Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2202
Jeg vedder for at de fleste her har spilt "Day of the tentacle" , "Sam and Max" , "Monkey Island" , eller en annen slager fra LucasArts. Adventure games er nesten det eneste jeg liker, og da er LucasArts THE one. Så vet noen om lucasArts driver med noe nytt? Klør i fingerene...
LucasArts er ikke the ONE nå lenger, de rokka bedre enn bestemor på amerikatur tidligere da. Nå har do jo forskjellige andre gode saker. Norske... uhmm... hvanåenndetvardehetigjen har jo The Longest Journey (det spillet suger på norsk... *sukk*), også Discworld II da (jada, jeg vet de har kommet ut med ny DRITT) som heller ikke LucasArts har lagd.

De har liksom bare mista... ideen? Futten? Noe av det som lå bak ihvertfall...
De som lager Larry spillene er jo THEONE da (er vel sierra eller no)
Opprinnelig postet av necro
Nå har do jo forskjellige andre gode saker. Norske... uhmm... hvanåenndetvardehetigjen har jo The Longest Journey (det spillet suger på norsk... *sukk
Vis hele sitatet...
Jeg veit... Norske spill duger liksom ikke... jeg er vel ikke akkurat noen nasjonalist heller, syntes vi nordmenn er noen sinker.

Jeg vil ikke si at Sierra er så knall.... De har liksom Larry and that's it. (Ikke missforstå meg. Larry rocker). Og så har de police quest, dah. De andre sierra spillene har stygg, grell grafikk og er bare teite
Opprinnelig postet av asylth
De andre sierra spillene har stygg, grell grafikk og er bare teite
Vis hele sitatet...
Ikke SWAT 3
DOTT eide jo rått da.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Blitzer
DOTT eide jo rått da.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det beste spillet jeg har spilt. Kanskje sam'n'max også. Jeg syntes adventure spillene var bedre før, grafikken enkel, men det er slik jeg vil ha den. Syntes at monkey island4 er stygt. Monkey 3 er kanskje spillet med den beste grafikken syntes jeg. ER det noen som kan noen nevneverdige adventure spill?
glemmer jedi knight da. 2'ern kommer også snart.
Hvem mekka Broken Sword spillene igjen? Var ikke det en gjeng som het "Revolution"? Hørte rykter om at de er i gang med en 3'er, det ville vært knall det.
Better than thou.
Hahaha! Da syntes jeg du har et særiøst dårlig nick!
er monkey island 4 bra forresten ? har ikkje spelt det endå, men visst det er som dei andre så er nok det bra.

er det noken som har day of the tentacle og hadde gidda og delt det for andre nff brukara ? *har veldig lyst på*
Dere gutter er vel kanskje litt for unge til dette, men det var også de av oss som satt klistret til skjermen og spilte Indiana Jones & the lost crusade i dager i strekk

Et par år senere kom også Indiana Jones & the fate of Atlantis - som også rocket

Noen som husker de spillene?
Opprinnelig postet av AdventureGamer
Adventure games er ikke helt min stil...
Vis hele sitatet...
jepp... (gårs)dagens kommentar!
Indiana Jones spillene var... Indiana jones spillene.

Adventure spill var best i de gode gamle dager ja... *nostalgi* *mimre*... Ah... Men den tiden er forbi, og vi har entret en ny æra. FPS og MMMMORPGUR er vel det nye nå ja... sukk...

*logge seg inn på en sliten abandonware side*
Opprinnelig postet av Stormen
Dere gutter er vel kanskje litt for unge til dette, men det var også de av oss som satt klistret til skjermen og spilte Indiana Jones & the lost crusade i dager i strekk

Et par år senere kom også Indiana Jones & the fate of Atlantis - som også rocket

Noen som husker de spillene?
Vis hele sitatet...

Indiana Jones & the fate of Atlantis husker jeg. Det var dritfett!
Sam & Max var også utrolig kult.
Day Of The Tentacle var jo helt spesielt.

Jeg fikk disse spillene da jeg var 9 år tror jeg (15 Nå)
Solgte Day Of The Tentacle til en kompis for 150kr når jeg ikke klarte å komme meg videre. Han solgte det videre til en kompis i Gran Canaria for 400 KR
Trådstarter
Opprinnelig postet av Stormen
Dere gutter er vel kanskje litt for unge til dette, men det var også de av oss som satt klistret til skjermen og spilte Indiana Jones & the lost crusade i dager i strekk

Et par år senere kom også Indiana Jones & the fate of Atlantis - som også rocket

Noen som husker de spillene?
Vis hele sitatet...
Klart jeg har spilt dem. De er dritbra!!! Så forresten filmen her om dagen.

