Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2839
Hei,

Har en kommende blodprøve hos psykologen min som følge av at jeg blir medisinert med Ritalin. Jeg har levert urinprøve før jeg fikk resept og var clean. Siden da har jeg røyket en del, og har en blodprøve som jeg skal levere imorgen. Legen sa ikke hvorfor, men det kan ha noe å gjøre med at jeg tok en eller to piller for mye ritalin før den første blodprøven, men hun vil hvertfall at jeg skal levere en ny.

Kommer de til å sjekke for THC? Jeg har bare blitt informert om at det er en blodprøve og vet at det er pga. at jeg blir medisinert med Ritalin.
Hjelp, vær så snill. sliter med å få sove.
R.i.p 23.04.2021
Kan være for og måle serum konsentrasjon av ritalin i blodet. For å Se om du evt trenger høyere el lavere dose.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel heller lite sannsynlig at de sjekker for THC, men hvis de skulle gjøre det så er THC ute av blodet ganske kjapt. 2-3 døgn maks.
Trådstarter
14 0
fy faen jeg setter pris på at dere svarer så sent. tror det er best at jeg utdyper meg:
Jeg fikk medisiner utskrevet for en måned siden, så tok jeg en blodprøve 2 uker etter det. Jeg hadde tatt litt mye ritalin (i forhold til hva jeg egentlig skulle) men leverte blodprøven. legen ringte meg for en uke siden og sa at hun vil ha en til blodprøve, fordi det var ett eller annet med den forrige. jeg spurte ''hva'', og hun svarte bare med å si at det ikke er noe viktig/farlig og at sånne ting skjer på blodprøvene og de bare skal ta en til. Men kan det dukke opp at jeg har røyket thc imorgen?
Så vidt jeg vet har du krav på å vite hva blodprøvene er til
R.i.p 23.04.2021
Skal nok da Bare kryssjekke blodprøvene ,muligens fordi du hadde noe høyt innhold av ritalin i kroppen. Ikke noe å være redd for.
De sier ifra vis det er noe utenom de vanlige prøvene. Så vis du pleier og ta ang ADHD og ritalin så er det det. Vis du plutselig må ta på thc så må de si ifra om det på forhånd
R.i.p 23.04.2021
Åssen gikk det med blodprøvene?
Det samme måtte jeg... jeg røyker som f... og det gikk helt fint med meg så ikke noe å stresse over
Slå meg hvis jeg tar feil, men ja du har rett til å vite hva de skal teste for det er ihvertfall sånn hos bedriftshelsetjenesten

Og tror ikke du evt får litt lengre behandlingsperiode eller annen medisin men det er i aller verste fall.

Har du tatt mye ritalin etterpå?
De tar ikke blodprøve for å finne thc, det sitter jo lenger i urinen likevel, og alt av rusmiddeltesting går via urin, så slapp helt av alle som er redd for en lignende prøve. Det de skal se på om dosen din på ritalin har stabilisert seg, slik at du går på rett dose. Eller kanskje du må endre dosering etter prøven, hvem vet. BUT FEAR NOT young one, no thc bloodsamples lol.

s
Trådstarter
14 0
Tusen takk for svar. Jeg er ganske sikker på at legen hadde mistanke om at jeg hadde tatt for mye Ritalin. Men, jeg leverte blodprøven 30 minuter før selve konsultasjonen og timen gikk som greit. Vi har ikke pratet om prøvene i det hele tatt, så jeg tror det har gått greit ved mindre jeg får en telefon imorgen. Men, takk for svar folkens.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lana del Rave
AndraDay's Avatar
Spent på å høre. Fikk du noen telefon i etterkant?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei. Beklager for sent svar. Glemte meg helt.
Men det gikk fint, jeg tror formålet med prøvene er å se om mengden ritalin stemmer overens med dosen jeg har blitt anbefalt, slik at de kan se om jeg evt. tar over dosen eller mindre (hadde hatt mindre hvis jeg hadde solgt Ritalinen jeg har, f.eks...)
Takk for hjelpen. Det roet nervene mine før prøven.
Sitat av labaikyaH Vis innlegg
Hei. Beklager for sent svar. Glemte meg helt.
Men det gikk fint, jeg tror formålet med prøvene er å se om mengden ritalin stemmer overens med dosen jeg har blitt anbefalt, slik at de kan se om jeg evt. tar over dosen eller mindre (hadde hatt mindre hvis jeg hadde solgt Ritalinen jeg har, f.eks...)
Takk for hjelpen. Det roet nervene mine før prøven.
Vis hele sitatet...
Synes det er meget spesielt om de "lurer" seg til å ta en prøve for å sjekke om du tar mer medisin enn foreskrevet uten å si i fra at det er det de gjør. Jeg betviler at det er lovlig.

Som regel når slike prøver tas så er det for å se konsentrasjonen i blodet med tanke på terapeutisk effekt. Opptaket av de fleste medisiner varierer sterkt fra person til person og ved manglende effekt eller sterke bivirkninger så sjekker man blodkonsentrasjonen for å se om man har uvanlig lavt eller høyt opptak.