Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2655
Heisann!
Har googlet en stund men er fortsatt ikke helt sikker.

Ble pålagt å levere PETH prøver i 6mnd for å få godkjent vandel til førerkort. Er nå ferdig med det og har levert helseattest til politiet,
men fikk beskjed om at det er 4 ukers behandlingstid.

Så lurte på om jeg kan ta kjøretimer/øvelseskjøre og teoriprøven før det er ferdig behandlet.

Noen som har kjennskap til det?
Usikker på akkurat det du spør om angående kjøretimer, men når jeg sendte inn helseattesten med 6 mnd peth fikk jeg svar i løpet av en uke, gikk kjemperaskt. Hvilken landsdel er dette?
Trådstarter
6 2
Sør-Trøndelag
Tviler på at førerskolen sjekker. Iallefall neppe før du skal kjøre opp. Bare ring en random kjøreskole og spør om det.
Jeg tok kjøretimer uten godkjent vandel men måtte vente til vandel var godkjent før jeg kunne kjøre opp
Teorien kan du ta uansett, selv tok jeg den 1 år før jeg begynte å pisse hos legen, er gyldig i 3 år.

Vil tro det går fint med kjøretimer men har lurt på det samme da jeg har selv tenkt til å ta en eller to timer før oppkjøring
Trådstarter
6 2
Tipper det ikke er noe problem mtp kjøreskolen. Frykter mest i fall vi skulle bli stoppet, selv om sannsynligheten for det er minimal.
Nei. Jeg måtte vente til jeg fik godkjent vandel før oppkjøring etter 6mnd pissing.
Sist endret av random119432; 11. mai 2022 kl. 22:37.
Jo. Jeg fikk godkjent vandel 2 uker før oppkjøring. Under øvelseskjøring er lærer å anse som fører av bilen. Ikke godkjent helseattest eller vandel er ikke det samme som sperrefrist.

Helsekrav og vandel må være godkjent på vegvesenet for samtlige førere før oppkjøring.

Kilde: den hyggelige damen jeg snakket med på vegvesenet om samme problemstilling.
Sitat av supersoda Vis innlegg
Nei. Jeg måtte vente til jeg fik godkjent vandel før oppkjøring etter 6mnd pissing.
Vis hele sitatet...