Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7259
Yo!

Kroppsspråk er en veldig stor del av vår kommunikasjon. Det er en hau av ting vi gjør ubevisst som kan beskrive våre følelser, våre holdninger til ting osv.
Jeg vil gjerne diskutere kroppsspråk med dere på forumet, håper det er flere enn meg som finner dette temaet interresant.

Jeg vil lære å lese mennesker bedre, og kanskje være mer obs på mine signaler til andre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kroppsspråk <- har lest en del her om diverse ting, men jeg trenger detaljer!

Lærte her om dagen at folk som lyver pleier å se enten ned eller opp til høyre eller venstre akkurat når de lyver. En ting til jeg har funni ut er når jeg spiller poker med venna mine så , som oftest, lener de med bra kort seg tilbake i stolen, mens de som er veldig usikre på om de skal bløffe eller kaste seg setter seg lent forover.

Noen som har flere eksempler som det over?

og forresten, beklager en litt upresis topic
Hvis personen du prater med holder hodet litt på skeiva betyr det at personen hører etter og bryr seg/ følger med. Veldig innteresant tema, kommer til og følge med i denne topic`n
Interessant tema. Jeg har hørt mye om ting man kan se etter for å avsløre løgnere, og dette med å se opp til høyre(?) er vel fordi det er der kreativiteten ligger i hjernen, og da finner man på. Det er i allefall dette jeg har hørt, og jeg tror på det meste.
klø seg på nesen = løgner...
gæærn's Avatar
Trådstarter
Et tegn på nervøsistet kan være å bite negler, tromme med fingrene mot bordet, ta på klokka og alt mulig små ting. Når jeg blir nervøs ser jeg ofte ned i bakken og tar av og på klokka mi, og dette gjør jeg helt ubevisst.
husk at det ikke er bare et tegn man kan se etter, men at det er summen av hele kroppspråket som gjelder.
når jeg lyver, jeg tror ikke at jeg ser opp eller ned, jeg stirrer den jeg lyver til rett i øynene.

vanligvis hvis jeg er nervøs eller har grund til å være det så klarer jeg å skjerpe meg, men når jeg smuglet kniver fra polen så var det veldig lett å se på meg.

edit: flere tegn på løgnere? disse må jeg lære meg utenatt. jeg ser foresten på klokka eller ned i bakken hvis jeg går forbi noen jeg ikke vil snakke med eller er sjenerte for.
Sist endret av TSN; 24. juni 2007 kl. 23:52.
Spennende tråd. Kommer til å følge med en del her. Dette er noe jeg har lyst til å lære med om også.
gæærn's Avatar
Trådstarter
Sitat av nymo
husk at det ikke er bare et tegn man kan se etter, men at det er summen av hele kroppspråket som gjelder.
Vis hele sitatet...
Stemme er også en viktig faktor. unaturlig mørk eller lys stemme kan sikkert avsløre et eller annet.
det at folk ser til bestemte retninger, klør seg på nesa o.l. når de lyver er ikke sikre tegn på at personen lyver eller ei. selvsagt kan man kjenne venna sine så godt at man ser på dem, og kjenner igjen kroppspråket slik at man ser om dem lyver eller ei, men om du skal gjøre det samma på en fremmed... nei, det er ikke det samme. noen kan man ikke se om de lyver eller ei i det hele tatt. folk som virkelig kan lyve forandrer ikke på kroppspråket i det hele tatt. forskere mener at de kan se om de lyver eller ei ved hjelp av "hjernerøntgen" hvor de ser at på enkelte steder av hjernen gjøres det en ekstra aktivitet når personen lyver. men ja, dette er vel ikke ustyr for gud og hvermann. dette har jeg forresten fra en ganske så bra mini-artikkel fra A-magasinet (ukens). men ja, kroppspråk i seg selv er utrolig spennende.
Last ned eBooken som heter "Reading the body language" eller noe lignende. Husker ikke i farten.
Ah, stilig med et slikt emne!