Det er også et spill som heter loom, men det er det kanskje ikke så mange som har spilt. Er det flere spill igjen da? Fra LucasArts altså?
Loom ja , det husker jeg , har det faktisk , fant isoen på en abandonware side , men hey dere Glemmer The Dig fra lucasarts , har ikke spilt det så mye

Dott eier , har en morsom episode når jeg spillte det , var vel 7 år og Typen til mor og jeg satt å spillte det, jeg hadde en forkjølelse av de verre og øreverk. så så jeg på introen , da de der spiral sirklene kommer , og da sa det poff , da Besvimte Neonlight !
Bang i tastaturet og på golvet., egentlig ganske sjef , for jeg hadde så feeeet drømm Dette er et minne for livet
Jeg hadde mye morro med King's Quest spillene,
Monkey Island(spesiellt 2), Indiana (Atlantis), Broken Sword 1 og 2...
Har spilt maaaange eventyrspill..

Sierra er number one, men LucasArts har en del gode titler også
Dere kan finne de fleste Sierra/LucasArts titler på TheUnderdogs.
Sist endret av AdventureGamer; 11. februar 2002 kl. 19:35.
Jeg tilber Monkey Island og Broken Sword.
De må seriøst være de best adventure spillene noensinne. Hittils ihvertfall.

Jeg håper Monkey Island 5 ikke blir tilpasset noen spillkontrol ihvertfall !

edit:

Ops, jeg glemte The Last Express. De fleste syntes vel det spillet var sært og kjedelig men jeg har spillt gjennom det fem ganger og elsker det fortsatt

Btw, hva har skjedd med Broderbund Software???
Sist endret av kermit-; 16. februar 2002 kl. 00:23.
Broderbund Software? Er det ikke de som har lagd det beste racing-spillet noensinne, Stunts ?
Ville berre sei at Monkey Island 3 e da besta spele eg har spelt nåken gong.. berga delar av oppveksten min..

Klassikar!
Min all-time ranking:

Stunts
Wolfenstein 3d
Skiordie
Tankwars
Baldurs Gate 1&2
Monkey Island 2
Monkey Island 3
+flere jeg har glemt


Vurdert etter hvor mye morro jeg har hatt med hvert av spillene
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Mine gamle favorittspill var Zak McKracken, Ports of Call og Sim City.
Zak McKracken satt jeg og spilte gjennom igjen en dag nå. Elsker å finne Oldies-spill på nettet og tenke tilbake til gode gamle dager!

Dessuten hadde Amiga no kule spill i North and South, Wings of Fury og Cannon Fodder!!

Beklager hvis det ble litt of topic...
Det er uoffisielle oppfølgere under utvikling til en del av disse gamle spillene. Sjekk for eksemple www.indyproject.de og www.zak2.org.
post nr. 100

En anne klassiker er jo Eye of the Beholder II: the Temple of Darkmoon, brukte mange timer på og komme gjennom det spillet
Sist endret av Veneficuz; 16. februar 2002 kl. 23:48.
Ikke alle spillene som er nevnt her har noe med Lucasarts å gjøre egentlig. Vi skifta til ett sidespor.
Trådstarter
I fare for å gjennta meg selv...
Opprinnelig postet av asylth
I fare for å gjennta meg selv...
Vis hele sitatet...
Well, press the got damn magic button will you?
Snart lanseres Star Wars: Knights of the Old Republick

Dette blir et sinsykt fett rollespill laget av Bio Ware (Baldurs Gate/Planscape Torment/NewerWinter Nights) ingen screenshots ennå men det skall vistnokk være ganske super fin gameworld.

8 Planeter (Inkl Tatoine), Light Saber batles, mulighet til og velge mellom Light og Dark side +annet småsnacks.
Leste akkurat at Spillet over Star Wars: KotOR blir lansert bare på X-BOX. Hore fanen helvete microsoft svin dø og brenn i helvete først tar dem Halo og nå dette!!!

Dere glemmer Grimm Fandango et av de kuleste LucasArt har Laga...