Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1966
Vel nå har Dåvøy-kjærringa fått sin vilje.

Leketøyskjeden BRIO vil nå fjerne alle dataspill med 15- og 18-årsgrense fra sine 170 butikker i Norge, mens Elkjøp og andre skjerper kontrollrutinene på salg av voldelige titler.

Det har vært mye debatt om salg av voldelige video- og dataspill de siste årene. Tidligere denne gikk barne- og familieminister Laila Dåvøy ut og forlangt totalforbud av spillet Grand Theft Auto 3 (les ITavisen.nos intervju med ministeren her), og kort tid etter ble importør KE Media politianmeldt for GTA3 og det kommende spillet State of Emergency.

Les mer http://www.itavisen.no/art/1298168.html
FAEN FOR EI DRITTKJÆRRING.....................
Det neste blir vel at Quake,UT,CS,etc.. er "for voldlige" og...
Jeg hater folk som ikke har peil...
Skjerpe rutinene for salg av spill med 18-års grense. Greit. Men ikke å fjerne spillene for salg!

Kanskje de burde tenke på å fjerne de voldelige filmene også da?
For hver dag som går får flere nordmenn adsl og andre fastlinjer og flere å flere spill lastes bare ned istedenfor å kjøpes for flere hundre kroner i butikken.

Poenget mitt er at det er samme faen for meg om de fjerner spill fra _BRIO_ da jeg laster ned alle mine spill
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
So? Hvem handler vell på brio eller lkjøp?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg gir vel også faen i om de slutter å selge voldelige spill her i norge, da jeg ikke har kjøpt et eneste spill orginalt på maaange år. Men det en prinsipp sak, å få velge hva en selv vil spille osv.
Jeg "kjøper" heller ikke spill, men irriterer meg på folk som må henge seg opp i alt mulig, og skal liksom ordne opp i alt som de ikke liker....
Opprinnelig postet av dromoz
men irriterer meg på folk som må henge seg opp i alt mulig, og skal liksom ordne opp i alt som de ikke liker....
Vis hele sitatet...
Har du hørt om politikere?
norge er et patetisk land, er vel ikke så mye annet å si enn det...
original reprint
xaff's Avatar
Tror ikke Rockstar(de som har laget GTA spillene) ville hatt noe i mot piratkopiering av spillene deres dersom de ble ulovlig i norge. Har hørt om at etellerannet sted ble GTA ulovlig, en fyr ble tatt for å ha massekopiert det og sendt det ut til en drøss med folk, han ble frikjent etter en uttalelse fra Rockstar. Eller noe sånt.

Får jeg meg ikke State Of Emergency flipper jeg. JÆVLA POLITISTAT!!!

Ellerno...
Norge er bare enda et land i rekken...
Ingen av GTA spillene har blitt solgt i Brazil pga sensur. (dette gjaldt Quake, Doom, SOF, Carmageddon og mange andre spill også) I Tyskland har de noe tull om at alt blod som forekommer i dataspill skal være grønt og masse annet tull. Det ser desverre litt ut som om sensur og kontroll har blitt "in" blandt politikerne etter sept 11.
Sist endret av plumRad; 9. februar 2002 kl. 20:01.
Fy faen til ei hore, hva hun prøver å beskytte oss for? Hun er da for faen ikke morra mi. Jeg bestemmer selv hva jeg vil se og ikke se. Slutt og lek mamma! Hore... Biatch... Burn!
Blir faen meg for dumt, det oppforderer jo folk til å laste ned en pirat-kopi. De må jo innse at folk kommer til å skaffe spillet selv om det ikke kommer i butikkene. Og alt dette snakket i avisene er kun PR for spillet itillegg...

Hadde vell egentlig gjort det uansett
Reeper's Avatar
Trådstarter
95 0
Opprinnelig postet av cezar
norge er et patetisk land, er vel ikke så mye annet å si enn det...
Vis hele sitatet...
Norge er et Wannabe-usa..... etter min mening
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Reeper


Norge er et Wannabe-usa..... etter min mening
Vis hele sitatet...
Ja, når du sier det så er norge ganske likt USA ja
Opprinnelig postet av Veneficuz
Og alt dette snakket i avisene er kun PR for spillet itillegg...
Vis hele sitatet...
Det har du rett i, etter alt dette oppstyret steg GTA 3 salget veldig mye

Jeg bryr meg egentlig ikke om BRIO slutter å selge 15-18 års aldersgrense spill, men om andre butikker også gjør det blir jeg sur. Dette er ett spill jeg kanskje har tenkt til å kjøpe for å støtte utviklerne av ett av de beste spillene noensinne, men hvis de fjerner det blir jeg tvunget til å måtte laste det ned og da får jeg ikke betalt noen penger til dem

Og tenk hvis de får sett Soldier of Fortune 2 også der du kan skyte av halve hodet til folk og liknende, kanskje de fjerner det også SOF 2 screenshot

Det er bare tull av politikerne å fjerne spill fra hyllene og tro at problemet er løst, voldelige spill kommer aldri til å forsvinne så lenge Rockstar og Activision fins
Sist endret av Skulleye; 10. februar 2002 kl. 03:35.
Du liker det screenshotet der skulleye
men se på carmageddon. Det er jo 10 ganger værre der din oppgave er og kjøre et race med noen andre biler som er utstyrt med sager osv.. for og kunne partere uskyldige forbigående mest mulig. I GTA3 er det ikke meningen at du skal skade uskyldige folk, så hvis noe burde bli forbudt bør det være Carmageddon!
Opprinnelig postet av Tias
So? Hvem handler vell på brio eller lkjøp?
Vis hele sitatet...
Er enig der! Hvem i helvete gidder å gå på BRIO for å kjøpe dataspill? Er jo en leketøysforetning!
Så.. dfs.. hvor får man dette Carmageddon?
Opprinnelig postet av Beistet!!
Så.. dfs.. hvor får man dette Carmageddon?
Vis hele sitatet...
Jeg har det
Opprinnelig postet av jallamann
http://home.broadpark.no/~vknutsen/sjokkerer.gif
Vis hele sitatet...
Lurer på hva de hadde sagt om de så dagens dataspill
ALLE hater dåvøy!!
håper gta3 til pc ikke blir forbudt, prøvde forresten gta3 hos en venn idag, det rokker totalt=)!!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror ikke dere var de Dåvøy tenkte på når hun skal beskyte norges uskyldige små barn fra ONDSKAPEN!!

Dere har rett Norge suger....men hei og hopp det finnes land som suger mer bare se på Zimbawe eller USA
no comment (les: hvem kjøper spill uansett)
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Metz
no comment (les: hvem kjøper spill uansett)
Vis hele sitatet...
De som spiller online spill som krever en ekte serial feks cs, diablo2, starcraft osv..