Kroppsspråk er vel ganske likt til hver enkelt, men småtingene man gjør når man lyver eller er nervøs og slikt varierer sikkert fra person til person.

Jeg har merket på meg selv at det å fikle med mobilen er noe jeg gjør i nervøse situasjoner, men det gjør jeg jo igrunn når jeg ikke har noe bedre å gjøre og, så man kan nok ikke se på meg at jeg er nervøs pga. det.
Noe jeg legger merke til på folk som er nervøse er øynene og ansiktstrekkene. De færreste greier å holde et bra pokerfjes om det er noe, så man kan egentlig se det om man studerer godt. Det kan jo sikkert virke litt rart å sitte og glo på personen man snakker med, men kjenner man personen godt, kan man legge merke til slikt ganske kjapt.

Kommer til å følge med i tråden her, kroppsspråk er jo viktig.
Mangelen på kroppspråk er grunnen til at vi blir så sinna i trafikken.
Vi ser ikke det unnskyldene blikket, den vennlige gesten et cetera.
Kroppspråk sier oss mye, selv om vi ikke alltid tenker over det.
Enig med mobilbruken. Senest i forgårs ventet jeg på en benk i byen - hvor det rundt meg satt 3 andre "enslige". Det satt bare å stirret på hverandre, og i luften - mens jeg klarer ikke "den flaue stillheten" - så jeg lukker meg på en måte ute ved å bla i mobilen, eller til og med lese på brus-etiketten.
Sitat av Mushy
Enig med mobilbruken. Senest i forgårs ventet jeg på en benk i byen - hvor det rundt meg satt 3 andre "enslige". Det satt bare å stirret på hverandre, og i luften - mens jeg klarer ikke "den flaue stillheten" - så jeg lukker meg på en måte ute ved å bla i mobilen, eller til og med lese på brus-etiketten.
Vis hele sitatet...
Sånn er jeg og :P
Når jeg lyger har jeg en tendens til og stirre personen rett i øynene, men så tenke at dette pleier jeg ikke gjøre gjennom en hel sammtale, så se vekk..! MEn så tenker jeg at jeg pleier ikke se vekk hele tiden heller, så er detm tilbake til øynene, så rundt i rommet, så munnen, så øynene igjenn.. Så til slutt blir det bare til at hodet mitt går i alle rettninger...! Og da merker du i allefall at jeg lyver..!

Så neste gang tenker jeg at nå bare oppfører jeg meg normalt.. Men så glemmer jeg hva normalt er, og så blir jeg litt for normal og så på'n igjenn..!

Og når jeg blir nervøs har jeg en tendens til at jeg ikke kan holde fingrene i ro..!
Personlig merker jeg at jeg begynner å gjespe og fake trøtt når jeg skal ut av en kinkig situasjon. Jeg vil ikke gjøre det en gang, det bare kommer. Jeg er ikke helt sikker på det mushy sa om å se akkurat opp i høyre hjørne, men at blikket flytter mye på seg har jeg også merket at er et ganske sikkert tegn på løgn/nervøsitet over hva man skal si. Mener også å ha hørt at personer som står mye med armene i kors gjør det for å "beskytte" seg selv. Og det gæærn sa om pokerspillere stemmer bra, tilbakeleningen er et ganske sikkert tegn på at de er avslappede, ergo trygge.

Mobilen har jeg også vært bortpå. Sitter man alene og venter på noe/noen, fisker man ofte frem mobilen og spiller eller noe for ikke å se så loner ut.
Sist endret av Hedges; 25. juni 2007 kl. 00:58.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Hardcore
Når jeg lyger har jeg en tendens til og stirre personen rett i øynene, men så tenke at dette pleier jeg ikke gjøre gjennom en hel sammtale, så se vekk..! MEn så tenker jeg at jeg pleier ikke se vekk hele tiden heller, så er detm tilbake til øynene, så rundt i rommet, så munnen, så øynene igjenn.. Så til slutt blir det bare til at hodet mitt går i alle rettninger...! Og da merker du i allefall at jeg lyver..!

