Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1187
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt Tramadol daglig, i sikkert 20+ år. Dose er 2 tab x 3 daglig. Har selvfølgelig brukt mye mer, i perioder. Har prøvd å slutte noen ganger. For et års tid siden, gikk jeg 12 dager uten, men ga opp, da abstinensene ikke ble bedre. Ingen søvn, smerter som jager gjennom kroppen og absolutt ingen energi. Så man blir jo helt ødelagt, etter 5-6 dager uten.

Prøvde å trappe ned, siste 3 uker. Gikk på 4 tab daglig, og sluttet forrige torsdag. Måtte selvfølgelig avbryte hele greia, etter 1 uke. Så hentet ut ny resept. Så nå lurer jeg på hva det kommer av, at jeg ikke skal klare å slutte? Noen tips?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må være super motivert,du må ha nedtrappingsplan pg kansje ett substitutt som ikke brukes lenger enn ei uke elr to så må du være beinhard,lykke til
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært i samme situasjon, om enn i noe kortere tidsperiode, men alikevel noen års bruk.

Jeg synes det gikk lettere å bytte direkte til Paralgin forte, og deretter trappe gradvis ned med 10 prosent dosereduksjon i uka. Når du hopper av, så kan det være godt å ha Lyrica eller Neurontin i en ukes tid. Pass på å ikke bruke store doser, og ikke mer enn ett par - tre uker. Gjør du det, får du et enda større problem. Klonidin hjelper for øvrig også på abstinenssymptomer.

Dette klarer du. Lykke til.

Gikk overraskende lett, i forhold til å gå direkte av Tramadol.
2 tab daglig, dose? Er det snakk om 50mg X 2stk tenker jeg du kan stoppe uten noe problem, kanskje litt psykisk. Er det snakk om 100-200mg X 2 er det også lett å slutte, men du kunne gått ned 50mg per 3 dag bare for sikkerhetsskyld. Brukte 350mg daglig i 6 mnd, sluttet på dagen uten problem.
Start en sakte nedtrapping, siden tramadol har SSRI og SNRI effekt blir det fort kjipt å kutte brått.
Snakk med legen din og forklar problemet
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja kanskje jeg skal bruke lengre tid på å trappe ned. Og det med Paralgin Forte, er kanskje en god ide. Det har jeg brukt før. Og det var ikke så tungt å slutte med. Så jeg skal ta meg en prat med legen, over ferien. Takk for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja kanskje jeg skal bruke lengre tid på å trappe ned. Og det med Paralgin Forte, er kanskje en god ide. Det har jeg brukt før. Og det var ikke så tungt å slutte med. Så jeg skal ta meg en prat med legen, over ferien. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Hei, hvis du har brukt noe som gjør deg fysisk avhengig (ref opioider) over såpass lang tid som 20 år+, så må du nesten ta kontakt med en seriøs lege som kan hjelpe deg med en nedtrappingsplan, og muligens gå over til mildere opioider som blir nevnt over her. Å slutte brått med sånne ting er ingen lek. Lykke til!