Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2125
var på hytten til en kamerat som han nettopp hadde kjøpt, og jeg så han hadde LED dimmere i veggen med lys i så man kunne se dem lettere om natten. Dette så ganske stilig ut og ga ett litt mer "proft" inntrykk av måten ting var lagt opp.

Nå skal jeg bytte dimmere hjemme i leiligheten og tenkte å få noe lignende. Kameraten min aner desverre ikke hvem som har utført jobben eller hva disse dimmerene heter. Han skulle ta en titt i påsken, men om han kommer til å skru opp en dimmer er usikkert.

Jeg har søkt litt på nett og funnet LED dimmere med Location Light som jeg antar tilsvarer det samme som jeg er på jakt etter på Amazon. Her i Norge er det kun disse jeg har funnet som er tilgjengelige men syns de er for dyre.

https://www.elektroimportoren.no/316...t=variantslist

Er det noen som vet om noen LED dimmere med backlight og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt dem?
Sist endret av bottknott; 16. april 2019 kl. 15:48.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw...itch+backlight

De har en del fine på ebay, bare styr unna de billigste.
Slenger du på wireless i søket så har de også den type dimmere for både 433mhz og zwave.
Elko har det du søker
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Elko har det du søker
Vis hele sitatet...
Elko har vel bare en type som ligner veldig på den jeg her linket til. Men finnes det bare de 2 typene i Norge?

Ville da tro at markedet var litt større enn som så, mtp smart-hus komponenter etc..
Til LED kan man også bruke Elko 315 dimmere (Siste generasjon 315) om man har tilstrekkelig med lyskilder koblet til de.
Disse får man gjerne for Kr 200,- pr stk brukt på Finn.no
Til disse får man kjøpt lysring-kit som man kan ettermontere sjølv. Selges på elmaterialer.no

Har selv Elko 315 på alle LED downlights her i huset og det fungerer knallfint.
Elko plus serien har lysrammer man kan montere men de er ganske dyre