Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1450
Låner leiligheten til søsteren min i noen dager. Skulle ta en kjapp farging av håret. Klarte å søle hårfarge på benken like ved vasken. Merket det ikke før noen timer senere. Nå er det en veldig synlig mørk flekk.

Flekken sitter på treverk. Tenkte ikke over at benken er av tre. Hjemme er hele benken av porselen, så det har aldri vært noe problem med flekker. Fargen har altså trukket inn i treet.

Jeg har prøvd alle slags typer gif og klor. Noen som har noen sjuke kjerringråd for å fjerne hårfarge fra tre? Helst ikke noe som krever mange forskjellige ting blandet sammen.

Hvis ingenting hjelper må jeg nesten male over flekken med samme farge. Er det mulig å få samples fra byggern eller noe? Trenger jo ikke noe mye maling.
Pusse ned og behandle med det resten av benken er alt behandlet med.
Sitat av rfa Vis innlegg
Pusse ned og behandle med det resten av benken er alt behandlet med.
Vis hele sitatet...
Dette støtter jeg, hårfarge er noe helvete å få bort selv fra vasken
Treverket er nok fucked desverre, sikkert ammoniakk basert hårfarge åsså.. Du kan prøve aceton/neglelakk fjerner, men om det skulle få bort fargen er det helt garantert blekere en utgangspunktet igjen... Såå, ikke rot hårfarge rundt omkring ot: jeg mista forresten en boks burn på et sånn utendørs hagebord, det ble helt vannvittig kul staining av det!
Høres ut som et mye enklere og mer realistisk gjennomførbart prosjekt å fortelle søs om uhellet enn å forsøke skjule dette.
Hun kommer sikkert til å merke det uansett.
Trådstarter
10 8
Sitat av rfa Vis innlegg
Pusse ned og behandle med det resten av benken er alt behandlet med.
Vis hele sitatet...
Pusse ned er greit, men hva vil det si å behandle med det resten av benken er behandlet med? Jeg er veldig lite handy.

Sitat av Azure Vis innlegg
Treverket er nok fucked desverre, sikkert ammoniakk basert hårfarge åsså.. Du kan prøve aceton/neglelakk fjerner, men om det skulle få bort fargen er det helt garantert blekere en utgangspunktet igjen... Såå, ikke rot hårfarge rundt omkring ot: jeg mista forresten en boks burn på et sånn utendørs hagebord, det ble helt vannvittig kul staining av det!
Vis hele sitatet...
Lesson learned.

Sitat av Dough Vis innlegg
Høres ut som et mye enklere og mer realistisk gjennomførbart prosjekt å fortelle søs om uhellet enn å forsøke skjule dette.
Hun kommer sikkert til å merke det uansett.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ringte å sa at jeg har hatt et lite uhell. Hun tok det fint, men jeg vil jo ordne opp etter meg.

Prøvde med en svamp og skurekrem, ser faktisk ut som flekken ble litt lysere. Tror dere det kommer til å se rart ut hvis jeg maler over flekken med samme farge?
Vi kan ikke gjette oss til om det vil se rart ut om du maler alt i samme farge før enn vi får se hvordan det ser ut nå.

Kan du ikke gi oss et bilde, så kanskje du får annet enn generiske råd?
Sitat av Actually Vis innlegg
Tror dere det kommer til å se rart ut hvis jeg maler over flekken med samme farge?
Vis hele sitatet...
Jepp det kommer til og merkes, med mindre det er ganske nymalt og du finner akkurat samme farge også må du finne akkurat samme produsent! Eggehvit f.eks fra jotun og nordsjø vil du se forskjell på om du maler med den ene over den andre selvom begge to er eggehvit!
smør over med matolje, det trekker seg i treverket og KAN dempe flekken
Tenker det er best å ikkje gjøre noe akkurat nå og heller vente til søsteren din kommer hjem slik at hun får sett på skaden selv. Så heller avtale hva som skal gjøres og muligens betale noen for å fikse det profesjonelt.

Begynner en å eksperimentere på forskjellige måter å fjerne flekken kan du gjøre vondt værre, og helt sikkert dyrere og fikse
Sist endret av FreeMax; 20. juli 2021 kl. 21:17.