Så neste gang tenker jeg at nå bare oppfører jeg meg normalt.. Men så glemmer jeg hva normalt er, og så blir jeg litt for normal og så på'n igjenn..!
Vis hele sitatet...
Akkurat sånn har jeg det og. Jeg er j*vlig sjenert av natur, så jeg pleier ikke å se "konversasjonspartneren" min i øya hele tida.
Jeg er VELDIG selvbevisst, så ille at det grenser til paranoia xD
Så når jeg da sier noe som ikke er helt sant, så gjør jeg et bevisst forsøk på å 'oppføre meg normalt,' bare at jeg ikke vet helt hvordan jeg oppfører meg, NÅR jeg oppfører meg normalt.
Et helvetes kluss, med andre ord.
Sitat av gæærn
Et tegn på nervøsistet kan være å bite negler, tromme med fingrene mot bordet, ta på klokka og alt mulig små ting. Når jeg blir nervøs ser jeg ofte ned i bakken og tar av og på klokka mi, og dette gjør jeg helt ubevisst.
Vis hele sitatet...
Eller at man er sjenert... som meg Klør meg i nakken, nesa, huet, sparker i bakken etc. selv om jeg snakker med gode venner
Mange som biter negler av og være nervøse. men så har vi en haug av de som gjør det bare for og gjøre det og.
Noe som er litt gøy å prøve på er avstand.

leste for lenge siden om avstandene og prøver å gjengi de her hvis jeg husker riktig:
(Ansikt til ansikt)
-God venn/kjæreste/betrodd: 10-20cm
-Venn/godt bekjent: 20-50 cm
-Ukjent: 50- cm

Altså hvis du går opp til en fremmed og skal prate med han/henne og går over den "cm grensen" som gjelder så vil den andre personen mest sannsynlig ta ett steg tilbake.

Litt gøy å teste på folk bare ikke gjør det på hvemsom helst, man vil ikke risikere brukket nese.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Tang0
Noe som er litt gøy å prøve på er avstand.

leste for lenge siden om avstandene og prøver å gjengi de her hvis jeg husker riktig:
(Ansikt til ansikt)
-God venn/kjæreste/betrodd: 10-20cm
-Venn/godt bekjent: 20-50 cm
-Ukjent: 50- cm

Altså hvis du går opp til en fremmed og skal prate med han/henne og går over den "cm grensen" som gjelder så vil den andre personen mest sannsynlig ta ett steg tilbake.

Litt gøy å teste på folk bare ikke gjør det på hvemsom helst, man vil ikke risikere brukket nese.
Vis hele sitatet...
Oh no! You just invaded my personal sphere!
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvor jeg fikk akkurat det sitatet fra, men...
Men jeg kan si at dette er sant og jeg har merket det før.
Flott tråd!
Har også hørt at pulsen øker når man lyver.
Hvis en person sier noe rart. Og begynner f.eks å hoppe litt rundt mens han lager grimaser, så pleier de, etter min erfaring, å lyve. Men dette avhenger fra person til person. Og dette emnet er egentlig veldig rart, for kroppsspråk avhenger fra person til person.
Sitat av max-mekka
Hvis en person sier noe rart. Og begynner f.eks å hoppe litt rundt mens han lager grimaser, så pleier de, etter min erfaring, å lyve. Men dette avhenger fra person til person. Og dette emnet er egentlig veldig rart, for kroppsspråk avhenger fra person til person.
Vis hele sitatet...
Hoppe rundt og lage grimase når man lyver? Du møter på rare folk
når man lyver er å se opp til venstre et typisk tegn, selv prøver jeg å se i øynene på rektor og lærere hele tiden , da de da har lettere for å tro at jeg snakker sant(og ja, det funker ).
Ellers når jeg er nervøs, pleier jeg å fikse på håret, eller se rundt meg.
Det er også mulig jeg ser ned og stresser meg av gårde.

