Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2206
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla freaks

Jeg Har lyst og tjene litt cash ved og hente ting som gis bort eller som selges billig f.eks biler osv. fikse og selge det på finn i etterkant.

Er dette noe jeg burde satse på og er det gode penger i jobben er det noen her som har prøvd dette?

Også hva burde jeg se mest etter som jeg kan tjene mest peng på.

Jeg har tilgang til lastebil og kan hente ting som er stort.
Og stort nettverk med mye kunnskap om bil osv.
IKEA greier. LEver tilbake til Ikea og få gavekort. Flipp på Finn til cash.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Når det gjelder biler, så er det bare å finne noen eldre rep. objekt med mangelliste fra EU. Om det er god tilgang på deler og du kan skru, så er det bare å utbedre feilene så billig som mulig og selge den med en gang den er godkjent.
Tips er å følge med der det er dødsbo.
Ofte er det slik at barn og barnebarn allerede har det de ønsker av møbler og lignende, og det som står i huset gis bort mot henting eller selges til innbruddspris.
Fra dødsbo er det gjerne litt gamle møbler, men de har overraskende nye og flotte hvitevarer, og de er som regel uten særlig bruksslitasje.
Det er bare å følge med. Hentet en 3+2 seter, la de senere ut på finn.no og fikk 4000kr for de. Når det er sagt så hadde jeg i utgangspunktet tenkt til å beholde de selv, men fant ut at den ikke passet helt inn.

Etter dette så jeg hvilket potensiale gies bort har. Men kan jo kreve litt lagringsplass hvis en skal drive stort. Lastebil ville ikke jeg kjørt rundt med, det blir unødvendig kostbart.
Har en søster som er helt rå på dette, tjener i snitt et par tusenlapper i uka for minimalt med arbeid. Skru på varsling på finn og send melding så fort du ser noe som ser ut til å være i bra stand. Møbler og hvitevarer er ofte det beste, for da trenger du ikke å gjøre noe arbeid utover å hente og legge det ut igjen. Grei sidehustle, men du kan nok ikke leve av bare det.