Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2960
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg velger å poste her fordi jeg vil at brukern skal være anonym.
For forskjellige grunner.

Jeg har diagnoser:
Agorafobi (Tørr nesten ikke å gå ut/ Venner eller fam må pushe meg)
Sosial Fobi
Gad (Generalisert Angstlidelse)
Tilbakevendene deppresiv lidelse
Situasjon nå Sterk Klinisk Depresjon)
Unnvikende Personlighetssforstyrellse
Avhengighet til opiater,benzo,amf

Livs situasjon: er i lar. Ruser meg mye mindre.
Bra.

Jeg skal søke ung ufør.
Men det er krav / ultimatum
Enten må jeg tilbake til et sånnt jævli arbeidstesting sted.
2 ting skjer der. Enten monteter du ting med andre, sykehus senger osv andre ting. Eller så er du barista.
Med min sterke angst så klarer jeg verken å være rundt nye folk.
Og jeg var der engang før: Når jeg skulle være barista var 10 i køen som skulle ha kaffe og lunsj, fikk panikkanfall og ble helt stum. Han idioten som skulle opplære meg syns det var morro å se å begynnte å mobbe meg. Kalte meg stumtjener, jeg rista av panikk også begynte han å "prate for meg" Og sa sånn om jeg skulle prata mrd kunden "ja kan ikke sitte på ræva og tro jeg skal få penger å snylte av staten" fikk enda mer panikk. Så gikk jeg for å vaske istedenfor i panikkanfall mista vann på vaskerommet. Etter det stakk jeg ut døra løp hjem. Hyggelige folk æsj. Jeg har vært på arbeidstrening i 2 år! Et annet sted som var litt bedre. Klarte kun 2-3 dager i uka. Ellers vAr jeg hjemme isolerte meg ingen venner .... men nav ser ikke de 2 årene helt gyldig siden tilttaket er gjennom kommunens rustjeneste. Jeg ble helt paff og lei meg ... jobba ganske hardt der. Men slutta når covid starta. Så jeg må klare å overbevise min kliniske sosionom på ara at jeg ikke kan dra til mobbecafeen igjen og at arbeidsevnen min er svekket på alle mål og det er den!
Ja. Så er lost.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen?
Skjønner hvordan du har det. Jeg har 4 av de samme diagnosene som deg og er uføre. Er dog litt eldre så ikke ung-ufør.

Det viktigste er at du møter opp. Om du må gå etter 15 minutter for angsten er for jævlig er det ok. Men de må ha en vurdering av deg for at du skal få ufør, uansett. Så lenge du møter opp så er det godt nok. du trenger ikke gjennomføre, du må bare prøve. De vet du sliter, ellers hadde du ikke vært der, så det er ikke noe å tenke på, selv om det er lettere sagt enn gjort. Ikke prøv å skjule at du blir dårlig. Fungerer du ikke, så fungerer du ikke. så enkelt er det.

Gjennomførte ingen tiltak pga diagnosene mine, men jeg møtte opp og prøvde. Det merker de på tiltaksstedet du er på, og de skriver det i vurderingen de sender til nav. Vurderingen får du lese og må godkjenne FØR de sender den inn, så du har mye du skulle ha sagt i hele prosessen.

Nav er jævlig å ha med å gjøre, det fine er at den dagen ufør er innvilga så hører du aldri noe mer fra dem.

Bare å sende en pm om det er noe.
Sist endret av mr.roundtree; 15. mars 2022 kl. 02:30.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Skjønner hvordan du har det. Jeg har 4 av de samme diagnosene som deg og er uføre. Er dog litt eldre så ikke ung-ufør.

Det viktigste er at du møter opp. Om du må gå etter 15 minutter for angsten er for jævlig er det ok. Men de må ha en vurdering av deg for at du skal få ufør, uansett. Så lenge du møter opp så er det godt nok. du trenger ikke gjennomføre, du må bare prøve. De vet du sliter, ellers hadde du ikke vært der, så det er ikke noe å tenke på, selv om det er lettere sagt enn gjort. Ikke prøv å skjule at du blir dårlig. Fungerer du ikke, så fungerer du ikke. så enkelt er det.

Gjennomførte ingen tiltak pga diagnosene mine, men jeg møtte opp og prøvde. Det merker de på tiltaksstedet du er på, og de skriver det i vurderingen de sender til nav. Vurderingen får du lese og må godkjenne FØR de sender den inn, så du har mye du skulle ha sagt i hele prosessen.

Nav er jævlig å ha med å gjøre, det fine er at den dagen ufør er innvilga så hører du aldri noe mer fra dem.

Bare å sende en pm om det er noe.
Vis hele sitatet...
Takk for sympati og forståelse.

Jeg blir sur for at de skal sende meg sammested hvor jeg fikk panikkanfall og mobba.
Og 2 år på et tiltak ikke er gyldig pga rustjenesten.
Har snakka med min behandler på nav om uføre, men hvordan starter man den prosessen? Jeg fikk beskjed om å ta det med legen min.
Jeg er i søknads prosessen nå om å bli ufør. Det er karriere veilederen min som har satt i gang/hjulpet meg med dette. Man må såvidt jeg har skjønt innom både nav og fastlege og få de med på laget
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg er i søknads prosessen nå om å bli ufør. Det er karriere veilederen min som har satt i gang/hjulpet meg med dette. Man må såvidt jeg har skjønt innom både nav og fastlege og få de med på laget
Vis hele sitatet...
Okok, ja jeg trodde det var nav som satt igang den prossessen men ble fortalt at jeg måtte ta det med fastlege.
Du må si til fastlegen din at du ikke er stand til å arbeide, altså bli ufør. Så må fastlegen gjøre en vurdering på det du sier, for så å foreslå det for nav, så skal nav gjøre det samme, og nav har egne leger som også skal se over saken før de bestemmer seg.

Dette er sånn jeg har fortsått/ erfart det med min egen prosses, antar det er andre her inne som er ufør somhar peil