Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1866
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd å lage edibles (kakao) to ganger nå, og har ikke fått effekt verken av gangene. Begge har endt med at jeg venter ca. 2 1/2 time før går lei og går ut å røyker i stedenfor.

Når jeg lager kakaoen smelter jeg smøret i en kjele på varme "2" (av 9) på platen. Jeg hiver hasjen oppi og lar det løsne helt opp før jeg lar det stå i 2-3 minutter. Deretter skrur jeg opp varmen, og heller melken og Oboyen oppi.

Jeg mistenker at grunnen til at jeg ikke får noe effekt er pga jeg ikke bruker nok varme.. jeg vet man ikke skal koke smøret, men kan det ha noe med at jeg har for lav varme? eller burde jeg bare la det stå lengre på samme varmen før jeg drikker det?
Kok opp vann, putt hasj sammen med fett (smør, olje) i et norgesglass og gi det et vannbad i en times tid. Det tar litt tid å dekarboksylere hasj/weed.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kok opp vann, putt hasj sammen med fett (smør, olje) i et norgesglass og gi det et vannbad i en times tid. Det tar litt tid å dekarboksylere hasj/weed.
Vis hele sitatet...
skal jeg la vannet koke mens jeg lar det decarbe?
Ja, trenger ikke å fosskoke. Bare ladet være rundt kokepungtet. Anbefaler å bruke ekte meierismør eller cocosolje.For best effekt så drikker/spiser du når du har tom mage, og du ikke har røyka før på dagen.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ja, trenger ikke å fosskoke. Bare ladet være rundt kokepungtet. Anbefaler å bruke ekte meierismør eller cocosolje.For best effekt så drikker/spiser du når du har tom mage, og du ikke har røyka før på dagen.
Vis hele sitatet...
jeg har ikke norgesglass, vanlig vannbad med en skål funker vel fortsatt sant?
Jeg ville ha anbefalt å oppvarme ovnen til rundt om 140-150 grader, også putte hasjen oppi en ovnsikker beholder med litt smør. Bruker selv bare en metall måleskje fra Ikea. Jo lengre jo bedre, men jeg vil si at man bør ha den i ovnen i minst 20 minutter
Sitat av tom.melltott Vis innlegg
skal jeg la vannet koke mens jeg lar det decarbe?
Vis hele sitatet...
Det sukkersyke sa.

La det koke/nestenkoke den timen du dekarber.

Ikke vær så redd for å varme hasj/cannabis, det skal og må tross alt opp i relativt høye temperaturer for å "aktiveres" slik at du får effekt
Selv pleier jeg å gi (kokende) vannbad i 90 minutter. Bruker smør og lager kakao med det etterpå og det funker noe så jævlig. Ikke bruk for lite fett/smør/olje, bruker du for lite kaster du nok bort mye flis.
Tre greie spiseskjeer smør på en halvgrammer er jeg fornøyd med, og det holder til to-tre personer.

Jeg er forresten meget åpen for tips og råd om det er noe jeg skriver som virker ineffektivt.
Alt som kan hjelpe meg å perfeksjonere edibles og få mest mulig ut av røykingsen tas imot med et smil
Sist endret av krystallkongen; 7. juli 2021 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
perfeksjonere edibles
Vis hele sitatet...
Du trenger:
Kokosolje
Steketermometer
Grytekluter!
Ildfast form
Liten kjele i stål (uten teflon/plastikkhåndtak!)
Rent syltetøyglass
(Trakt i metall)
(Kaffefilter)
(Filter er eventuelt kun for bedre smak.)

Tid: 2-3 timer

1. Skriv ned eksakt hvor mye cannabis i gram du har satt av.
2. Sett en ildfast form i ovnen.
3. Legg proben til termometeret midt i formen.
4. Sett en veldig liten kjele rett på proben, maksimér kontaktflate.
5. Varm ovnen til 115°C (se på termometeret).
6. Ha masse (1 dl minimum) kokosolje oppi kjelen.

7. Skru litt opp og ned varmen, luft om det blir for varmt, til du klarer å holde deg innafor 112-115°C i minst 20 min, for å stabilisrere temperaturen!

Det er mye treghet i et slikt system. Tålmodighet er ytterst nødvendig.

8. Grind cannabisen (grovt om hasj, fint om weed).
9. Sett en timer (med lyd!) på 30 min.
10. Ha cannabisen i olja.
Tempraturen vil synke litt, la den krype sakte opp igjen.
11. Nistirr på termometeret og regulér temperatur om nødvendig.
12. Ta forsiktig ut formen med kjelen.
(13. Sett en metalltrakt med kaffefilter i et syltetøyglass.)
13. Hell oljemiksen i syltetøyglasset.
14. Sett syltetøyglasset i kjøleskapet.

15. Finn fram lappen med antall gram. Med kalkulator, del dette tallet på 0.1. Svaret tilsvarer antall doser syltetøyglasset ditt inneholder.
16. Anbefaler maksimum 1 dose per 3 timer (altså 1 til hvert måltid, hver dose varer i 5 til 11 timer!).
17. Kan intas som en knivsodd rett i kjeften, et tynt lag "smør" på skiva eller blandes i bakverk etc. Effekten kommer fortere om det inntas sammen med fet mat.
18. Profit.
Jeg får enkelt fin effekt med dele opp hasjen i en bolle sammen med smør som jeg har oppi et vannbad. Lar det gjerne stå i 2 timer mens jeg rører rundt av og til. Smeller som faen. Har aldri gjort det vanskeligere enn det. altså vannet ligger nok rett rundt kokepunktet eller litt under.
▼ ... over en uke senere ... ▼
122 grader varmluft i ovn i 27 min du blir drit stein lover
Vel, for å spørre det viktigste ; Har De toleranse på cannabis fra før Ts ?

Hvis så, kan jeg godt forstå det kjennes ut som "ikke noe effekt" fordi den er så forsiktig, treg, og diffus den funken fra edibles med toleranse vs. den "funken" med å røyke det.
(Med nok toleranse er det tobakken man merker mest av med et trekk)

Uten toleranse derimot ; Syretripo nesten. Ok da, bare pisse stein - og rusen kommer i bølger, varer ganske lenge også, 6-8 timer på maks om man er helt uten toleranse.

I ditt tilfelle - hvis det stemmer at du er chronic, eller i det minste toleranse ; Kutt ut 3-4 dager, ta de to søvnløse netta, og de to netta med intens drømmeaktivitet, de dagene med lite matlyst - og virkelig bli schtee-ein når De først spiser en brownie/drikker skakkao/whatever <3