Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2561
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg har brukt imovane ganske ekstremt i 6 mnd nå. (Men har dog hatt fornuftig bruk tidligere. Dvs bruk ved absolutt behov og mange dager uten. Men har hatt det vanskelig med jobb og søvn og angst som har ført til at jeg har måttet øke doser gang på gang siden toleransen et skyhøy. Nå merker jeg knapt noe til 10 X 7.5 imovane. Jeg må opp i 15 x 7.5 for å få roa angst/abstinenser og klare å sove. Noen som vet hvor lenge jeg må være uten for å få ned toleransen. Vet ikke helt om jeg klarer en pause. Må vel muligens trappe ned
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg hadde litt toleranse typ 3x7,5 for angst demp var 3-4 dager uten nok til å få en liten kikk start igjen (dog ikke nede på 0) nå er jeg uten i 3 uker når toleransen har økt for mye, da merker jeg faktisk 1 7,5mg bra.. Ikke helt som aller første gang, men bra. Imovane er fin sånnsett. Sobril toleransen f.eks er så langvarig at jeg nesten har gitt den opp
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja jeg skulle nok fordelaktig vært uten i 3 uker. Men jeg er redd jeg ikke klarer det. Får sterk angst på kvelden om jeg ikke får i meg tablettene. Men er litt kjipt at 10 tabletter føles som to tabletter gjorde før.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Det er mye. Har du oversikt over hva den øvre grensen for overdose på disse er?

Kan hende det er normalt med disse dosene.

Kan du be legen om å få noe annet for å sove på så du slipper å ta så mye av en tablett?
Har det sånn selv også, men langt fra de dosene du er på. Fra 22.5 mg regnes det som overdose.
Jeg syns du burde ringe legen din så snart som allerede i dag og si du trenger en hastetime. Fortell legen at det har blitt så ille, og at det er angsten som gjør at du ikke får sove (hvis ikke får du bare allergitabletter som feks vallergan, som _kanskje_ gjør deg ulidelig trøtt, men ikke gjør en dritt for angsten sånn at du ikke får sove likevel). Det høres litt nifst ut så med så høye doser. Imovane kan stoppe pusten din, bokstavelig talt.

Håper det ordner seg. Jeg er selv på 1.5 mg + en halv pille før jeg kjenner at angsten legger seg nok til at jeg klarer å sovne.

Skal også prøve noen dager uten, men det må være helg, for jeg blir liggende å vri meg i angst til jeg bare svimer av i 5-6 tida uten. :/
Hvis du får det utskrevet av lege ville jeg bestillt en time for å få forklart situasjonen og satt opp en nedtrappingsplan.