Psykologer kan visst mye om dette har jeg hørt.
Sitat av zitcon

Psykologer kan visst mye om dette har jeg hørt.
Vis hele sitatet...
smart du.

Sitat av zitcon
når man lyver er å se opp til venstre et typisk tegn, selv prøver jeg å se i øynene på rektor og lærere hele tiden , da de da har lettere for å tro at jeg snakker sant(og ja, det funker ).
Ellers når jeg er nervøs, pleier jeg å fikse på håret, eller se rundt meg.
Det er også mulig jeg ser ned og stresser meg av gårde.
Vis hele sitatet...
Det du sier her er ganske vanlig tror jeg.
Øyne sier ekstremt mye. Ser du et menneske i øya, så får du med en gang mer tillit. Litt ot, men hvis man f.eks søker jobb, så er det knall å se sjefen i øya, da virker man som en mye mer seriøs gutt/jente.
Sitat av TSN
når jeg lyver, jeg tror ikke at jeg ser opp eller ned, jeg stirrer den jeg lyver til rett i øynene.

vanligvis hvis jeg er nervøs eller har grund til å være det så klarer jeg å skjerpe meg, men når jeg smuglet kniver fra polen så var det veldig lett å se på meg.

edit: flere tegn på løgnere? disse må jeg lære meg utenatt. jeg ser foresten på klokka eller ned i bakken hvis jeg går forbi noen jeg ikke vil snakke med eller er sjenerte for.
Vis hele sitatet...
Jeg ser også inn i øynene til folk, jeg bruker å fiske opp mobilen når jeg kjeder meg.
Ellers enn det så er det ikke så mye nervøse tegn jeg viser, jeg liker å se opp til venstre når jeg snakker med folk som tror de er skikkelig gode på kroppspråk, bare for å kødde med dem
Har tilfeldigvis en bok om emnet, så jeg bekrefter/avkrefter det som er skrevet i innleggene etter hva jeg har lest der..

Hvor du plasserer øynene, viser deg egentlig bare hva personen jobber med i hodet der og da, og betyr ikke nødvendigvis at man lyver, spørs hvilke andre kroppspråk det opptrer sammen med.
Øynene ser:
Opp til venstre: Et bilde gjenkalles
Til venstre: En lyd gjenkalles
Ned til høyre: En følelse gjenkalles
Ned til venstre: Man snakker med seg selv

Når man er interessert i en samtale eller noe som blir sagt sitter man som oftest med hånden hvilende mot kinnet, uten at man støtter opp hodet med den, da sitter man plutselig å kjeder seg, men later som man er interessert.

Å klø seg på nesen når man lyver, gjør man visstnok fordi blodtrykket øker og fører til at nesen blir "irritert" slik at man må klø, men det kan jo også bare være at man er forkjølet eller kanskje allergisk mot noe..

Og når man er nervøs og tar seg til klokken f.eks. så danner man en barriere foran seg når den ene armen krysser kroppen, slik at man føler seg litt tryggere. Tromming med fingrene betyr som oftest at man er utålmodig, enn at man er nervøs.

Når man ser folk rett i øynene når man lyver har man forminsket sjansen for å bli oppdaget, fordi folk forventer at man skal vike med blikket når man lyver. Så man må se etter flere tegn enn kun hvor blikket plasseres..

Det at blikket farer alle veier når man er nervøs har en sammenheng med at hjernen ser etter en utvei, en "nødutgang" for å komme seg vekk.

Korslagte armer er for å bygge en "barriere" foran seg, f.eks. når man sitter i en situasjon der man ikke kjenner menneskene rundt seg. Det er også en negativ gest, man stenger også ute det som blir sagt og man blir negativt "innstilt. Denne forklaringen er veldig tynn, dette kan opptre sammen med mange andre signaler..

