Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2528
jeg å søstera mi sitter å diskuterer et besøksforbud som moren vår har mot en tidligere ex kjæreste. Han får straff hvis han kontakter henne, men det vi ikke blir enige om er om det går begge veier? får hun straff om hu kontakter han ?
Vi finner ingen info om det på nettet så lurer på om noen har noe erfaring med dette?
Besøksforbudet går begge veier.
Trådstarter
3 0
sikker på det?
Ja. Jeg har hatt besøksforbud tre ganger. Fikk spesifisert første gang at det gjelder begge veier.
Begge veier

Gir ikke mening at den som har skaffet besøksforbud skal kontakte personen hun ikke vil ha kontakt med. Dynamikken i traumeforhold er vanskelig men det kommer ikke noe godt ut av å kontakte ex uansett. Da kan ex bruke det mot henne neste gang han bryter kontaktforbudet at hun brøt det først. Det er for offerets trygghet at ingen veier er lov.
Nesten... Det er personen som har blitt stevnet med besøksforbud som kan bli straffet for enhver form for kontakt.

Det er ikke straffbart for offeret å ta kontakt, men da opphører hele besøksforbudet. Så det er absolutt ikke tilrådelig.
Jeg har fått besøksforbud mot meg fjernet pga den som ville ha det kontaktet meg ofte.
Hvorfor er dette egentlig noe du lurer på? Man ordner besøksforbud fra en person for en grunn
Trådstarter
3 0
fordi det er greit å vite? aldri noe negativt med informasjon