Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 12510
Alt annet enn alkohol er helt gresk for meg. Grunnet masse fysiske smerter, vurderer jeg CBD-olje. Jeg forstår det sånn at CBD-olje er "stoff" uten rus? Omtrent som pilsens lettøl...?
Snakket med en helsebutikk i Sverige nå, og hun sa at deres CBD-olje hadde 0.2 % TBC (er det det det heter..?), og at den beste virkningen av CDB fikk man med en anelese av det og i olja. ltså, jeg har lyst til å prøve den "legende" delen av dette, men er overhodet på jakt etter noen rus.
Så er det CBD-olje jeg skal prøve da?
Det heter THC, og ja hvorfor ikke prøve, hva har du å tape? Jeg personlig har ikke så stor tro på CBD olje, men jeg har heller ikke prøvd det, så hva er min mening verdt Har du fysiske plager og ikke finner ro, gi det et forsøk. Du vil neppe blir ruset, lykke til
Du vil ikke bli ruset av den du får i svergie, har selv brukt den. Bruker også typen de har til dyr for vofferten min.

Den er noe dyr, som kan få en til å tenke om det er værdt det. Det er en sak du må gjøre opp selv. Nyere forskning sier også at en tilsvarende mengde MCT olje vil gi langt bedre opptakk og effekt. Og skal man bruke cannabis som medisin generelt så bør kostholdet være tilpasset iht akkurat den fett typen MCT oljer har for å optimalisere de helsebringende effektene.

Virknigen for meg var redusert spenningshodepine pga av stiv nakkemusklatur og mindre tankekjør fra ADD. Smertene i nakke/øvre rygg ble også bedre ved bruk. Vofferten min viser mindre signaler på smerter og stivhet i hoftene, dog jeg kan ikke stå for mer en det mtp språkbarrierer :P

Gi det et forsøk, rusa blir du iaffal ikke
Sist endret av Toreokjeks; 6. juni 2019 kl. 23:24.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men slår det ut på urinprøve?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men slår det ut på urinprøve?
Vis hele sitatet...
Det er ett av spørsmålene jeg ennå ikke har fått bekrefta.. Noen sier nei, andre sier vet ikke.

Kanskje noen andre her har direktd erfaring på det?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samma her,jobber offshore så greit og vite.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har prøvd tre forskjellige helsekost-oljer fra Sverige med ekstremt varierende styrke og pris. Skulle jeg tatt nok til at det fungerte mot sosial angst (ca. 400 mg) ville prisen vært mellom 5-800 per dose. De er også fremstilt av hamp og ikke buds, så mengden tungmetaller osv. kan fort være høy. Fastleger kan (etter søknad om godkjenningsfritak) skrive ut ren CBD-olje fra Glostrup Apotek, men den er dyr. De kan også skrive ut Bedrolite med 9 % CBD, som jeg ikke aner prisen på. Helsekost er ekstremt mye dårligere kvalitetssikret enn apotekvarer, synd det er slik, for jeg personlig har ikke råd til dette som medisin da toleranse i tillegg kommer fortere enn med konvensjonell cannabis. Gi det et forsøk, hva har du å tape? Kan hende det er mer effektivt mot smerte.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan CBD virke mot adhd, sosial angst, ptsd og søvnproblemer?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja men det er veldig dyrt desverre. På helsekosten i sverige må du kjøpe den høyeste eller nest høyeste prosenten til 799 , den billigste flaska har alt for lavt CBD innhold til å fungere på smerter. De høyeste cbd prosentene fungerer veldig bra men de minste flaskene koster altså fra 799 men til gjengjeld holder det med fire fem dråper morgen og kveld , litt over en mnd forbruk. Hvis det er for ofte for deg å måtte kjøre til sverige fins det også personer i norge. Du finner flere i de norske cbd gruppene på facebook. Lykke til og håper du får det bedre! Forøvrig er det riktig at noen kombinasjoner med lav thc og høy cbd prosent kan være bedre enn bare cbd
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja men det er veldig dyrt desverre. På helsekosten i sverige må du kjøpe den høyeste eller nest høyeste prosenten til 799 , den billigste flaska har alt for lavt CBD innhold til å fungere på smerter. De høyeste cbd prosentene fungerer veldig bra men de minste flaskene koster altså fra 799 men til gjengjeld holder det med fire fem dråper morgen og kveld , litt over en mnd forbruk. Hvis det er for ofte for deg å måtte kjøre til sverige fins det også personer i norge. Du finner flere i de norske cbd gruppene på facebook. Lykke til og håper du får det bedre! Forøvrig er det riktig at noen kombinasjoner med lav thc og høy cbd prosent kan være bedre enn bare cbd
Vis hele sitatet...
Vil ikke tollerne ta det fra deg og gi deg juling hvis du blir stoppet på grensen? jeg lurer på om hunder lukter CBD olje.
Sist endret av Hans Høyhet; 7. juni 2019 kl. 07:03.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vil ikke tollerne ta det fra deg og gi deg juling hvis du blir stoppet på grensen? jeg lurer på om hunder lukter CBD olje.
Vis hele sitatet...
Jo noen gjør det, altså gir deg juling da det ikke er sivile tilstede, men at dem tar fra deg CBD oljen er en selvfølge. Men du vil nok ikke få så bank at du får tydelige sår/skader fordi dem føler seg jo stolt av å ha rapportert et beslag, å hvis du da tyder til at dem banket deg da samt at noen sjekker at skadene er ferske så ligger dem tynt an.
Sist endret av Speedfrik; 7. juni 2019 kl. 07:14.
Den cbd-olja som Kannaway fører (Pure Gold) er visstnok "triple lab tested" og ifølge labrapportene er det *null* % thc i den.
Noe som også så ut som det stemte mtp. at jeg er i Lar og tar temmelig detaljerte urinprøver der - og det var ikke en enesre prøve på de 2 månedene med cbd-olje som var positiv.