Soneoppdelingen rundt seg er som følger i boken:
Intim sone, kun de som er følelsesmessig nær slipper inn: 15-45cm
Personlig sone, de man kjenner, gode venner: 46cm-1,2m
Sosial sone, fremmede, postmannen, snekkeren, osv.: 1,2m-3,6m
Offentlig sone, når man snakker med en større forsamling: 3,6m eller mer

Løgn, tar en veldig kort oppsummering av noen vanlige tegn på løgn:
1. Dekke til munnen - Hjernen prøver å forhindre løgnen å bli fortalt
2. Ta seg til nesen - som nevnt tidligere, blodtrykket øker og gjør at nesen blir irritert slik at man må klø
3. Gni seg i øyet/se vekk - hjernen vil unngå å se den som blir løyet for, f.eks. man lyver og gnir seg i øyet for å ikke se den man lyver for
4. Ta seg til øret - hjernen vil ikke "høre noe ondt", f.eks. man har fått et tilbud på noe, men det er et elendig tilbud og man sier at det er et godt tilbud, så tar man seg til øret samtidig.
5. Klø seg på halsen - Når man lyver får man en prikkende følelse i halsen og får en trang til å klø seg på halsen, ca. 5 ganger opp og ned, aldri mer.
6. Fingeren under kragen - Når man lyver øker blodtrykket og man begynner å svette, så man letter på kragen for å slippe inn kjølig luft. Men dette kan også personer som er sinte eller frustrerte gjøre..
7. Fingeren i munnen - Man oppnår indre betryggelse, og opptrer dermed beroligende og forsikrende, som forsterker at det man sier er "sant"


Vil påpeke at dette ikke er en definitiv guide til kroppspråk, da det er mye bedre beskrevet i boken, og som det ble påpekt tidligere i tråden, så må man ta stilling til alle signalene kroppen gir og ikke isolere enkelte, ellers blir det feil.
Sitat av C.Hendrix085
Flott tråd!
Har også hørt at pulsen øker når man lyver.
Vis hele sitatet...
det er vell om man er nervøs for da stiger pulsen.

jeg har løyet en god del, mest for foreldrene mine og lærerne, og jeg har på en måte utviklet meg. jeg klarte å komme med bedre og mer troverdige løgner. jeg sluttet å være nervøs og begynte å stirre de jeg løy til rett i øynene.
Sitat av C.Hendrix085
Flott tråd!
Har også hørt at pulsen øker når man lyver.
Vis hele sitatet...
Pulsen øker når man lyver, ja. Med mindre man er en meget kald person. Det er vel dette løgndetektore går på hvis jeg ikke tar helt feil ;p


Slev er jeg en meget god løgner, mest fordi jeg alltid stirrer folk rett i øynene når de prøver å se om jeg lyger eller ikke. Samme gjelder poker også, prøver alltid å ha en "laid back" stil som gjør at andre spillere ikke ser mitt kroppsspråk og jeg ser de andre spillerne bedre.

Sitat av TSN
det er vell om man er nervøs for da stiger pulsen.
Vis hele sitatet...
Da er man jo nervøs for å bli tatt i å bløffe/lyge.


Vil bare legge til at jeg ikke er en storløgner, kun små hvite løgner
Sitat av Fiberkanin
klø seg på nesen = løgner...
Vis hele sitatet...
Det er fakta når det gjelder typen til søstra mi.. Han blir tatt HVER gang han lyver
Sitat av gæærn
Yo!

Kroppsspråk er en veldig stor del av vår kommunikasjon. Det er en hau av ting vi gjør ubevisst som kan beskrive våre følelser, våre holdninger til ting osv.
Jeg vil gjerne diskutere kroppsspråk med dere på forumet, håper det er flere enn meg som finner dette temaet interresant.

Jeg vil lære å lese mennesker bedre, og kanskje være mer obs på mine signaler til andre.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kroppsspråk <- har lest en del her om diverse ting, men jeg trenger detaljer!

