Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1124
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Hei!

Jeg har akkurat startet enkeltmannsforetak, og trenger i den forbindelse et bra fakturerings program.
Er det noen her som har noen erfaringer/anbefalinger og komme med?

Helst noe gratis, men er det verdt litt ekstra så kan jeg gjerne betal for et program også!
Har hørt at Faktum faktura skal være ganske bra. Den koster noen kroner, da.
Er det kun selve fakturaen du trenger, eller er du ute etter et komplett regnskapsprogram?

Jeg lager mine egne fakturaer (i word) men jeg sender ikke ut så veldig mange i løpet av et år. I begynnelsen brukte jeg winvask faktura, og det fungerte forsåvidt greit...
Jeg bruker også Winvask og syns det passer utmerket til mitt formål.
Word fungerer bra det... Du må bare ha en mal. Ellers er Visma bra, men veldig dyrt. Evnt. kan du gå for det gamle systemet DATAX; men vet ikke i hvilken stand det er i nå.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Takk for tips!
Trenger egentlig bare fakturerung, og kunde oversikt.
Prøver ut Winvask nå, synes det virket ganske OK.
Sånn som et attpå-spørsmål, har startet et selv for etpar måneder siden, vet dere noe om hvordan det er med bankkonto? Kan man bruke privatkonti opprettet i f.eks skandiabanken, eller er man nødt til å ha en slik "bedrifts-konto" som man får hos andre banker?
Det kommer an på selskapsformen din. Driver du et enkeltmannsforetak er bedriftens økonomi ikke skilt fra din egen, og du kan bruke din vanlige bankkonto.

(men det er ofte enklere å opprertte en egen konto)
Faktura Larsen er et greit program.

Ellers brukte jeg www.sendregning.no tidligere og var godt fornøyd
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av ProZhen
Sånn som et attpå-spørsmål, har startet et selv for etpar måneder siden, vet dere noe om hvordan det er med bankkonto? Kan man bruke privatkonti opprettet i f.eks skandiabanken, eller er man nødt til å ha en slik "bedrifts-konto" som man får hos andre banker?
Vis hele sitatet...
Det gjør det utrolig mye enklere regnskapsmessig å ha egen konto hvertfall.

Og ang program så bruker jeg Datax Faktura Pluss selv, og synes det fungerer helt ok.