*merk at dette kun gjelder for den oljen jeg har prøvd, og det er logisk at annen olje som inneholder mikroskopiske mengder thc - blir å slå ut som positiv*

Over til effektene ; De var diffuse, noe som visstnok er litt av greia også - men etter en uke spiste jeg mindre sobril, og mindre lyrica. Jeg hadde også mindre spenninger i muskler, og adhd-symptomene var merkbart mindre. Hvis dette var placebo - så var det i såfall sabla bra placebo

(For de som vet hva Aswhaganda er, så vil jeg si det var som en litt bedre utgave av det, diffus men likevel merkbar etter noen dager)

Obs ! Hvis noen tar seg friheten til å bestille cbd-olje som inneholder over 0.2% thc, vil dette gå som narkotika om det blir stoppet i toll. Hvis det bare er cbd, så går det som legemiddel hvis det er feil toller som er på jobb.
Tror det står noe sånt som "i utgangspunktet er all cbd-olje å regne som legemiddel" på legemiddelverket sine sider - så tollerne kan stoppe det om de vil. (Det kan de på alt, men i detre tilfellet har de det svart på hvitt)
Leger som behandler med CBD i utlandet for slike symptomer som Attica83 nevner sier at effektene av CBD først merkes etter ca 5 dagers kontinuerlig bruk.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vil ikke tollerne ta det fra deg og gi deg juling hvis du blir stoppet på grensen? jeg lurer på om hunder lukter CBD olje.
Vis hele sitatet...
Nei, vi lever i Norge ikke russland. Og nei hundene lukter ikke cbd. Har du noia så legg flaska i boxeren, men har alltid gått fint for meg har bare hatt den oppi en handlepose med flere vanlige ting. Tollerne har sjekka posene overfladisk for å se etter store mengder kjøtt eller alkohol, ikke dop.
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Den cbd-olja som Kannaway fører (Pure Gold) er visstnok "triple lab tested" og ifølge labrapportene er det *null* % thc i den.
Noe som også så ut som det stemte mtp. at jeg er i Lar og tar temmelig detaljerte urinprøver der - og det var ikke en enesre prøve på de 2 månedene med cbd-olje som var positiv.

*merk at dette kun gjelder for den oljen jeg har prøvd, og det er logisk at annen olje som inneholder mikroskopiske mengder thc - blir å slå ut som positiv*

)
Vis hele sitatet...
Gratulerer du kjøpt norges dyreste matolje med 0.8% CBD... Kannaway er svindel deluxe.. Det er altså 1gram cbd på 120ml, nesten ikke sporbare nivåer..

Skal du kjøpe cbd olje hold deg langt unna kannaway , bor du sånn til at du kan dra til Sverige så svipp over grensa til nærmeste helsekost og kjøp der... All olje solgt i eu har MAKS 0.2% thc som ikke vil slå ut på prøver...
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om det er mulig å kjøpe CBD i Storlien eller Åre? Fant en Life helsekost i Åre, men den selger ikke CBD olje ifølge nettsiden deres.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet om det er mulig å kjøpe CBD i Storlien eller Åre? Fant en Life helsekost i Åre, men den selger ikke CBD olje ifølge nettsiden deres.
Vis hele sitatet...