Lærte her om dagen at folk som lyver pleier å se enten ned eller opp til høyre eller venstre akkurat når de lyver. En ting til jeg har funni ut er når jeg spiller poker med venna mine så , som oftest, lener de med bra kort seg tilbake i stolen, mens de som er veldig usikre på om de skal bløffe eller kaste seg setter seg lent forover.

Noen som har flere eksempler som det over?

og forresten, beklager en litt upresis topic
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, har du tilfeldigvis sett på noen Derren Brown episoder?
Det med å ta frem mobilen eller stille på klokka når man sitter alene og f.eks venter på noen, bruker jeg og å gjøre, for å ikke se helt dum ut når jeg ikke vet hvor jeg skal plassere øynene.
har ikke lest hele tråden enda men.
Hviss du hilser på en som bruker venstre hånden til og hilse betyr det at hann/hunn ikke liker deg
Sitat av Dj_Evelen
har ikke lest hele tråden enda men.
Hviss du hilser på en som bruker venstre hånden til og hilse betyr det at hann/hunn ikke liker deg
Vis hele sitatet...
Wow! Nå må jeg si at jeg ser på handlingen å hilse med venstre hånd som så unormal og sjelden at jeg eliminerer helt tanken på at det kan være en ubevisst handling.
Edit: Og hvis handlingen er bevisst, hvorfor skal folk fortelle deg at de ikke liker deg på den måten? Da kunne de like gjerne sagt "jeg liker deg ikke". Med mindre de har behov for et hemmelig språk som ingen forstår da, selvfølgelig!
Sist endret av milo9000; 25. juni 2007 kl. 16:28.
One of the good guys
2rs1's Avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/David_DeAngelo

David D'angelo har et videoforedrag om kroppspråk og hooke damer med detta, kan anbefales i dette tilfellet.

ligger på torrents og lignende:
David Deangelo - Body Language
Hvordan mennesker står og ter seg under en samtale avslører ofte forholdene mellom dem.

Ta for eksempel tre kamerater som står og prater. Hvis alle liker alle, står de gjerne veldig "åpent", de er ikke redde for å virke sårbare (dvs de står ikke med armene i kryss forran seg). Føttene er plassert åpent, gjerne i en vinkel som virker inkluderende på de andre samtalepartnerne.

Hvis vi da hiver inn en helt tilfeldig, mindre likt person i samtalen som ønsker å bli inkludert, ser man hvordan de andre reagerer på dette. De viker ikke og åpner ikke vinkelen med føttene slik at denne personen føler seg velkommen. Kanskje de begynner å sette hendene i kryss, i frykt eller avsky for denne nye personen.

Man kan også se distansiering til mindre likte personer, om det er plass til det. Gjerne tar man denne plassen av mer aksepterte personer, ettersom det er mer "normalt" å stå nærmere en god venn enn en man misliker.

Jeg er svært defensiv, og ubevisst står jeg med hendene i kryss forran meg når jeg står stille. Folk er forskjellige, og det er gøy å kunne se og påpeke det de gjør annerledes. Ikke vær redd for å virke unormal, gjør det som faller deg inn og vær inkluderende, det er ikke hyggelig å bli holdt ute av en samtale.
Mye interessant her

Når jeg lyver prøver jeg jo selvfølgelig å ikke endre kroppsspråket, men begynner alltid å rødme, og fikle med ting som mobil, armbånd, penger o.l

Og det som ProZhen sier om lukket og åpent kroppspråk har jeg merket flere ganger at jeg gjør automatisk. Står for eksempel med hendene i lommene og prate og ler, så kommer en jeg ikke liker og jeg endrer kroppspråket og holdningen automatisk.
Sitat av Dj_Evelen
Hviss du hilser på en som bruker venstre hånden til og hilse betyr det at hann/hunn ikke liker deg
Vis hele sitatet...
...Eller ikke.

