hvor mangen som er på de bildene, får jeg en dårlig følelse av hvor mangen dette kan være.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
For de som kjenner til dette: -- Ville forsvarssjef Harald Sunde legge ned spesialHV-016 hvis han vet det han vet nå???

Og en annen ting; Norge har verdens beste spesialstyrker, hvor er FSK oppi alt dette her?
Sitat av margido Vis innlegg
Det som forbanner meg mest nå i ettertid av denne tragedien er at gjerningsmannen/mennene garantert får en LATTERLIG lav straff!!
Vis hele sitatet...
Ville du følt deg bedre om gjerningspersonen fikk 25 år, med permisjon og diverse frynsegoder. Og som slipper ut etter om lag 15 år?

Nei! Her må man vurdere dødsstraff for den skyldige.
Sitat av SSH Vis innlegg
Ingen har sagt at det var en nordmann, men en av nordisk utsende. Kan godt være f.eks en polakk
Også de 25-30 døde på Utøya er ikke bekreftet enda
Vis hele sitatet...
Mannen snakka rein østlandsdialekt, ifølge en vakt som jobbet der. Ligger på nrk.no et sted.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10080596

- Vi kan bekrefte pågripelsen av gjerningsmannen på Utøya. Vi kjenner hans identitet, og har grunn til å tro at han har vært involvert i begge hendelsene, sier fungerende politimester Sveinung Sponheim ved Oslo politidistrikt under pressekonferansen.
Vis hele sitatet...
Det blir spennende å se om det er islamister eller om det er noen høyreekstremister. Jeg har sett blonde muslimer men de har aldri vært 190 høye.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er en terrorgruppe som sympatiserer med al quaida i følge new york times. De skal vist ha påtatt seg ansvaret. Aner ikke om det er 100%bekreftet.
Vis hele sitatet...
Ingenting er bekreftet, gjerningsmannen er tatt og identifisert, og det sies ganske sikkert at han har kobling opp mot bomben.
Det er nok ikke lenge før de har spora opp nok fakta til å nevne et mulig motiv.
Jeg er får like dårlig følelse i magen jeg også :/ kjenner noen som var der, men som ikke ble skadet :/
Men, ingen ting er bekreftet enda. håper det virkelig ikke er så mange døde.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er en terrorgruppe som sympatiserer med al quaida i følge new york times. De skal vist ha påtatt seg ansvaret. Aner ikke om det er 100%bekreftet.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke bekreftet. Ekspert på NRK sa at det var vanlig at diverse islamistgrupper påtok seg ansvaret for angrep for å hevde sin egen organisasjon.
Sitat av SSH Vis innlegg
Ingen har sagt at det var en nordmann, men en av nordisk utsende. Kan godt være f.eks en polakk
Også de 25-30 døde på Utøya er ikke bekreftet enda
Vis hele sitatet...
Så du helikopter bildene på tv? Det lå barn strød rundt på stranden!
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Det er også sakt at han snakket veldig østfoldsdialekt..
Så det på TV2 istad
Vis hele sitatet...
Personen som snakket med gjerningsmannen sa det var en Østlandsdialekt og ikke en Østfoldsdialekt.
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Ville du følt deg bedre om gjerningspersonen fikk 25 år, med permisjon og diverse frynsegoder. Og som slipper ut etter om lag 15 år?

Nei! Her må man vurdere dødsstraff for den skyldige.
Vis hele sitatet...
Dersom han blir funnet skyldig, får han omtrent garantert forvaring, aka livstid i fengsel.
Timothy McVeigh er kanskje en parallell å trekke ja. Flere ble dømt for medvirkning i den saken leser jeg. Men han var krigsveteran og hadde både trening og mye erfaring vil jeg tro. Og han hadde uttalte motiver. Hvis det er noe lignende som har skjedd her nå så er ihvertfall arbeiderpartiet og ap-sympatisører målet. Men jeg kan ikke fatte at noen skal ha så mye imot et norsk politisk parti at man skal gå til slike skritt. Samtidig så syns jeg at arbeiderpartiet som mål stemmer dårlig med islamister.
Sist endret av bo1e; 22. juli 2011 kl. 21:04.
http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/22/1311359819798_831.jpg
http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2011/07/22/1311359819798_831.jpg
Er det ungdommer på det bildet?
Dette er helt for jævlig. Et usselt og feigt angrep mot utelukkende sivile utført av patetiske "mennesker". Mine tanker går til de døde/skadede og deres pårørende.

Poenget med en terroraksjon er å spre frykt, men ikke bli skremt. Det er målet til terroristene. Vi står enda mer samlet etter dette.

"the only thing we have to fear is fear itself." -Roosevelt
Sist endret av Flexxnes; 22. juli 2011 kl. 21:06.
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Så du helikopter bildene på tv? Det lå barn strød rundt på stranden!
Vis hele sitatet...
Ja jeg så bildene, jeg vil ikke at de skal være sanne. men, det kan jo alltids tenkes at de bare er skadet ? eller.. men sykt er det håper virkelig de ikke er døde
Dette er en helt FORFERDELIG dag! Hva blir det neste?
Ja. ca 25 er drept på øya
Sitat av plipp Vis innlegg
Link pleas
Vis hele sitatet...
http://www.politico.com/politico44/p...1cb61b1af.html

Tror det skal være flere artikler der
Sist endret av StianLie; 22. juli 2011 kl. 21:06.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Ja. ca 25 er drept på øya
Vis hele sitatet...
som er bekreftet ?
Politiet avviser ifølge db.no at det skal være over 20 drepte på utøya. De sier de har fått melding om at det kan dreie seg om ca 10 personer.
Fyren har tydeligvis gått rundt på øyen og henrettet folk og har hatt veldig god tid, så det tallet kommer til å bli høyt. At han ble pågrepet tilsynelatende enkelt stemmer vel heller ikke med islamister? Kanskje han til slutt gikk tom for ammunisjon.
Sist endret av bo1e; 22. juli 2011 kl. 21:08.
Longboarder
zitare's Avatar
Db melder om rundt 10 drepte på utøya. Kilde: db.no
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.