Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2178
Finnes det rimelig teleslynge for private hjem? Så langt har jeg bare funnet utstyr for forsamlingslokaler o.lign. og det koster veldig mye.

Jeg har et Denon forsterkeranlegg med 3 høyttalere rundt tv-en, men lyden er ikke tilstrekkelig for den som sitter 4 meter i fra. Høyere styrke hjelper ikke. Den som har litt dårlig (bare litt dårlig) hørsel sier at særlig tale blir uklar.

Teleslynge kan være løsningen, men hva skal til og hvordan bør det settes opp?

Et alternativ kan kanskje være å ha flere høyttalere.

Noen som vet?
Sist endret av random110066@example.com; 5. desember 2018 kl. 20:37.
Om personen har et behov for teleslynge kan vel dette søkes om gjennom hjelpemiddelsentralen?
Det eksisterende anlegget er 3 stk Dali Fazon Sat (en front og left - right) samt Denon AVR 1911

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Om personen har et behov for teleslynge kan vel dette søkes om gjennom hjelpemiddelsentralen?
Vis hele sitatet...
Takk for tipset. Det er mulig, men i vårt tilfelle blir det litt overkill foreløpig. Jeg er på jakt etter en rimelig, enkel løsning for personen som ennå ikke trenger høreapparat.
Sist endret av random110066@example.com; 5. desember 2018 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av llars Vis innlegg
Takk for tipset. Det er mulig, men i vårt tilfelle blir det litt overkill foreløpig. Jeg er på jakt etter en rimelig, enkel løsning for personen som ennå ikke trenger høreapparat.
Vis hele sitatet...
Enten er anlegget ditt fundamentalt feil satt opp, eller så har vedkommande behov for høyreapparat når vedkommande ikkje får med seg tale frå ein høgtaler fire meter unna.

Forøvrig vil jo åpenbart ikkje teleslynge fungere utan høyreapparat.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Teleslynge

Forøvrig tror jeg en tur til legen og henvisning til øre nese hals er rett her
https://cantec.no/resources/files/sw..._til_web.pdf-1

Her trenger du ir sender og bøylemotager vist han ikke har høreapparat
Sist endret av 5FDP; 5. desember 2018 kl. 22:11.
Uvaksinert 👍
Hvorfor ikke bare trådløst headset?