Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1864
Hei,
Jeg ønsker å kjøpe et stereo-oppsett (2.høytalere, forsterker/(kanskje sub) ønsker klar og fin lyd, gjerne med bass. (Kjøper brukt for og få mest for pengene)
Anlegget skal stå i stue, og brukes til film og musikk.
Har ikke veldig mye kunnskap, men har hørt dali ikon 6 mk2, og syntes de spilte bra.
Er dette et bra valg, eller bør jeg vurdere andre?
Hvilken «forsterker» bør jeg ha?
Budsjett 10.000
Takk for svar.
Hei du,

Her har du jo egentlig mye å velge i. Om du finner deg et par slike ikon 6 høytalere så er du allerede lang på vei når det gjelder grei lyd, for en som ikke har mye peiling på slikt og ikke er hifi entusianst til beinet.

Skal du spille av film fra PC? Isåfall vil da ha fordel av å få fatt på en forsterker som har HDMI porter Inn, og 1 Ut til TV skjerm. Det gjelder for så vidt også for Blurayspillere ol.

Jeg tror ikke du finner en stereo forsterker idag som har det, men du kan fint bruke bare de 2 høytalerne på en surround forsterker ved og koble dem mot Venstre/Høyre Front.

Det meste av slike forsterkere ligger på en utgangseffekt som holder til høytalerne du ønsker. Ca 100w+