Sjelden de reklamerer for cbd, men hvis du ringer så vet du helt sikkery
Trådstarter
4 0
CBD-olje er reseptfritt på Apotek i Sverige og?
CBD olje har nok mange spennende bruksområder, men akkurat nå så virker det nesten som det er litt inflasjon i hva CDB hjelper mot. Det ramses opp så mye i forskjellige reviews og blogger at det får meg til å tenke på snake-oil.

CBD hjelper helt sikkert bra på endel ting, og det er vel også derfor det er blitt lovlig. At det er gjort godt dokumenterte undersøkelser mener jeg. Men kjappe søk på google så virker jo CBD å være en universal-medisin som hjelper på alt fra psykiske plager til somatiske lidelser. Kanskje gjør den det, men alt som den sies å virke for er kanskje ikke like godt dokumentert?

Det er jo blitt en helt ny vekst-industri rundt cannabis. Nå skal alle og hans onkel satse på cannbis, thc el cbd.
Sitat av olddroid59 Vis innlegg
CBD-olje er reseptfritt på Apotek i Sverige og?
Vis hele sitatet...
Nei. De selger det bare over disken på litt mer alternative helsekostbutikker hvor oljen er fremstilt av hemp-planter. Å som andre er inne på bør du kjøpe den med høyest CBD innhold selvom det er dyrt, de billige har ingen smertedempende virkning pga for lavt CBD innhold.
Trådstarter
4 0
Jeg syns dette er utrolig vanskelig! Ett menneske anbefaler et produkt, så kommer nestemann å sier at det er bare juks og dritt, men anbefaler et annet produkt. Så kommer tredjemann å sier at dette er dritt osv... Så sier noen at det på helsekostbutikker er ubrukelig, osv. Blir ikke klok på dette! Hva bør jeg kjøpe på Strømstad - Svinesund som i alle fall kan hjelpe mot artrose?
Vel skal du ha noe skikkelig så er kanskje det beste å gå til legen å få en resept? Kostbart ja, men da får du prøvd det.
Så kan du jo etterpå når du vet om det virker for deg forsøke å finne alternative innkjøpskanaler.

Om du jager rundt for å finne laveste pris eller enklest tilgang uten resept så er sjansen ennå større for at du får noe som ikke virker. Og da kan du jo kanskje konkludere med at CBD olje ikke hjalp for deg. Om du prøver en på resept så har du derimot en lovlig variant som vel må sies å være bra, selv for de som har bidratt i tråden? Merker du at den hjelper kan du jo enten fortsette på cbd på resept om du har råd og økonomisk frihet til det, eller da forsøke å finne noe rimeligere. Og virker ikke den neste så får du skaffe annet merke neste gang.

Eller du kan skaffe deg all cbd du trenger fra det alternative markedet, også kan du få begge deler. Både med og uten thc. Så bruker du cbd fast og thc til fest.

Det med fest var nå mest spøk, men du kan bruke thc de dagene smertene er verre eller leddene stivere. Om ikke annet blir det sikkert litt hyggeligere å være deg om du er litt småfjern på thc på de verste dagene.

Bare tenk på thc på evt. test om du har lappen og skal kjøre.
Sist endret av random67489; 11. juni 2019 kl. 01:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Er dette bra produkter? https://no.formulaswiss.com/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en nervesykdom som heter BFS og kroniske magesmerter. Snakket nettopp med legen min og han sendte en søknad for meg om å få skrevet ut CBD olje, hva er sjangsen for at jeg får det innvilget?
Dokumentar om CBD olje/cannabis som medisin.

https://tv.nrk.no/serie/trygdekontor...9/MUHU10000619
Sist endret av svartemaja; 26. juni 2019 kl. 20:16.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en nervesykdom som heter BFS og kroniske magesmerter. Snakket nettopp med legen min og han sendte en søknad for meg om å få skrevet ut CBD olje, hva er sjangsen for at jeg får det innvilget?
Vis hele sitatet...
Fra 1 juli blir CBD med intill 0.2 (mulig 0.3)%thc klassifisert som næringsmidler og kan kjøpes på helsekosten som ventet da dette ble nedfelt i statsbudsjettet for 2019 ..
Så da kan du prøve helt lovlig før du evt får det på resept

Ref
https://fagbladetjournalen.no/vil-ti...abisprodukter/
Sist endret av gekko4u; 26. juni 2019 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Fra 1 juli blir CBD med intill 0.2 (mulig 0.3)%thc klassifisert som næringsmidler og kan kjøpes på helsekosten som ventet da dette ble nedfelt i statsbudsjettet for 2019 ..
Så da kan du prøve helt lovlig før du evt får det på resept

Ref
https://fagbladetjournalen.no/vil-ti...abisprodukter/
Vis hele sitatet...
Hvor har du 1.juli fra? Det er jo til mandag.