Hvis jeg for eksempel har noe i høyrehånda/bruker høyrehånde til noe annet så hilser jeg ganske enkelt med venstre hånden. Betyr dette at jeg ikke liker vedkommende ?

Hva med de venstrehendte ? Liker de ikke folk av natur ?

Det utsagnet må være noe av det rareste jeg har hørt på 2 dager.
jeg så på et program ang pokerkroppspråk. litt artig, siden der var det omvendt. lente du deg bakover ville du ikke vise deg for interisert, folk skal ikke legge merke til deg. lener du deg framover, så har du gode kort og vil se hva du kan bruke dem til på bordet. hehe... aldri vær for sikker altså
Sitat av Eolin
jeg så på et program ang pokerkroppspråk. litt artig, siden der var det omvendt. lente du deg bakover ville du ikke vise deg for interisert, folk skal ikke legge merke til deg. lener du deg framover, så har du gode kort og vil se hva du kan bruke dem til på bordet. hehe... aldri vær for sikker altså
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare spille online?


Enig med fyren som foreslo david deangelo, mye innteresant der.
gæærn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hoodlum
...Eller ikke.

Hvis jeg for eksempel har noe i høyrehånda/bruker høyrehånde til noe annet så hilser jeg ganske enkelt med venstre hånden. Betyr dette at jeg ikke liker vedkommende ?

Hva med de venstrehendte ? Liker de ikke folk av natur ?

Det utsagnet må være noe av det rareste jeg har hørt på 2 dager.
Vis hele sitatet...
Tror at absolutt alt som blir sagt her har unntak. Ingenting som er 100% sikkert når det er snakk om reaksjoner til mennesker... ihvertfall ikke når det er snakk om alle mulige situasjoner
Sitat av Hoodlum
Hva med de venstrehendte ? Liker de ikke folk av natur ?
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok ikke de venstrehendte hilser med venstre hånd uansett.
hehe, jo, selvsagt kan min spille poker på nett, men da er hele kroppspråkleken borte.
Sitat av Eolin
hehe, jo, selvsagt kan min spille poker på nett, men da er hele kroppspråkleken borte.
Vis hele sitatet...
Det skal sies at det finnes nok av tells også i online poker.
har en tendens til å stirre personen så jævli inn i øya når jeg er litt nervøs, at jeg ikke får med meg hva de sier.

Ellers så kan jeg ikke å lyve. har aldri kunnet det. det er ikke sånn jeg bare sier, men det er veldig sant
stemmen blir helt fordreid, jeg kan ikke slutte å glise, og ser bort. ser det så alt for tydelig.
Lærte en hel haug om kroppsspråk på Salg og Service.
Når vi skulle lære oss hvordan vi skulle oppføre oss mot kundene og hvordan vi skulle tolke signalene fra kundene.

Skal se om jeg finner en online versjon av boka vi brukte!
Det var egentlig veldig interessant!
Med bildet og hele pakka.
HeHe!

Viss jeg ikke finner det så blir jeg vel nødt til å scanne inn den delen av boka.
(Dersom det er lovlig?! Hmmm...)
Sitat av GothQueen
Viss jeg ikke finner det så blir jeg vel nødt til å scanne inn den delen av boka.
(Dersom det er lovlig?! Hmmm...)
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt ikke ulovlig å scanne inn deler av en bok. Hvor lovlig det er å dele bildefilene etterpå er dog litt mer usikkert Men det er jo en vurdering du får ta selv. Jeg regner med at legaliteten til alt annet du gjør på nettet er like sketchy. (Beklager hvis jeg tar feil, jeg tar bare utgangspunkt i gjennomsnittsbrukeren her.)
Sitat av Hoodlum
Pulsen øker når man lyver, ja. Med mindre man er en meget kald person. Det er vel dette løgndetektore går på hvis jeg ikke tar helt feil ;p
Vis hele sitatet...
Men så er det da det at løgndetektoren er bare 80% sikker. DErfor den ikke blir brukt i retten, hvis jeg ikke tar helt feil:P