Ellers har jeg ingen erfaring med kilden. Har dårlig tid og rekker ikke sjekke opp.


Fra årets statsbudsjett, dagens nyhet var bare en teaser...
Så regner med fra mandag at det blir offentliggjort i litt større skala
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Gratulerer du kjøpt norges dyreste matolje med 0.8% CBD... Kannaway er svindel deluxe.. Det er altså 1gram cbd på 120ml, nesten ikke sporbare nivåer..

Skal du kjøpe cbd olje hold deg langt unna kannaway , bor du sånn til at du kan dra til Sverige så svipp over grensa til nærmeste helsekost og kjøp der... All olje solgt i eu har MAKS 0.2% thc som ikke vil slå ut på prøver...
Vis hele sitatet...
Jeg har en venninne som har brukt oljen fra Kannaway. Og hun mener å ha positiv effekt med denne. Både på bedret syn, og smertelindring.
Hun har vært uten denne oljen en tid nå, og symptomene hennes har blitt værre. I håp om bedring forsøkte hun en annen CBD-olje fra heleskosten i Sverige. Men den hadde ikke samme virkning. Hva kan dette bero på hvis CBD innholdet er så lavt som det sies i mange undersøkelser ?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av trakm Vis innlegg
Jeg har en venninne som har brukt oljen fra Kannaway. Og hun mener å ha positiv effekt med denne. Både på bedret syn, og smertelindring.
Hun har vært uten denne oljen en tid nå, og symptomene hennes har blitt værre. I håp om bedring forsøkte hun en annen CBD-olje fra heleskosten i Sverige. Men den hadde ikke samme virkning. Hva kan dette bero på hvis CBD innholdet er så lavt som det sies i mange undersøkelser ?
Vis hele sitatet...

Be henne droppe kannaway og melde seg inn i CBD Norge på face. Nok av informasjon der, på oljer som faktisk funker.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Fra 1 juli blir CBD med intill 0.2 (mulig 0.3)%thc klassifisert som næringsmidler og kan kjøpes på helsekosten som ventet da dette ble nedfelt i statsbudsjettet for 2019 ..
Så da kan du prøve helt lovlig før du evt får det på resept

Ref
https://fagbladetjournalen.no/vil-ti...abisprodukter/

{ Skjermbilde statsbudsjett: https://imma.gr/l/80619x29dc7 }
Vis hele sitatet...
Et år senere, noen som vet noe mer om dette?

Fant i det minste denne: Court of Justice of the European Union: A Member State may not prohibit the marketing of cannabidiol (CBD) lawfully produced in another Member State when it is extracted from the Cannabis sativaplant in its entirety and not solely from its fibre and seeds

Helse- og omsorgsdepartementet har bedt Legemiddelverket vurdere betydningen av avgjørelsene i CND og EU-domstolen og konsekvenser for norsk narkotikaregelverk og praksis. Saken ligger nå til vurdering i departementet.
Kilde legemiddelverket.
Sist endret av fustercluck; 29. juli 2021 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Et år senere, noen som vet noe mer om dette?
Vis hele sitatet...
Det skjedde ikke, men man kan få legen til å søke fritak:

Selv om CBD-olje ikke gir ruseffekt, er det ifølge narkotikaforskriften likevel ikke tillatt å importere slike produkter uten særskilt tillatelse, skriver Legemiddelverket.

Medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket, Steinar Madsen presiserer til Dagbladet at CBD ikke er et narkotisk stoff - men understreker at CBD aldri kan lages uten at det er spor av THC i det. Siden grensen for THC her i Norge er null prosent, regnes de fleste CBD-produkter dermed som narkotiske stoffer som er ulovlig å importere.

Det ble i 2019 gjort en nedregulering av Legemiddelverket som muliggjør å få utskrevet resept på CBD-olje for langt flere og lettere lidelser enn de som kreves for å få utskrevet preparater som inneholder THC.

Ifølge Legemiddelverket kan legen din søke om godkjenningsfritak for legemidler med CBD fra utlandet. De påpeker imidlertid at det er en forutsetning at produktet selges lovlig i det landet det importeres fra.
Vis hele sitatet...
kilde